Redaktionschef
2006-02-02 05:41
Aktuell MP3: Petter - Snurrar Runt
Hej på er! Torsdagmorgon och ny, exklusiv, svensk hiphop på startsidan. Håll utkik efter albumet som släpps 8:e Mars! ___________________________________ Petter - Snurrar Runt Ingen mindre än Petter bjussar på sprillans nytt material i form av "Snurrar Runt" . Helt exklusiv för Whoa.nu, då enbart halva låten går att höra på DJ Large s och Petters aktuella mixtape "Mitt Sjunde Sinne" . Nya singeln "Det Går Bra Nu" släpps snart och finns att boka på www.cdon.se . Mer info hittas på www.petter.nu ___________________________________ Så här kommententerar Petter själv låten på sin hemsida: Snurrar Runt Tilltänkt till min nya skiva, men jag ville hellre se den på Larges mixtape. Bra text. Om att vara mer eller mindre bostadslös och bryta upp en svår relation. Musiken blev dessutom plockad av någon Amerikansk film som Colen Och Webb gjorde ett soundtrack för. Jag hade den lite lustigt nog som bakgrund musik på min bröllopsinbjudan ( en DVD ). Sorlig fast så otroligt vackar, påminner om ”Sting”
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Petter är Petter, och när Petter leverar, så gör han det med stil och klass. Skitsoft låt!
At the gates of Eternity...
Petter är kung. Det här var riktigt bra!
Not all alien reptilians are of a negative spiritual orientation.
de här är BRAAA!
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
vem är det som producerat beatet? tyckte det va ganska tråkigt beat .. annars fett!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blunt : Collen och Webb
Härligt!
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
tråkigt beat... du skojar du känner inte igen d från nånstans mannen.... men men visst collen och webb dom har väl aldrig gjort några bra beats eller hur var de egentligen..kankse sisådär ett 40 tal feta grejer men men ähhh d skiter vi i va...
www.myspace.com/mangemyt
nice beat, ganska ok låt... Hoppas nya albumet e bra
http://www.myspace.com/deadlykanha
galet tung
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
snuskigt tung låt!
vafan.. skit i de du!
Producent
2006-02-02 12:08
petter is back ;)
i make music
förvånansvärt bra text! Skivan verkar faktiskt lovande, speciellt eftersom han sammarbetat med Rusiak igen...
jag har inte gillat petter så värst mycket på sistobe, men denna låten visar han verkligen att han är PETTER
Vill höra dom Rusiak-producerade låtarna på albumet !!
överfet låt
ja det här var imponerande
www.alexanderadiels.com www.soundcloud.com/alexanderadiels
nice låt ;) petter på stil igen
:)
Konsertbesökare
2006-02-02 13:25
grymt grymt sa enemtee.
http://enemtee.tumblr.com - Musik och kultur går hand i hand.
FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET!
- ö bangashira!
tung mp3, ni leverar bra whoa
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
Håller med TeKoNe, bra nivå på mp3orna nu de senaste månaderna! Ser inte någon anledning att det inte ska fortsätta så heller... Grym låt, big upp Petter!
asså, jag tror till och med att det ÄR sting, exakt samma gitarr som är samplad men klippt olika...digga inte detta! låter oproffsig session över hela skiten...inte bara för beatet utan för reffen och dom instoppade vocalsamplesen som fyller ut...petter kan bättre. tycker även allt låter lika dant som han släpper, kanske dags att steppa ner och lämna plats åt nya grymmare kids underifrån! peace
tycker den var ganska nice. har inte hört nåt bra från petter typ. förutom henry hård som han gjorde för nåt år sen. pz!
och tidens tempo la han det fett i också. pz! ;D
kan inte folk sluta sampla den här Sting slingan.. fan va trist! riktigt tråkig låt.. varför fattar inte Petter det?
