noname "Motstånd" - musikvideo premiär
Yep då var det dags. Igår natt och 22 februari fick man se i Insider om Fidaes och de andra flickornas fall och ni på whoa fick läsa om i den andra tråden. Som ni vet utfördes aktioner av Motstånd Motala och det gjordes även en låt och video i samband med detta av bröderna Sadge och Poe . Här har vi Noname 's första musikvideo, "Motstånd" Här har vi även länken till tråden det hela:http://www.whoa.nu/community/forummessage.asp?topicID=534368&forumID=11 Upp med näverna!
http://www.myspace.com/deadlykanha
Låten är som ni hör om alla orättvisor, inte enbart det här fallet =)
shit var jag mår illa
www.permoman.com / www.myspace.com/permoman
tungt som fan
www.twitter.com/mzamora036
Låten kommer även upp som mp3 snart.. För er som inte vet vad vissa av inslagen i videon kommer ifrån så tog insider upp det i torsdags..http://www.tv3.se/index.php?option=com_content&task=view&id=10135&timetableid=1157435 "I kvällens program får vi även se en uppföljning av programmet om hundavel. Schäferhunden Grim som hade konstiga bakben har nu varit hos veterinären och blivit undersökt. Resultatet får vi se i kvällens program. Dessutom tar vi återigen upp historien om Motala-flickan Fidaie. Fidaie skickades som tonåring runt mellan ett 30-tal behandlingshem. Hon betraktades som besvärlig och placerades bland annat på tunga avdelningar för rättspsykiatriska patienter. I kvällens program träffar vi Fidaie på nytt. Hon bor fortfarande i Motala och kämpar för upprättelse efter sin besvärliga ?vårdresa?. Tillsammans med sina kamrater besöker hon socialkontoret i Motala. Det blir kalabalik och personalen ringer polisen. Avsnitt 2:8" /Sadge-Noname
noname - "Runt solen" ute snart!
Grrrryyyymt fett... diggar de här riktigt mycket
www.myspace.com/mangemyt
Grym låt, lite taskigt ljud bara, hoppas mp3an håller bättre kvalité. Videon var väl relativt ok, gänget som stod vid stängslet gjorde väl inte så mycket motstånd iof, en liten komisk effekt. Bra text också, kul!
Producent
2007-02-27 10:04
motstånd! yo!schysst med nya grejer, ge oss mer
BLEZZ BEATS Köp Ays'n'Beez - The Epidemic på kassett på
COULISSE
"Ni utnyttjar makten som utvalda judar" Där satt den grabbar... Fuck you.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
looptroop juniors
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Riktigt bra.
David VS Goliath
party_kurre Skjut er själva istället. Så roligt med såna som er :)
vicolino P21 Lär dig lyssna ordentligt innan du uttalar dig."Ni utnyttjar makten som utvalda gudar" INTE judar.
utvalda judar hade ju vart en bättre ironisk punch iom. alla utflippade judeteorier. Hela Motstånd Motala grejjen ger jag inte mycket för... Men annars har noname några tighta tracks
party_kurre Trevligt att du ger din bild ur ett fascistiskt perspektiv. Och självklart måste det vara jobbigt för dig, då du förmodligen har fått försvara din farsa till snut hela livet. Lyssna lite mer på FFL snubbarna och trösta dig själv med lite hårgelé. Jag respekterar alla människors åsikter, men accepterar inte respektlöshet. Skulle gärna vilja höra dig säga allt det där till mig face to face. Då kan du yttra dig här på samma sätt, men du visar alla här vilken feg nolla du är (antagligen omedvetet). Till er andra som har kommenterat Som skrivet är detta våran första video och vi har gjort allting själva utan några som helst förkunskaper. Dessutom jobbade vi under tidspress då kameran var lånad. Om man tittar på videon så kan man se att aggresiviteten bland dom som står bakom gallret blir gradvis grövre. Det blev dock inte så tydligt som vi hade önskat, då symboliken i det skulle vara den frustration som växer bland folket. Och gallret skulle symolisera statsmakten som inte går att rubba när man är för få. Kanske lite för långsökt för dom som inte tänker i dom banorna. Tack för alla kommentarer// Poe //Noname
Nameless
vart fick ni tag i allt material om eu toppmötet i göteborg 2001? Skulle ni kunna lägga upp detta då jag har letat :D
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Den här låten känner jag ju igen från förra veckans insider, hehe!
