Säger han att han har köpt lägenheten, det var väl en hyrserätt? :D Den var fet!
Kul med uppmärksamhet på detta! Det svänger! Hört den någonstans tidigare men diggar fortfarande! Kör hårt! // Crimmen.
soundcloud.com/brormusk/sets
vibben är härlig! makkan haha! respekt till reppen!
http://www.myspace.com/choysmusic
Mqs P22 :
"sluta kategorisera, musik är musik dansa och var glad istället för bitter och naiv!"
Gillar inte att dansa. Är glad. Är bitter. Naiv?
"Det är ingen idé att försöka sitta och definiera och dra hårfina gränser för vilken musik som hör till vilket fack och sedan sura till när det inte låter som DU vill ha det. Musik är subjektivt så ditt ord blir tyvärr inte lag."
Jag tycker inte att Movits eller ännu mer förra veckans house låt är hårfina gränser. Musik är inte subjektivt i den mening att den kan kategoriseras hur som helst. Flamingokvintteten kanske tolkas som heavy metall av någon nöt, men det gör det inte mer heavy metall för det. Att mitt ord skulle bli lag är jag inte intresserad av, sådant överlåter jag till diktatorer, tycker dock om man tycker något är dåligt bör man säga det.
Stora variga K.
Förövrigt stavar du hela tiden mitt namn fel. Men det är kanske för att vara lite Nile city-ironisk?
Stora variga K.
Fett Johan! Blååååås på!
"Peace, Love and Heaviness"
Riktigt bra låt killar! Fortsätt så!
C. Mag... livin' my life in the fastlane
Det var mot mina låga förväntningar riktigt bra, orginellt men ack så skönt sound!
va?
Riktigt schön låt! Grymm video också, kul att se lite kändisar i den. Måste fixa plattan!
www.FITHMiX.com - www.myspace.com/FITHMiX
Diggade den förut och diggar den nu. Detta om något är glad hiphop. Keep it up :)
:)
Schierbeck men ge dig, du säger ju emot dig själv. När du menar att flamingokvintetten inte blir mer heavy metal för att någon kategoriserar den som det gör du plötsligt alla dina inlägg meningslösa. Byt ut flamingokvintetten mot Movitz och heavy metal mot jazz så har du i princip svarat på dina egna inlägg. Och som du säger själv; det ändrar ju inte på någonting. Med andra ord borde denna diskussion anses avklarad
ja, så är det.
stor stor upp!
www.swingkids.se
soft låt! movitz även soft pub hehe..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
precis vad jag ville höra. kort och gott, fett nice!
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
Movits är sjukt bra live så nu får ni säga åt alla arragörer att styra upp spelningar till dom i söder. Mad props till Movits Brorsorna!!
Be brave
Jag tycker de förmå sig en spelning i Sundsvall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
svänger som en höger kurva
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Jävligt Intressant och rolig diskussion gott folk... Låten var i övrigt jäkligt grym och Personligen skulle jag nog klassa det som hiphop då självaste hiphopen i sig är "pop" musik med ursprungliga influenser ifrån jazz, blues , reggae, Soul, disco mfl.... Alltså inte ett "Fast" begrepp som
Schierbeck menar...
Är själv sjukt trött på den definitionen som han vill höra, är på jakt efter nya sound...
Musiken har fångat mig och jag har fått Stockhoms syndromet
"Veckans mp3 är svensk rap, på ett sätt som du förmodligen aldrig har hört den förut" Håller med folk som säger att det här låter som en norrländsk motsvarighet till timbuktu... Sättet har jag hört förrut, men inte dialekten det framförs på... Görs bäst på skånska
Forsta svenska hiphopen pa mycket lange som jag blitt intresserad av, var javligt nice. Intressant koncept, och det funkar. Snart pa en klubb nara dig?
Asså, det svänger ju...
"Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."
Det finns en anledning till att man kategoriserar saker och ting, detta för att vardagen skall bli lättare, ibland har man olika åsikter om vad en låt, en bok eller vad fan som helst ska kategoriseras dom. I detta fall tycker jag inte som många andra här, dock tycker jag det är viktigt att säga till om man inte tycker det är rätt, min röst borde väl väga lika tungt som vilken sketen whoaanvändare som helst. Kommentarer som "om alla tänkte som du skulle hiphopen aldrig rört sig förbi Sugarhill" är bara löjliga. Har själv gjort en hel del experimentel hip-hop. Ibland så experimentel att jag inte klassar det som hip-hop och då har det hänt att jag lagt ut den på ett forum där jag tycker att den passar in. Om ni tycker det här är hip-hop eller whatever, jul för er. Jag ville bara säga att jag inte tycker det passar här. "Med andra ord borde denna diskussion anses avklarad" Jag har med litet intresse diskuterat med dig, det har inte gett mig något alls.
Stora variga K.
älskar när svennar sitter å förklarar för varann vad hiphop är... de e som när en fisk förklarar för en annan fisk hur livet e på land!...
haha asfet ju! bigg uuupppp!!!
rapperted.se
Buzdead P24 ...
HAHAhahhhahahAHha. jävla rasist. men det är sant. hahahah
precis som White man can't jump.... =D
S-O-L-I-D(Situationer-och-livet-i-dag) WWW.SOUNDCLICK.COM/SOLIDP
Buzdead P24 : Det där måste varit årets sämsta liknelse.
Stora variga K.