Redaktionschef
2006-08-03 03:31
Offerprästers Orkester feat. Las Palmas
Ny svensk hiphop på startsidan, och kanske den coolaste som släppts på whoas startsida så här långt... ______________________________________ Offerprästers Orkester feat. Las Palmas - Vardags-vd Offerprästers Orkester (Frej från Slagsmålsklubben )och Simon G & Calle Thörn från Las Palmas bjuder på en sprillans ny, exklusiv mp3. En minst sagt rå och annorlunda låt, att älska eller hata.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Najs låt!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha. helt flippad.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, schyst låt =)
Brutal fucking murder!
pumpas rejält här
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
haha... det måste finnas folk som diggar detta...jag är inte en av dom dock...men big up till o vara så störda så att man lyckas slutföra en sån här låt. =) haha..sjukt rolig!
Is this 4 real?
otroligt bra. Klockren text, väldigt träffande för 2000talsmannen.
asså .. känns inte som att beatet verkligen e gjort efter känsla.. bara tryckt på knapparna. diggade inte alls.. speciellt inte me den dialekten heller...
Den är sköön, trevlig som fan :)
jag satt och diskuterade den här låten på yran06 i ett tält med frej... sen så använde han mitt pannband på smkspelningen. :D
Den Svenske Fanclub
detta gillades inte.. bara konstig
Checka in min blogg på min myspace sida! www.myspace.com/maqsmusic
Andra snubben var svinfet, men måste säga att jag gillar las palmas med, LUND förihelvete...
http://www.earforcefm.blogspot.com
haha, det är ju kul korsning av de 2 musiktstilar. Jag tycker den var bra, roliga rader...
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
ah nu hajjade jag girls just want to have fun
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
hemskt, hemskt, fyfan vad hemskt.
Haha, awesome.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
pinsamt!
2 cool 4 school!
mår typ psykiskt illa nu
*Jag får ofta hypnagoga hallucinationer i form av ljud*
Riktigt fet låt! Slagsmålsklubben is the shiznit!!!
Högt liv
vilket jävla skämt fan detta platsa inte ens på hitsforkids för fan nää usch vilket skit
living life like it´s suppose to be, but this muthafucking hard life keeps calling me.
HAHAHAHAHA redan namnet fick mig att börja skratta, asså vet inte riktigt om låten känns som "veckans mp3"-material men jag måste ändå säga att den har en charm jag fastnar för. Den är jävligt rolig tycker jag och det känns knappast som att den försöker vara något annat än rolig och opretentiös
Sista versen var väl det som var bäst, resten skit.
"I'll get the mexicans to fuck up Xzibit again if he don't pimp my ride" - Celph Titled
alltså .. va fan .. lägg ner veckans mp3a
håller med dat dude asså..
Fucks your life up crew Tjabo!
verkligen skitbra... sen tryckte jag på play
Lyricist
2006-08-03 18:25
usch inte bra
There shouldent be no war between humanity. Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen
Hahahahahaha vet inte om detta var så sjuuukligt bra eller så sjuuuukligt dåligt! hahahahahahahahhaha "Presenterar mitt underliv för några arbetskamrater/ Presenterar mitt underliv för kopieringsapparaten/" hahahahahahahahahahhahahahahahahhahahaha hahahha hahahahahahhahahahahahahahhahahahahah
www.eddaonline.se
hahahahahhahahahhahahahahhahahah fan va fett yaooo riiiktigt galett.. gillar verserna som fan tycker mindre om hoookreffen men fan mer sånt här t svedala
www.myspace.com/mangemyt
det här är för bra för er.
haha störtskön hahahaha...
Alla är i panik :D:D Rolig musik.
förstår inte detta.. .. ähh inte bra asså. sen reffen ? ere nått barnprogram elr låter typ som att ni tagit beatet från en tysk porrfilm. ähh fyfan. ursäkta mig .. kan inte värja mina ryck när jag ser att ni snör ut sådan här musik .
Lev hårt dö ung !
