I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

De Tre (Adam Tensta, Lazee & Henok)

Svensk Hiphop - Audio & Video

Manager

2008-01-20 12:44

De Tre (Adam Tensta, Lazee & Henok)

Är det bara jag heller tror ni också att dessa tre verkligen kommer göra som Adam Tensta gjorde under 2007. Lazee är redan på gång med sin nya singel "Rock Away" och Henok släppte sin Fuckin guy ep som smakprov på honom. Kommer ett House beat också hjälpa Henok att synas runt om i Sverige?

Vad tror ni, engelska rappare tar över Sverige. Proffesor P borde också få sin hype med median gillar väl inte hans old school sound. Hur som helst, vad tror ni. Kommer Lazee och Henok lyckas med det som Tensta gjorde under 2007 och kommer Adam finnas kvar under 2008?

Hit it!

Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Manager

2008-01-20 12:45
Poet

2008-01-20 12:46
Media? Det är snarare så att Professorn gör musik som den stora massan inte diggar. 
At the gates of Eternity...

2008-01-20 12:51
fan va fet lazee videon var då. Kommer säkert rulla tv, om den inte redan gjort det?
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck
http://www.soundcloud.com/brormusik
Producent

2008-01-20 13:12
lazee videon är helt överfet.. men sonybmg backning kan göra mycket :) men den lär ju spelas lika mycket som tenstas my cool gjorde...
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2008-01-20 13:20
Jag tror att Lazee kommer gå adams väg, smart faktiskt!

Han har gjort lite underground låtar fått upp sitt namn, sen nu först släpper han första singeln... Han kommer bli nästa tensta vänta bara

Däremot henok tror jag är för okänd hittils

2008-01-20 20:58
Lazee slår igenom i svensk media detta året med hjälp av Adam Tensta.

2008-01-20 21:08
jag tror på tensta och lazee pga deras komersiella sound. enkla repetativa refränger, pop/dans-beats, inte allt för djupa texter, osv.
(professor p har verkligen inget old school sound.)
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2008-01-20 21:16
Rhetoric P23

Vad menar du med att professorn inte har något old school sound? Hela albumet Patience är det bara old school beats.
Can't break necks in boxes

2008-01-20 21:23
vad jag menar är att han och akilles proddar inte old school beats, snarare boom bap.
old school är allt upp till mitten av 80-talet.
Rhetoric

2008-01-20 21:41

Jag ha redan gjort ett försök att påpeka att de inte gör old school men då drog jag bar igång blåslampan ännu mer.
Håller med Rhetoric

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-20 22:20
ja Lazee verkar vara verkligen på G!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2008-01-21 04:08
Lazee kommer aldrig göra en bättre låt än "Top Notch", nuff said.

och det är btw en cp-fet låt.
MILES & SHARPCHEST - "STRIVIN' ON" MUSIKVIDEO UTE NU!!!
-
// JOEL 'LÅNGIELIZZLE' IGHE

2008-01-21 06:05
jag kan här och nu säga att jag betalar ut tusen kronor kontant till ALLA på whoa om lazee blowar lika stort som adam gjorde i år.

henok är jag lite mer osäker på ...

2008-01-21 06:05
givetvis ska det stå "som adam gjorde FÖRRA året" :)

2008-01-21 06:12
lazee är fetare än adam tensta, måste dock säga att hans nya låt var för jävla kass..
MILES & SHARPCHEST - "STRIVIN' ON" MUSIKVIDEO UTE NU!!!
-
// JOEL 'LÅNGIELIZZLE' IGHE
Skivsamlare

2008-01-21 12:12
rock away! men jag hittar inte videon? o.O
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-01-21 12:45
videon har inte släppts än. en snippet av videon hittar du på lazeeonline.com.
Rhetoric
Skivsamlare

2008-01-21 13:02
jag måste vara blind för jag hittar inget snippet o.O

2008-01-21 13:04
antingen så laddar den inte eller så har dom tagit bort den. igår spelades den upp automatiskt där det nu står "VIDEO COMING SOON!"
Rhetoric

2008-01-21 14:11
dom som slagit bäst utomlands på engelska ifrån sverige var mest folk under 90 talet, såldes stora volymer skivor, turnér, media bevakning etc, gas länderna ska man satsa på, england och framkrike har sitt eget på sitt sätt, mer hood releaterat, men även under 2000 talet så har ju en del svenska lyckats i europa, men "de tre" skulle kunna vara vilka som helst som är bra på engelska och har swagger, i gbg finns det en drös av dom, och personligen skullle jag vilja att någon jag kan "feel" på riktigt kan få gå långt, engelsk rap ifrån sverige är ej tillräckligt personligt än, inte som svenskan är, ni fattar va
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Skivsamlare

2008-01-21 14:28
ååh fick springa hem från skolan o köpa rock away på itunes store. har väntat på den så jävla länge nu haha. har haft liveversionen i lurarna i flera måndaer

Skivsamlare

2008-01-21 14:29
erkänn du vill att gubb eller calle p skulle vava.

