I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Emil Brikha, Månadens artist @ Piratbyråns hemsida

Svensk Hiphop - Audio & Video

2006-04-20 23:47

Emil Brikha, Månadens artist @ Piratbyråns hemsida

Har upphovsrätten någonsin besvärat dig i ditt musikskapande. Till exempel att någon upphovsman eller skivbolag hotat dig med rättsliga påföljder för att du använt deras musik.

När jag har velat använda en sampling så har jag kontaktat artisten i fråga, spelat upp låten och frågat om det är okej, det har det alltid varit. Så gjorde jag med en av mina mest populära låtar, ”I cry blood”. Ringde Fläskkvartetten, skickade över låten och lät dom lyssna. De diggade det och sa att det var okej att använda. Trevliga gubbar det där!

Tror du upphovsrätten har haft någon som helst effekt på människors samplande? Jag tänker främst på Public Enemy och när de blev stämda för att ha samplat.

Jag tycker att om man slår igenom med en låt med en sampling som inte är nämnvärt manipulerad... så ska man absolut dela med sig till den som gjort det. Inte för att LAGEN säger det och att vi ska räkna procent och decimaler utan av ren vänlighet, respekt och uppskattning för vad den artisten har inspirerat mig till att göra.

Läs hela intervjun

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2006-04-20 23:50
/...romantiska middagar med levande djur

hehe.. Annars intressant läsning..
360 GT: Beezwaax

2006-04-20 23:52
one: Jag är inte insatt i hur deras kontrakt är utformat men de gav mig tillåtelse att ha samplingen och spela den offentligt, så länge jag inte tjänade några stora bucks på det.

2006-04-20 23:56
one: Jag gillar när folk är såna, resonliga. De är konstnärer precis som jag, precis som många andra musikskapare så det är soft att det finns en respekt därimellan. Sen kanske de hade sagt nåt annat om jag slaktat deras melodi och gjort nåt skitfult av det men vi började till och med snacka colabs och grejer som dessvärre rann ut i sanden för de skulle på turné... men ändå.

2006-04-21 00:53
nice intervju. kul kul!
Its Tricky!

2006-04-21 17:29
jävla fjant sida. fjantig intervju.

2006-04-21 20:05
Men jag vet att många är skitsura för att deras skivor inte säljer utan laddas ner. Välkommen till 2006 era jävlar åsnor! Vill man skrika till dom.

Haha :]
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-21 21:38
Sluta hata på Broddan. Du vet inte ett skit av vad han gör...

Annars nice intervju. Håller med om mycket!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-04-21 21:51
SKön inställning!!

"Sprid musik, sprid kärlek" grymt bra!!

2006-04-21 21:54
åh tack för alla kommentarer :) Och Broadcaster förtjänar allt han kan få för vad han sysslat med tidigare. Han är bara en i mängden av en gigantisk industri som går ut på att utnyttja och manipulera. Jag är ju knappast den ende som haft den erfarenheten.

2006-04-22 00:11
Jag var en av de första i Sverige som valde den digitala vägen för över 10 år sen.

yepp..
 i get more pussy then panty!

2006-04-22 08:30
Men jag vet att många är skitsura för att deras skivor inte säljer utan laddas ner. Välkommen till 2006 era jävlar åsnor! Vill man skrika till dom.
riktigt jävla bra sagt...
What would macgyver do?

2006-04-22 14:24
kan du inte hänga på en annan community, typ lunar eller något, tror säkert fler folk bryr sig om dig där

2006-04-22 16:05
knäpptuta.. huh? ok om du hatar emilbrikha för att han skriver mycket men att bara hoppa på för att hoppa på är lite överdrivet. om du inte bryr dig så klicka inte in på hans trådar? hajar inte den där grejen, samma som med bigbrotherlinda. alla hatade henne men folk kunde verkligen inte sluta snacka om henne.

2006-04-22 19:49
knäpptysta: har mamma inte kramat dig idag? Eller vad är problemet?

2006-04-24 15:53
Hans mamma är död.
Who be the first to catch this beatdown?

2006-04-24 20:08
*STELT*

PINSAM TYSTNAD
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2006-04-26 21:07
Emil!

skivbolag är satans påfund och ett sätt för talanglösa och misslyckade musiker att skaffa lite stjärnstatus och brudar.

ehhh....... tror du snackar lite för mycket ibland!
hur fan kan du bara säga så? drar du inte lite fööör stora slutsatser i det du spottade ur dig där?
jag e så RAK att du blir SNE!

