www.smokealotrecords.com" />
I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ny Large Money intervju med Sheriffen & Chubby

Svensk Hiphop - Audio & Video

2006-01-09 03:34

Ny Large Money intervju med Sheriffen & Chubby

Läs och kommentera!

www.dj-silence.com

www.largemoneyentertainment.com

pace.com

www.smokealotrecords.com

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-09 03:35
Intervjun är på Dj Silence hemsidan hehe :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-01-09 04:18
mycket trevlig interjuv, big upp chubby chase, el Sheriffen och dj silence
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-01-09 04:56
schyst intervju... dock lite jobbigt att läsa ett a4-svar på varje fråga:P...
What would macgyver do?

2006-01-09 08:03
Trevlig intervju.. Helt sjukt lång men många vettiga poänger..

Jag ser ett grymt intressant framtidsscenario..

Large Money Baby!!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2006-01-09 08:18
fett, väntat länge på denna intervju, skall läsas nu, feedbck följer...
men men, vad behövs sägas egentligen, large money gör det stort...
respekt...
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-01-09 09:13
ah... lite ödmjukare, dalaston ;)

2006-01-09 09:50
daviden, den dalaston vi gillar :P
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2006-01-09 09:56
efter februari kommer vi garanterat stå på annan mark, brought to u by dani :P

Nice intervju
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2006-01-09 14:41
kasta om fingersignet, d blir ju ML, ska väl va LM :)

2006-01-09 17:54
vadå Sveriges Yukmouth, Chubby är Sveriges Fat Joe :D
Admin

2006-01-10 00:22
"Sen om folk säger att Mac Dre inte är legend och sen går dom och lyssnar på Athmosphere. Då vill man ju bara fråga vad dom tänker med egentligen. Mac Dre har ju släppt 25 skivor och är en legend i hela USA, fast det känns som om han inte har kommit hit än. "

Vill inte starta någon slags meningslös diskussion men alltså orka klaga på Atmosphere och så kan man lära sig stava det rätt också. Ni menar att den HÄR killen ska bli legend?

Annars är Sheriffo grym. Han förtjänar verkligen att uppmärksammas, tyckte inte att de nyare grejerna jag hört av honom var så feta men bara hans låt med LKM får en att sukta alltså.

Och ja, jag klagar på Internet om det är befogat. I övrigt fanns det väl en hel del poänger även om de flesta artisterna ni jobbar med inte alls faller mig i smaken.

2006-01-10 00:57
Vet man ej vem Mac Dre är så skall man lägga ner sin verksamhet.

2006-01-10 08:04
även om de flesta artisterna ni jobbar med inte alls faller mig i smaken.

kanske där det grundar sig?

2006-01-10 08:27
rip mac dre
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-01-10 09:53
jag har aldrig hört en låt med mac dre

2006-01-10 10:16
Vi har ju en sån sjukt lång låtlista sen tidigare, så vill folk höra vad vi har gjort så är det bara att börja leta!

jag har aldrig någonsin förstått varför inte grabbarna bakom LME bara kan göra en lista med allt dem gjort och slänga upp på sin hemsida eller ngt så slipper folk undra.

T.o.m. QDIII har ju den goda smaken.
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2006-01-10 11:05
Jag har aldrig förstått varför du inte har tankat de andra sakerna jag alltid har presenterat..

Du har seriösa problem ärligt.. Sluta gnäll och tanka! snoka igenom forumen så ser du vad som jag har lagt upp..

Kolla kanske i legendens presentationssida eller något.

2006-01-10 11:43
Chubby levererar!
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2006-01-10 11:53
AiQue levererar! (öh)

40 Glocc (USA)
Ja Rule (USA)
Yukmouth (USA)
San Quinn (USA)
Jin The Emcee (USA)
Mc Eiht (USA)
Brotha Lynch Hung (USA)
Ya Boy (USA)
Shade Sheist (USA)
Nune (USA)
The Natives (USA)
Ayo (SWE)
Redrum (USA)
The Jacka from the Mob Figaz (USA)
Fed X From the Mob Figaz (USA)
Rydah J Klyde of The Mob Figaz(USA)
Fjärde Världen (SWE)
Mac Dre (USA)
Petter (SWE)
Chamillionaire (USA)
Bonethugs N Harmony (USA)
Spit Fiya (USA)
Shiest Bub (USA)
Lord Tariq (USA)
40Cal (USA)
Ken (SWE)
Logic (USA)
Loop Troop (SWE)
Big Rich (USA)
Devo (USA)
T.R (SWE)
Profet (SWE)
D-Moe (USA)
Telly Mac (USA)
Cozmo (USA)
Sam E (SWE)
Fat Back (USA)
Gennessee (USA)
Apathy (USA)
Fattaru (SWE)
Akrobatik (USA)
Paragon (SWE)
Mr Lif (USA)
Chords (SWE)
Little Brother (USA)
Grand Agent (USA)
Truth Enola (USA)
Tonedeff (USA)
De La Soul (USA)
ED OG (USA)
OC (USA)
Deacon The Villain (USA)
Pumpkin Head (USA)
PMD (USA)
Domination (USA)
Capone (USA)
Shanghai & Famous (USA)
Jean Grae (USA)
Organism 12 (SWE)
Swing Fly (SWE)
The Game (USA)
Natris G (USA)
Kurupt (USA)
Zoo Babies (USA)
Brian Mcknight (USA)
Jugga The Bully (USA)
Cashmere The Professional (USA)
K-otix (USA)
Vg Skillz (USA)
Lyrikill (USA)

