Soheil: ord. igen.
www.permoman.com / www.myspace.com/permoman
Soheil P22 Du pratar som om alla vill ha d, well, newsflash, jag vill inte det, och jag är inte den enda :) Personen med utbildningen utnyttjar kunskaper som han lärt sig och gör sitt. Den andra Personen utnyttjar sin privata kropp till världen för att sälja något som mer eller mindre har med hennes kropp o göra, varför inte berätta om varan istället? Jag anser själens tempel vara heligare än att utnyttjas i syfte till Reklam för en annan vara. Men å andra sidan, hennes kropp är hennes kropp, hon har valt o göra det hon gör, men synd att idioter till människor tappar respekten och första uppfattningen av henne blir "den nakne horan som används som objekt" .. tyvärr så e d så
http://www.myspace.com/deadlykanha
Well newsflash, du och dina vänner tillhör en extrem minoritet, uppenbarligen eftersom samhället de facto ser ut som det gör. Okej, du anser att kroppen är själens tempel. Så varför ser du kroppen som något fult bara för att det sätts i samband med ett par trosor eller någon annan produkt? Det är ju du som påstår att kroppen tappar sitt värde, ingen annan. Så vem är det som förtrycker? Vem exakt har du hört kalla en affisch-modell för hora? Jag har då aldrig hört det, varken av mina vänner och bekanta eller folk på stan.
Vem är du, tjänsteman?
Förresten, kan du sluta skriva i bold? Det är störande som fan för ögonen. Tack.
Vem är du, tjänsteman?
En sak till, skillnaden du belyser mellan den som använder sitt utseende och den som använder sin kunskap är ju ganska uppenbar. Jag frågade inte efter den praktiska skillnaden, utan den "själsliga" som du pratar om. Förklara gärna.
Vem är du, tjänsteman?
Soheil P22 Jag tycker inte att kroppen är något fult, jag respekterar den och värdesätter den mer än vad du gör tydligen, högt nog att tycka att den inte ska utnyttjas i reklam för VAROR . Vet du vad, det är skitsamma, håll du till ditt, så håller jag mig till mitt, iranier :) Vi har helt olika syn på saker o ting, och jag önskar dig lycka till! Peace
Soheil P22 Det är kroppen vi pratar om nu, jag tycker d e helt enkelt fel att utnyttja kroppen till max för att en vara ska sälja! ska utåt nu.. så ha d så bra again :)
Det är du som konstant tjatar om det negativa med kroppen, inte jag. Att sitta och tävla i vem som värdesätter kroppen högst är meningslöst; det enda som är uppenbart är att du är den som binder samman kroppen med negativa värderingar, inte jag. Så hur vill du att man gör reklam för tjejunderkläder? Och herrunderkläder? Är det lika hemskt att män är nakna på affischer? Eller gäller det bara kvinnor? Vadå utnyttja kroppen till max? Man assoscierar en vara med något som de flesta människor får positiva vibbar av. Det är väl knappast att utnyttja kroppen till max? I så fall förutsätter du att den som är på affischen inte är kapabel till annat än att synas på bilder, vilket jag personligen tycker är väldigt fördomsfullt. Varför är det i så fall mer rätt att använda en människas mentala kapacitet till max för att en vara ska sälja? Trevlig kväll.
Vem är du, tjänsteman?
Soheil Läkare har inte till uppgift att upprätthålla lagen, endast följa den. Men det har polisen. Hur många gånger hör man att en läkare springer runt och snittar folk för att skada dom? Skärp till dig! Jag är inte för privatisering men det är väl du, blånisse? Jag säger bara att dom måste göra sina jobb på rätt sätt. Och jag tycker att det ska vara ett högre krav på polisens utbildning, mer pedagogik och psykologi exempelvis. Och kanske någon typ av moraltest... med du verkar ju inte fatta! Jag trodde att fjällvandring gjorde en gott... a just det, du såg ordet "Kurdistan" inristat nånstans på din vandring och det gjorde dig så upprörd. Läste det på din presentation och fick genast en bild av vad för typ du är.
"Ganska magstarkt uttalande; enbart miljörelaterat? Har du någon fakta som du kan backa upp det uttalandet med?"
