I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aktuell Whoa MP3: Tony Koma - I Don't Care

Svensk Hiphop - Audio & Video

Redaktionschef

2007-01-11 03:13

Aktuell Whoa MP3: Tony Koma - I Don't Care

Natten till torsdag och ny svensk hiphop upplagd på startsidan för gratis nerladdning.

Tony Koma - I Don't Care

Producenten Cliche och promotern Spitbull presenterar stolt Tony Komas låt "I Don't Care" från det kommande mixtapet "Cliche & Spitbull - 2007, Vi Tar Över Nu".

Singeln är först ut i ett nystartat samarbete mellan Cliche och Spitbull som kommer leda till ett online-släpp med enbart engelska spår.

Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Promotor

2007-01-11 03:47

Riktigt skön låt faktist!! Denna kommer pumpas!

Producent

2007-01-11 06:24
t-roc: bytt namn?
http://www.soundcloud.com/gyllander
Groupie

2007-01-11 06:33
GyllandeR: Låten slutar ju med "T-roc is deeead"

Detta diggades, ska bli jävligt intressant att se vad dessa två herrar kan koka ihop! Men om ni ska droppa engelska, varför inte satsa på ett engelskt namn?

2007-01-11 07:14
Grymt fet låt
Brutal fucking murder!

2007-01-11 08:01
haha FYFAN cliche å spitbull, usch

2007-01-11 08:43
RIktigt tungt Brooo

2007-01-11 08:51
Killen P19 -
det sa ha i ngn låt oxå tidigare som heter "tony koma - this its not a test" och typ efter det så släppte han this its not a exist med sitt "vanliga hippop " namn t-roc!så jag tror facktis inte att "t-roc" är ricktigt död........

T-roc P26 -
ricktigt,ricktigt.ricktigt naajs låt av dej men hade förväntat mej att den hade varit litte längre =c) eftersom man e inte van vid att du släpper "big rob låtar" (om du fattar vad jag menar)

peeeace!

2007-01-11 11:36
SHAUWN P18 va fan menar du med det din get ?

till låten,rappen e clean som vanligt, liksom mixen,beatet är inte min smak alls,men de är väll smaksak,inte en av dom bättre du gjort och inte heller en av dom sämre.
kan iofs inte jämnföra med låtarna du har på din senaste platta,men jag har rätt höga krav för dig,du är absolut en av dom bättre,du var killen man ville rappa som när man började med skiten för 5 år sen,och du hålller fortfarande flaggan i top,jävligt soft och kommer alltid respektera dig för det mannen,kör på!
Behöver beats !!

2007-01-11 12:59
Ruskigt tungt! Detta diggades som fan!

Big up boys!

Skivsamlare

2007-01-11 13:13
Vilket jävla skönt beat!
Yes! In Concert — For the love of music

2007-01-11 13:48

nyskapande men dåligt..... soundet e som nån slags emo-hiphop o rappen va larvig o aggressiv. mesigt o tufft går inte ihop

Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Producent

2007-01-11 13:50
kul att folk diggar, synd att vissa inte gör det men så är det ju ofta! :)
förhoppningsvis finns det la något på mixtapet som ni kommer digga iallafall ;)

fortsätt tanka och sprid!

Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-01-11 14:58
Den var sådär. Beatet gillade jag inte alls. Trummorna låter som om dem kommer från FLs ljudbibliotek.
Producent

2007-01-11 15:03
stylus: då har du helt rätt också, inte haft tillgång till annat.
Nine.D
Multifaceted Creativity
Rappare

2007-01-11 15:42
Tung låt! Fet bas

2007-01-11 15:50

varför var den så kort?
hade nog inte diggat den mer om den va längre iofs men...

isofu
där har du iofs fel. "mesigt" och tufft går ihop bra som fan. iallafall när det gäller sean price.

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-01-11 17:01
lite homofobisk text?
 DIF!

2007-01-11 17:31
fett synd att t-roc bytt namn.. t-roc is the classical shit
www.soundcloud.com/arionmusic

2007-01-11 17:44
Rhethoric:
hmm hur kommer Sean Price in i bilden? när ja säger mesigt menar ja inte laid back. aja.. bara min åsikt. fortsätt tanka o sprid folks.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-01-11 19:42
Grymt bra gjort. reffen dödar enligt mitt tycke! keep em comin boy! pz. / snake
Lev hårt dö ung !

