Redaktionschef
2006-02-09 05:57
Aktuell MP3: Heli - Kommer Alltid Finnas
Hej på er! Torsdagmorgon och ny svensk hiphop på startsidan. Enjoy! ps. För den som inte vet så är Öris samma snubbe som T.R. ________________________________________ Heli ft. Bröder Sinsemellan, Kalle Kath & Digguh D - Kommer Alltid Finnas Heli är snart aktuell med skivan "Heli Presenterar 48 Timmar" . Här kommer ett smakprov från albumet i form av "Kommer Alltid Finnas" , producerad av Masse . Med sig på låten har hon Bröder Sinsemellan (Öris & Sebbe), Kalle Kath & Digguh D . Skivan släpps 17/2, men kommer att gå att förbeställa redan från och med den 10/2 genom officiella hemsidan: www.helip.com
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Vilken skön låt så här på morgonen. det är ett riktigt tungt mixtape, bara ett måste att köpa! Upp!
Nya singeln "Natten är min" ft Armin Starmo släpps snart! www.klubbkoll.se/www.nattstad.se/phenomenal MOVE ENTERTAINMENT
Skön beat, Öris & Sebbe lägger det soft. Heli rappar otajt i 10 sekunder? :S Kalle Kath & Digguh D gjorde det inte bättre på slutet. Kasst tema också förresten..
böf
just blaze
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Umm lite trist tema. Men skön låt, öris och sebbe gör det skitbra och fan va skönt det är att höra heli
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Fast låter inte digguh d lite konstig och ansträngd? Förklara dig digguh!
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Så jävla skönt! upp som fan
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu. http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw
Feta grejer!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Fet låt, TR och Sebbe lägger det riktigt bra som vanligt...
Producent
2006-02-09 11:30
pundar låt.... gillades inte alls
i make music
ska inte suga röv på någon men öris eller t.r eller vad han heter nu , (vill inte låta som att jag ska låta som att jag tror att jag känner honom) i alla fall han och sebbe kickade fet mot dom andra, utklassning av gästerna på sin egen låt psssssssssssssssss
www.alexanderadiels.com www.soundcloud.com/alexanderadiels
bröder sinsemellan got damnit mer behövs inte
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
Fy fan va fet vers t.r lägger! lääääääääätttttttt burn that tjuck.. riktigt fet låt t.r kalle o sebbe gör sjukt bra ifrån sig dom andra antar ajg är en smak sak kanske jag vet inte, men det kändes jävligt tråkigt som det gjort nu från deras sida alldeles för länge skåne!
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
soft beat, hyffsat kickat av alla men men..jävla tönt text..
*Jag får ofta hypnagoga hallucinationer i form av ljud*
Skivsamlare
2006-02-09 13:43
Stor besvikelse. De enda som gör det bra är Bröder Sinsemellan.
Yes! In Concert — For the love of music
Så jävla cpfet så det inte finns....
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
Grönt
http://fredpajorden.com
gillar beaten. texterna är väl ok men temat suger =/ har man inget annat att göra musik om eller? vem fan bryr sig egentligen? det är knappast cool att vara såpass nerrökt att man inte har något annat att tänka på och måste skriva en låt om skiten. soft colab men temat kunde vara ngt som är intressant istället deliveryn är väl varken bra eller dålig ungefär som svenska rappare brukar låta.
en smäll, en duns... och en hink att blöda i<br> <br> © VARGFLÖJT 2001-2008
Webmaster
2006-02-09 16:12
Inget ont om någon annan på låten men jag tycker Kalle Kath skiner över alla andra som han gör på de flesta låtar han är med på. Riktigt tung låt, beatet krossar verkligen och temat är som det är. Vissa kommer dissa och vissa gillar det. Ser fram emot att höra hela mixtapet.
Bröder Sinsemellan! Gjorde låten skön . Dom andra duger som utfyllnad
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Lent beat och bra wräp från alla! Tja
...shiggidysheit..vissa ogillar konceptet, men men..det kommer alltid finnas folk som tjorvlar, allså alltid folk som gillar konceptet. Måste göra en sån låt oxå nån gång. Finns en del andra koncept på plattan för dom som inte gillar=) Brödersinsemellan är tunga som fan!! Alla som e me skiner på sina ställen, checka in hela grejen när den kommer. tack howser p26 för dom orden föresten pijs
yeah boi, va händer?...?! hallå
grimme låt! tyckte TR var bäst på låten.. men resten var nice oxå..
vafan.. skit i de du!
kalle + masse = tung kombination
ya hörd mä!
som sagt så är låten från ett tape som heter 48 timmar så alla teman eller låtar kanske inte håller för alla men så är det. det vi skapade under dessa timmar är fruktansvärt välarbetat för den tiden. många av låtarna skulle jag lätt klassa som album låtar.. ris eller ros, men alla vi som va där o jobbade med tapet gjorde vad vi kunde för att få det bästa resultatet. men till er som inte känner den här låten så råder jag er att införskaffa hela tapen iaf för det finns riktiga guldklimpar till alla.
