[Video] Maskinen - psykopat (live)
Från Maskinens jungfruseglats på svensk mark (Strömstad den 25e Juli). Övriga låtar hittar ni på Ljugtub. (Rubriken ändrad av Gogaku 2008-09-05 19:20:51)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
afasi är psykopat !!
Din mamma på pizza
fet som fan!
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Redaktionschef
2008-08-06 20:57
Riktigt bra. Frågan är hur många dagar det går innan man är trött på refrängen dock ;)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Fyfan vad kasst, det där är ju inte ens hiphop?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef
2008-08-06 21:26
Och vad som är hiphop bestämmer du förstås? Kom igen nu. Skitsamma om det är hiphop eller inte, det är rap som används på ett skönt sätt alla fall.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Oracle - Det är ju en skam att detta ens rör sig på whoa, detta skulle kunnat vara ett riktigt bra forum sida för svensk hiphop, men istället e hela skiten översvämmad med massa brat-hiphop / stek smek skit stilar med äckliga rikemans ungar som snackar gata och hårt liv.fattar inte denna nya "stil" .. rapen handlar allt om rim och rappen handlar inte om det det SKA handla om, där hiphopen föddes.
Kan inte säga att jag blev så imponerad av den här låten (får väl vänta på en studioversion), men måste fråga:Cocaine Cowboys - Vad SKA rappen handla om då? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
finns väll redan en trod elr? kanske sämrew kvaloitret på den kille till vänster e ful ibörjan haha låten var rätt fet annars tror jag nog studieversionen blir bättre
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Riktigt bra! Röjigt performance. Väntar på att låtarna ska släppas!!
mabande: Givetvis ska rappen handla om (som cocian_cowboys namn antyder) hur man skippar cocain från colombia vidare till spaniens sydkust och sen vidare genom europa. Alla vet att rapp utan cocain är som godis utan socker. Inget vidare. 10-4 over Boss...
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Så jävla skön bara! nu kommer ni säkert dissa mitt ordval men det "svänger" ju haha :)
Ingen som reagerade på att det var ett Missy Elliot-beat? Nå väl... dom andra liveupptagningarna som ligger på youtube, är ju Ed Banger-beats så...
Jag lyssnar inte på Missy, så nej, jag reagerade inte :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Redaktionschef
2008-08-07 00:24
Aggro > aah, det var därifrån jag kände igen det. Tack för inputen.
R0feman P22: om du inte skoja snacking du shit
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Mabande P31 Det ska vara gata, inga jävla muppar som rappar om skit som inte betyder något.. det ska vara från hjärtat
Cocaine cowboys Nyss var det för mycket bräts osv nu är det inte tillräckligt gata och för mycket klubbmusik... Så när något är klubbvänligt bör det inte få finnas på ett whoa forum? Kan det inte vara deras gata dom skriver om? Ja frågorna är många om ditt inlägg men antar att svaren inte är så många... Snälla sätt regler och placera rapen i ett fack och låt oss vara stereotyper!
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Afasi är helt galen på beatet! Ser fram emot en officiell version med ett eget beat! Skönt också att nån säger att det inte är hiphop när det är en av Sveriges mest hyllade rappare som kör på ett Timbaland beat...
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Cocaine cowboys - Vad har "gata" med den ursprungliga hiphoppen att göra? Lyssna på det som släpptes under de första åren så är det klart mindre gata än klubb ;) 10-4, over...
Cocaine cowboys bara för att ken och latin kings försöker få dig att tro att det är farligt att leva i sverige betyder inte att det är sant hiphop ska va gata, det är fan den största floskeln som finns
brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraaap
det fina med hiphop är att det kan vara i princip vafan som helst. gata är ju coolt, men måste vi rappa om 30-skyltar och tanter me pudlar?
WWW.ISMEN.NU
Skönt också att nån säger att det inte är hiphop när det är en av Sveriges mest hyllade rappare som kör på ett Timbaland beat... För att man rappar betyder de ju inte att de e hiphop.
Markolioo rappar också , då antar ja att det är hiphop det med.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Innan nån korkad fanboy gör en annan tråd om dom här:
JohnJohansson112 X1 Det va inte det jag skrev, men om det är några som är hiphop så är det Afasi och Timbaland. Jag skulle nog också säga att Markoolio är hiphop, om än väldigt lättsam sådan.
Kommer den släppas som inspelad? vill pumpa i bilen
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Det är Missy själv som producerat Lose Control...inte Timbaland.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Vill ha den här låten, släpp den!
Nyss var det för mycket bräts osv nu är det inte tillräckligt gata och för mycket klubbmusik... Så när något är klubbvänligt bör det inte få finnas på ett whoa forum? Klart den kan få vara klubbmusik på whoa, men inte fan ska det ligga i "Svensk hiphop online"
Kan det inte vara deras gata dom skriver om? Skulle knappast tro det va? några snorungar från lidingö som bara snackar massa skit, och dem nämner inte ens någon gata? hiphop ska vara äkta inte några brats som springer runt och tror sig veta vad hiphop är
Vad har "gata" med den ursprungliga hiphoppen att göra? Lyssna på det som släpptes under de första åren så är det klart mindre gata än klubb ;)Hiphopen föddes med fattigdom, rasism, förtryck, utstötta från samhället mm, dvs underklass, hiphop är INTE något som handlar om ???? någon som vill säga vad FAN som är budskapet i denna låt?
bara för att ken och latin kings försöker få dig att tro att det är farligt att leva i sverige betyder inte att det är santJag vet inte vilken verklighet ni här lever i, finns jävlig mycket folk som lever i en helt annan värld än er, där droger är vardagsmat, och nej det FINNS i vårat fina sverige vad fan ni än tror, håller man på med droger blir livet automatiskt kriminellt, och livet blir misär, folk blir dödade över skulder, droger, jidder, slagsmål, överdoser, finns jävligt mycket som inte nämns i media ska ni veta, MÅNGA som dör utan ens en notis. utstötta från samhället är det inte lätt att få jobb, etc, därför blir verkligheten droger och kriminalitet.