2007-01-11 19:52

tony koma krystar ut en banger på tio minuter haha, så ska dom tas. Championsound kommer lämna avtryck säger jag bara, get em!

2007-01-11 20:06
näääjs määäään!!på dom bara !!rock on n rock hard!

2007-01-11 20:20
allså blir facktis tvungen och förklara för alla här vad jag i enkligen menade,det här e ricktigt tuuungt vist men det är ingen "party låt" som man pumpar på en fest lixom eftersom den är så jävlaa kort som sakt!

peeeace!

2007-01-11 20:54
måste en låt vara lång för att festa till? O_o

beatet var helt ok, inget skitbra, men absolut inte dåligt. T-Roc tror jag inte jag har hört något dåligt ifrån, du lyfter helt klart upp låten och beatet till höga höjder.
din "this is not an exit" rullar på winampen då och då. Den är helt underbar.

Fattar inte ens vad en sån talang som du gör på ett forum som det här, som  faktiskt inte håller speciellt hög klass. (Som ni förstår talar jag inte om sidan i sig, utan om användarna och deras "färdigheter").

Vill höra mer mer MER av t-roc..

låten får två tummar upp!

My worst opponent is myself /
http://www.myspace.com/eichessmusic
www.rawmusic.se
Groupie

2007-01-11 21:17
gillar inte t-roc

låter så krystat och wannabe
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Producent

2007-01-11 21:18
cool cool!
Nine.D
Multifaceted Creativity
Graffare

2007-01-12 00:06
CLICHEEEE IN YO FACE... najs, detta gillas från dig maine.. resten vill jag nog inte uttala mig om.

bigups, pz
http://metafourhiphop.com/

2007-01-12 07:35
:)
Groupie

2007-01-12 13:08
athnagzo
det har du nog redan gjort

2007-01-12 14:55
asså , jag komenterar alldrig men detta måste komenteras,rappen är ok men beatet är så otroligt dåligt, hur kan man rappa på nått sånt här ? låter som en nybörjare i FL .
cliche brukar väl göra ok beats men detta va inte bra.

2007-01-12 17:54
om man inte lyssnade på texten lät den rätt schysst. om man lyssnade på texten blev man inte lika imponerad. om man inte har något vettigare att säga än att upprepade gånger kalla andra för homosexuella/bögar (som en diss, inte i neutral/positiv bemärkelse) så föredrar jag att de personerna håller käften.

2007-01-12 18:05
FEEEEEEEEEEETTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT
http://www.lospalindromas.com
Producent

2007-01-12 18:18
trapphus: trumljuden är inget särskilt att ha men jag tycker ändå resultatet blev helt okej med tanke på vad jag hade att arbeta med men men, får hoppas du diggar något på mixtapet mer :)
Nine.D
Multifaceted Creativity

2007-01-12 20:37
t-roc 
Jag förstår verkligen inte drivkraften bakom att skriva en sån text. Vad vill du med den?

2007-01-12 21:32
Ja okej, då förstår jag varför du skrev låten och att det finns en poäng med den. Och givetvis förstår jag att meningen inte är att låten ska handla om homosexuella. Men jag tycker att det är att göra det lite för lätt för sig att kalla folk bögar, om du inte klarar av att uttrycka det du vill säga med låten på ett annat sätt än så får du i alla fall inte min respekt.

2007-01-12 21:59
jävla moraltant......
My worst opponent is myself /
http://www.myspace.com/eichessmusic
www.rawmusic.se

2007-01-12 23:08
sen när blev moral något negativt?

2007-01-12 23:58
Haha ja jävlar.. no disrespect Petra, men du kanske inte borde lyssna på hiphop överhuvudtaget, att kalla nån "bög" är nåt av det snällaste i kategorier. Tycker du kan spåna iväg nån annanstans och låta oss njuta av en stark upcoming veteran mc! :D

2007-01-13 04:21
Jag ser det som att jag gör T-roc en tjänst genom att påpeka att han skulle bli en bättre rappare om han kunde uttrycka det han vill säga utan att blanda in "faggot" och "homo" i det hela. Men om han tar mitt råd eller inte är ju upp till honom.