2008-01-21 15:34
Hmm, Lazee kommer gå Adam Tensta´s väg? Lazee har redan uppnåt mer än Adam om man tänker efter. Ni som fick nys om Lazee nu när Rock Away singeln släpptes kanske inte riktigt vet så mkt.

Ta t ex låten Fresh där Adam och Lazee gör en collabo. Man hör väl klass-skillnaden eller. Lazee kommer (förhoppningsvis) få mkt mer hype utanför sveriges gränser än Adam.

That´s my opinion :)

2008-01-21 15:35

^ cosign.

Rhetoric

2008-01-21 15:40
tror stenhårt på lazee! snubben kommer nog faktist göra d! jänkarna gillar honom, trust me I know..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Manager

2008-01-21 16:56
Hoppas DLX gör så Henok syns!

2008-01-21 17:12
Laaze gör det som tensta.. fast bättre. Tensta är egentligen en ganska medel bra rappare men med riktigt tunga beats å så... Med lazee lägger bra grejjer på bra beats och han verkar ha ett bra lag bakom sig som kommer göra allt för att han kommer få sitt i år.

Rock away kommer pumpas flitigt på krogarna precis som my cool gjorde/gör

Skönt att du kommer bli skyldig mig 1000 kronor.
Hon checkar in mig från andra sidan baren.
Du checkar in dig och uppdaterar status raden.

2008-01-21 17:25
ja hoppas verkligen att engelsksprakiga rapparna tar over scenen. kan inte komma pa en enda svensksprakig rappare som fortjanar nat rampljus. mojligen Paragon och Naaak isf.

Adam Tenstas framgang kan man likna vid Petters framgang pa slutet av 90-talet. Ratt plats, ratt tidpunk.... och ratt UPPBACKNING.

Talangmassigt ligger Lazee flera ljusar framfor Adam. Henok e oxo mycke fetare rappare. Men jag hoppas annu mer att fa se dom aningen mer orginella Allyawan och Choys fa lite fame!!
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-01-21 18:50
kan inte komma pa en enda svensksprakig rappare som fortjanar nat rampljus.

tom och matte från fjärde världen ffs? dom har ju inte fått vad dom förtjänar ännu.
bra petter jämförelse.
Rhetoric

2008-01-21 19:18
tycker lazee har mer interessant delivery o rost, men jag gillar adam tenstas beatval o låtarna han gor.  båda e riktigt grymma dock.

now yall just watch what I do... watch
www.myspace.com/youngivy<br>
tro mej, jag är skitduktig på att rappa

2008-01-22 10:42
kan inte komma pa en enda svensksprakig rappare som fortjanar nat rampljus.

tom och matte från fjärde världen ffs? dom har ju inte fått vad dom förtjänar ännu.

måste även påpekas att organismen förtjänar bra mycket mer sken än han får. en av de få svenskar rapparna jag kan tänka mig köpa en skiva med av andra skäl än att stödja svensk hiphop
http://www.myspace.com/localexpressions

2008-01-22 16:59
sja;lv e jag inte mycket for organismen. visst e han riktigt bra på texter osv men han har så stappligt flyt tycker jag. och rosten också. av rappare som rappar på svenska tycker jag de e val ken som e bast... mange smidt eller hur fan d stavas har en skon stil.

2008-01-22 17:11
Simon_T
organismens flow är ju galet bra? sen är mange smidt förmodligen sämre än 50% av rapparna som hänger på whoas Audioforum. och han har samma "stil" som markoolio...
Rhetoric

2008-01-22 18:11
tycker oxo organismen har skönt flow, men tycker han låter skit i sin helhet som artist. tycker snarare han får för mycket uppmärksamhet, men det är bara min åsikt. Jag förstår hur hans grejer faller många i smaken.

sen fattar ja inte riktigt grejen med allt mange schmidt-hat. Tycker inte heller hans nya grejer är bra alls, men hans legendariska tolkningar av kända låtar (direkta översättningar av låtar från t ex Biggie, Slick Rick, Jay-Z..) är så jävla feta!! haha genialiska! tycker verkligen inte han förtjänar att bli bespottad dagligen av massa whoa-kids. Gissar på att 95 % inte kände till honom innan "Glassigt".... 
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2008-01-22 18:18
Jag tror inte att det kommer gå lika bra för Lazee och Henok som det har gått för Adam Tensta. Det finns helt enkelt inte plats för dem. Dessutom tror jag många som inte är så insatta kommer uppfatta det som att de härmar Adam eftersom de (nu vet jag inte hur det är med Henok, men Lazee iaf) kör på liknande beats och kör på engelska. Men vem vet.

2008-01-22 19:36
på tal om engelsksråkiga rappare som skulle kunna slå igenom internationellt, så borde Iron African nämnas. Riktig tung MC o dessutom riktigt fet proddare oxo (han proddar väl själv eller??..) Varför snackas det aldrig nånsin om honom här på whoa? en av dom absolut fetaste!

Skivsamlare

2008-01-22 21:27
den var fet fan

2008-01-22 23:09
Rhetoric. guess thats where our opinions diverge

ps. jag tror folk kommer tro att jag harmar adam tensta oxå for jag kor oxå ofta på elektro/house låtande beats etc... but o well imma do me.