Andra killen va skön. men vad e d för jävla dagislåt? Crazy Frog goes rap. Inte min grej faktiskt
Hur fan kan ni lägga denna som veckan mp3? Förlåt asså men jävla idioter. "Du är idiot som dom som väljer veckans mp3a på whoa" Word på Dat Dude!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Redaktionschef
2006-08-03 22:45
BearC > Tagga ner ett par hekto? Vi som driver whoa gillar att bjuda på gratis musik till våra användare, hur kan det på något sätt vara negativt? Om det sen är musik som inte faller dig i smaken, så skit samma då? I det här fallet så uppskattar ju uppenbarligen minst hälften av dom som laddat hem låten, så det är väl skitbra? Tycker du har en tragisk inställning.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Oracle P23: jag måste backa bear på detta.. Som musiker tar jag nästan illa vid mig av att höra denna som veckans mp3. jag ser INGET som e bra med denna låten, sen ere väl inte hälften som gillat den heller men det hör ju inte hit.. det jag blev paff över e att ni brukar alltid annars ha riktigt bra högklassiga låtar, (HIP HOP) som "veckans mp3" tydligen sviktar det . För som sagt jag ser INGET bra med denna låt , varken rap , sång , beat.. jaa texten e väl isåfall det enda som får Godkänt. Det e ju då inte hela världen att det kommer enligt mitt tycke en skit låt, för har aldrig tidigare sett er kasta upp en dålig! men sen kommer ju oxå frågan , vem e jag att ställa krav ? :P pz out .
Lev hårt dö ung !
Oracle P23 Jag uppskattar att ni bjuder på musik, det händer faktiskt att ni lägger upp en låt som man gillar och sparar. Men helt ärligt, detta är ju ren skit, asså det är ju inte ens musik? Om detta är standarden som krävs för att hamna som veckans mp3 så är det ju pinsamt, eller är ni jättebra vänner med de som gjort låten? VEM som helst på denna communityn kan göra en lika lyssningsvänlig låt som denna. Och för ett par veckor sen lade ni upp Stockholmsnatt som veckans mp3, en session (!) som inte ens uppskattas av alla som droppade på den. Men ändå håller den enormt mycket högre klass än detta skräpet. Som snake säger, som musiker känner man sig nästan förolämpad av att behöva se denna låt ligga som veckans mp3 när man loggar in på sin favoritcommunity.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Helt otroligt vad enkelspåriga vissa (BearC, sn4k3, etc) kan vara, är veckans mp3 på whoa erat enda nöje i livet och nu har nån dum jävel besudlat den med en smutsig, dålig låt? Alla tycker inte lika dant och att ens säga nåt så trångsynt som helt ärligt, detta är ju ren skit, asså det är ju inte ens musik , är ett klockrent bevis på att vissa borde vidga sina vyer en aning och inte bete sig som en idiot. Bra låt för övrigt, men jag är väl inte lika hardcore och cool som vissa andra.
o rly?
Låten var inte bra. Men BearC verkar vara en tragisk person, var glad att dom lägger upp. Det är väl inte dom som skickar in låtarna, det är MUSIKERNA. Tycker du den är skit och inte borde ha skickats in? Ta det med dom.
.
tarmstarke P19: för att svara på ditt något förvånansvärt välskrivna inlägg med lika proper och galant finess så svarar jag följande : är veckans mp3 på whoa erat enda nöje i livet och nu har nån dum jävel besudlat den med en smutsig, dålig låt? om det skulle va så förbannat patetiskt som du kastar ur dig så är väl det ändå inte något som skulle va intressant för dig? E det inte så att man ska förtjäna att ligga som veckans mp3:a ? att det ska vara något extra utöver allt annat som spelas här på communityn ? Som du själv säger (Alla tycker inte lika dant ) , precis så ere ju , alla tycker inte likadant.. men om jag & bearC tycker att låten inte e bra och vill säga det , och förklara varför vi säger det så ere väl inte upp till dig att komma med pointers på oss ? låten e fan inte bra!!!! så tycker jag.. Sen huruvida det e trångsynt elr inte : helt ärligt, detta är ju ren skit, asså det är ju inte ens musik det får du ta med bear.. men jag är väl inte lika hardcore och cool som vissa andra. Det där e bara ett rop på hjälp.. orkar inte lägga mer tid har annat vettigt att göra.. pz out.. och du . låten suger.