party_kurre Vem är du? Vart och när har jag träffat dig? /Sadge
stylusdef P15 Haha, yepp...vi körde bara lite på skoj hemma o dom tog med det...det va innan låten ens hade spelats in. =)Zoom-Zoom P21 You´ve got mail!
party_kurre Jag kanske hade haft lite mer respekt för dig om du hade varit lite mer mogen i dina kommentarer, att tycka att vi är dåliga musiker är en smaksak, men att göra direkta och omogna personangrepp visar bara din ignorans. Och du skrev att du har träffat oss flera gånger... men varför har du inte sagt dina åsikter till oss vid dessa tillfällen? Det måste ju betyda att någon i min omgivning är jävligt falsk och feg! peace// Poe
Nameless
videon i sig, var väl inget att hänga i granen. scenen vid stängslet kändes väldigt off.låten var helt okej sådär.. ingen favorit dessvärre.menmen,keepon
- yes
kan någon lägga upp mp3'n? sadge? poe?
Vad exakt är det man ska göra motsånd mot? Rapmässigt var det bra, men budskapet (vad det nu var) var bara löjligt och haffsigt, precis som videon.
Vem är du, tjänsteman?
Soheil P22 Ingenting alls, samhället vi lever i är mer än perfekt. Det är skitbra att polisen förnedrar, misshandlar och skjuter ungdomar. Och att så många tjejer och kvinnor blir våldtagna måste bara påvisa den enorma trygghet vi har byggt upp, och för att inte tala om rasism, politiker som totalt blåser folk på all värdighet och frihet, skönhetsideal och nakenhet som reklam för produkter... ja, det är helt underbart!!! (IRONI) "Gör motstånd! Om du ser vad som sker..." Tydligen gör du inte det..
Nameless
sorry om jag hörde fel, bara glad i såna fall, även om jag kanske gjorde bort mig :).
MEN det låter faktiskt som ni säger judar...
vicolino P21 Kanske låter så...men jag skrev det, så jag e nog gaaanska säker på att det e gudar...haha =)
Peace!
Att polisen "förnedrar, misshandlar och skjuter ungdomar"? Jag känner ingen ungdom som blivit förnedrad, misshandlad eller skjuten av polisen utan anledning. Ge fan i att krossa glasrutor så lär du heller inte bli förnedrad, misshandlad eller skjuten. Visst gör enskilda poliser fel, men det krävs bra mycket mer än det för att slopa polisen. Polisen gör otroligt mycket mer rätt än fel, enligt min mening och utan dem skulle det knappast vara trevligare att vandra runt på gatorna. Tjejer och kvinnor blir våldtagna; vad ska jag göra motstånd mot i det här fallet? Att det finns psykiskt sjuka människor i samhället? Ja, okej, så då förespråkar du alltså att vi ska köra stenhård fosterdiagnostik och välja bort alla de som kan tänkas ha anlag för vissa psykiska sjukdomar, samt även införskaffa ett slags föräldrakörkort så att vem som helst inte ska kunna utöva sin naturliga rätt att skaffa barn? Jag menar, både arv och miljö tycks ju spela in, så då måste vi ha båda i åtanke när vi väljer ut våra klass A-barn. Rasism ska förbjudas? Vilka andra åsikter får man inte ha i ert samhälle? Politiker som blåser folk på frihet och värdighet? Vad menar du med frihet? I vilken tänkbar situation skulle du i så fall de facto vara fri? Menar du frihet att handla hur du vill? I så fall är det väl okej att våldta? Eller snackar vi bara om frihet så länge du inte skadar andra? I så fall är rasism okej så länge du inte skadar någon; eller är morbida önskningar förbjudna? I så fall måste vi skriva en förbannat lång lista på vad som är förbjudet och inte. Ingen politiker har tagit min värdighet ifrån mig någonsin så vitt jag vet, värdighet är väl något man har inför sig själv, inte inför andra? Å andra sidan är det ju ett ganska diffust begrepp som är lätt att svänga med. Skönhetsideal och nakenhet är också hemskt helt plötsligt? Varför är ideal hemska? Jag trodde du ville göra motstånd för att nå ett ideal-samhälle. Ska vi förbjuda alla ideal? Eller bara vissa; förslagsvis de som strider mot era? Varför idealet ser ut på ett visst sätt idag beror på att tillräckligt många låter det se ut så; det finns alltså en majoritet för det. Marknaden är ganska enkel faktiskt, det som tilltalar folk överlever, det som inte tilltalar folk, håller inte. Många reklamkampanjer floppar för att ideal ser olika ut världen över; exempelvis körde NIVEA en kampanj i mellanöstern som floppade totalt för att kvinnorna på bilderna inte liknade de ländernas ideal. Visst får vi ideal-förslagen presenterade för oss, men i slutändan är det köparna som väljer ifall marknadsföringen fungerar eller inte. Nakenhet är allt annat än hemskt. Vi föds nakna, om du inte märkt det. Att man sedan lägger negativa värderingar i nakenhet tycks vara vanligare från "er" sida än de som inte gör motstånd. Personligen hyllar jag den nakna kroppen och framförallt den kvinnliga. För mig är den vacker i sig, inte som ett objekt, men som ett subjekt. Hur du sedan väljer att se kvinnors kroppar är upp till dig. Jag ser vad som sker, jag säger inte att det inte kunde vara bättre, jag säger bara att du kan ta dina stora, ironiska bokstäver och köra upp dom i röven tillsammans med dina ideal, för det ligger varken tanke eller konsistens i det du säger.