Nej det har jag inte! Logiskt tänkande. Men däremot har varken du eller någon forskning några som helst bevisunderlag för att det skulle vara ärfligt.
"Jag kan tyvärr inte se vad som är uppenbart kränkande i en H&M-affisch där en kvinna sitter med BH och trosor. Jag går inte förbi en sån affisch och tänker "gud vilken hora hon är, henne vill jag våldta!", utan snarare... "
Lite självdistans tack! Jag är inte ett dugg intresserad vad du tänker när du går förbi en H&M-skylt. Jag sa bara det påverkar pojkar och män som redan är har svårt för ett sunt tänkande negativt och bidrar med en ännu skevare bild av kvinnors värde.
Självklart håller jag inte med i mycket av det du säger och det är det som skapar debatt och opinion. Om alla skulle tycka som jag skulle världen vara rättvis och jämlik, men det finns ingen möjlighet att alla skulle tänka som, du då din ideologi är baserat på en "minoritet-majoritet" fråga. Många MÅSTE gå hungriga för att en av er ska kunna frossa och jag tror knappast att människor går med på att göra det för eran skull.
Och vad är frihet? Jo! Frihet är att bli fri ifrån alla typer av destruktiva beoenden. Frihet är att finna total balans i sinne, kropp och själ. Frihet är att inte känna oro, rädsla, hämndlystenhet, hat, girighet mm...
Ingen människa kan uppnå frihet ensam, för vi blir påverkade av varandra hela tiden. Våra handlingar inte enbart oss själva utan förändrar även andra människors liv. Så slutsatsen är att frihet endast kan uppnås kollektiv. Frihet är ett mål man når gemensamt.
Efter att ha läst din presentation fattade jag ett tycke för dig som jag gör för många andra brats, jag tror inte att jag får något i utbyte av att argumentera med dig då du är rätt så insnöad i ett sjukt tänkande som leder till ett falkst liv och säkerligen ett bortkastat sådan. Så ifrågasätt om dina föräldrar verkligen uppfostrade dig till att bli så egocentriskt, eller blev du bara förstörd för livet?
Nameless
Soheil Förresten... jag såg att du hade skrivit annat som jag läste nu."Så varför ser du kroppen som något fult bara för att det sätts i samband med ett par trosor eller någon annan produkt?" Nu nämnde du en produkt som är starkt relaterad till kvinnans kropp, dvs underkläder. Men du kan inte neka till att kvinnans kropp och nakenhet även sexualitet används till att sälja alla typer av produkter. Självaste användandet av kvinnans kropp till syfte att sälja är fel och omoraliskt. Det är endast av pengarintresse.
Nameless
Du förstod inte liknelsen va? Poängen var, acceptansen mot en polis finns där för att de - överlag - beter sig bra. Precis som läkare, man accepterar deras fel och misstag för att de överlag gör gott. Det finns massor av fall där läkare medvetet tagit livet av patienter; det var dock inte vad jag syftade på. Det jag försökte belysa var att det finns en acceptans mot vissa yrkesgrupper av ett skäl, i det här fallet är skälet att de oftast beter sig korrekt och professionellt. Polisens arbete går alltid att förbättra, det har jag som sagt inte sagt något om. Logiskt tänkande? Då vill jag gärna se hur du går till väga när du härleder slutsatsen "psykiska åkommor som leder till våldtäkt är enbart miljörelaterade" ur dina premisser; presentera premisserna och skriv upp den logiska strukturen. Det är nämligen väldigt intressant för mig att se, eftersom jag har drygt 40 poäng logikrelaterade universitetskurser i bagaget men fortfarande inte kan se hur du lyckats komma till den slutsatsen utan att ens ha presenterat dina premisser. Vad gäller själva frågan kring brottslingars genetiska arv så finns det seriös forskning som bedrivs på den punkten och det ingår bland annat i psykologutbildningen (jag borde veta det). För lite kött på benen hänvisar jag dig till "Forskningsgruppen för biologisk psykologi