Tycker den va helt ok! Petter är nice liksom, dock har jag lite svårt för "långsam" hiphop, vill hellre ha upbeat! Men den va ju helt klart soft!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
Vad är det här?? Först Hearin Aid och sen Petter. Whoa kanske inte är så jävla kass ändå. Jag gillar låten. För mig har Petter alltid varit bäst då han kör lite hårdare och sorgsnare låtar. Propps till snubben Peace
STOCKHOLM JUMANJI MIXTAPE UTE NU!
Om ni läser Petters kommentar så ser ni att det inte är "The Shape of my Heart" samplen, även om den låter väldigt likt den.
Snurrar Runt Tilltänkt till min nya skiva, men jag ville hellre se den på Larges mixtape. Bra text. Om att vara mer eller mindre bostadslös och bryta upp en svår relation. Musiken blev dessutom plockad av någon Amerikansk film som Colen Och Webb gjorde ett soundtrack för Jag hade den lite lustigt nog som bakgrund musik på min bröllopsinbjudan ( en DVD ). Sorlig fast så otroligt vackar, påminner om ”Sting” Saxat från Petter.nu Denna diggades, var riktigt nice måste jag säga, ser fram emot nya albumet som fan!
Skitbra, det är sådana här låtar du ska göra Petter..
Ålltzen, Växjö, Bremen.
fyfan vad bra, längtar enormt tills nya skivan släppt
"Jag tror att människors andliga matsmältning är så fruktansvärt fördärvad genom vad dom sätter i sig idag genom massmedia." - Ingmar Bergman
Sorlig fast så otroligt vackar...
Skitbra faktiskt! Oväntat från Petter's sida..
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Över förväntningarna. Man kan både njuta av den lugna musiken och känna den där svåra känslan texten bygger upp.
Hälsningar från Finland: www.johankvarnstrom.com
niiice, riktigt bra låt! var högt över mina förväntningar
Finns så jävla många andra som förtjänar Petters framgång i musikbranshen extremt mycket bättre än honom. Men visst helt ok låt, på gränsen till kass. Hört ways better från honom.
jävligt bra.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Det här är klass på riktigt tunga låt ass in i ipoden på momangen ...
W E S T - C O A ST - F A M I L Y
som vanligt så känns det som om snubben har problem med retoriken. men å andra sidan så är det inge fel på musiken i sig.. det är jobbigt att han aldrig verkar lägga ned tid på att sätta grejerna shysst. låter halvdant och oklart på ngt sätt.. inget jag kommer att lyssna mer på iallafall..
en smäll, en duns... och en hink att blöda i<br> <br> © VARGFLÖJT 2001-2008
Lyricist
2006-02-02 18:37
"Framgång ger vänner medans motgången prövar dom" Grymt skön låt!
Skönt med en ny Petter.. detta gillas, trodde aldrig jag skulle säga det.
ClaesTrofobik.se
beatet var fint. men däremot tycker jag petter tabbar sig en del i flowet. "minns dagar på gatan, att svälja stolhet för fred fanns aldrig på kartan" NEJNEJNEJ! varför inte en omtagning? om man är såpass "stor" som petter kan man ju inte nöja sig med att skita i att sätta saker rätt. :/
http://www.kalvinhiphop.com
jag tycker den var sådär. ganska tråkig.. långt ifrån lika fet som förra veckans
jävligt nice. jag gillar verkligen petter, han är så klassisk.
WWW.ISMEN.NU
Kul att Petter kör vidare, bara rösten ger kårar av nostalgi.... Ännu mer kul att man verkligen hör att han (jätteproffesionell rappare) lägger nån enstaka flowmiss utan att bry sej mer... :P Låten i sej är inte superstark på nåt sätt enligt mej... Samplingen är "played" som fan som man säger på hiphopiska. Gött som slagsmål!
skönt att Petter är tillbaks där han va när han startade,, Det va det bästa å är fortfarande,, ett bevis på de här!! Fett!!
!
Låter oväntat bra. Rimmen är bättre än de brukar vara.
Lilli P59 aa blev oxå lite störd av den där raden. de borde han ha fixat till. annars helt soft låt!
http://soundcloud.com/rod_g