2006-04-26 21:13
The_Real_Tico> Aldrig hört talas om ironi?

2006-04-26 21:36
de va ju en helt okej även fast jag tycker emil brikha är helt störd i de flesta sammanhang.

2006-04-26 22:56
lite som när du sa till mig att du skulle hugga mig i ryggen :D

2006-04-26 23:21

Det var nog det mest efterblivna jag hört! Klart som fan folk som lagt ut pengar, tid och framförallt talang inte ska behöva se att folk roffar åt sig deras skit utan att få nånting tillbaka. Jävla du och jävla piratbyrån som försöker rättfärdiga nånting som i grunden är fel.
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2006-04-26 23:37
psyjunta: marknaden bestämmer. Sen kan ju artisten antingen anpassa sig, eller byta karriär. Det är ju som med IT bubblan, spelar väl ingen roll om det finns 20 000 nyutbildade webutvecklare och programmerare om ingen vill köpa deras talang.

McDonalds söker alltid folk, det är bara att byta jobb om man inte trivs med det man gör.. :)

2006-04-26 23:43
Går du ut på din lokala fruktmarknad och snor en klase bananer från en arab som stått där hela morgonen och frysit och säger: "Marknaden bestämmer"?

Jag säger inte att jag inte laddar ner, det gör jag. Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte försöker rättfärdiga det. Gör det bara inte för hur du än vrider och vänder på det så är det fel.

Jag ser mest hela intervjun och alla andra intervjuer på den sidan som att artisterna rider lite på Piratbyråns kuk för att få PR.

est. 1986

2006-04-26 23:50
psyjunta: varför skulle man annars låta sig intervjuas av någon alls? Det handlar ALLTID om PR, det är ju knappast nån samhällstjänst.

Araben kan frysa bäst han vill, om jag kan plocka bananer från träden så gör jag det. Det vore en korrekt jämförelse. Spelar ingen roll hur hårt han satsar på en karriär inom bananförsäljning, om jag kan få dom gratis någon annanstans så fixar jag dom därifrån... för alternativet hade varit att jag inte hade ätit bananer annars.

Alltså, jag tar del av något som tillhandahålls gratis, hade det inte varit gratis, så hade jag inte velat ha det.

2006-04-27 00:06
Jamen det finns ställen där man kan få PR utan att behöva sälja sin själ till Satan.

Kul att du kan vrida på ett argument tills det passar dig. Faktum kvarstår att du stjäl från någon. För det kallas stöld när man tar något från en person som producerat en produkt utan att betala.

est. 1986

2006-04-27 00:07
psyjunta: Satan? Ja, det är din sanning. Jag backar upp deras verksamhet.

Stöld schmöld. Anpassa dig till marknaden eller byt jobb... det är jätteenkelt. Har du inte en produkt som någon vill köpa så får du hustla pengar på ett annat sätt, plain and simple.

2006-04-27 00:45
Efter att jag har läst intervjuen + inlägget har jag kommit fram till att.....

Varför blev det att du just valde att hålla på med hiphop?

Jag har alltid gillat hiphop, sen DAS EFX, Wu-tang och hela den eran under tidigt och mitten av 90-talet. Så hade jag en kompis som rappade och skrev texter, texter som jag tyckte jag rappade bättre än honom. Så jag testade skriva själv och nu har 10 år gått, två skivor släppts och en tredje är på gång.

WTF ?! Tror du verkligen du är nån jävla G.O.A.T eller ?

Du har tidigare sagt att du inte är intresserad av skivbolagen utan bara av distributionen. Hur distribuerar du din musik och varför är det sättet bättre än skivbolagens sätt att distribuera musik?

Distribution och sånt har jag lagt åt sidan, skivförsäljning rent allmänt är ointressant. Skivor är för mig som visitkort, de ger en ungefärlig och ganska informativ bild av vem jag är.Men det är live man ska se mig, och det är där pengarna är. Att distribuera själv är varken bättre eller smartare, man blir begränsad i sin spridning. Men anledningen till att jag inte vill skriva mig på ett skivbolag är för att jag inte tycker att någon annan ska tjäna pengar på mig och ta det mesta av intäkterna. En distributör eller manager som tar 20 % är soft, klart de ska ha en del av kakan om de jobbar för mig men skivbolag är satans påfund och ett sätt för talanglösa och misslyckade musiker att skaffa lite stjärnstatus och brudar.

Jag menar, kolla bara på Broadcaster D och alla hans tusen projekt som han gör "för hiphopen". Pengakåta, manipulativa, giriga och snikna. Det är min erfarenhet av skivbolagsfolk och paragrafryttare. Bevisa gärna motsatsen.

