såg det i programet och låten var ganska bra, kändes VÄLDIGT Timbuktu-inspererad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
svintungt framträdande!
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Jag diggar RMK som fan faktiskt!
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Såg de jag också :) , lät soft
soundcloud.com/jerrones
Ointressant.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Redaktionschef
2008-05-03 02:40
nog fan är RMK intressant ... det har man ju känt länge att han har något att jobba utifrån. Framträdandet var helt okej utifrån förutsättningarna. Nån småfalsk ton på refrängen och så, men det tog sig allt eftersom. Kan tänka mig att studioversionen är ännu bättre.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Det enda jag tänkte på när jag såg det var att det hela kändes som en rip-off på vad Mofeta och Jerre gör. Men visst, svänger gör det ju, men inget nytt så att säga...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
alla kan inte vara först med allt jämt...
Sant, men däremot kan man sticka ut om man bara ger fantasin några minuter extra.
Pinsamma s.k 'moves' & låten lät som något Håkan Hellström skulle gjort.
I got more kicks than Jackie Chan.
dålig version av snook, mofeta osv.. men dom verkade unga...
Word på DoktorDöd s båda inlägg.
Jag kan inte ljuga. Det här var helt otroligt fett. RMK kommer gå långt den jäveln.
DoktorDöd P19 min första tanke var också mofeta & jerre, men visst det jätte bra ändå! kul att det händer grejjer va
Nytt Mixtape på gång! Elegant Mixtape
"Det va ingen alkis som tog mig mellan benen" -Oh yes, liar!
"One good think about music, when it hits you.. You feel no pain..So hit me with music... Hit me with music now!"
Lyricist
2008-05-03 12:05
Låter bra men som sagt timbuktu inspererat. Men bara hoppas dom vinner!
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Så nu har man sett det.... rätt platt tycker jag, lite små svängigt men det känns för mycket fjortis-sommarlåt... nästa BYZ? Sen kanske dom kunde vart lite mer spontana istället för att ha sjukt tråkiga moooves. Men ska man summera det så gillar ju Bert det.. och jag gillar Bert... eller nått
vet inte vad jag tycker om RMK. just denna låten är ingen favorit, men han har ju definitivt något att jobba utifrån, men det känns väldigt snook, Mofeta & jerre etc. ingt fel med det om de hade gjort sin grej av det.. känns mest som en blek kopia, fast det är ju inte dåligt heller..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
fett svängigt vare iaf.. kom ni vidare eller ?
I am Macloooooovin!
Jag tycker det var fett rätt igenom! Hoppas dom tar hem hela skiten nu
Berre, Småkåt som en pedofil..
tkr movesen är sådär alltså, går att fila på som fan. men låten är tunggung, big up
hets, stress, fest!
Om någon nu tog bort mitt inlägg! Ni kan tanka ner det på www.greborb.se/rmk.html
Jag är legendarisk
nää inte tillräckligt gangzta
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
jag gillar ju låten haha. kul för honom o co!
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
svängig låt
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
bra som fan och roligt
Geni
Man blir glad av skiten och det svängde skönt.
Stay strong
Och vår generation tog en till musikstil från gatan till skansen. YES!
Snack, skiten rockar hårt. Bra gjort.
www.myspace.com/marcuslarsson
första gången i mitt liv min morsa tipsat mig om en hiphop låt.
Skivsamlare
2008-05-03 17:27
Vad gulligt med intränade moves och matchande outfits. Sen är det ju egentligen musiken som räknas mest, men det där ger faktiskt lite intrycket av att någon idolstylist har fått gå lös på er. men men.. ointressant och platt var väl två ganska passande ord. Dock tror jag det finns potential men just nu var det lite svennig audioforumshiphop över det hela.
Palla kritisera äns det här! det va riktigt bra och även ni som inte diggar det behöver inte kritisera så hårt.. fan va glada för grabbarnas skull det är en stor grej! trött på gnäll!
Bigup!
www.myspace.com/norliekkv www.myspace.com/kkv www.klubbkoll.se/blogg/norliekkv
KimV P17 word!
dessa killar har kämpat för att komma hit , rmk har skön röst :) alla som klagar önskar ju bara att de va i samma sits som dom, såg i nån kommentar häär uppe att de inte var tillräckligt "gangzta" , vad menar du med gangzta ? det är den här hiphopen som e skön , hoppas de går långt!
STORT UPP FÖR RMK o CO. som sprider glädje hos folk :)
Vem fan pratar du med?
Kämpat för att komma dit? Dom har skickat en anmälan till programmet... har snubbarna som sjunger falskt samtidigt som dom suger av en banan med röven också kämpat för att komma dit? Idioter. Sen detta med att dom apar efter Mofeta&Jerre, Timbuk eller Snook... Som att deras stilar inte kommer från något... Alla har väll influenser, så jävla tråkigt med folk som dissar för att det är likt nått annat...