Vem är du, tjänsteman?
Att du inte känner till att polisen misshadlar, förnedrar och skjuter människor i annat fall än att "dom förtjänar det" visar bara att du inte har så mycket koll på det som sker. Har du verkligen missat alla dom brott som begås av polisen själva?Säljer beslagtagna stöldgods privat och stoppar pengarna i egen ficka, funkar som halick åt kvonnor, har barnporr i sina dotorer, misshandlar sina fruar, stjäl och JA slår oskyldiga männsikor! Du som älskar polisens insats... kan du förklara för mig hur dessa tjänstemän skiljer sig ifrån oss vanliga människor? Det finns både hederliga människor och ohederliga, samma sak är det med polisen. Varför inte göra alla till polismän då? Varför ska vissa av oss vara beväpnade och ha mer rätt till att göra fel än andra? Då har ju hela tanken med att polisen ska tjäna och upprätthålla lagen kommit helt och hållet i skymmundan och istället har det uppstått ren maktutövning. Maffia som maffia kompis, färgen på deras uniformer säger mig inget. Men att hårt arbetande människor sponsrar dom med sina skattepengar är att uttnyttja folket, dom "hederliga" dvs. Sen att vådta är inte ett "naturligt" arv, käre vän! Den typ av sjukdom är enbart miljörelaterad. I ett samhälle med enorm sexfixering kring kvinnans kropp och nakenhet där man helt uppenbart kränker kvinnans sexualitet genom att just se kvinnokroppen som ett objekt, kan du räkna med barn som tappar respekt för det kvinnliga könet helt. Det målas fram som ett objekt och behndlas också som ett. Samtidigt är det olagligt att våldsföra sig på kvinnor så frustration uppstår bland redan förvirrade killar och män som inte vet vad äkta skönhet eller värdighet överhuvudtaget är. Så skippa snacket om olika idealer för om det leder till destruktivitet är det inte något man ska föra vidare. Och angående NIVEA- kampanjen, så tycker jag att det var JÄVLIGT BRA! Du vill verka smart, men när du står för trådsmala modeller som agerar förebilder åt miljoner och miljoner självsvältande anorektiker, visar det bara hur otroligt korkad du är. Om du så beundrar kvinnans gäller väl det även dom kvinnor som lever i afrikanska stammar med stora ringar i läpparna och brösten? För det är deras ideal. Men det trpr jag inte att du gör... jag tror att Slitz- modellerna attraherar dig mer. Och vad menar du med "välja ut våra A-klass barn"? Tror inte någon av er blånissar på FÖREBYGGELSE? Eller VÅRD? Antingen leva med det eller förinta det, eller hur var det? Sluta snacka skit och fatta att man först måste fixa det som är trasigt innan man kan gå vidare till att alla endast ska ha ansvar för sitt. Om alla kunde känna en gnutta ansvar för sina medmänniskor så skulle du se att polisens, domarnas, politikers, lärares och andra tjänstemäns arbeten skulle underlättas. Och du... Det finns redan en jävligt lång lista på vad som är förbjudet, det kallas lagboken, din lilla skit. Problemet är att alla inte följer den, plus att det behöver göras ändringar i den. Sen kan du vandra runt och tro att frihet innebär produktion och konsumtion, runka till en slitz-tidning och säga, "varför ska jag bry mig, alla får skylla sig själva". Och du ser inte ett piss, illusioner som framkallats av hjärtvätt räknas inte som äkta visioner. Så gå ur vägen zombie, det finns dom so faktist bryr sig om hur det går för människor i framtiden.
