I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Scrappy disslåt mOt Infinite mass & Ken

Svensk Hiphop - Audio & Video

2006-04-03 19:01

Scrappy disslåt mOt Infinite mass & Ken

www.myspace.com YO alla som gillar hård underground här han ni länken till killens My space där han har lagt upp låten där han dissar sönder Infinite mAss & ken m.m asså sina polare eller numnera kankse ex polare . whoa ville inte lägga upp låten pga sina anledningar vad jag har hört så mannen fixade sin space så gå kika lyssna låten fan den är en Mördare tyck sen här nere .
www.myspace.com

Life is me without musik

2006-04-03 19:15
herregud vad tror killen..
www.soundcloud.com/arionmusic

2006-04-03 19:19
haha..

Inte för att jag diggar Infinite Mass men den här killen var riktigt keff.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-04-03 19:30
aaabbå vilken fet dizz låt alla haterz kan ta och suga det var fan på tiden att nån visar var skåpet ska stå.

2006-04-03 19:31
Dirty Recipe fo sho!
"I'll get the mexicans to fuck up Xzibit again if he don't pimp my ride" - Celph Titled

2006-04-03 19:36
hahahaha sluta rappa!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-04-03 20:12
bra på dom bara mannen lär dom lite historia .
Life is me without musik

2006-04-04 14:34
fett nu såg jag att det finns andra låtar bla hel sköna låtar

2006-04-04 15:25
haha va har hänt? varför beef med infinite mass?
http://www.myspace.com/deadlykanha

2006-04-04 15:31
LOL !!!
--/roadlake rep.2010+

2006-04-04 16:00
omfg lägg ner emd din rapp
Random användare på youtube

"Hasch är farligt ju.. det är typ vitt pulver man ser konstiga grejer av. Sen kan man få psykos ett år efter och dödar sina barn"

2006-04-04 18:10
haha fan va nice man, diggar det här, fan ja trodde inte att du höll på fortfarande hehe men fett nice man det diggas stort även att ja diggar all hiphop hehe PEace
www.hermanosbernal.com /\ MAS LOCO ENT.

2006-04-04 18:14
fattar inte varför man kommer in och snackar skit om scrappy när folk inte ens vet vem snubben e, han e tung som fan man, upp me den här skiten, fuck alla haters ni fuckar upp hela skiten ..... gör nått bättre först innan ni dissar den riktiga hiphopen i sverige,
www.hermanosbernal.com /\ MAS LOCO ENT.

2006-04-04 18:31
hoh, länge sen jag hörde nåt av scrappy...

2006-04-04 18:47
länge sen JAG hörde nåt av scrappy sa jag ju, jag håller i stort sett noll koll på svensk hiphop numera

2006-04-04 18:49
*host*WHIGGER*host*

fräcsht att smpla pistolljud från CS, YO!

2006-04-04 19:36
gå lägg dig vännen vad vet du omnåt inget tydligen hehehe
Life is me without musik
Redaktionschef

2006-04-04 19:38
Stämmer iofs inte att det var pga det var en diss mot Infinite Mass & Ken som vi inte ville lägga upp låten, utan för att vi tyckte att den var dålig.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2006-04-04 22:30
haha..

"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"

2006-04-04 22:47
scrappy! på dom bara^^!

2006-04-05 00:01
Farzam beefar hehe
You are the one who go get the OG´s, im the one who the OG´s go get.

2006-04-05 10:39
donscrappy - För att förklara Oracles inlägg lite utförligare:
Det finns inga problem med att få med en diss- / beeflåt i Whoas MP3-arkiv, det har förekommit förr. Dock så försöker vi hålla en viss kvalité på musiken vi lägger upp.
Tyvärr kan vi inte alltid hålla kvalitén p.g.a. att:
1. det helt enkelt saknas riktigt bra låtar bland den mängd vi har att välja ur
2. vi känner att det finns potential och att det är värt att ge rapparen lite extra exponering
3. det skulle vara direkt klantigt att inte lägga upp låten p.g.a. att rapparen är riktigt etablerad eller har fått med sig någon som är det. (oavsett om det skulle vara en bra låt eller inte så skulle vi ju langa upp en exclusive från RZA helt enkelt för att han är RZA)

Alltså: det finns i stort sett inga andra problem med att få upp en disslåt än låtens kvalité och denna gång höll inte kvalitén.

