jippijojippijej. alphadeph är mojje
ENDANGERED SPECIES
People ÄR THE SHIT.. helt underbart beat, överlag e allt rätt charmigt, inte riktigt min kopp the med den jazzigare stilen,.. och sången kanske behöver en slipning eller två. men det e mäd nice överlag och people gör min dag.
mama said knock you out
Tycker f.ö. inte att Xeilons uttal är så illa som många vill göra det, att ha en brytning är inte samma sak som dålig engelska.
...och det är viktigare än att orden inte uttalas som en NY native sedan födseln...
va äre för sampling till nattliv? hört samma sampling emd Necro också :)
bad minded dawg yuh gweh far wit yuh dutty ratface!
Bra grej, en del riktigt feta låtar, en del som jag inte riktigt gillade, men överlag hög klass, som vanligt! peas man!
It's all alright!<br>
uttalet håller inte hela tiden men resten är fett.. flow beats rap.. !
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck http://www.soundcloud.com/brormusik
Brizon: Säg det gärna för jag har inte hört det själv!?! Vill höra! För övrigt kan jag säga att jag blev riktigt jävla sur när jag hörde "Wu-Tang meets the indie culture".. Rza har samplat samma sak exakt likadant.. men fan.. jag gjorde det innan jag hörde det och jag är nöjd med min låt så det fick vara..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Tankar med höga förväntningar nu då :)
DIF!
Reppa LME då bro
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Bonuslåten var fet som fan!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
"A neardeath experience..." vem är det som lägger den raden i bonuslåten?
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
Ty-Chee som för övrigt har en platta klar och på väg till tryckeriet som är riktigt riktigt fet! Tung emcee! Legenden: Det gör jag alltid!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Okej, tack, han var riktigt bra! Ska kika efter mer grejer med honom!
Barnaerskoent: Gör det! Finns smakprov på
myspace ..
Fick betavariant på skivan igår och jag kan säga att det är bland det bättre som släppts i Sverige på länge!
hahaha.. introt-mellanspel-outro är ju tretakt.. haha.. vad som inte ens låter som engelska förstår jag inte alls, men kul att det diggas i övrigt!! Thanks!
this is thi shiiiiiiziiie!
soundcloud.com/brormusk/sets
xelion, det låter som du är finsk... stämmer detta eller är det bara jag som fabricerar? :)
Hahaha.. finsk? Det är nog bara du.. Jag är född och uppväxt i Borås, Västergötland.
xeilon, skojja sig lite bara ;)
jävla whoa kändis :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
hahaha.. du vet det! Whoa är framtiden för svensk hiphop!! (ah, just det.........)
riktigt tunga beats engelskan sänker dock känslan
Xeilon har ju representerat fruängen så det kan bara inte vara dåligt. Jag gillar soulfunk-gunget! Xeilon är lite vår alldeles egna q-tip. Bless!
S.C. - Ferdinand -
[email protected] -
texterna finns på beatsen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
soulpat: Du vet att du har och hämta ett par om du bara hugger tag i mig! kepa: in my pad. Något speciellt du är ute efter? ferdie: fruängen? q-tip? haha.. ok? Kul att det diggades iaf!
hehe njae .. jag vet inte det där med fruängen. Men q-tip står jag för, speciellt produktionsmässigt (viktigt är att här tillägga att jag tycker q-tip är en mycket bra artist).. ibland ter jag mig lite underligt.. jo jag säger då det.
S.C. - Ferdinand -
[email protected] -
Har väl vart i fruängen nån gång.. men men.. haha. Ang q-tip så tack! Har alltid diggat tribe called.. Så det tar jag som en stor komplimang!
