låten påminner mycket om albumet Petter - Mitt sjätte sinne. Och det är det som gör det så jävla bra. Petter ska göra en höstskiva, lite deppig och så.
fan va tungt petter äeger!
*Jag får ofta hypnagoga hallucinationer i form av ljud*
nice fan...var ett tag sen man hörde ngt från Petter,hoppas skiva knäcker..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
riktigt sköna grejer. hoppas på denna plattan. svensk hip hop behöver ett nytt komersiellt ryck. lite petter på radio och tv tror jag kan vara bra. det va trots allt petter som startade den förra stora vågen, svensk enda hiphop-högkonjunktur. best of luck!
"get outta here"
känner igen gitarrslingan nånstans ifrån..
JastwoProductions<br>"ring snubben som gör skor och kepsar av papper"<br>-Whatone
är de nån som vet vart man kan få tag på texten?
meskker P23 jag tycker de låter som ett utav mellanspelen från "D6Aa - Negativa Apor"
dope shiat
bad minded dawg yuh gweh far wit yuh dutty ratface!
1500 downloads på en dag...
Jag gilla de här.. bra bra!
tillbaks till det gamla låter det lite som vilket är jävligt bra
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
samplat sting?
I go on, holdin on to the image of what I once was never lettin my broken glass reflection to step forth
klart det är Sting han har samplat.. kommer inte på va låten heter just nu
I go on, holdin on to the image of what I once was never lettin my broken glass reflection to step forth
Kvist100 : Har du ens läst kommentaren till låten? Det hade nog stått om det var "The Shape of my Heart" samplen.
At the gates of Eternity...
Härligt beat. Det som gör Petter så bra är hans ärlighet, han lägger verserna otroligt simpelt med lite väl lyrik, men sätter och känslan han har när han lägger det gör hans musik bra. Just den här låten visade en mycket bra sida av Petter som jag inte sett förut. Keep It Workin'!
Yeah, you know..
äntligen hela låten =) den är skön. P är fortfarande kung
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem
BC99... det måste vara den samplingen... om det inte är den så är det sjukt likt iaf.
jep lugn o soft låt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
va säger dom i baakgrunden?
skön låt, lite melankolisk så där, påminner mig om "sjätte sinnet" plattan. :)
Redaktionen
2006-02-04 20:48
Vet inte riktigt, alltså det är bra grejjor, men känns inge speciellt för mig
We came from a distant land, our lives allready planned. We came in ships from across the sea, never again home we would see. And now we become american fruit, with african roots.
Varför så mycket hat på petter? fuck alla avundsjuka nollor to be honest
rätt skön låt faktiskt! alltid nice att se Petter tillbaka.
tycker inte man kan ha petter som veckans mp3...
livet
Redaktionschef
2006-02-05 23:26
pir> för att? :) Ju kändare namn desto roligare, så länge kvalitén är fortsatt bra.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
fett fett..
Det va bättre förr, svenskunderjord!
Producent
2006-02-06 18:57
bra låt, längesen jag hörde något från petter. men det här låter bra, bland dom bättre han gjort!
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Oracle P22 det är väl roligare med mindre kända, så lägne kvalitén är fortsatt bra, eller? tycker att veckans mp3 är till för mindre okända rappare som ingen hört som behöver höras... alla vet vem petter är.. piiz
livet
Redaktionschef
2006-02-06 23:57
Vi skulle absolut inte välja bort en okänd artist som skickat in en bra låt bara för att vi har en känd artist som också har en bra. I dessa fall lägger vi givetvis upp båda låtarna. Aktuell mp3 handlar för mig om att bjuda på bra musik, hjälpa till att lyfta fram artister/musik i rampljuset lite extra samt göra folk glada. Dvs nu när t.ex. Petter snart släpper ny skiva så är det ett sug efter nytt material från många användare, och då hjälper jag gladeligen till på den fronten. Samtidigt som Petter förtjänar fokusen, då han är en skön rappare, samtidigt som det är ett bra sätt att hjälpa till och promota hans namn inför skivsläppet.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
älskar låten.
Sopsäck Serenad
Tvär nice låt! Bra lagt i det stora hela, förstår inte vad det är ni måste klanka ner på.. Känsla tycker jag det e´.. Keep em comin´!
Lev hårt dö ung !
Detta e så fans bra. Petter skiljer sig från d flesta svenska räppäre genom att ha fans tung röst och han låter så fans mikk-van. Lugn stil och fans bra text. Petter e ju kung!
han tappar ju flowet hela tiden. skitstörande. bra låt annars
Éxitus
Producent
2006-02-07 16:04
grattis whoa, nu är det verkligen konstaterat att whoa är en stor del av svensk hip-hop
http://northmountains.com
bara jag som tyckerhan ltåer fett osäker på sitt flow?
^^ Jag tror det. Kanske nån miss här och där. Men med sådan mikrofon-karisma / röst / erfarenhet, hör man igenom små missar, eller åtminstone jag :) Stämningen i låten e ju otrolig.
Redaktionschef
2006-02-09 05:54
3974 downloads.
Bästa mp3.an hittills.... Alla som klagar på flow, jag tycker det låter skönt, det finns inget jvla "så här ska det låta" petter vet precis hur det låter o han vill antagligen ha det så.