Nameless
NoNameCrew P3 Bra sagt. Soheil P22 Lycka till i livet.
rövish Vad pratar du om? "innan du börjar kasta molotov cocktails på barn för att 40-åringar köper antirynkkrämer ditt skämt"? Och du snackar om poäng? skärp till dig grabben... soheil kunde visst inte tala för sig själv så du var tvungen att öppna käften? Säg nåt vettigt nästa gång så kanske man tar dig på allvar.
Nameless
rövish hahaha, du är ju soheils kompis... gulligt när vänner backar upp varandra.
Nameless
NoBrainCrew: Jag är medveten om att polisen gör och har gjort misstag; jag själv har varit ett offer för deras misstag. Däremot ser jag även allt de gör som är bra, och jag tror som sagt inte att det skulle vara bättre utan polisen. Jag har aldrig påstått att jag älskar polisens instats. Stoppa inte ord i min mun, håll din argumentation saklig och relevant. Varför ska vi göra alla till polismän? Jag betalar hellre för den tjänsten än att utföra den själv. Vill du bli polis står dörrarna öppna för dig, precis som för alla andra här i Sverige.
"Varför ska vissa av oss vara beväpnade och ha mer rätt till att göra fel än andra?"
Av samma anledning som vissa av oss bär vita rockar och skär i folk, läkare kallas de. Varför är du mer tolerant mot en läkare, även om den gör fel trots sin utbildning, än du skulle vara mot person X som har klinik i garaget utan någon som helst utbildning?
"Men att hårt arbetande människor sponsrar dom med sina skattepengar är att uttnyttja folket, dom "hederliga" dvs."
Vill du privatisera polisen?
"Sen att vådta är inte ett "naturligt" arv, käre vän! Den typ av sjukdom är enbart miljörelaterad."
Ganska magstarkt uttalande; enbart miljörelaterat? Har du någon fakta som du kan backa upp det uttalandet med?
Jag kan tyvärr inte se vad som är uppenbart kränkande i en H&M-affisch där en kvinna sitter med BH och trosor. Jag går inte förbi en sån affisch och tänker "gud vilken hora hon är, henne vill jag våldta!", utan snarare "va fint det där såg ut" eller "vad fult det där var". Det är inte kvinnan - varken som objekt eller subjekt - jag har åsikter om, utan plaggen och helheten.
"samtidigt är det olagligt att våldsföra sig på kvinnor så frustration uppstår bland redan förvirrade killar och män som inte vet vad äkta skönhet eller värdighet överhuvudtaget är."
Men är du på riktigt? Åh, du upplyste, berätta mer för mig, jag är så förvirrad. Jag sitter här och ser affischer på vackra kvinnor, men så får jag inte gå ut och göra det jag vill mest av allt; VÅLDTA!!! Snälla, tror du att killar och män på riktigt blir förvirrade av det så extremt kontradiktoriska (IRONI) fenomenet att det finns vackra kvinnor som man inte får våldta, precis som man inte får våldta, ptja, någon alls. När exakt landade du på den här planeten? Tror du att män som är på stranden om somrarna sitter och är frustrerade över att de får "se men inte röra"? Jävla ufo.
"Om du så beundrar kvinnans gäller väl det även dom kvinnor som lever i afrikanska stammar med stora ringar i läpparna och brösten? För det är deras ideal. Men det trpr jag inte att du gör... jag tror att Slitz- modellerna attraherar dig mer."
Ja, bingo! Det är DERAS ideal; keyword: DERAS . Var det inte exakt det jag försökte få fram? Att idealen skiljer sig åt och att endast de ideal som blir accepterade i ett samhälle överlever. Jag attraheras självklart mer av det västerländska idealet, för det är det jag har accepterat och låtit frodas. Har du ingen slutledningsförmåga eller vad är problemet?