Emil snälla hata inte på Broadcaster D... snubben har iallafall gjort nåt för hip-hopen i Sverige (negativt eller positivt), något du ALDRIG kommer göra eftersom du sitter på whoa 24 timmar om dygnet o tror dig att du är nån big shot emcee som FÖRTJÄNAR o vara STOR i allas namn!! och att du inte är intresserad av skivbolagen är för att skivbolagen vill inte ha med dig o göra även om du rövslickar dom eller inte så kommer du aldrig och SÄLJA !!!

Fungerar det ofta så bland hiphopartister?
Jag vet inte, jag känner inga hiphopartister så väl.

Jag var en av de första i Sverige som valde den digitala vägen för över 10 år sen. Det är dags för folk att börja komma ifatt, och det gör de... sakta men säkert.

Det vill säga... Du är en loser om det skulle komma till o sälja siffror... VÄNTA.. säg jävla åsna till Timbuktu eller Petter... Dom säljer mer än dig, folk laddar ner deras låtar FÖRE dig.

DU var den första i Sverige som valde den digitala vägen för 10 år sen? Vad vill du ha för det? En lifetime achivement award? Du är EMIL BRIKHA från WHOA.NU! inte KEN, PETTER, TIMBUKTU, ELLER nån av de artisterna som SÄLJER (fortfarande betyder det nåt för visa) mer än DIG!

Tror du den allt ökade användningen av internet hotar skivbolagen?

Det hoppas jag innerligt. Folk som Broadcaster D och större aktörer behöver stängas ner och plockas bort ur näringskedjan som går från konstnär till konsument.

Som sagt... sluta hata på Broadcaster D för att HAN har gjort mer än vad DU någonsin kommer göra för den svenska hip-hop scenen, du är en hater, en internet emcee som försöker komma upp genom IT... du är en MC Online ! Stay the fuck outta hip-hop then!

Argumentara mitt inlägg, hata på det, pissa på det... ja skiter i de rakt av... efter att jag har läst alla ditt inlägg har jag förstått att du är den PERSONEN som dödar scenen i Sverige!

Och det sista jag vill komma fram till... varför sitter du på intervjuerna o tjurar som en liten hora som inte har fått kuk sig ????

2006-04-27 00:47
Hur anpassar man sig till en marknad där man inte kan sälja sin produkt? Kom inte med Apples Musicstore för det är världens sämsta grej...

det är stöld, plain and simple. För just nu går du bakom arabens fruktstånd och tar en banan därifrån istället för vid "disken" och påstår att det är rätt. För du kan inte plocka din banan nån annanstans och det vet du.

est. 1986

2006-04-27 00:59
Panchito

Att du orkar?

2006-04-27 01:04
Panchito: Oj, oj, oj... ta ett djupt andetag.

1. GOAT... vad sa jag? Att jag började rappa för 10 år sen och har släppt 2 skivor.

2. "Broadcaster har gjort nåt för hiphopen, positivt eller negativt". Är det verkligen något du vill framhäva som bra? Är det bra att göra något negativt för hiphopen? If so, är inte jag den absolut grymmaste av dom alla då eftersom jag enligt din definition "är den PERSONEN som dödar scenen i Sverige". Propsa mig då.

3. Timbuk är soft, han tar internetspridning med ro, sa han i en tvintervju om ämnet. Petter vet vi alla vad han tycker om internetspridning och han är bara lack, men han vet också att han tjänar mer cash på en konsert än vad hans skivintäkter genererar sammanlagt. De är rikskända legender, klart de både säljer och laddas ner mer än mig.... du behöver inte påpeka för mig att vatten är blött, vad är det du vill komma fram till?

4. Nej, jag var inte den första, jag var EN AV de första medan en del rappare skickade sina polare ut på gatorna för att ge mp3spridare stryk, moget.

5. Jag bryr mig inte speciellt mycket om varken andra rappare eller hiphop-kulturen, jag är inte en del av den och den är inte en del av mig så sluta tvinga in mig i fack som gör det bekvämt för dig att säga vad jag gör eller inte gör för kulturen. Det var förvisso i hiphopen jag hade mina rötter men idag, 2006 känner jag ingen lojalitet eller tillhörighet till den.

6. Det sista som du försöker "komma fram till" är ju en frågeställning, inte en slutsats... så du har ju inte kommit fram till något, eller hur? Jag fick frågor om mina åsikter, åsikter som jag sakligt redogjorde för, vilket är mer än man kan säga om dig och dina infantila försök att provocera.