Där har du jsaddfw P24 iaf lista på...öh..vilka de jobbat med. sen låtarna får du leta upp själv =)

gud va tråkigt jag har idag

2006-01-10 11:54
Jag har aldrig förstått varför du inte har tankat de andra sakerna jag alltid har presenterat..

Har missat det mesta utom era senaste saker, hängde la inte på Whoa när dem lades upp månntro?

Du har seriösa problem ärligt.. Sluta gnäll och tanka! snoka igenom forumen så ser du vad som jag har lagt upp..

Nej, har inga problem alls, mitt inlägg var ej menat som gnäll och jag orkar inte använda Whoas värdelösa sökfunktion.

Kolla kanske i legendens presentationssida eller något.

Där nämns 5-6 artister...att jämföra med:

40 Glocc (USA)
Ja Rule (USA)
Yukmouth (USA)
San Quinn (USA)
Jin The Emcee (USA)
Mc Eiht (USA)
Brotha Lynch Hung (USA)
Ya Boy (USA)
Shade Sheist (USA)
Nune (USA)
The Natives (USA)
Ayo (SWE)
Redrum (USA)
The Jacka from the Mob Figaz (USA)
Fed X From the Mob Figaz (USA)
Rydah J Klyde of The Mob Figaz(USA)
Fjärde Världen (SWE)
Mac Dre (USA)
Petter (SWE)
Chamillionaire (USA)
Bonethugs N Harmony (USA)
Spit Fiya (USA)
Shiest Bub (USA)
Lord Tariq (USA)
40Cal (USA)
Ken (SWE)
Logic (USA)
Loop Troop (SWE)
Big Rich (USA)
Devo (USA)
T.R (SWE)
Profet (SWE)
D-Moe (USA)
Telly Mac (USA)
Cozmo (USA)
Sam E (SWE)
Fat Back (USA)
Gennessee (USA)
Apathy (USA)
Fattaru (SWE)
Akrobatik (USA)
Paragon (SWE)
Mr Lif (USA)
Chords (SWE)
Little Brother (USA)
Grand Agent (USA)
Truth Enola (USA)
Tonedeff (USA)
De La Soul (USA)
ED OG (USA)
OC (USA)
Deacon The Villain (USA)
Pumpkin Head (USA)
PMD (USA)
Domination (USA)
Capone (USA)
Shanghai & Famous (USA)
Jean Grae (USA)
Organism 12 (SWE)
Swing Fly (SWE)
The Game (USA)
Natris G (USA)
Kurupt (USA)
Zoo Babies (USA)
Brian Mcknight (USA)
Jugga The Bully (USA)
Cashmere The Professional (USA)
K-otix (USA)
Vg Skillz (USA)
Lyrikill (USA)

Är bl.a. väldigt nyfifken vilka spår som LME gjort åt The Game, Little Brother, Jin, O.C. & De La Soul.

Å andra sidan betyder kanske inte "artists we have worked with " att ni har producerat spår åt dem som släppts?

Som sagt...här trampas inte på några tår...jag är endast nyfiken och jag orkar verkligen inte googla runt på nätet efter något som ni utan problem borde kunna sammanställa på några minuter.
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar

2006-01-10 11:54
hey nu såg jag nåt som jag tyckte såg skumt ut
"Loop Troop (SWE)"? va har ni gjort med dem.

2006-01-10 14:27
mfs P20

oj, förlåt!
jag har rättat till det "h" som hade blivit fel i stavningen.

keep it jiggy!
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
Admin

2006-01-10 14:46
Dj_Silence: Du är förlåten ;D
Känns det objektivt att intervjua sin egen klick förresten?