Poängen var: vad ska jag göra motstånd mot när det finns kvinnor som blir våldtagna? Den miljö vi lever i tycks vara ditt svar, men då innebär det att du menar att de som våldtar är psykiskt friska. Men att vara psykiskt frisk innebär att följa ett samhälles normer vad gäller vissa avgörande detaljer (att inte våldta är en av dessa). Så med andra ord kan man inte se våldtäktsmän som psykiskt friska. Din teori att H&M-affischer göra fullt friska pojkar till psykiskt sjuka våldtäktsmän är smått tvivelaktig eftersom det trots allt är en väldigt liten del av alla män som våldtar. Därför tycktes ju enda lösningen vara fosterdiagnostik där man eliminerar problemet från grunden.
Ja, vi har redan en jävligt lång lista, och tänk så förbannat mycket längre och motsägelsefull den skulle bli ifall du fick som du ville.
Det är förbannat underhållande att du ser alla personer med annorlunda åsikter än dig som "zombier" och hjärtvättade. Du lever efter devisen att det bara finns en rätt tro och att alla andra måste omvändas. Försöker du driva en politisk tes eller starta en sekt?
Och slutligen, ja, jag och rövish är vänner. Varför ser du ner på att han backar upp mig när din egen vän skrivit ett meningslöst inlägg precis under ditt? Man ska inte kasta sten i glas... Ah juste, du är röding och förstår inte sånt.
Vem är du, tjänsteman?
Du har förresten inte svarat på när du anser dig själv vara fri och hur du definierar frihet. En fråga som är extremt relevant eftersom det är det du försöker uppnå.
Vem är du, tjänsteman?
Soheil är on point! Vad är det ni vill egentligen? Ni säger öppna ögonen om nått som alla redan ser... Världen är full av hemskheter och orättvisor, sure, men ni verkar tro att ni är dom enda som vill ändra på det... 99.99999999% vill garanterat ha en rättvis tillvaro (ja t.o.m dom vid makten), där ligger inte problemet, frågan är hur det ska ske? Tills ni inte ger konkreta förslag på hur så ser jag er som avskum, som utnyttjar orättvisor för simpel hype och 14is adrenalinkickar... Åk till Köpenhamn om ni vill kasta gatstenar... Fast cirkusen kring Motstånd Motala har iaf varit ett nöje att följa :) Btw, har ni nån politsk ideologi? Ta hand om dig poyan, det är ju antagligen en god gärning ni försöker genomföra, synd bara att ni verkar tänka som man gjorde vid 14-15 (polisen var satan osv), men hey det är väll en fas som alla går igenom nångång.....
Bra grejjer. Musiken är ett mäktigt vapen.. använd det.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
Soheil P22 Okej, jag e lite förvirrad nu, först säger du:Jag känner ingen ungdom som blivit förnedrad, misshandlad eller skjuten av polisen utan anledning. Sen säger du:Jag är medveten om att polisen gör och har gjort misstag; jag själv har varit ett offer för deras misstag. Whats up egentligen?Tjejer och kvinnor blir våldtagna; vad ska jag göra motstånd mot i det här fallet? Att det finns psykiskt sjuka människor i samhället? Ja, okej, så då förespråkar du alltså att vi ska köra stenhård fosterdiagnostik och välja bort alla de som kan tänkas ha anlag för vissa psykiska sjukdomar.. Här hävdar du att det är medfött, men min vän, har du koll på hur många våldtäkter som sker varje dag här i sverige, visst håller du med om att siffran är hög? O du tror väl inte alla dessa människor kan skylla på "anlag" utan det är något som utvecklat detta genom åren? Du vet väl hur många människor som har psykiska problem mer eller mindre, och jag tycker att straffen i lagstiftningen är för mild, tydligen hjälper inte sveriges "vård" för dessa människor och lagen är för milda. Man kan ju fan göra va man vill och komma ut efter nåra år. I det området har sveriges system misslyckats, det är ingen trygg samhälle alls. O vad är det med dig, du är jävligt blödig, och arg, ta det lugnt, släng i dig nån pix o varva ner :)
Noname asså jag gillar nästan alla era låtar ni har gjort. skarpt! men jag måste säga att soheil har en poäng och syftet med den här låten känns lite fel. ps. skippa personangreppen, det är inte nödvändigt.