och rättspsykiatrisk forskning" där Docent Anna M. Dåderman (Ledamot i FoU Rättsmedicinalverket) är forskningsledare och Professor Åke Hellström, Professor Sten Levander, Professor Lars Lidberg, Fil.Dr. neuropsykolog May Lindgren, Docent neuropsykolog Ann Wirsén Meurling är stödjande forskare. Doktorand i gruppen är Judit K. Lindqvist. Några uppsatser du kan kika på från studenter är följande: "Lindqvist, J. (1999). “Mad or Bad”. Rättspsykiatriskt undersökta män dömda för våldtäkt. C-uppsats i psykologi." "Trygg, L. (2000). “Konsten att mäta vansinne”. En journalstudie om psykologers metodval vid rättpsykiatrisk undersökning av 60 unga män i Stockholm. Psykologexamensarbete." Det var mina källor, vart har du dina? Är du inte intresserad av vad jag tänker när jag går förbi en plansch från H&M? Jag trodde det var just det allt handlade om, dvs. vad män tänker om kvinnor de ser på planscher. Så vad är du intresserad av då? Sitta och kasta ur dig falska fakta på whoa?"Om alla skulle tycka som jag skulle världen vara rättvis och jämlik" Nej, då skulle världen vara allt annat än rättvis enligt min mening eftersom jag definierar rättvise-begreppet som så att man får det man förtjänar (lite grovhugget). Det skulle då bli en orättvis värld enligt mig och många andra. I övrigt anser jag att jämlikhet från grunden är ett ideal, men det är även något som en gång i tiden existerade. Evolution kallas boven. Vem är det som går hungrig i Sverige för att jag ska kunna frossa? Är du hungrig? Gå in på en pizzeria och köp dig lite mat då. Svårare än så är det inte idag. Efter din definition av frihet kan man ju tro att du studerat begreppet hos självaste Dalai Lama. Det är säkert jättemysigt i din rosa bubbla, men tyvärr så existerar ingen frihet i den bemärkelsen att du har valfrihet. Du är inget annat än ännu en nod i den eviga kausalkedjan och det du gör är inte det du väljer, det är vad som blir valt åt dig. Hur mkt du än skriker och hojtar så kan du inte ändra det, för det är ingen elak blå gubbe som har valt det heller, det är bara så livet fungerar. Det finns ingen frihet, och ingen jultomte heller för den delen. Att kämpa för frihet i den bemärkelsen (dvs det du definierar det som) är ungefär lika korkat som att kämpa för ptja.. just jultomten. Tänk dig själv, när du utrotat allt ont i världen, det som då finns kvar, gör det dig fri? Fri från oro och rädsla? Vad ska du göra, döda alla spindlar i världen så folk som har spindelfobi kan vara lugna? Hyvla bort alla höga höjder så folk med höjdskräck kan känna sig trygga? Du måste försöka greppa vidden av det du pratar om innan du börjar svänga dig med termer du inte kan definiera för fem öre.
Vem är du, tjänsteman?
Ja, jag nämnde en produkt som används av kvinnor i syfte att skyla deras kropp, är det okej att använda kvinnor då? Om reklamen är saklig alltså och inte estetisk. Tycker du det är lika hemskt med nakna män? Din tankebana tycks utgå ifrån att pengar är något dåligt, att det är synd om kvinnor för att de blir utnyttjade (för de kan ju inte ta vara på sig själva) och att lättklädda kvinnor blir sedda som horor. Tre åsikter som får stå för dig, inte oss andra. Efter att du läst min presentation och inte fattat att hela min presentation är ironisk, och att det som står inom citationstecken är (trumvirvel..) ett citat, så har du inte bara skämt ut dig inför mig och alla andra som läst det du skrivit, utan även bevisat hur föga genomtänkt du är. Citatet kommer från en nazist, jag har det på min pres för att det är komiskt. I övrigt är jag född i Iran och allt annat än en "brat". Jag råkar bara ha andra åsikter än dig, och till skillnad från dig kan jag argumentera för min sak. Den stora frågan nu är: hur ska du göra bort dig i nästa inlägg? Vi väntar spänt..
Vem är du, tjänsteman?