Kanske vore dumt att försöka få upp en disslåt mot Whoa i och för sig, men ändå ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-04-05 13:07
kul att du kör.. haha
C A S H F L O W - C L O T H I N G // BLOGG.CASHFLOWCLOTHING.COM

2006-04-05 13:22
riktigt dålig
I go on, holdin on to the image of what I once was
never lettin my broken glass reflection to step forth

2006-04-05 18:15
och nu bara massa bortförklaringar från whoa är ni oroliga ? bara för att ni admins på whoa tycker att låten var keff som ni nu säger så betyder det inte ett skit måste alla digga och slicka Petter och looptroops röv som er och andra på denna sida ,det finns folk som faktist uppskatar denna typ av musik och med andra ord ni lägger upp skit som ni tror eller tycker det är bra medas det suger så jävla fett tex finns så jävla många dåliga skit mp3or med artister på siten som gud vet vad folk håller på med !

och sen till sist Don Scrappy G keep up the good work dogg

2006-04-05 18:20
donscrappy P29

okaj, va har hänt egentligen, varför e det
jidder mellan dig och ken & Inf mass ???

dra hela historien

2006-04-05 18:43

2006-04-05 18:44
rätt ska det vara

2006-04-05 18:45
ha ha bra tt nån har koll
www.myspace.com

2006-04-05 19:52
rockil - Inga borförklaringar, bara ett rättande av felaktiga uttalanden och sågande av hybris.
Det enda som vi sagt är att Scrappys påstående om att vi inte vågade langa upp den p.g.a. dissen var fel (och sen la jag till en förklaring till varför det faktiskt dyker upp ett par rackliga låtar då och då), vi langade inte upp den helt enkelt för att den var dålig.

* "bara för att ni admins på whoa tycker att låten var keff som ni nu säger så betyder det inte ett skit"
- Nej, så varför blir du så upprörd? :)

10-4, over...

2006-04-05 21:44
ha ha palla hålla på skaffa dig en försvars advokat kankse det hjälper
Life is me without musik

2006-04-06 12:23
får lyssna senare idag...
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2006-04-06 13:02
Låten va väl sådär o dissarna va a... men vad som är intressant:
rockil, rozi= donscrappy?
"Pregnant pussy is the best you can get-
Fuckin the bitch while her baby`s suckin dick-"

2006-04-06 13:06
fan det går inte ens att läsa hälften av inläggen i tråden här.. lär er skriva, för guds skull..
mama said knock you out

2006-04-06 16:36
Helst skulle jag vilja låta någon språkinriktad logiker göra en analys av den här tråden, men eftersom jag inte känner nån som skulle vara intresserad så nöjer jag mig med ett:
Var kom advokaten in i det hela? :D

Kan f.ö. tillägga att det är ganska kul att Whoa ofta blir en lallarsida när folk får lite negativ kritik :)

10-4, over...

2006-04-06 17:58
Det är klart att beef ska förekomma i Sverige. Det finns en falsk illusion om att sverige är allting skit bra. Men så är inte fallet men det verkar som admin spelar smarta men ärligt mannen du skrev 3 inlägg och har fortfarande inget att säga, undrar vem som är lallare,,, och nej det här är inte rockil eller rozi eller donscrappy
skäms admin...och skäms Rodde för att hustla dina små bröder
och förresten TITO sluta använd ditt eget namn på msn....
Låten är äkta, pågrund av känslorna som ligger bakom inte fan ska grammatiken spela roll

2006-04-06 18:10
Bucked - Namnet är Mabande, inte admin, men visst :)
Jag erkänner helt och fullt och fast att jag inte hade så mycket att tillägga efter att Oracle hade sagt hur det var. Jag hängde bara kvar för att jag fick så fascinerande svar :)

10-4, over...