Lev hårt dö ung !
Haha förvånansvärt välskrivet, fan mitt namn ger dåliga vibbar... och nog är låten nåt extra över allt annat som spelas här på communityn, det om något är väl den här tråden bevis för. Jag tycker bara att det är tråkigt att folk blir så jävla lacka när det kommer nåt nytt som dom inte råkar gilla. 16GramSaliv uttrycke sin kritik på ett bra sätt, man behöver inte vara så hatisk hela tiden. Nu kanske jag motsäger mig själv lite eftersom att mitt inlägg var ganska hatfullt men så får det vara, jag blev sur. Jag tycker fortfarande att låten är bra.
o rly?
hmm inte min stil direkt
www.adorekhanonline.com www.myspace.com/adorekhan
nah diggade inte direkt, men den va flippad haha
Redaktionschef
2006-08-04 06:58
sn4k3 men om jag & bearC tycker att låten inte e bra och vill säga det , och förklara varför vi säger det så ere väl inte upp till dig att komma med pointers på oss? Jag skulle aldrig starta den här tråden vecka efter vecka om det inte vore för att folk ska få rätten att kommentera låtarna vi lägger upp. Alla får säga vad fan dom vill om låten, men i slutändan är det ändå jag och några till som väljer ut vilka låtar som läggs upp, och vi ska inte behöva tåla att bli kallade idioter av BearC (och dig, som "backar" honom) för att det inte råkar falla inom ramen FÖR VAD NI anser är bra och inte... det är bara sjukt omoget. Vilka är ni att ställa krav på det sättet? BearC > Hade någon inblandad på Ri-Fa låten kontaktat mig eller någon annan ansvarig angående sitt missnöje så hade vi kunnat ta ner låten bara några minuter efter att den lades upp. Nu gjordes inte det så jag ser inte problemet. I vanliga fall brukar vi givetvis försöka säkerhetskolla med eventuella gästartister om dom verkligen är med på att vilja lägga upp låten, men i detta fallet utgick vi i whoa-crew i från att alla var för det med tanke på hur många gånger vi tidigare gett avslag åt Shazaam och Ri-Fa.
BearC P18 Diggas det inte så gör inte sån stor deal utav det. Och det förvånar mej att DU av alla kläcker ur dej en sådan plumpen kommentar. Detta säger jag inte bara för att jag inte håller med dej, för även OM jag hade hållt med dej så hade jag låtit bli att säga det på ett sådant sätt som du, för rent bokstavligt talat så gav du en fet spark i arslet på dom som faktiskt ser till satt det ligger en ny gratislåt varenda vecka ut och in på Whoa. Är inte det som att bita på handen som matar dej? Kolla den nya låten -> Lyssna -> Kolla om den är fet -> Är den inte det enligt dej så sitt och se glad ut tills nästa vecka tills det förhoppningsvis kommer något i DIN smak, så vi slipper sånt här... ...men jag tror Oracle gör sitt bästa nu för att leta upp en låt och sätta den som Veckans MP3 nästa vecka, satt du - BearC - blir nöjd, för det är ju precis vad allt detta handlar om, eller hur? För gör inte Whoa Crew dej belåten av det som bjuds så går hela Whoa åt helvete. För helvete, var lite tacksam, eller bara håll käften förfan. Bortskämda snorungefasoner.
Skivsamlare
2006-08-04 10:02
På ett sätt förstår jag kritiken, beatet är underbart men det är väl inte den tightaste "rappen" jag hört. Men det som saknas i tighthet tar dom igen i charm och humor i detta fallet. Refrängen är väl vad som kommer få mig att lyssna på låten igen, kanske. Medelålders män vill bara ha kul!
Efter några lyssningar kom jag fram till att jag gillar detta.