Soheil "Du förstod inte liknelsen va? Poängen var, acceptansen mot en polis finns där för att de - överlag - beter sig bra." Och du förstod visst inte vad jag försöker säga... POLISEN FÅR INTE GÖRA FEL, DET ÄR DET DERAS ARBETE GÅR UT PÅ... ATT INTE GÖRA FEL!!! Ok om vi pratar om lite slarv som att lämna in sin rapport några timmar för sent, men har pratar vi om poliser som gör brott... det dom har till uppgift att motverka. Sedan så tycker jag verkligen inte att sådana läkare som medvetet tar livet av patienter ska få jobba kvar. Om du nu tycker att det är ok att läkare som tar livet av folk medvetet får jobba kvar, skulle jag vilja se dig eller Permoman operera er hos den läkaren. Detsamma gäller polisen, ni kan väl låta dessa korrupta polismän/kvinnor ta hand om era ärenden? Eller vad sägs? Jag skrev i mitt förra inlägg att en förändrin i tjänstemäns arbete är just vad jag är ute efter, inte avskaffa. Men det verkar ju inte ha gått in heller."Logiskt tänkande? Då vill jag gärna se hur du går till väga när du härleder slutsatsen "psykiska åkommor som leder till våldtäkt är enbart miljörelaterade" ur dina premisser; presentera premisserna och skriv upp den logiska strukturen. Det är nämligen väldigt intressant för mig att se, eftersom jag har drygt 40 poäng logikrelaterade universitetskurser i bagaget men fortfarande inte kan se hur du lyckats komma till den slutsatsen utan att ens ha presenterat dina premisser." OK, så här tänker jag. Att psykiska sjukdomar överhuvudtaget skulle vara ärftligt finn det inga bevis på, det borde du "med 40 poäng i bagaget" veta. Sen att våldtäkt eller t.ex missbruk av droger, aggressivitet och våldsrelaterade brott skulle vara ärfligt tror jag inte ett dugg på. Jag tror starkt att man blir påverkad av, hemmiljö, vänskapskrets, området man bor i... miljörelaterat alltså. Det är för mig mer logiskt än att någon skulle födas, med dessa typer av skador. Sen att t.ex diabetes är ärftligt är mer troligt... men det är en fysisk sjukdom. Du pratar mycket om att jag ska undervisa dig då du inte kommer med några studier själv för att styrka dina teorier, herr 40 poängaren. Kom gärna med lite egna hypoteser på varför det skulle vara ärftligt! Sen att du rabblar fram en massa namn på forskare, säger mig inget... BEVIS VAR DET! Hänvisa gärna till studier som bevisar det du påstår istället, för att det har forskats kring dessa frågor är inget nytt min vän. "Är du inte intresserad av vad jag tänker när jag går förbi en plansch från H&M? Jag trodde det var just det allt handlade om, dvs. vad män tänker om kvinnor de ser på planscher. Så vad är du intresserad av då? Sitta och kasta ur dig falska fakta på whoa?" Nej, jag är ej intresserad av vad du tänker när du går förbi en H&M-skylt. (Såvida du inte sympatiserar med våldtäktsmän dvs). Däremot var jag intresserad av att veta vad du tror unga killar och män som har sett t.ex pappa våldföra sig på mamma och skaffat sig skeva värderingar och en rutten kvinnosyn tänker. Självdistans, som sagt!
Nameless
"Nej, då skulle världen vara allt annat än rättvis enligt min mening eftersom jag definierar rättvise-begreppet som så att man får det man förtjänar (lite grovhugget). Det skulle då bli en orättvis värld enligt mig och många andra. I övrigt anser jag att jämlikhet från grunden är ett ideal, men det är även något som en gång i tiden existerade. Evolution kallas boven. Vem är det som går hungrig i Sverige för att jag ska kunna frossa? Är du hungrig? Gå in på en pizzeria och köp dig lite mat då. Svårare än så är det inte idag." Då har vi det typiska argumentet för varför det är rättvist att den som jobbar får äta och den som inte gör det får hungra, typiskt moderatbullshit. Jag ska förklara för dig hur det ligger till. Visst kan det finnas en viss rättvisa i att man får det man jobbar för, men det funkar inte riktigt så... i fall som detta måste man kunna vara lite mer långsiktig. Och historien har klart och tydligt visat att vare sig man jobbar eller ej, så föder fattigdom frustration och är grunden till många vålds/pengar relaterade brott som begås. Och om du kan falla offer för den frustration som fattigdomen skapar hos dom som inte har, blir det ett problem för dig. Rättvist eller inte, så är det! Brist på solidaritet är boven. Evolution är något som skapas och formas efter anpassning. Frågan är hur