Redaktionschef
2006-01-29 13:48
jkstR> Den hade definitivt fått samma reklam och fått vara sticky så här länge. Minns du inte Intense netplay? När vi kör netplays låter vi dom ligga i ungefär en månad. Att Xeilon är moderator här har inte påverkat någonting. Inte så många som skickar in netplays till oss, och därav anledningen till att det inte kommer upp så ofta.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Redaktionschef
2006-01-29 14:10
Vi har vår aktuell mp3-grej, netplays är egentligen bara något vi gör utöver aktuell-mp3 grejen ibland när vi känner för det. Dvs vi har inget uttalat intresse av att folk skickar in netplays till oss, men vi är välkomna för idén om vi diggar grejerna.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Visste väl att diskussionen skulle komma upp.. I alla fall så kan jag väl inte uttala mig direkt men jag sökte precis som alla andra skulle göra om dom vill det och jag känner ingen av dom som väljer ut saker till aktuella mp3or resp netplays personligen.. Och knappt här över whoa heller.. Och skulle så vara fallet att jag skulle mot förmodan ha särbehandlats så ser jag ändå inte det fula i det.. Att utnyttja sina kontakter är ändå så resten av världens musikindustri fungerar....... Sen är jag lite nyfiken på vad du syftar på med intetsägande?
I hear ya.. Med mer fokus på att göra beats än att rappa så blir det väl så..
hahaha.. vadå upp? Den sitter ju fast!
Måste bara proppsa dig Xeilon för att du gjort allt själv från grunden till färdiga mp3s. Inte min stil av HipHop men de va bra kvalitet på allting...
From Sydney to Stockholm, 06-07
gillade netplayen överlag men allra mest nattliv där Niprone imponerade mest (du var också jävligt grym Xeilon):) Beatsen är elt underbara! danskavaljer kan jag inte sluta lyssna på!:) peace!
http://www.myspace.com/kpeemusic Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART! FET SKIT!
tunga beats men tråkig rap brukar inte klaga på engelska på svenska rappare men de låter för svenskt o stelt på nått sätt dock inte på alla låtar annars helt ok netplay..
"Nattliv" är skön!
Ny låt: "Mr. Blatteloverman"!
Trivia: Nattliv var från början en session över en paragon-instrumental men jag blev så pass nöjd att jag kände jag ville göra hel låt av den.. Refrängen låter dock snyggare på orginalsessionen.
Redaktionschef
2006-02-08 23:48
1896 downloads slutade den på! Trevligt!
Ja, det är ju inte så pjåkigt! Tack till alla som tankat, diggat, avskytt, kommenterat och hatat! Nästa projekt är Niprones EP som jag kommer producera större delen av.. Släpps till våren/försommaren med dunder och brak! Vidare håller jag på med en samlingsplatta där jag kommer agera producent och har ett gäng intressanta gäster på gång! Håll utkik efter det! Ruckablaow Baby!
norrköping rappare fo sho. härligt att höra. Gillar främst beatsen, diggar tyvärr inte Xelions texter eller hans röst så plattan bli ganska tråkig i mina öron. Det bästa på plattan är lätt de 30 sekunder som Ty-Chee gästar. Damn, hörde när han spelade in en låt med hizam, han är riktigt jävla bra. Synd att han är en sådan som aldrig kommer slå igenom. och hela låten "anti heroes" är perfekt på förfester...förresten, vart skall jag skicka cashen om jag skall köpa ty-chees platta?
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
broed: vad jag vet är inte ty-chees platta upptryckt ännu.. Men när den kommer lär jag skriva om det här på whoa så håll ögonen öppna..
Xeilon P20 good, han är lite hemlig och skäggig. (du har förresten räckt fram din hand till mig på krogen och sett otroligt full-glad ut). /run.notepad.exe
hahahaha.. gott att höra! Ikväll är jag nog full-glad på krogen igen om du vill göra om det!
hah, nedu, det får bli imorgon!
proffsiga produktioner. Mixningen är skön, bred ljudbild... härligt ljud. Imponerande på den biten... Jag hade gärna hört hårdare låtar även om jag e en sucker för smooth shit. hör inga konstigheter med rappen...Xeilon, du är lite otydlig ibland men annars nice.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
thanks man!
Tack!