I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

RMK & CO live på "Talang 2008"

Svensk Hiphop - Audio & Video

2008-05-11 12:28
oh fan dom fick finalplats, nice hoppas dom vinner!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Hangaround

2008-05-11 15:42
Rickard, hoppas öl-erbjudandet står kvar om du vinner;)

2008-05-11 20:24
där fick vi veta vad som spelas i hiccory P22;s playlist
Berre,

Småkåt som en pedofil..

2008-05-11 20:42
där fick vi veta vad som spelas i hiccory P22;s playlist

Wooooord
besvarar hat med kärlek

2008-05-12 09:53
avundsjuka.

Musik är musik. SKITKUL, att två stycken audio-rappare-från-whoa har en chans att vinna en stor tv-tävling på tv4.

Lycka till som fan! Klart man stödjer, ring & rösta!
work some magic

2008-05-12 13:43
låten funkar helt klart bland tonåringar och på frizon..tur att man varken är tonåring elelr hänger på frizon. lät skit..typisk svensk pubertetsrap. slutade hänga i audio-forumet pga musik som denna. låt mig hata, för jag hatar sån här skit!
grek

2008-05-16 09:18
det var jävligt roligt dock när han programlewdaren drev med dom!
Ny musikvideo ute! Gothenburg City med Bricks & SharpChest Kolla här: http://nlstudios.se/index3.html

2008-05-16 12:34
Helvete vad oralsex som måste utföras för att få dessa män kända:|
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2008-05-16 17:04
ny låt med ismen beat1 dödar
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2008-05-17 11:16
Har bara kolalt första framträdandet nu, men:
* De är lika Snook!
- Nej, vare sig i flyt eller delivery är det så pass likt att man kan ta det som en "kopia".

* De är lika Mofeta & Jerre!
- Kom igen, har ni ens hört M&F:s platta? :D

* De är lika Håkan Hellström!
- Ja, hatt på smala nubbar är väl nån variant av Håkan-klädsel... Sångmässigt? Not so much.

* De är lika Timbuk!
- Att bara ha en gitarr som "beat" gör inte att två akter är lika. Vare sig flyt eller delivery (på rappare och gitarrist) är så särdeles likt.

* De låter som pubertetsrappare!
- Är inte "pubertetsrap" samma som "emo-rap"? (för det är väl et som toppar listorna på exempelvis frizon)

Kontentan: Killarna (ja, jag använder plural eftersom det är en trio på scen) kör en ganska vanlig form av hippop, men de har inte inspirerats tillräckligt för att kallas direkta plagiat av någon av de större akterna.
Låten var inget jag skulle lysna på fler gånger, men har ett par kvalitéet. Exempelvis är texten inte rakt av dålig, utan har en del småroliga rader (och tyvärr ett par lite väl putslustiga bitar) och musiken är ganska trivsam. Inalles en låt som kan gå hem hos både mainstreamungdomar och deras föräldrar.
De intränade dansstegen var på en lite väl basic nivå och borde antingen skippats eller gjorts mer avancerade.
Bert är främlingsfientlig, men det verkar folk aldrig bry sig om.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-05-17 12:25
Mabande, tack för det! Skön sammanfattning.

Sen vettefan om jag kan hålla med dig på "intränade danssteg" haha dom kom upp typ nån timme innan vi gick upp på scen, därav ser det jävligt taffligt ut på första låten :)

Berts politik suger.. det har jag alltid i åtanke.. Det roliga är att han i dagens läge skyller allt på sin f.d medarbetare. pfff..

Out!
RMK & Kompaniett / K.I.M.M
www.myspace.com/rikardmedk