vi vill anpassa oss, eller förändra det som är oacceptabelt. Sen vet jag inte vart du bor eller i vilket kvartér, men du måste ha missat alla hemlösa människor, ensamstående mammor på bidrag, alla missbrukare som dör varje dag mm. Om du och jag köper oss en pizza mättar inte det deras hunger. Och för att inte att inte tala om fattigdom i andra länder. Öppna ögonen!!!"Efter din definition av frihet kan man ju tro att du studerat begreppet hos självaste Dalai Lama. Det är säkert jättemysigt i din rosa bubbla, men tyvärr så existerar ingen frihet i den bemärkelsen att du har valfrihet. Du är inget annat än ännu en nod i den eviga kausalkedjan och det du gör är inte det du väljer, det är vad som blir valt åt dig. Hur mkt du än skriker och hojtar så kan du inte ändra det, för det är ingen elak blå gubbe som har valt det heller, det är bara så livet fungerar. Det finns ingen frihet, och ingen jultomte heller för den delen. Att kämpa för frihet i den bemärkelsen (dvs det du definierar det som) är ungefär lika korkat som att kämpa för ptja.. just jultomten." Jag förstår varför du är så lågt utvecklad när du jämför begreppet frihet med jultomten, det börjar närma sig sandlådenivå... jag kan bara citera ur en av mina verser till detta stycke. "The truth doesn´t seem to make sense to the liar, so I inspire the conviction that lies in the denial" Och grabben, vad har du emot Dalai lama? Är du emot alla som snackar om kärlek? "Tänk dig själv, när du utrotat allt ont i världen, det som då finns kvar, gör det dig fri? Fri från oro och rädsla? Vad ska du göra, döda alla spindlar i världen så folk som har spindelfobi kan vara lugna? Hyvla bort alla höga höjder så folk med höjdskräck kan känna sig trygga? Du måste försöka greppa vidden av det du pratar om innan du börjar svänga dig med termer du inte kan definiera för fem öre." Man utrotar inte det onda, man fyller på med det som saknas, kärlek. Man utrotar inte spindlar, man vårdar dom med fobi. Att lära sig bemöta sina rädslor. Man hyvlar inte bort höga höjder, man lär folk att bemöta sina rädslor för höga höjder. Nu gör du verkligen bort dig.. hehe. Vad är det som får dig att tro att man behöver angripa spindlarna, när det är fobin som är orsaken till rädslan? Jag trodde att du hade läst lite psykologi? Märks inte! Typiskt Hitlerteorier, "utrota judarna, för det finns för många arbetslösa tyskar". Eller Bush, "utrota terroristerna, förbered bomber och mesiler".
Nameless
"Ja, jag nämnde en produkt som används av kvinnor i syfte att skyla deras kropp, är det okej att använda kvinnor då? Om reklamen är saklig alltså och inte estetisk. Tycker du det är lika hemskt med nakna män? Din tankebana tycks utgå ifrån att pengar är något dåligt, att det är synd om kvinnor för att de blir utnyttjade (för de kan ju inte ta vara på sig själva) och att lättklädda kvinnor blir sedda som horor. Tre åsikter som får stå för dig, inte oss andra." Nu vet jag inte om du syftar på samma reklam som jag tänker på... jag menar nivea reklamen om naturlig skönhet, där dom visar hur mycket smink som åker på för att just få fram din idealsmak. Och ja, jag tycker att det är absurt och omoraliskt att använda nakenhet som varumärke. Lycka till grabben, kom med lite mognare snack och lite mer uttänkta svar så kanske vi kan disskutera, har inte tid med att munhuggas med glin.
Nameless
Soheil Och du vi försöker disskutera vad som är rätt och vad som är fel, detta är ingen tävling om vem som vinner ett argument med störst ord, poängräkning eller vart man har studerat... försök vara saklig själv! Det finns även mycket forskning som säger att psykiska sjukdomar INTE är ärftligt, men jag hänvisar inte till den psykologen och professorn som sa: "Ge mig tio barn, så kan jag göra vilken av dom jag vill till den typ av människa jag vill". (kommer inte ihåg exakt, men du är ju påläst och vet säkert vem jag pratar om)
Nameless
Mikke Tack detsamma maaan ;)
Nameless
egentligen ska det vara vi är makten (regeringen) och dom är oss men faller ett hjul på kugghjulet så funkar det ej till 100% demokrati är ej perfekt och yes polisen är bara ett redskap och ska göra rätt ej fel och allmänt rum betyder ej att alla ska vara lika ang tex graffiti förbjudet i gbg just nu
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
mayornas Helt rätt mannen, keep on rockin the free world!!
