Whoa Presenterar: Xeilon - Netplay
Som vissa kanske sett finns det nu en netplay med yours truly på whoas inloggningssida. Den kan hittas här . Tracklist: 1. All I Need 2. Glacier Sounds ft Alphadeph 3. Lonely Man 4. People 5. Danskavaljer ft Niprone & Alphadeph 6. You and Me 7. Nattliv ft Niprone 8. $cience of Life 9. Anti Heroes ft Math Majk, Alphadeph & Ty-Chee (Bonusspår) Alla spår producerade, inspelade, mixade och mastrade av Xeilon. Tack till whoa för bannerplatsen!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
det såg jag skall bli spännande att höra homie.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Jag bugar mig ödmjuk inför Axel the muthefuckin Xeilon. $cience of Life & Nattliv ft Niprone är nog min favoriter, gillar ditt smöriga jag. Alla spåren är inte direkt gjutna men gratis är ju riktigt gott. Trevligt att stå på en tacklista för en gångs skull med. BIG UP!
Very Phat.. i like your shit..your tight:)..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Softa grejer, lite väl laidback för min smak bara men good work mos def
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
mfs: science of life är jag inte överförtjust i.. personligen gillar jag all i need, lonely man och nattliv mest.. Calevi: allt är ju inte laid back.. bonusspåret är ju alla annat än det! Tack alla!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
Riktigt bra.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
GRYMT som sagt. Glacier sounds är riktigt fet. Nattliv har underbar refreng och Niprone är mäktig i sin vers. Det måste bli favoriterna för mig. jag är nöjd. fortsätt så. och mixa vår skit NU. fred
WWW.ISMEN.NU
5. Danskavaljer ft Niprone & Alphadeph tyckte det stod "danskjävlar" vid en första anblick ska ladda nu
Hahahaha.. Det hade vart nåt du!
Producent
2006-01-11 07:22
Skön netplay xeilon! Många bra beats!
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Detta var hett! Tycker det släppts mycket bra på Whoa den senaste tiden, Spacecats, Choys och nu denna. Håll detta uppe!
quicksilver: det var precis det jag också lästa första gången
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
nice! sköna beats... aja... diggar nippes vers på "nattliv" den är fedt!
Tungt Xeilon! Du är en mästare på beats, om det finns det ingen tvekan. När det gäller din rapp är du tajt och lägger allt bra, det enda som sinkar ner din skillz är uttalet.. Men jag diggade i stort sätt alla låtar! Peace
asså det är ju verkligen bra egentligen....men ditt uttal förstör allt...tyvärr för annars hade det varit riktigt bra...!
äh vaddå? tycker inte som er faktiskt. Är man bättre rappare för att man låter som om man kommer från NY? Ur ett utländskt perspektiv så borde det bara vara skönt med en brytning. Det är ju onekligen bra engelska. Tycker inte det är så farligt längre heller. äh sluta gnäll på det och se hur mycket positivt det finns och kommer ur Xeilon. Peace
ska detta föreställa musik? usch o fy
Tack för alla trevliga kommentarer gott folk! alphakeph: Tyvärr ska det väl det.. Det är en kille som gästar på tre låtar som förstör det mesta.. Det var nån crackpundare som alltid bröt sig in i min lägenhet och fucka med mitt mode.. Jag skyller allt på honom! ang uttal och sånt. Jag undrar fortfarande vad skillnaden på dåligt uttal och brytning är i mitt fall? Jag bryter självklart på svenska.. Jag är ju uppväxt i sverige? Jag hade inte diggat southern-folk som paul wall på samma sätt om dom skulle rappa med NY-dialekt.. Så jag anser inte uttal vara nåt större problem om det inte är så att man uttalar ord på ett sätt som är direkt "fel", kan snarare vara en egenskap som gör en unik.. Tycker också att det skulle kännas jävligt konstigt att försöka assimilera någon annans brytning? Och som litet tillägg har uttal aldrig varit nåt som andra än svenskar klagat på.. Oftast är det tvärtom i deras fall.. "Hur kan du vara så duktig på engelska?" Men det är ju bara min enkla åsikt och visst kan jag störa mig på svensk brytning ibland jag också..
yeah detta diggas FETT.. ladda ner för nåra dar sen o har lyssnat igenom flera gånger.. diggar din laidback stil riktigt mkt.. skönare så tycker jag. många av beatsen håller riktigt hög klass.. riktigt skönt med lite mer ordentlig musik iställe för allt plats som släpps.. o som du säger med uttalet.. folk från usa och som jag då känner "england" scotland tycker att det är konstigt att vissa har så bra engelska och tycker att det är häftigt att vi kan deras språk så pass bra.. aja tillbaks te skivan.. riktigt fet nattliv diggas riktigt mkt man.. den e riktigt fet hehe.. niprone har mad skills han höjer låten lite extra perfa.. yeah thats all from me.. Propps för en fet skiva
La Ke Hänger.! Www.myspace.com/henxx <-- check it out
all plast ska det självklart stå
La Ke Hänger.! Www.myspace.com/henxx <-- check it out
Tack så mycket!
måste bara skriva att bonusspåret diggas hårt, xeilon lägger det fedt. samt att niprone är fedt G .. hit the road..
