tyckte beaten hade en skön grej going on men sabbades av trummorna o mixen av trummorna.... skulle "lo-fi-erat" hela skiten o haft tyngre trummor så kunde den vart ganska fet. annars tyckte ja rappen var lite sämre än den brukar vara hos t-roc...
-Ditt tillrättavisande pekfinger i en hopplös värld infekterad av dumhet!- "Du är inget snygg längre efter den kommentaren..."
Jag tog låtens längd till fördel för att vänja in den, så nu är det väl dags att droppa lite kritik. Jag tycker inte att det är något fel på beatet alls. Det är häftigt med en ganska mörk känsla, nyskapande på något sätt. Mixningen är det inget fel på heller, den sitter där den ska. Tyvärr är texten något värre, känns ungefär som att man ska göra låten så aggressiv som möjligt och skriver ner så många fula ord som möjligt för att uppnå det. Dock tycker jag om refrängen, känslan är speciell där och där gör det inget att texten inte är tagen från Tupacs toapapper, den blev väldigt speciell ändå. 7.5/10
Yeah, you know..
t-roc har varit med mycket längre än de flesta.. han har x ggr mer känsla för hiphop än de flesta i denna communityn .. och no offence petra, men om du vill snacka om ditt moralsnack om t-roc's uttalanden osvosvosv skriver pm till honom, låt denna tråden handla om låten och hans musik.. let the king speak for himself btw, tung låt man!
www.soundcloud.com/arionmusic
"2007, Vi Tar Över Nu" - Haha, vilket namn... Ganska värdelös låt...
rugged&raw!
kid-b Jag diskuterar faktsikt inte T-roc som person utan just den här låtens text. Förstår inte varför det skulle vara off topic i en tråd om låten.
Skivsamlare
2007-01-15 06:50
lustigt att ett släpp med endbart engelska spår har ett svensk namn -.-
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Producent
2007-01-15 15:33
inok: haha kom på det efter när vi hade bestämt att det bara skulle vara engelska spår så namnet kommer att ändras.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
t-roc men tycker du själv att du höjer dig över medelmåttorna eller?
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
varför bytte du namn?
Nej, det här kändes inte alls särskilt tungt =/ Inte den där tunga tonen o tonen, måhända att raderna är flotta men det måste läggas fram på det där sättet som väldigt få svennar enl mig kan leverera på. Nåja, kanske iofs berodde på att jag lyssnade på Juelz Santana just innan så att hjärnan sedan på nåt subliminalt plan komparererade.. men men.. jaa, nae det hamnar iaf inte i mp3n, men det är säkert massor mé ungdomar som blir jätteglada över ett ev. skivsläpp,, så ja,, håll den högt även fortsättningsvis!
e inte du ungdom själv? =) "komparererade" med din ålder :P
My worst opponent is myself / http://www.myspace.com/eichessmusic www.rawmusic.se
Nej, jag har jobb inom det militära..
-e inte du ungdom själv? =) -Nej, jag har jobb inom det militära.. hahahaha
Gewan P22 det var den roligaste kommentare på länge. :D no offence på nåt sätt
vad det gäller låten så har jag inte mycket att säga,
ingen hit direkt .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Championsound? varför inte döpa skivan till Madvillainy?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Gewan... så man går ur ungdomsstadiet och blir "vuxen" när man får jobba?? isåfall är väl jag vuxen sen ett par år tillbaka då också antar jag......
My worst opponent is myself / http://www.myspace.com/eichessmusic www.rawmusic.se
Graffare
2007-01-17 02:33
Nice lat... Allt du gor beror mej som vanligt! Du kan ju inte bara rappa utan du har ju en underbar sangrost for ovrigt. Hoppas pa fler nya latar!! (ursakta stavningen men har ett amerikanskt tangentbord)
aMiee is back in action.....
Producent
2007-01-17 11:34
Champion Sound.. råkar bara va typ.. den fetaste hiphop- skivan som gjorts.. typ. Madilla lever oxo upp till namnet finns minst 5 andra album av olika genrer som oxo heter Champion Sound o d e väl inte riktigt samma sak. whatöva
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
shit... ena veckan har ni en låt med lazee lr braille och så släpper ni såna här låtar... skäms på er
http://www.myspace.com/chaem<br>
Redaktionschef
2007-01-18 07:25
Chaaa > var tacksam dom gånger vi får loss låtar med stora artister istället? Inte direkt så att dessa artister tagit kontakt med oss, utan det är vi som ansträngt oss för att göra er glada. Är inte alltid folk som nappar....
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
ajm väri thänkful! men borde det inte va en ny låt uppe idag?
Redaktionschef
2007-01-19 11:41
det borde det, men vi har ingen att lägga upp tyvärr.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Hur får man höra din övriga musik då?
Homofobical rappers can go to hell...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker t-roc gör de fett som vanligt! har inget alls att klaga på när de gäller låten tummen upp för ROC
Producent
2007-01-19 20:07
relativt bra rap pa ett enkelt beat. bakgrundssongen i beatet raddade en del. men annars va beatet ingen hit, men som sagt resultatet i slutaendan e de som raknas o de va ratt soft
From Sydney to Stockholm, 06-07
Producent
2007-01-22 16:34
ja nej trummorna är jag totalt medveten om att de inte är så feta.. det kommer i kommande beats, hittade precis min borttappade skiva med 14000 trumljud =)
Jag tyckte inte att det här var nåt märvärdigt alls, engelskan låter tillgjord dessutom som att du överanstränger dig för att få till en amerikansk accent, tyvärr inge att hänga i grannen. Sedan så vare ett fett tråkit beat. håller med Wiipee där uppe om att bakgrundssången höjer upp den en aning.
Ramira the one & only
Fan va bra.. :)
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.
vafan, hittar inte? var på din myspace finns epn? länka!
Redaktionschef
2007-01-25 03:56
2298 downloads like whoa!
Jag tycker ud har så ensidigt sound att man inte pallar mer än några få låtar
t-roc skulle du inte kunna droppa låtarna i enskilda filer ist med bra kodning o ladda upp den nånannastans så det inte blir 96 kbit/s som på myspace.
tycker inte han är helkeff. tycker bara han sjunkit