- yes
Vad är det som förvirrar dig? Du förutsätter att jag ska se det som förnedrande att polisen gör misstag? För jag blev knappast skjuten eller misshandlad av misstag. Jag var offer för ett misstag som polisen gjorde; det innebär inte att jag blev förnedrad, misshandlad eller skjuten. Förstår du nu? Jag hävdar inte att det finns en våldtäkts-gen. Det jag säger är att det finns studier som visar på att arv spelar roll. Om man då ska ställa det på sin spets innebär det att vi måste förebygga även den delen av problemet. Jag har aldrig påstått att miljön inte spelar någon roll; men för att kunna påverkas i så stor utsträckning att man faktiskt våldtar någon så krävs det nog bra mycket mer än bara skönhetsideal och en kåt man. Jag håller med dig, det är på tok för milda straff, det har jag heller inte sagt något om.
Vem är du, tjänsteman?
permoman P20 Har nån pratat om gatustenar här?Världen är full av hemskheter och orättvisor, sure, men ni verkar tro att ni är dom enda som vill ändra på det... Nee, det sade ingen av oss, du antar fel.
Soheil P22 Jag har oxå läst om arv, nånting om att d blir fel på vissa personers kromosom som gör dom aggressiva. Och självklart spelar miljön roll, men d e inte det enda, utan det är ALLT, samspelet mellan allt, och det broder Poe menar e att, dagens bild på kvinnor allmänt är inte respektfull direkt, det händer lätt att idioter ser kvinnor som objekt, istället för att lära folk att känna sig själva, komma närmre sig själva och finna frid bjuds det istället på kvinnokroppen, herregud, o då menar jag inte i HM reklamer, utan öveeeeeerallt, ska du sälja nåt, använd kvinnokroppen, ska du få uppmärksamhet, använd kvinnokroppen os.v
Vissa personer har anlag för att lättare utveckla diverse psykiska sjukdomar som kan utmynna i våldtäkter och andra våldsdåd. "Den typ av sjukdom är enbart miljörelaterad." Det är vad din vän sa, och vad jag svarade på. Jag kan inte tala för "idioter" som väljer att se på kvinnor som sex-objekt. Jag talar för mig själv främst. Däremot tycker jag det är ganska löjligt att sitta vid en dator och tro att man är upplyst, och att folk med andra åsikter är hjärntvättade kötthögar. Kvinnokroppen fungerar i reklam för att den sänder ut positiva signaler; vad är det negativa i det?
Vem är du, tjänsteman?
Soheil P22 att Den används just i syfte till reklam för nåt helt annat, kvinnokroppen är ingen leksak, och jag ser tyvärr inte kvinnans kropp som endast ett verktyg för att locka lätthjärntvättade människor med. Jag respekterar människan och värdesätter själen och skalet högt, ser du hur löjligt det ser ut bara? "hey, look at my boobs, and buy this car!" det är lite överanvänt..
jag köpte calvin klein -boxers när jag såg fredrik ljungberg i såna, men jag blev inte lika snygg i de som han är :/
borde jag göra motstånd mot det tycker ni?!?! UPP MED NÄVEN
Med andra ord, min åsikt är att jag tycker det är fel att lära unga bröder o systrar att sälja sina kroppar på det sättet. sån e jag bara :)
mystic- P22 Fredrik Ljungbergs reklampose är iaf för kallingar och relateras, till skillnad från andra situationer där den överdrivna lockningen som ska ske med en halvnaken/naken kropp inte ens har något o göra med produkten nästan :)
okej då gör jag inte motstånd, men jag har öppnat ögonen nu va?
mystic- P22 Jag normalt köper mina kläder när jag tycker det är fint och skulle passa mig! inte på grund av att Ljungberg eller Beckham har d på sig. Vi är olika, ja o du, så är d :)
mystic- P22 gör inte motstånd då, ingen som tvingat dig gubben, tycker du att du är nöjd med allt, så tycker väl du det. Ingen av oss här har pekat o skrattat åt dig, du ska absolut inte känna dig så vännen!
Som jag sa, om folk vill ha det, så varför inte? Och vadå "lätthjärntvättade människor"? Återigen påstår du att majoriteten av folk är som kötthögar utan egna värderingar eller åsikter. Men du är upplyst och tillhör eliten antar jag? Den lilla skara som sett ljuset. Det finns inte speciellt många affischer i sverige med budskapet "hey look at my boobs and buy this car!". Varför använder du oegentligheter som argument? Du tycker det är fel att sälja sin kropp på det sättet? Vad skiljer en person som lever på sitt utseende ifrån en som lever på sin universitetsutbildning?
Vem är du, tjänsteman?