2006-01-10 15:06
mfs P20

självklart är jag objektiv, varför skulle jag inte vara det?
sen vore jag ju dum om jag inte tog vara på ett tillfälle att få intervjua Large Money som enda tidning/hemsida i Sverige och då få chansen att "breaka" nyheter som att dom producerar artister som Ja Rule, Montell Jordan och Musiq Soulchild samt att dom även har grejer på G med 50 Cent (G-Unit) + eventuellt även med Damon Dash.
Admin

2006-01-10 15:10
Tänkte på det eftersom du själv ingår i Large Money. Att tro att man är fullt ut objektiv är ju direkt avsaknad av reflexivitet. Mer det jag syftade på.

2006-01-10 15:58
ok, om du kollar igenom hela intervjun - hur mkt. har jag gjort reklam för det mixtapet jag ska sätta ihop åt dom? hur många gånger nämns jag som dj i intervjun... ingen vad jag kan se.

så vad är det som är "icke-objektivt" i den intervjun?
Admin

2006-01-10 16:12
Det var inget illa menat. Det behöver inte vara något negativt att vara subjektiv så länge man kan hantera det. Förövrigt tycker jag det vore vara ett smart drag av dig att göra reklam för dina prylar i samband, men i intervjun vore kanske inte så bra, eftersom den inte handlar om dig utan om Chubby och Sheriffo. Men som sagt det var intressant att läsa, det jag utöver har att invända på är att det kan vara lite trist ibland är all namedropping, men det är väl kanske svårt att undgå.

2006-01-10 16:35
jag kan allt hantera det... annars så skulle jag få tacka nej till många intervjuer/recensioner av artister bara för att jag känner dom privat.

för övrigt är jag fullt medveten om hur jag ska göra reklam för mina egna grejer..men tack för tipset mayn! hehe..

namedropping ja... vissa fall kan det vara jobbigt. men när det handlar om så här stora namn som bla. chubby räknar upp så får man allt förstår att är stolt och vill berätta om vilja han arbetar med...

2006-01-10 16:48
Sjysst intervju. Verkar som att det går bra för Large Money.

Men har du vänt på bilden lr har Chubby bara ingen koll på höger och vänster? (Syftar på hans händer i bilden på första sidan.)
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2006-01-10 16:54
Jag antar att när de skriver med artister i deras
samarbetslistor så menar de att de gjort remixer eller något..
För vad jag vet har jag inte sett ert namn ihop med Loop
Troop någonsin, och tro mig, jag har ALLTID lyssnat på
Loop Troop så jag vet va ja snackar om...

Men, som sagt, det är vad jag tror, nu vill jag veta vad som
är vad?

Haaaa'de!
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet.
Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand

2006-01-10 17:03
synd att ena snubbens inövade L M blev fel och spegelvänd

2006-01-10 18:24
Angående mina producenter deras personliga discografier är med i vår dvs.. Allt Slop Funk Dust har/hade på G styrkar oss.. Så allt han har gjort med OC pumpkin head osv går automatiskt in i vår discografi.

Samma med Sheriffens sammarbeten Mattes mm.

2006-01-10 18:39
jag har jobbat med promoe och släppt det... sen lade jag till looptroop eftersom min CV blir tydligare för amerikaner och övriga som inte relaterar promoe till looptroop...tror dessutom att det från början stod promoe (looptroop) SWE och sen har den förenklats av ngn.

"get outta here"

2006-01-10 18:46
EL-SHERIFFO P29 just fan! från din ep...ooh måste leta upp den. promoe & akem om jag inte minns fel? ooh minns den röda hemsidan du hade då. man kunde lyssna på beats osv också. stor inspirationskälla. tider det

2006-01-10 18:48
mekano:

fan va kul att höra.
neck nooze heter den brukar finnas att ladda på DC++

kärlek
"get outta here"

2006-01-10 20:47
Kul att det går bra för er grabbar, men trist att attityden fortfarande verkar vara fame före kvalitet.
Med det inte sagt att det är dåliga beats eller rappare, utan det som menas är helt enkelt hur svaret på frågan "Är det några speciella namn som ni är särskilt stolta över att ha med i eran meritlista?" lyder: "om jag skulle få nämna fem favoriter så skulle det bli; Yukmouth, C-Bo, Shade Sheist, 40 Glocc och Spit Fiya. Det är dom som är våra största namn hittills." (Chubby)

Men men...

Jag hoppas Sheriffensläppet går enligt planerna och att låten med RicoWon finns med (han är helt klart värd chansen) :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-01-10 21:19
xpertize P20

jag hade inte vänt på bilden... tänkte inte på det förrän nu!
men nu är bilden fixad med lite pill här o där...

GlenNr1 P24

det är inte det längre:)

Mabande P28

hoppas oxå på sheriffens släpp. vore riktigt fett om rico kom med där!