Och ja, jag har tröttnat rätt så mycket på hiphop, men det finns ju trots allt en del hiphop som klarar av att förmedla budskap utan att en homofobisk eller sexistisk språkanvändning. Faktiskt. Trots allt var hiphopen en del i att jag började intressera mig för politik och det finns mycket samhällskritisk hiphop (med varierande sätt att använda språket), men nånstans känns det som utvecklingen står still när en svensk rappare år 2007 ropar bög bög bög och menar att det ska vara värt att lyssna till.

2007-01-13 10:05
Är jag den enda som inte fattar hur en produktion med ett sånt här beat kan hamna som veckans mp3? Va fan, det finns ju folk där ute som är duktiga på riktigt, det låter ju så jävla klent att det inte finns, eller misstar jag mig?

förstår inte längre asså, och alltid finns det en ursäkt, givetvis...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-13 13:07
"  t-roc P26

Skicka meddelande
  Gästbok

Daterat
 07-01-11 05:31Oj det va som fan. Jag spelade in låten igår och den e redan uppe här, trevlig överaskning! Hoppas den gillas.

Peace"

har inte lyssnat på låten...men detta måste vara ett skämt...?
http://www.pluralis.info.se KÖP SKIVAN!

www.myspace.com/mariodrprod

2007-01-13 14:16
haha det var det sämsta argument jag hört att två gånger skulle vara få gånger. det är ju inte som att det är svårt att inte kalla nån för bög?

nejdu, dansband är inte min grej, för tillfället lyssnar jag mest på 1950-tals-jazz som t.ex. thelonious monk. med tanke på den tiden han levde i är det troligt att han var sexist och möjligt att han var homofob, men han hade den goda smaken att hålla käften och istället låta pianot tala.

Redaktionschef

2007-01-13 14:46
Angående att låten kom upp så fort på whoa så är det bara en tillfällighet. Vi hade inte fått in någon låt till aktuell mp3 som vi tyckte värd att lägga upp (vi skulle alltså inte lägga upp nåt), men sen dök Tony Koma låten upp i sista stund - så vi blev glada och slängde upp den.

Flinta P18> be dom skicka in till oss? [email protected] är adressen.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2007-01-13 14:49
det här va average.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-13 17:00
spitbull: Mjo det brukar vara så alla jämnför artisten med andra  artister .. lyssna på texten dammit! ända som verkar ha gjort det är Petra som enbart märkte Homos o faggot *tummen upp* humm? .. jag anser denhär låten som nått anourlunda men bra  ,Ända som verkar få props på Whoa är dom som kör på samma gamla vanliga trummor o håller ett pippigt flow som fronda! .. this is the millenium ta det nya o ge det en chans !

Shuuus!
What you call dog with no legs?
Don't matter what you call him, he ain't gonna come...

2007-01-13 17:26
t-roc
Du verkar vara en harmonisk människa i alla fall :-)

2007-01-13 18:20

jag har lite delade meningar.

jag tycker det låter helt aight men som vissa säger så kan ju beatet vara bättre och tonys rhymes.
men det låter nice tycker jag.
men jag gillar faktiskt petras argument för det är väldigt sant.
som hon säger är bara upp till tony att ta rådet eller ej. förstår helt vad hon menar.

men jag har diggat mycket du gjort o detta är aight.

Pz

La Ke Hänger.! Www.myspace.com/henxx <-- check it out

2007-01-13 19:35
Tyckte inte de va så bra, faktiskt..
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2007-01-13 23:37
Att svära är en helt annan sak. Det jag vänder mig mot är inte "fula ord" (finns väl inget omoraliskt med det och det var ju "moraltant" jag var hehe) utan att använda ett språk som faktiskt har som antagande (även om du inte menar det så) att det är nåt negativt att vara homosexuell. Jag menar att man är med och reproducerar ett förtryck om man använder ett sånt språk (och inte gör det på ett uppenbart ironiskt sätt).

Groupie

2007-01-14 00:26
haha men kan alla sluta slicka röv eller?