Vad JAG vill komma fram till är att jag uppskattar den offantliga mängd energi du la ner på ditt meddelande och kan ju sova gott med vetskapen att du i första taget inte lär glömma mitt namn (positivt eller negativt). Så jag önskar dig en lika god natt som jag kommer ha.

ps: IT är inte en förkortning för internet och jag är ingen MC. ds.

2006-04-27 01:08
psyjunta: Man säljer sin produkt genom att göra den attraktiv för köparen igen. Just nu är det inte attraktivt att lansera sig själv på tryckt media där mestadelen av pengarna aldrig kommer fram till artisten. Lägg dom pengarna på marknadsföring istället.

För en artist som bara är en studioprodukt så skapar detta problem för att han aldrig kan återskapa det han gör i studion, live. Men för de allra flesta artister/konstnärer så är scenen och kommunikationen med publiken målet och det är där pengarna ligger. Inte i att få 10 öre per såld skiva. Sånt kan bara popartister gå runt på.

2006-04-27 01:41
SkyHigh

Yes jag orkar, har du något emot det eller?

Till mannen han själv......

2. "Broadcaster har gjort nåt för hiphopen, positivt eller negativt". Är det verkligen något du vill framhäva som bra? Är det bra att göra något negativt för hiphopen? If so, är inte jag den absolut grymmaste av dom alla då eftersom jag enligt din definition "är den PERSONEN som dödar scenen i Sverige". Propsa mig då.

Propsa dig? Jag kommer propsa dig den dagen jag dör och det komma vara om flera år, så oroa dig inte för det kommer när det kommer :) Och jag står fast vid att du att Broadcaster D har gjort mer än vad du någonsin har gjort för scenen även om du inte bryr dig om den, för det finns folk som vill att scenen ska bli bättre, och om du ska stå o hata! HATA! det finns folk som stödjer musiken bara så du vet !!

3. Timbuk är soft, han tar internetspridning med ro, sa han i en tvintervju om ämnet. Petter vet vi alla vad han tycker om internetspridning och han är bara lack, men han vet också att han tjänar mer cash på en konsert än vad hans skivintäkter genererar sammanlagt. De är rikskända legender, klart de både säljer och laddas ner mer än mig.... du behöver inte påpeka för mig att vatten är blött, vad är det du vill komma fram till?

Jag vill komma fram till att du står o tjurar som en liten bitch bara för att du inte är BIG TIME! Kom igen tror du verkligen skivbolagen vill ha med dig o göra även om du vill eller inte ? tror du verkligen på din egen hype? Timbuktu och Petter är ett exempel på att det går och leva på musiken o inte sitta o tjura som små bitches som du sitter o gör på dina intervjuer eller forumen här på Whoa! Visst Petter har erkänt att han har blivit KONTRAKT KNULLAD men det är så det är, han sitter inte o bitchar som en liten fjortis... so plz.. STEP YO GAME UP!

4. Nej, jag var inte den första, jag var EN AV de första medan en del rappare skickade sina polare ut på gatorna för att ge mp3spridare stryk, moget.

Spela roll om du var en av de första ?! Vill du fortfarande ha en lifetime achivement award eller ? Kom kompiz, nästa år är du nominerad på swedish hip hop award.. hoppas du vinner oxå!!

5. Jag bryr mig inte speciellt mycket om varken andra rappare eller hiphop-kulturen, jag är inte en del av den och den är inte en del av mig så sluta tvinga in mig i fack som gör det bekvämt för dig att säga vad jag gör eller inte gör för kulturen. Det var förvisso i hiphopen jag hade mina rötter men idag, 2006 känner jag ingen lojalitet eller tillhörighet till den.

Så du bryr dig inte på hip-hop kulturen? Dissa inte Broadcaster D då för jag tror SÄKERT att han bryr sig om hip-hop kulturen! Vänta... är inte Whoa ett hip-hop community ? Vad fan gör du här då? Varför sitter du o postar inlägg på Sv Hiphop Online? Dubbelmoral säger ja bara !! DUBBELMORAL!!

6. Det sista som du försöker "komma fram till" är ju en frågeställning, inte en slutsats... så du har ju inte kommit fram till något, eller hur? Jag fick frågor om mina åsikter, åsikter som jag sakligt redogjorde för, vilket är mer än man kan säga om dig och dina infantila försök att provocera.