2006-04-06 20:01
Lol det här blev riktig kul :-)
.......allvarligt var det bästa ni kunde hitta på
Life is me without musik

2006-04-06 20:54
de va inte så kefft som alla säger...

Webmaster

2006-04-06 21:25
Har inte hört låten själv men anledningen att den inte lades upp på whoa var att de som väljer ut låtarna som blir aktuella mp3or inte tyckte den var tillräckligt bra. så enkelt är det.

Vi har lagt upp låtar med dissar mot andra rappare vid flera tillfällen. Två exempel jag kommer på direkt är:

Bobby Sixkillah & Kat Nekk - Baby
Fronda- Fråndish

Det är inte mycket att tjaffsa om, acceptera att låten blev nekad och fortsätt göra er grej. Det går ju fint att lägga upp den i forumet och folk får höra den ändå.

Nu ska jag själv tanka ner den och lyssna.

Manager

2006-04-06 22:29
Helt ok.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Manager

2006-04-06 22:32
Om ni inte visste att han är från sverige så skulle ni säkert gilla detta.
/ Deedz.

2006-04-06 22:41
Just den låten tyckte jag inte va sådär jättebra! Men du har ju verkligen potentialen att göra nicea grejer! Skön röst som fan :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2006-04-06 23:35
Det råder knappast någon tvivel om att låtarna som hamnar på whoa lyder under subjektivitetens lagar. Adminsen på whoa är knappast objektiva och bör heller inte vara det. Det är naturligt att man försöker framhäva det man själva tycker är bra. Dessvärre har de som bestämmer över vad som ska pushas och framhävas (både artister och låtar) ibland ganska kass smak och de flesta låtar på veckans whoa är ibland tyvärr under all kritik.

Jag har haft äran att få lyssna på en del låtar som refuserats av whoa och i min mening så borde de som väljer låtarna många gånger skämmas över sina val. Det blir tyvärr inte alltid rätt och någon borde stå till svars.

Ri-Fa!

Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
Webmaster

2006-04-07 00:14
Vilka som väljs ut avgörs helt och hållet av 2-6 personers smak och det är en av få "redaktionella" delar här på whoa. Det är ingen som ska stå till svars för någonting, men självklart är det fritt fram att tycka till om alla låtar som släpps. Vi väljer ut de vi gillar och tror kommer uppskattas av många.

Vissa låtar attraherar mängder av folk, vissa lite färre. Så kommer det alltid vara, oavsett vilka låtar vi skulle välja ut. Smaken är som baken.

Om vi tackar nej till en låt så går det oftast bra att lägga upp den i något av våra forum eller på en annan site. Sånt är livet och det är väl inte någon större katastrof för någon.

2006-04-07 09:42
det här blir bara bättre och bättre. all kritik är bra kritik sa nån en gång i tiden

2006-04-07 14:36
jaha, så d va d då... nånting säger mig att detta inte kommer fortsätta, tror inte ens dom kommer svara nån diss tillbaka..
synd att man inte får veta den verkliga orsaken för att
mr scrappy och infinite mass är osams =)
efter alla dessa år.. alla långa år..
ska d bli så mellan dom.. vid 30 års åldern =S

2006-04-08 15:32
jaha är det sant ? kul kommer det att bli allafall , om så är fallet

2006-04-08 16:33
Hahahahahah! Myspace är det bästa som har hänt humorn på länge!
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2006-04-09 01:13
detta va ju inte dåligt så... får lite Mystic känsla typ
http://www.myspace.com/akinonline
Manager

2006-04-09 01:26
överdriv inte nu
/ Deedz.