Göteborgs Studentradio: Radi-YO
Då var det dags för de två eminenta Göteborgarna och hiphopmusikälskarna Pontus aka Mfs & Chrille aka Bling the Ninja att sända 1timmes hiphopradio tredje tisdagen varje månad till att börja med. Allt du behöver göra är att ratta in FM 103.1 nu på tisdag 20.00-21.00 bor du inte i regionalt område kan du även streama sändningen direkt från Göteborgs Studentradios Hemsida: http://www.gnf.nu I första programmet bjuder på intervjuer med både Peshi och Blizz the Divine , spelar lite nya låtar, samtalar om beefs, rimscheman, spelar lite nya låtar och hinner med även några egna favoriter. Vi hoppas att ni tar chansen att lyssna. Radiokanalen heter förövrigt Kayobi som är japanska och betyder något väldigt fint. Någon mer än jag som vet? =) Ps. Ungdomssatsningen is the shit, haha!
fint, nu får alla hiphopskallar samlas runt radion lite tidigare på tisdagar hedanefter. först radio-yo, sen p3-hipsorhopsor. whie !
Out in the streets, they call it döööööööönaaa... Döna Söundtrack.. www.myspace.com/donainc
Redaktionschef
2005-09-18 12:10
hmm aight ska försöka komma ihåg det.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
grymt...mer hip hop i etern. hoppas ni kommer satsa på att få dit större lokala förmågar för intervjuer osv. sådant fattas nu för tiden.
RICO WON - Accept What You Can´t Change ...Out Now on illizit! www.illizit.com
Jag har blivit förd bakom ljuset. Programmet kommar att kunna streamas på:
http://www.gnf.nu så gör er själva en tjänst och sätt era mobilklockor på alarm!
nice! ska jag se till att inte missa!
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn | www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se
buck buck! ny musik med mig!
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
Hörru pontus, glöm inte vår studioman Kazoom aka Kazuma... Hur som helst, kommer att bli tungt
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
Det här låter ju mysigt! Man får väl ta o checka det på tisdag då, mfs har så sexig röst!
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Bagheera: Självklart, all kärlek till våran galna japan, Kacka 2 the K som håller det äkta. Utan honom inget program. enigmatical: Ett av dina beats kommer dyka upp i programmet och ditt namn nämns upprepade gånger broder! Kan det då bli dåligt? =) MickMästarn: I know. Säg till alla tjejer som gillar smöriga röster att lyssna, hehe. "I fuck her in the micbooth so its true that this song is ruined. "
detta ska jag höra med nöje! synd bara att cazuma är bakom prylarna istället för framför, haha ;)
baeng
Skoj att få höra en välbekant röst i etern, hoppas det går bra för er, lär bli musik av hög kvalité också om mina aningar stämmer. bigups radi-yo!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
big upp se till lysna alla :)
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."<br> ---Albert Einstein <br>
nice najs, för sällan och fel dag! men imorn skall jag utan tvekan peepa det.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
blir cheka in. blir det mycket svensk hiphop? big up iaf =)
----------------------
Zerox Denna gången blir det inte överdrivet mycket svenskt men en del hinns nog med. Nästa gång däremot kör vi Göteborgsspecial änna!
www.fucksolar.com FUCK SOLAR
najs =)
----------------------
GBG-specialen lär vara het som fan.. Blir det nått exklusivt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag visste inte ens att det var offentligt än. Men om Bagheera vill gå ut med det är det upp till honom. Vi har redan fixat gäster och vi hoppas att det blir en hel del nytt exklusivt från flera artister. Vilka det blir kan ni ju fundera över. Kanske "Tanken Har Slagit Oss"? hehe
idag!
det står ju...20-21!
Idag droppar vi bomben! 20.00-21.00 går programmet och folk borde lära sig läsa. Diggedy! Man kan faktiskt säga att vårat program är helt något nytt på programschemat i Sverige. Lite som en blanding av p3soul och p3hiphop och fina svenska artister i studion. Å vad mysigt det kommer bli. Vi ska se till att försöka få en timme till i månaden så jag kan blessa er med lite gullig hiphop.
ni borde göra det live inför publik eller sända det på öppna kanalen. så kan man se pontus strippa med mera.
----------------------
Testade streama 103,1 nu och det funkar inte alls, kommer bara upp rutan med radion men det är helt tyst. Vill ju att det ska funka kl 8 ikväll.
zerox: Bjöd mig på tillräckligt många öl så kanske jag strippar exklusivt för dig någon gång. Fast det är ändå ingenting att se ;D Scripta: Det är nog för att det inte är någon som sänder nu i sådant fall. Ska nog funka ikväll ska du se. Rockin it!
mfs Okej, men jag tror det stod att nåt sände nu. Man vill ju inte missa det här, sen 3 timmar hiphop på P3
kanske inte va rätt adress nej...jävla pontus
Jo, det var rätt, det funkade
thight kanal nu iaf
----------------------
Men alltså det är inte dne adressen som står i första adressen utan den jag postat nedanför.
http://www.gnf.nu Det är därifrån ni streamasr, se det då jävla muppon! ghagahah det blir så fint program!
Mfs. den länken blizzak la in då? du får en 100 för en lapdance :O
----------------------
Men Blizzak är ute och cyklar som tour de france tror jag. Du ska få upp en liten söt radio i en liten ruta om allt gått rätt. Just nu sänds där kristen radio. Mucho trevla!
ska bli fett.. sköt dig nu pottan!
Det vet du, jag sköter mig själv som Kurt Cobain. =)
Hahaha!
Wanna brawl dog my team love the sports<br> 26 november kulturhuset
59 minuter kvar
snarare 45. blame my algebrateacher.
haha. hypeitup!
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
Förövrigt vill jag passa på att lägga in ett varmt ord för "Radio 37" som spelas de två timmarna innan oss på kanalen. Ett väldigt fint kristet profilprogram som står i ljum kontrast till vårat med hiphopigt tema. Nu spelas t.ex. den väldigt fina gudshymnen "Att tro", måste även propsa dess inspirerande låttiteln. Många kan avskräckas av "Radio 37" för att det låter som ett tragiskt program för 37åringar med medelålders kris. Men så är alltså inte fallet, utan alltså kristen kvalitetsmusik. Fan va gött!
Tror Radio 37 var Serons första stapplande steg mot nattvardsvin och konfaläger.
nån som lyckas streama skiten ? vägrar för mej.
Out in the streets, they call it döööööööönaaa... Döna Söundtrack.. www.myspace.com/donainc
Men den tecknade radion vill inte spela nån ljuvlig kristen dänga för mig. Och tvivlar på att det jag hör på blizzaks länk (Form One) ligger på Radio 37:s playlist. Någon som kan hjälpa mig nu i sista minuten? Nu kan det ju vara att Form One hör till mfs radio som just började men det som spelades innan lät inte som Radio 37 iaf
Men nu blir jag bara förvirrad när whoa säger att klockan är 20:05, enligt mig ska den vara 20:01, det jag hörde först kanske var rött?
Scripta. du ska inte klicka på blizzaks länk, kolla gnf.nu o streama från 103.1
själv får jag inget ljud alls. va äre för röten jävla player dom har ?
Funkar det för dig? För mig är det helt tyst
funkar inte på hemsidan verkar det som..fick in det på radion nu iaf...väldigt bra låt med mig nu!
Men spelar eran radio PH3 och Papa Dee med Samma Takt så är det lugnt, för det hör jag på blizzaks länk (Förlåt för att jag inte fattar att det är fel på den länken)