Provocera? Neee kompis, jag e bara trött på folk som sitter o gnäller på folk som har FAKTISKT gjort nåt för hip-hopen i Sverige!! Bevisa mig vad DU har gjort för hip-hopen här i Sverige? INGENTING!! Så sluta hata på Broadcaster D för han har iallafall gjot nåt för scenen, industrin och själva hiphopen! Något du inte kommer göra med o sitta här o gnälla som en liten...ahhh ja du vet... orka uppreppa mig :)

Jag uppskattar oxå på den OFFANTLIGA mängd energi du själv använder till all negativ kritik du får imot dig men men... alla måste försvara sig o ja ska inte ta det ifrån dig.. FÖRSVARA DIG men dissa inte...!!

Jag bryr faktiskt inte om ditt namn för du är ingen BIG SHOT i mina ögon, din musik värmer inte mina öron, och dina inlägg som jag läser då och då gör faktiskt att jag vill spy över mitt tangentbord (ooopsss! nu gjorde jag det) så go natt på dig själv mr. big shot.. och ja hoppas du nån gång (alltså i dina drömmar) blir en STOR stjärna inom musiken... :)

Du är ingen MC för det första!!!! Kom ihåg det!

2006-04-27 01:46
Glömde säga GONATT Emil ;)

2006-04-27 08:45
Emil_Brikha P27

Klart att man tjänar pengar på live-spelningar men jag anser fortfarande inte att det argumentet håller då artister ändå förlorar delar av sin inkomst. Det är upp till artisten vilka låtar han ska släppa fria på nätet och vilka som ska finnas till försäljning.

Sen tycker jag att det är jävligt arrogant av dig att försöka va någon slags talesperson över hur artister ska lansera sig själva och huruvida dom ska tjäna pengar på sina skivor. Det är också upp till artisten ifråga.

est. 1986

2006-04-27 08:47
PS... IT betyder Information Technology och inte internet :P

est. 1986

2006-04-27 08:53
psyjunta: Det är inte det minsta arrogant, jag håller bara inte med dig och din ståndpunkt.

2006-04-27 09:03
det handlar inte om mig utan om skivförsäljande artister

est. 1986

2006-04-27 09:04
psyjunta: Det handlar inte om Göran Persson heller, utan om ungdomsarbetslösheten... jag kan väl tycka olikt hans politik och visioner ändå? Eller hur är det med åsiktsfrihet nu igen?

2006-04-27 09:09
Läste bara en bit av "sagan".
Låter som du säger mycket saker bara för folk vill höra sånna saker.

Vet inte varför du söker props i sverige när du ändå ska lämna skiten och dra till USA?
F
örsök köra samma stil i Staterna och räkna med en så fet stämmningsblanket till din postbox.

Ursäkta om jag låter otrevlig, det är jag vekligen inte.
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU

2006-04-27 09:19
Emil_Brikha P27

vart vill du komma...?
Har inte sagt nåt om att du inte har rätt till dina åsikter
Helt efterblivet att börja diskutera på den nivån

est. 1986

2006-04-27 12:59
Emil Brikha
"Man säljer sin produkt genom att göra den attraktiv för köparen igen. Just nu är det inte attraktivt att lansera sig själv på tryckt media där mestadelen av pengarna aldrig kommer fram till artisten. Lägg dom pengarna på marknadsföring istället."

-Detta är ju upp till artisten själv. Som köpare lämnar jag det åt honom eller henne. Det är artisten som väljer om denne vill få ut sin musik via ett bolag eller att sköta spridningen helt själv. Spridningen blir ibland större via bolag, och den smula man får kan vara betydligt större en hela den kaka man annars får äta upp helt själv. Själv köper jag både direkt av artister och givetvis "vanliga skivor i butiken". J
ag är intresserad av produkten (musiken), inte huruvida sättet på vilket de lanserar och marknadsför den på är attraktivt eller inte. Hoppeligen har de inte skrivit på ett dåligt kontrakt, men det är ingenting jag funderar på då jag köper musiken och lyssnar på den.

Riktigt intressant intervju, bra formulerigar på svaren fastän jag inte alltid är av samma åsikt!
Hälsningar från Finland:
www.johankvarnstrom.com

2006-04-27 14:31
Vore intressant att veta hur många som skulle vilja betala för att äga emils musik, vare sig det är fysiskt eller ej.

Personligen är jag inte intressad av din "konst",
men kan tycka att du saknar respekt för andra
verksamma som kan ha utgifter och är beroende av
intänkter du saknar...

Men lycka till med dina gigs du!