2006-01-10 21:53
Fame kommer med Kvalite homie! Folk tycker vi e bra annars hade vi inte varit där vi är just nu!

De namnen är stora pimp! 3 av de är legender med platinum försäljningar bakom sig sen har vi 40 Glocc och Spit Fiya som är västkustens framtid!

Large Money 4 Life

2006-01-10 22:29
Madsniper: Ska inte vara sån, men chubby har enligt mig hookat några av dom överlägset fetaste LME-beatsen själv.. Bl.a. ett av tracksen med C-Bo är heeelt off the chain!

Tror du allvarligt att artister med majorlabels som G-Unit bakom sig skulle bry sig om att plocka gratisbeats av ett litet halvsvenskt team? Ärligt? Skulle Ja-Rule göra det till sin singel???
Och tror du på allvar att nån skulle dedikera sitt liv åt musik och jobba som en galning år efter år, enbart för att kunna ha några namn på nån jävla lista???
Tänk lite innan du slänger ur dig skitsnack..
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2006-01-10 23:19
Varför kan ni inte bara acceptera deras framgång?
Jag har inte hört några beats av chubby just vad jag vet men jag tycker det är grymt att de har jobbat upp ett kontaktnät nere i USA och gör vad dom gör.

Folk blir snea så fort det verkar gå lite bra för några här. Vad ni än producerar för beats så har ni min respekt iallafall.

/Klabbe

(Moonsplash Productions)

2006-01-10 23:40
Säga vad man vill om LME, men chubby gör jävligt välproducerade beats, sen om det inte faller alla i smaken så är det inte hans fel, smaken är som baken..

2006-01-10 23:58
yeah ja kan suga men de andra behöver inte det eller hur? :) Sen att jag blandar management osv med allt annat är ett måste.. Alla skall ha ett crew jag har en squad.. Jag levererar för alla i Large Money ingen är missnöjd i min camp.. Hade någon varit det hade det kommit ut för länge sen.

Sen att vi inte kan tillfredställa dig tror jag varken jag eller någon annan i Large Money bry sig om.. Celeb? Haha jag skiter i det jag tjänar cash I aint stupid!

Tror du alla får gratis beats eller ditt dumma fanskap? Finns lika många artister som har payat för beats och lika många andra som inte har payat.

Yeah jag utnyttjar de i mitt team :( Sheriffen gör min dirty work juh! Legenden och Maestro Minded också!

Legendens roll i large money är att diska Maestro Minded tar hand om tvätten och Sheriffen bakar bullar..

Get real punk! Jag fuckar med folk oavsett om du tycker om mig eller inte.

2006-01-11 01:14
Vad har ni gjort för låtar med The Game, Bone Thugs n Harmony, Jin och Mc Eiht? Hade varit kul att höra...

2006-01-11 01:18
se min exakt likadana fråga och Chubbys svar....står ett par posts upp...

2006-01-11 04:36
LME practise what they preach
If feels like I just left town, got the whole city behind me

2006-01-11 11:10
Mad Sniper...

därför kontaktar han en massa proddare som han kan utnyttja, om han själv va bra skulle inte han hjälpa några andra och skulle pusha sina egna beats istället till de "stora" artisterna..

Hur kan du säga så??

Han gör ju inga beats. Vad ska han då pusha?? Det e som att säga att Dame Dash (okej, jag vet, helt annan liga) e en fitta som bara kan prata och han borde sluta förfölja Jay-Z o börja rappa själv om han nu så gärna vill nå ut..
Om nånting ska lyckas så måste man ha det covered på ALLA platser. Producenter, artister, "hookare", advokater, business managers osv osv osv..

Large Money............ Oh Boy!!!

Se upp för Bröder Sinsemellan albumet där ni verkligen kommer att få se på samarbete!!!

Saaaaaaaaarvi
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Redaktionschef

2006-01-11 13:30
Grym intervju, spela roll att den är lång, den fick sagt det som behövde sägas. Bra jobbat Silence!
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2006-01-11 16:30
Oracle P22

tackar! kul att du gillar den!

2006-01-11 23:18
shit gör Seb 1 beats??? det skulle jag vilja höra
www.twentyfoursevenrecords.com , myspace.com/twentyfourseven
L L L L L L L L L L L L L L L L L L L L
Nästa släpp: Abstract Rude - No Longer A King 7" Pic Disc

2006-01-11 23:28
kul att svenska katter kommer ut så här.. men det är så löjligt att jämt och ständigt häva sig på nätet hela tiden. chubby är ju ingen 14is direkt .. varför inte bara vara tyst och låta små folket snacka vad dom vill? dåligt självfortoende kanske. ännu har man inte hört något från dom.