Bra jobbat man! Kul som fan att se. Kör hårt!
Sopsäck Serenad
haha kolla på intervjun med han .. vikken skojjare..
Mofeta och Jer... Nej jag menar... Snoo... Nej oj... RMK var helt ok!
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Känns som ett eko av Mofeta och Jerre med en touch av Håkan Hellström.
Love Music And Dance
Tycker de tråkigt när väl nån kommer nån vart i svenskhiphop ska alla va haterz, Inte min smak,ja tycker de va fett endå;)
okay www.myspace.com/johnlazy
Hallå pojkar och flickor! Kul att det har skapats en tråd om detta på whoa, det har varit en kul läsning kan jag säga. Jag måste dock försvara Rikard när folk säger att I Väntan På Bussen är alldeles för lik Mofeta & Jerres eller Snooks musik. Gör ett framträdande där dina kläder måste tilltala en större skara människor än bara hip hop Sverige och använd en låt som inte är för "gata" och som lutar åt det gladare hållet. Vad tror ni att man lämnas kvar med då? Soundet är detsamma hos Rikard som hos Mofeta & Jerre samt Snook för att med så många begränsningar i en utdöende musikbransch som det finns nu så är det så soundet blir. Fokusera på texterna istället, har stått vid sidan av och sett hur hip hop Sverige har grötat in sig i att beats och melodi har ett större värde inom hip hop än vad själva rappen har alldeles för länge nu. Det är i texterna som rappare skiljer sig från andra rappare. Rikard förtjänar det här, tycker jag i alla fall. Och den generation av svensk rap som Rikard nu kan representera i TV förtjänar det här. Tack för mig.
Yeah, you know..
Chai Soundet är detsamma hos Rikard som hos Mofeta & Jerre samt Snook för att med så många begränsningar i en utdöende musikbransch som det finns nu så är det så soundet blir. - Varför rätta sig efter musikbranschen? Varför välja att göra en viss typ av musik bara för att locka publik? På dig låter det nu nästan som att ni väljer att göra den här typen av musik för att ni annars inte kommer kunna synas, vilket i mina öron låter katastrofalt. Hellre mer egna musiker som inte får ett skit för det - än artister som gör något enbart för att få öronen till sig. Iallafall så jag ser det...
Ingen elr inget påstår att man 'måste' tilltala en större skara människor än bara hiphop Sverige, OM man inte vill bli sellout ofc. Så detta är alltså enbart för att bli mainstream? Jag ser inte detta förknippat med hiphop, känns mer som Håkan Hellström still, tyvärr.
I got more kicks than Jackie Chan.
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
DoktorDöd , om jag uttrycker det som så här då: Gör man gladare musik så blir resultatet lätt snarlikt Mofeta & Jerre, Snook och Timbuktus musik. Förstår du då vad jag menar? Antar att jag virrade bort mig en aning med orden där, haha! Det jag menar är alltså att utefter de ingredienser man har i en sån här låt så får man lätt samma känsla, samma typ av sång/rap och samma instrument och tillslut en lika mumsig kaka. Skulle jag kategorisera stilen så är det trubadur, ingen annan artists stil, utan trubadur.
Men jag måste dock även säga att vi självklart väljer de låtar som är mest troliga att gå hem hos publiken, finns ju ingen poäng i att gräva sin egen grav bara för att man vill vara så street som möjligt. I detta läge handlar det mycket om att ta den chans man har att få publicitet, tvivlar på att någon annan skulle göra det motsatta. I Väntan På Bussen är dessutom en relativt gammal låt, hörde den för första gången förra sommaren faktiskt, så den har inte gjorts i samband med den här tävlingen. OCH! Jag tänker inte väja för vad publiciteten kommer med, min musik förblir ren rap, men eftersom jag ställer upp i detta så är det lika bra att man ger det en chans och vågar sig på andra typer av genrer också. Man vet ju inte hur vattnet känns förrän man har doppat tårna i det.
Yeah, you know..
Seriöst, varför all denna hat? Har suttit och läst alla inlägg nu, och överlag tycker jag att folk hatar på grabben, bara för att han lyckats med något (som inte ni har).. Avundsjuka, you tell me folks! Jag tycker att grabben verkligen är värld en chans. Men det jag därimot är rädd för, om han verkligen verkligen lyckas och får ett kontrakt, är att han får ett "såhär ska det vara".. Då kommer han bli yttligare en sådan känd svensk rappare precis som... alla andra! Så, lycka till Rikard och jag hoppas du sopar mattan med alla dessa jävla hatare!!
tycker det var skönt.. bra låt, vill ha den i mp3!