2006-04-27 16:08
crew: Jo men vill man köpa skivor så är det ju soft, då är det en investering i något man värdesätter och tycker är just värt att lägga pengar på. Ur artistens perspektiv så visst, det är väl klart att alla borde få ha rätt och alla ska få vad de förtjänar, rent hypotetiskt. Men verkligheten ser ju ut så här. Men man kan inte ändra en marknad, om inte den vill ändra sig, eller låter sig manipuleras till att ändras... så det är så här det ser ut nu. Vi kan inte gå tillbaka till kassetter och P3. Vilket är då det smartaste att göra? Att försöka förbjuda något som både juridiskt och praktiskt är omöjligt att förbjuda? Eller att anpassa sig till marknaden och söka nya vägar att tjäna musik på det man gör?

Jag insåg snabbt att det inte finns pengar i skivindustrin i Sverige och satsade de få korten jag hade på liveshower. Det har jag tjänar en hel del pengar på och CD skivorna som jag jobbar hårt för att spela in då? Jo, dom fungerar ungefär som visitkort, som jag ger eller säljer till folk som vill stötta mig... för att visa en sammanfattad ungefärlig bild av vad jag är för typ av artist, och det leder förhoppningsvis till fler spelningar.

Ribak: Jag är väl också beroende av intäkter som alla andra? Hyra på 4000 kr, SL kort, skolavgifter, mat, nöjen, kläder. För att inte nämna alla pengar jag lagt på utrustning för att kunna spela in. Ibland har jag fått in mycket cash på spelningar, annars har jag jobbat på ICA, 7-eleven, som fritidspedagog, designat och sålt tshirts, osv... man hustlar på det sättet man kan, inte det sättet man försöker kräva sig rätten till.

2006-04-27 18:44
Panchito

Ja jag har något emot det, ska vi slåss om det?

2006-04-27 22:03
Är just min poäng, du har varit verksam med ditt ett längre tag och om du hade varit någon vidare hade du kunnat försörja dig, rent av varit "framgångsrik" på ditt. Är tveksam till att du lever på musiken, eller att du någonsin skulle kunna göra det...

Kasta inte skit på de som vill sälja musik (fysisk eller ej), i slutändan är även din "konst" en produkt, thas all im sayin. Sage som du gillat har sålt en del och mest troligt gladare för det. Vill du se det som en hobby/klubbgrej så gör det, men självklart ska det finnas rättvisa för de som även vill livnära sig på sälja "konst/produkter".... det gäller inom alla former/yrken, vare sig det är tavlor eller utbildade studioteknikers osvosv

Nog för mig.
Hej!

Zzz.

2006-04-27 22:13
Vidare missuppfattade du sammanhanget, medveten om att du är beroende av intänkter, jag skrev "respekt för andra
verksamma som kan ha utgifter och är beroende av
intänkter du saknar". Dvs du har inte lagt 15 000 kr
på studiotid då du inte kunnat fixat inspelning av det
din trummis framfört osv....

Det du refererar till ditt "visitkort" är en billig sådan,
hoppas du förstår min poäng.

2006-04-27 22:30
Emil_Brikha P27 i intervjun säger du:

”Jag är en 27 år gammal musikproducent, dj, fotograf, textförfattare och spoken word-poet.”

Emil, hade du varit bra på någon utav dem så hade du nog aldrig ställt upp på en intervju där, så är det.

...Don't hate my message...

2006-04-28 01:06
han är en fin man !
WWW.ISMEN.NU

2006-04-28 03:48
Jag tycker att det är helt sjukt att som artist och låtskrivare stödja något/någon som jobbar mot upphovsrättslagen!

Du borde skämmas!
Det finns ingen genväg till det perfekta ljudet
www.myspace.com/miomusik
GFX YO!

2006-04-28 16:27
Internetspridning är fysiskt (och tekniskt!) omöjligt att motarbeta nämnvärt. Och även om du gör det så vägrar du bara inse det oundvikliga; att tjäna pengar på liveshower. Att sälja en skiva i ett par tusen exemplar idag betyder inte nödvändigtvis att du ens tjänar in de slantar skivan kostar att spela in och trycka upp (även om du gör det independent). Det finns bara pengar att tjäna på liveshower i musikbranschen idag, om du inte heter Eminem eller 50 Cent och har miljontals lyssnare (vilket ingen svensk rapartist har). Man kan inte tvinga folk att köpa något de inte är intresserade av, även om de på ett fundamentalt plan diggar din produkt.
Anata wa daka baka desu.