I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mark in the park vs. Hip hop Sverige

Svensk Hiphop - Audio & Video

2006-12-05 13:34
Hehe, sen ligger det mkt i att alla "riktiga" heads i Sverige är riktiga förståsig påare, hatare o kompisproppsare...

Det va ingen slump att Petter slog, verkar som folk försöker få det till det...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-06 13:16
säger som en gamal gubbe, det var bättre förr när vi alla sålde över 10.000, gamla goa tider det, bra musik och bra försäljning, remember stay hardcore ha ha
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-12-06 13:49
så sant så.. Musiken som görs idag är dock inte sämre!
Bara försäljningen som suger idag.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2006-12-06 14:15
killen P19

Håller ju med dig om att det är Hemmalaget och JuJu som regerar bland bolagen ute på marknaden nu. Men sen finns det mindre bolag som t.ex. Satu Musik (ägs och drivs av Heli) samt illizit muzik (ägs och drivs av Gubb) som mycket väl kan växa sig till något större i framtiden. Men om dom ska få chansen till detta så måste de ske en ändring bland dom som styr marknaden - skivköparna....

Xeilon P21

Härligt att se att någon lägger korten på bordet! Du skrev är ju ren fakta, och jag kunde inte sagt det bättre själv!

päronpung P22

Vad är det som säger att ungdomar inte har mer cash än vad dom hade 99-2000 då svensk hiphop sålde i betydligt större mängder än vad den gör idag. Jag tror det handlar om helt andra saker. Folk och ungdomar har blivit lata helt enkelt. Dom tankar ner musiken på nätet, och istället så lägger dom sina pengar på t.ex.  kläder. Kolla bara hur många streetwear butiker det finns idag jämfört med hur det såg ut för några år sedan. Har själv två polare som är ägare till en varsin butik i sthlm och i gbg. Dom tjänar riktigt bra med pengar på alla ungdomar som lägger sina pengar på kläder istället för att t.ex. köpa skivor.

OBZ 

tro mig, jag tror inte det finns någon som är avundsjuk på honom med tanke på vilka skillz han visar upp i sin nya heta video. 

mayornas P33

shit vilket klyft tråden fick efter ditt inlägg.

Big up!:)
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2006-12-06 16:57
Dj_Silence P26

kanske inte dirket att alla ungdomar inte har pengar, men just den målgrupp som hiphop riktar sig på tenderar att ha sämre cash än andra målgrupper. Sen var det mer hype 99-2000... vilket bidrar till att folk köper mer.

Det handlar bara om att musiken finns gratis på nätet, det är allt det handlar om, visst man älskar hiphop men det kostar fortfarande pengar, jag säger inte det är rätt eller fel att ladda ner, men det är väldigt förståligt att folk gör det. Jag tror man måste rikta in sig på annat än att rappare ska få sina cash genom enbart skivförsäljning, vilket redan är svårt som etablerad pop/rock artist tex.

Vi lever ändå i ett matriellt samhälle, cd skivor är matriella saker, matriella saker kostar cash, kan man få nått gratis så kommer man välja det alternativet, det är fel att beskylla dom enskilda hiphoparna enligt mig.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.