Och som litet tillägg har uttal aldrig varit nåt som andra än svenskar klagat på.. Oftast är det tvärtom i deras fall.. "Hur kan du vara så duktig på engelska?" jag hatar inte eller nått, d e najs skit, men ett skäl till varför svenskar klagar mer än folk från andra länder är att folk i sverige är jäkligt bra på engelska om man jämnför med andra länder, och därför är "petigare". shu
petigare än engelsmän och amerikaner menar du?
kanske inte generellt, men svenskar är jäkligt petiga på engelska, allafall vissa
jodåjodå... Tjata om det engelska uttalet kan man göra i flera dagar, finns ingen anledning att göra det i alla fall känns det som. Uttalet här är hur som helst bättre än hos många andra svenska rappare som kör på engelska. Kanke inte felfritt men vad kan man förvänta sej? Ursprunget är ändå det det är liksom.. Mycket credd för Kanye West luften som andas ur beatet på Lonely man. Beatet på glacier sounds är en liten favorit för mej också, okej... viktigt?... Bra netplay, Bra gjort Axel. (måste fan lära mej att skriva korta kommentarer snart.. aja..) Vi bajsar i påsar för att kajsa är en åsna.
låter nice dawg . vissa av låtarna känns dock inte så genomarbetade .. netplay som netplay .. ai ! sho!
grym netplay, diggar anti heroes mest!
Alltid lika bra Xeilon! tack för K.I.S proppsen! keep killin'
Ya Diiig!? www.myspace.com/maxxxcady
Rockablaow!!!!! fetaste!!!! keep up the good work playa!! beeeaaatch!!!
....you say you got a musical talent and that your loop rocks, man you get buued out puttin money in the jukebox.....// LTD
All I Need riktigt mysig låt... vet inte riktigt om det finns så mycket mer att säga.. :) Glacier Sounds Lovely, gungigt, helt klart godkänd... gillar detta som fan.. :) Lonely Man lite jobbigt beat, det funkar, men refrengen passar inte... annars nice flow som på dom andra... People hade kunnat få till flowet lite svängingare till detta beat... :) annars vacker text... Danskavaljer fuck! förskräckligt beat! :) hahaha sabbar allt... man stör sig på beaten så mycket så man lyssnar inte på texten. fett jobbigt.. You & Me du måste jobba mer på refrengerna... tycker inte riktigt denna håller måttet heller... dock är verserna guld! :) Nattliv Hell Yeah! :) me like alot! där satt reffen mycket bättre också... underbart mysig beat... Science Of Life samplingen var grymt jobbig... men tycker en då du flippa det snyggt... :) dock är reffen lite gay.. :) hehe Bonus Spåret fett nice beat... tycker alla droppar det fett som fan... mycket skön låt... Övrigt mixningen av accapellan var nice som fan... men mixningen på beatsen låter lite tomma.. tycker basen är lite för låg.. jag känner inte trycket.. tror det skulle höja hela netplayen! :) Nice work any way! Peace!
där hör du xeilon
jag tycker danskavaljer beaten är asbra. därför ville jag lägga på den. men smaken är som röven...
Jamn, clean och genomarbetad. Saknar lite pang i rappen kanske. Men bra jobbat, baby!
Precis hemkommen från Barca, laddar rarfilen... kul att det blev klart och kom upp! Ska lyssnas snart... finns det på CD också? Vore kul att ha en fysisk platta...
Xelion ar i huset. och han ar on FIRE !! grymmt gjort vannen...
"Hip Hop requires us to be proactive... <br> What have we done for H.E.R. lately?"
Snygga låtar. Det va bra helt klart, men lite för laid back för min smak. Bonustrack va het!
bonusspåret är tjockt
WWW.ISMEN.NU
Synd att alla utom Niprone hade mindra bra uttal, alltså det spelar inte så stor roll, för det är ändå fett! ... men det kunde varit sååå mycket fetare! Keep it up!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand
hehe vem gör det bättre ;)
Jag ska lyssna på sakerna ordenligt och ge dig en utförlig kommentar. I'll be back broder.
http://www.myspace.com/choysmusic
Det var ganska trevligt, lite ojämnt men överlag ändå nice, bonusspåret var fett.
Tack för alla kommentarer! 573 hits på netplayen hittils! Keep em coming!
Lyssnat nu och det diggas! Ditt ljudpysslande har verkligen betalat av sig för det låter riktigt proffsigt... Aldrig hört Alphadeph förr, men han var rätt laidback. Overall var det soft, skön helhetskänsla med beatsen. Don't snooze...
Alltså detta är atmosfäriskt. Inte många som lyckas få till sånt. Man känner din stil i hjärtat broder. Den jazziga J5 stilen, I love it! Detta är konst som har korsats med proffsighet och definitivt inget som folk ska ignorera...men det verkar ju inte så.. folk visar fett mycket kärlek. Tack för att du tackade mig broder, jag känner mig hedrad. PEACE
http://www.myspace.com/choysmusic
ja kommer inte in på sidan :S
Lilla Edet | www.tokish.se | Forgotten Souls
Över fett! Tack
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Mycket bra netplay!