Tycker den var riktigt nice, ser fram emot Mixtapet som fan! har väntat på nya grejer från heli jäävligt länge nu. Riktigt skönt beat också, tycker alla var sköna men jag tycker ändå Kalle Kath lägger sig några nivåer högre
Alla låtar på skivan är bra, men skiljer sig ganska mycket från varandra och vissa låtar är mer tekniska medans vissa texter levereras mest med känsla (vissa texter är ju nästintill freestylade som t ex min text på denna låten)..jag är i vilket fall som helst grymt imponerad av vad alla kunde göra över en helg och är extremt nöjd med resultatet! vi var spontana och ärliga när vi spelade in och ni får ta oss för vilka vi är..vi är alla vuxna människor, några av oss blir snart 30 (shiiet) så jag tror att vi vet var vi har oss själva och våra åsikter om saker och ting..men tyck vad ni vill, det har vi alla rätt att göra Skulle vara kul att höra varför eller på vilket sätt folk tycker att det är ett kasst tema? vad är ett kasst tema? allt kan väl göras musik av?! jag gillar t ex inte alkohol, men kan ändå tycka att en festlåt där nån rappar om att vara berusad osv är fet..(och då menar jag inte att dra några som helst paraleller mellan det temat och vårt tema)
"måste jag"
Masses bästa beat på år och dar! Och att höra Lömske ligan och Saarvipojkarna nu igen, det var på tiden! Big ups!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nja, tyvärr föll mig inte i smaken. beatet var rätt tight.
TR sebbe å kalle!!!! mkt bättre kan det inte bli, fyfan så grym veckans mp3 har varit nu den senaste tiden. FET LÅT!
"Jag tror att människors andliga matsmältning är så fruktansvärt fördärvad genom vad dom sätter i sig idag genom massmedia." - Ingmar Bergman
fet fet fet
Redaktionschef
2006-02-09 22:46
950 downloads första dygnet.... ganska bra drag i denna :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Niice
...Jag skojade bara!
jävlit nice beat... alla lägger mer eller mindre tight utom digguhd som gärna kunde låtit bli att va med på låten...
What would macgyver do?
"sen så undrar dom.. varför det finns folk som älskar röka hoolk" haha, fan vad han låter nice när han säger det. skitfet låt tycker jag. inget att klaga på. riktigt mysigt.
Sopsäck Serenad
Fet produktion av masse som alltid! Kalle Kath & Sebbe glänser!
Andra Akten |
[email protected] | www.myspace.com/certezamusic |
cok bra tema... smoke-alot ... alkohol suger..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
Jag gillar det här! Kul att se heli på fötterna igen.. vilken superkvinna! hon har gått igenom mycket den senaste tiden.. //Charlie
ja tycker om dett:) haha de va skönt ass hell:)
Jag kanske inte är bra på att flowa, men att rappa är jag grym på
Tyckte detta va skitwack,, tyvärr. Har hört bra grejer med alla medverkande innan.
I go on, holdin on to the image of what I once was never lettin my broken glass reflection to step forth
en femma bubblare, hem å slugga det!..haha, soft..jag gillar låten som fan trots att jag inte varken röker brass eller diggar det nått värst heller!,,upp för dansksvenskar finska kvinnor å alla andra..detta va fett..haha peys
bröderna dödar men dom andra suger
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre
tyckte bara de va dåligt att de va en knariii låt bara =)
"Keep it real - Don't fake the funk"
även fast jag inte är stormförtjust i budskapet så är låten fet
DIF!
Konsertbesökare
2006-02-11 01:12
schysst beat o roligt att få höra heli med nytt material.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.
väldigt bra låt
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Mittenbarn! Vad är patetiskt med "för alla jävla kritiker kan dra"? Du har givetvis rätt att tycka vad du vill om låten, det har alla, men snacka inte om saker du inte vet nånting om: "ett mixtape på 48 timmar som ligger så långt under Abumstandard" vad fan vet du, du har inte hört skivan!!!! "att ha mage till och kränga skiten är för mig helt befängt." 1. Kalla inte en skiva som du inte hört för skit! 2. Tro inte att vi ger bort en skiva som MASSE & SALLA producerat och som är riktigt tung! 3. Vissa av oss vill nå ut till fler folk än dom som hänger på nätet (därav tryckte vi en skiva) 4. Det kostar att göra en skiva och för att få tillbaka det man lagt ut (lånat) måste man ta betalt för skivan...hade det varit gratis att göra en skiva skulle det varit gratis för alla er att införskaffa den också "Hårda ord idag men alla kan inte slicka röv online." HAHA va?! Alla jävla kritiker kan dra....
"måste jag"
du läser visst lika bra som du lyssnar eftersom du inte svarat på mina frågor eller så har du helt enkelt inga motargument.. och du kan fortfarande inte "betygsätta" något du inte hört!! det måste du ju fatta själv?! Vad gäller min rap så skiter jag totalt i vad du tycker, det rör mig inte i ryggen. Dock är det inte bara jag som rappar på skivan, det är 13 pers som medverkar och du ger inte någon en chans..stor människa du är! Skivan är garanterat värd sina pengar vare sig du tycker det eller inte! Vad gäller Kalles EP, vad är din poäng? du har väl ingen Du skriver visst detta för din egen njutnings skull, det märks på långa vägar! "Men när jag ser hur du och dina medbrottlingar skämmer ut svensk hiphop blir jag givetvis lite stött. " haha sjukt kul!
"måste jag"
Börder sinsemellan droppar det alltid tjooock tungt! kath droppar alltid det tiggedytight.. heli du är jävligt bra, men denna föll mig inte i smaken faktiskt. Digguuuh, fett längesen man hörde nått med dig, du har lagt av dig lite känns det som, inte samma delivery som förr.. men dem tre förstnämnda gubbtunga!
Fucks your life up crew Tjabo!
Heli , skit i alla dom som snackar skit här, kul att fler av oss tjejer visar framfötterna när det gäller svensk hiphop , det handlar inte om hur komplicerade rim man lägger utan, innebörden i texten och känslan ! du har talang så upp med huvudet högt och kör på bara! sen att folk sitter och är kaxiga på nätet det tyder bara på att deras mognadsnivå är låg. Så tjejen kör hårt ! Och grattis till framgången föresten!