Nameless
Men åh ditt ufo.. Polisen får inte göra fel, likaså läkaren. Eller menar du att läkaren får göra fel? Får läkaren medvetet ta ett liv istället för att rädda det? Fattar du nu vaför jag jämförde de två grupperna. Enskilda läkare och poliser gör fel; ÖVERLAG gör de inte det. Läser du inte detjag skriver eller vad är problemet? Börjar bli svettigt att skriva samma sak om och om igen. Jag har inte heller sagt att de ska få jobba kvar när de medvetet gör fel; det jag främst syftade på - precis som jag klargjorde - var dock de läkare som gör misstag omedvetet. Jag har aldrig sagt att jag är emot en förändring, däremot vill jag veta vad din förändring skulle innebära. Det är ganska lätt att önska förändring, desto svårare att presentera ett vattentätt förslag. Du bevisar hur dåligt du läser igenom det jag skriver; de 40 poängen jag pratade om var enbart logik-relaterade kurser. Sedan har jag även sociologi och psykologi, därför hänvisade jag dig till SU's psykologiska fakultet. Och jo, det finns bevis och vedertagna teorier om att psykologiska sjukdomar såsom t.ex. schizofreni utvecklas upp till 50% mer hos de som har anlag ifrån sina föräldrar. Det finns även studier som pekar på att våldsrelaterade brott och våldtäkt samt alkohol- och drogmissbruk kan vara ärftligt. Det var just därför jag rekommenderade två examensarbeten till dig, så att du kan ta del av de teorier och bevis som finns. Om vi ser till en av de äldsta teorierna som härstammar ifrån Aristoteles kan vi likna människan vid formbar potential, som dock inte går att forma hur som helst utan bara utefter det materia vi faktiskt består av. I övrigt är det komiskt hur lite du vet om psykologiska sjukdomar då du tror att det handlar om diffusa och icke-analyserinsbara fenomen. Psykologiska sjukdomar har sina ursprung i något fysiskt som de flesta människor har, nämligen en hjärna. Men det kanske inte är fysiskt nog för dig då du tycks leva i total avsaknad av en? "Du pratar mycket om att jag ska undervisa dig då du inte kommer med några studier själv för att styrka dina teorier, herr 40 poängaren. Kom gärna med lite egna hypoteser på varför det skulle vara ärftligt! Sen att du rabblar fram en massa namn på forskare, säger mig inget... BEVIS VAR DET! Hänvisa gärna till studier som bevisar det du påstår istället, för att det har forskats kring dessa frågor är inget nytt min vän" Det var nog det mest korkade du har skrivit hittills. Jag kom ju med både en studie-grupp som är en av Sveriges främsta, samt även två relevanta examensarbeten. Varför vill du höra mina hypoteser, jag har ännu inte börjat forska i ämnet och lär inte göra det på ett bra tag heller. Det torde vara intressant att höra vad fackmännen själva har att säga, eller? Bevis var det du frågade efter och jag hänvisade dig till källorna för bevis, hur trög är du? För jag sa ju knappast bara "det har forskats kring detta". Ska du hänvisa mig till några källor eller ser du dig själv som kunnig nog i ämnet att motsäga en hel forskningsgrupp och hundratals olika studier? Och vad gäller presentationen av din logiska sats så bevisar du att du varken vet vad logik är eller hur en logisk sats ser ut. Ska hjälpa dig på traven, såhär kan du ställa upp en enkel logisk sats: Premiss 1: alla x som är y är även z Premiss 2: x är y Slutsats: x är z Varför är det inte intressant att veta vad jag tänker när jag tillhör den grupp som du säger blir negativt påverkade? Eller du kanske bara bryr dig om det negativa? På så vis kan du ju rättfärdiga dina stengar i glasrutor.. eller? Unga killar som ser sin mamma bli misshandlad brukar faktiskt väldigt ofta sublimera den upplevelsen och se till att inte göra samma misstag för de vet hur traumatiskt det är att själva uppleva ett sådant scenario. Men det vet väl inte du för du har varken studerat psykologi eller satt dig in i begreppen och teorierna som finns. Visst finns det de som blir offer för "monkey see monkey do" men oftast sublimerar man negativa upplevelser. Tyvärr för din del. Jag kan inte göra annat än att rycka åt axlarna åt att du tycker synd om hemlösa och fattiga människor. I Sverige behöver ingen vara hemlös, and thats about it. Ja, människor som föds in i fattigdom har det dåligt, det är ingen nyhet, men det är upp till den nationen att ta sig ur det. Jag har ingen relation dit och det enda sättet jag kan hjälpa dem på är att utöka importen därifrån. Handel med andra ord. Som sagt, alla ser det du verkar ha upptäckt nyligen, inget nytt under solen min vän. Öppna istället dina ögon och läs igenom vad jag skriver ordentligt, så gör du inte bort dig lika mycket.