(DOCK är det inga compton vi snackar om, men det behövs inte för att fortfarande lida)
ja menar lätt att hamna snett om man som ung börjar med droger, behandlingshem, ungdomsanstalter mm, du får bara mer och mer hat.
hiphopen är detta folket, som berättar om sitt lidande och skriker ut till övre klassen, det ska inte vara några jävla svennar som e överklass redan, som rappar om psykopat skit som dom aldrig skulle backa ändå.
tack för den väldigt subjektiva berättelsen som sveriges kriminalitet, som för övrigt inte har nåt med svensk hiphop att göra. du borde korrigera födelsedatumet...står att du är 22 nu.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental
Moderator
2008-08-07 22:24
Cocaine Cowboys P22 Tur att det finns så hårda killar som du som kan berätta för oss hiphop-hedningar vad riktigt hiphop är.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
åh fyfan va tråkigt hiphop vore om alla jävla låtar skulle handla om fattigdom och rasism liksom.. berätta för fattiga människor hur jävla dåligt ställt dom har det liksom.. ja det vill dom säkert höra... fy på rappare som försöker göra folk glada med glad musik.. vilka idioter.. ne, seriöst tyst nu..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
äh skiter i vad ni säger, visste att det var sånna svar, men äh skit i allt dett e min verklighet jag vet iaf vad som jag och folk ja känner varit igenom, och nej ja menade inte att hiphop skulle vara exakt i mina ord som ja nämnde, kom in på lite andra saker, e inte helt nykter heller..
fy på rappare som försöker göra folk glada med glad musik.. vilka idioter.. men eller hur, orka.. vem fan pallar lyssna på musik som gör en glad?
Tack gode gud för hiphop som bara nämner livets bittra sida!
Varför måste droger leda till kriminalitet? Vet många som använder droger men sköter jobb och liv perfekt utan att blanda in kriminalitet?
Cocaine Cowboys P22 Säger du att Afasi är en brat och kommer från Lidingö? Get your facts straight...
grymt phätt. någon som vet när albumet släpps?
Förstår för övrigt inte vad hela den vänstervridna besattheten med sk 'brats' har med hiphop att göra överhuvudtaget, eller varför människor som uppenbarligen är dumma i skallen nog att inte kunna sköta sig själva ska bestämma vad andra människor ska få göra i musikväg. Om man nu ändå ska gå in på sk 'brats' så pissar ju exempelvis den gamla ffl-konstellationen cirklar runt ken ring och dylikt skräp. När folk ska skriva 'riktigt skit' blir det som bekant oftast riktigt skit, om du nu förstår vad jag menar... Att jag sedan snarare rubricerar maskinen som club när det gäller 'alla som inte...' och skräp när det gäller resten är ju en annan femma.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
damn dessa grabbar i Maskinen alltså, dom skapar grejer efter grejer som fastnar lätt på mig alltså haha :) BOUNCE SOM EN........ PSYKOPAT
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol
cocain cowboys: varför orkar du ens kommentera i tråden om musiken inte passar dig? svårt att låta bli menar jag... för övrigt var låten fet, men saknade kihlen.
http://www.goteborg.se
Cocain Cowboys> Jaja, hata på Afasi och diskutera hur mycket du vill om han är hiphop eller inte... men Grandmaster Flash verkar inte hålla med dig ;)
Cocaine Cowboys P22 Alltså, det är inte första tråden man ser dig säga "detta är inte hiphop" osv... Orkar inte ens gå in i en diskussion... Räcker med att säga bakåtsträvare.
afasi min gud
Attityd Crew 2006-09 Lofstrand.tk | http://myspace.com/lvsmusk
Cocaine Cowboys - hiphopen föddes ju på klubbarna i NY när DJ'sen drog in några Mic Checkers för att dra igång publiken åt DJ'en .. :b
"How'm I 'sposed to be positive when I don't see shit positive?"
Afasi var grym iaf, men saknar Kihilen alltså! Längtar tills albumet kommer ut. Och Cocaine Boys, varför blir jag inte förvånad att du bara tycker att hiphop är riktigt när man rappar om gatan? Ska jag vara ärlig så tror jag de flesta tycker det här är mer hiphop än nå coola killar som sjunger om betongen och hur hårt det är i förortet. Hoppas också inte att ditt "gäng" kallas Cocaine Boys, haha. Eller är du för dum för att veta att det inte heter Boy?
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Ska jag vara ärlig så tror jag de flesta tycker det här är mer hiphop än nå coola killar som sjunger om betongen och hur hårt det är i förortet. njä, så långt tycker jag verkligen inte att du ska ta det
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Förlåt för att jag inte hängt med men; kommer det ett maskinen album! när?
Ska jag vara ärlig så tror jag de flesta tycker det här är mer hiphop än nå coola killar som sjunger om betongen och hur hårt det är i förortet. nja, så långt tycker jag verkligen inte att du ska ta det
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Hoppas också inte att ditt "gäng" kallas Cocaine Boys, haha. Eller är du för dum för att veta att det inte heter Boy? hahahaahahahah undra vem som e dum egentligen ?