2008-01-23 06:10
isofu P3
jo, manges greatest hits platta är en klassiker! tyvärr så har han helt annan stil på sina egna låtar och det låter katastrofalt. monoton flow som är värre än sömnpiller, så värdelösa texter  att man skrattar, NOLL karisma/swagger och beatsen ska vi inte ens tala om. nämn 3 saker som är bra med honom då?

iron african hade nog redan slått vid det här laget då han varit aktiv i över tio år.
Rhetoric

2008-01-23 11:44
WHÄÖäÄÄÄÄ LazEE ! !

2008-01-23 14:49
Henok, Lazee och Adam är lätt de mest intressanta inom svensk hip hop just nu. Henoks gratis-EP knäcker allt jag hört från Sverige tidigare - ärligt, så han nog mer min stil än de andra två. Äntligen kommer det lite kvalité från hip hop Sverige och vem hade kunnat gissa att de är inhemsk rap på eng som skulle slå igen?

Sen tror jag väldigt mycket på Chords nya, Things We Do For Things eller vad den heter. Har hört mycket gott om Form Ones nya platta med, inte alls vad folk förväntar sig. Sen ser jag en ljus framtid för Allywan med. Out...

2008-01-23 14:54
Rhetoric

2008-01-23 18:24
Rhetoric: Jag sa aldrig att han var bra. Men jag tycker inte att han fortjanar dom krankande uttalande som man ser typ varje dag har pa whoa.

Iof sa gillar jag det monotona. Och man maste forsta att han gor det han gor med glimten i ogat. Jag skulle nog irritera mig som fan om jag inte forstod mig pa det han gor. Och ja... beatsen ska vi inte tala om... Dom ar storsta anledningen till att jag byter kanal nar han dyker upp pa MTV.

iron african hade nog redan slått vid det här laget då han varit aktiv i över tio år.

Varfor da? Narmaste exemplet till hands e ju Mange som slog igenom nu efter att ha varit aktiv nastan lika lange. Det ar ju sjalvklart att det inte har nagon betydelse. Tank pa hur lang tid Iron haft pa sig att utveckla sin talang och en egen stil.

Ett valdigt, valdigt bra exempel ar ju Percee P som hallt pa i mer an 20 ar! och inte slagit pa riktigt forran nu.

Sen kan det ju oxo handla om att fa arslet ur vagnen o vaga satsa seriost, vilket Iron African verka ha borjat med lite mer pa sista tiden.

2008-01-23 18:55
Henok är mycket bättre rappare än dom båda två...dom e jätteduktiga oxå men that fucking guy håller världsklass för att det är riktigt hiphop inte elektro krums som dom andra gör...men samtidigt tycker jag att Adam Tensta skiva e en riktigt grym skiva klassiker faktiskt ..men tror inte attt Lazee kommer hålla i längden....jag menar Limp Bizkit.kom igen va  fan bättre kan man väl...
i feel bad like headache

2008-01-23 22:16
Narmaste exemplet till hands e ju Mange som slog igenom nu efter att ha varit aktiv nastan lika lange.
vad har mange släppt innan förra albumet då? förutom greatest hits som inte riktigt räknas.

har percee p slagit? vart då?
Rhetoric

2008-01-23 22:43
rhetoric, Percee P e u på 106&park, you aint know!!!?? han har slått harborta i staterna!

allvarligt har ja aldrig hort talas om killen

2008-01-23 22:51
Simon_T
han är en väldigt mytomspunnen legend! vet inte om "slagit" = varit på 106 & park i min bok, men om man jämför med innan så kanske det är så. bättre på 106 än utanför fat beats säljandes sina egna skivor ur en ryggsäck iaf!
Rhetoric

2008-01-23 23:23
vad har mange släppt innan förra albumet då? förutom greatest hits som inte riktigt räknas.

Sa man maste ha slappt nat for att ha varit ”aktiv”? Jag horde iaf Mange 2001 forsta gangen pa p3 hiphop sa han har ju helt klart varit aktiv ett tag.

har percee p slagit? vart då?

Kom igen mannen.. Om man ska halla pa sadar sa maste man ju ha en klar definition av att ”sla”. JAG syftar iaf pa att slappa sin forsta egna skiva pa ett ”riktigt” bolag med internationell distribution. Han spelas ju inte pa MTV i USA, men lar ju salja mer skivor an Adam Tensta, som spelas flitigt pa svenska MTV. Och ingen kan ju pasta att Adam inte har ”slagit”. Det ar ju relativt.

2008-01-23 23:31
Varför nämner aldrig någon någonsin Mapei i sådana här diskussioner? Är hon inte tillräckligt "yo" för er eller? Tror helt klart att hon är nästa att slå. Media älskar henne, hon är Sveriges bästa liveartist och jobbar med helt rätt producenter.

2008-01-23 23:36
oh snap! henne glommer man bort ibland av nagon anledning.. yes formodligen for att hon inte ar sa "YO". Men ja, she's goin places!! definitivt. sjukt duktig rappare e hon och har verkligen nat eget att bjuda pa.