Vem är du, tjänsteman?
Du tycker att determinism och kausalkedjor är sandlådenivå? Är det ett hån mot mig eller mot filosofihistorian? Tycker du inte det är ganska löjligt att svara på ett argument med "hehe det där är ju sandlådenivå, du är lågt utvecklad"? Borde vara ganska enkelt för dig att ta isär mitt argument i så fall och peka på felen. Jag kan också citera ur låt-texter som inte har någon som helst relevans, men vad är poängen i det? Att slippa svara på frågor? Jag har något emot alla vars livsfilosofi bygger på ren humbug. Men gud så korkad du är, jag menade inte att du faktiskt skulle utrota spindlar och hyvla ner höga höjder. Poängen var att det finns så extremt mycket åtgärder som måste vidtas att det inte finns tid eller vett i att försöka göra livet helt fritt ifrån oro och negativa saker. Det är en del av livet, precis som det positiva. Varför jag nämner min utbildning är för att den här till saken, jag kan åtminstone uttala mig baserat på fakta och studier, det kan inte du.
Vem är du, tjänsteman?
IAmThe1 Ok, du har rätt man, jag får inte förlora mig själv i det här tjafset.. jag lägger ner nu!!
Nameless
Alltså, hur menar ni att ni ska förändra världens mentalitet och göra den friare och mer kärleksfull än vad den är idag när ni hotar den första personen som argumenterar emot er med VÅLD?
Skulle ni slänga upp låten i mp3 format eller?
Vad vore internet utan porr grabbar?
Redaktionschef
2007-03-05 13:24
Tråden har blivit rensad/editerad. Förhoppningvis har alla förstått vad NoName menar med sin låt nu, och kvarstår det fortfarande frågetecken som kräver långa diskussioner så sköt det på en mogen nivå. Vi vill inte se diskussioner där folk ser ned på varandra och går till personangrepp. Vi vill heller inte se hot, skrikande och allmänt offtopic snack. Vill även påminna alla om att det är förbjudet att överdriva användandet av stora bokstäver / fet stil i sina inlägg. Det ser fult ut och tar uppmärksamhet från andras åsikter. tack på förhand.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
bong bong
Ruskigt dåliga rappare tyvärr
aaaaaaaaahh... just det... Upp!
noname - "Runt solen" ute snart!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skrämmer mig en aning att du är blivande polis...
hahaha, akta er kids! boohooohooo smiska oss inte!
hahaha omg skönaste läsningen på länge. kul att se ännu ett par av de "djupare" iranierna här i sverige. usch va vilseledda vissa moderata vingelpettrar är här i landet asså. underbart att se att ni behåller fötterna på jorden sadge & poe. fyfan va komiskt och se "Soheil" rabbla upp massa forskare och blanda in universitetspoäng. nästan vem fan som helst kan fixa universitetspoäng. vad bevisar det ? betyg/poäng och visdom är helt skilda saker. frihet är nog ett av de mest svårdefinierade begreppen här i världen, alla ser på frihet på olika sätt. mycket beroende på ideal, värderingar & allmän tankegång kring livet och alla dess mysterier.. angående låten: rappmässigt lika tight som vanligt. videon var lite keff men vem bryr sig. lyriken kunde varit vassare. ouuuut / ert största fans.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.