Large Money Entertainment
Finns numera på Myspace.com pace.com
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Den lär inte fungera första gången ny trycker så try again
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
vem är det som använt samma sampling som det som ni gör på 10 beat snippets, andra låten/snippet där? feta grejer, utan tvekan...men, shitten är lite dyra alltså...
Jag vet shit man vi har bara mixat ihop våra beats lite snabbt.. Dyra är vi väl inte? Det är USA standard priser jag utgår ifrån.
Toastare
2005-07-18 14:51
Om beatsen kostar så mycket borde ni väl ha råd att ha en ordentlig sida? eller det kanske kommer..
Jag skyller allt på Emma!
Det är på G har en webmaster som håller på med den för fullt men vi vill ha den perfekt.. Vissa har fått se demo modellen av hemsidan men den är inte riktigt riktigt klar.
demo sidan e fet :D
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Hur fan får man skiten att funka. Det händer inget när jag trycker på play. Jag som ville höra ;(
Redline!
uppdatera sidan sen tryck play ibland fungerar det ibland inte.
750 till 5000 $ är lite väl tilltaget för den här typen av beats alltså. Du kan hitta den här typen av produktioner för hundralappen i Sverige. Har ni clearat samplingarna och så?
kadunk kadunk... du vet att jag inte är så stort fan av beatsen ;) men det är tungt ändå.
mfs: Ärligt så skiter jag fullständigt i vad du tycker om vår pricerange samt hur man kan få de billigare i sverige och än så länge har jag inte hittat en jävel som proddar som Royce eller Syntax.. Det finns nog ingen i hiphopsverige som kan prodda någonting likt RNB beatet på sidan tillexempel..
big up, lite ful sida men big upp :D tung beats
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
royce ligger ju under Murder Inc. Vi har legat under Smoke A Lot. Kanske en anledning till priserna?
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
legenden vad har royce med det hela att göra? missa det.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Kolt: Genom Lunarstorm! Rhetoric: Jag stör mig bara på whoa för det är alltid samma jävla pisskommentarer av vissa pissmyror här helt enkelt.. Om det nu så var fallet att denna jävla scenen gjorde beats som oss varför är det vi som säljer och inte de.. Känns som många här borde bara hålla käften och suga på något istället. Hur vi når folk är mitt jävla problem och inte ert så kom inte och tro att ni skall sno kontakter.. Men mycket har med Yukmouth att göra.
Otrevliga jävlar. Alltid samma sak - lägger upp för att folk ska kolla och blir sen sura så fort nån kommer med en åsikt? Varför ens posta en länk på whoa när alla här bara är fattiga idioter som inte har råd med era proffsbeats för usa-eliten?
DalastDon: Seriöst. Det var ingen diss snarare ett påpekande. Det fanns en del grejer som lät bra, bland annat det slöa soulbeatet men det saknas något till de flesta beatsen enligt min mening. Och det finns faktiskt en hel del svenska producenter med talang som är upcoming. Men jag tycker inte det är så särskilt konstigt att man reagerar när ni tar 40 000 kronor för ett beat av den kalibern. Men kul att ni alltid ska vara så grymt otrevliga, HELA TIDEN. Ska bli väldigt kul och spännande att få höra slutresultaten med alla rappare ni samarbetar med. Sverige behöver sättas på kartan när det gäller hiphop. Sedan att det kanske borde finnas andra som jag tycker är skickligare må vara en annan sak...
Vicolino: Kom inte med något bullshit mot oss så kommer vi med något tillbaka.. Vi har ett bett om någons jävla åsikt så just därför svarar jag bittert mot folk som är bittert tillbaka!
ouf Large Money doing it big..< grymma saker.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
-_- Jag bör inte ens förklara detta men någon måste skriva en bok typ "Whoa for Dummies" Eller något liknande så folk kan fatta vem man vill ha en åsikt ifrån och vem inte (Vissa människor fatta att jag tycker det är så jävla ovesäntligt om er jävla åsikt eftersom jag har fått min camps bevis i usa det räcker för mig och jag kan vara hur jag vill här eftersom vi kan inte tjäna en slant på det) utan att någon skall skriva något.. Jag vill inte höra hur mycket du hatar oss hur mycket du inte tycker att våra beats passar er budget etc.. Den länken var till att visa sounded inte för att ni skall köpa våra beats för ni har endå inte råd.. Men vi är inte några jävla super giriga producenter som vissa fittor har stämplat oss som heller.. Om våra beats kan hjälpa någon i usa att sätta mat på bordet tror ni verkligen att jag kommer ta betalt så som det står på sidan av honom? Jag passar mig lätt efter honom och ibland så får de det gratis! Detta gäller även för folk här i sverige med och kommer alltid vara så om Ayo hör Comeback han vet att vi har honom, Glaciuz har jag alltid backat up han är min storebrorsa han och hans camp hjälper vi. AFC backar vi RMH backar vi Blackline backar vi Medina backar vi mfl. Hela Large Money fattar detta eftersom det smittar av sig till riktiga kunder till slut. Plus att jag har lätt för att sälja in våra beats utomlands pga av de vi känner och folk som respekterar det vi gör för de.. Jag har kommit längre med att ha Estopolis/Large Money än att vara någon underground snubbe som ni tror är till för att tillfredställa er.. Jag finns på whoa för att visa er vad som händer med hiphopsverige vart vi tar den vidare osv (Många hatade oss och kallade oss Mytomaner men men.. Varje gång lyckas jag bevisa annat). Därför är det alltid Large Money 4 Life för att Yukmouth, San Quinn, Shade Sheist, Forty Glocc Glaciuz RMH mfl backar upp oss lika mycket som vi backar upp de! Har du någon jävla åsikt nu när i anser oss som otrevliga eller ljuger eller vafan ni än tror så länge det inte är något positivt som ni gillar håll det för er själva för jag vet redan vad många av er tycker om oss och hur hatet växer när vi proddar folk hela tiden. Jag vill inte ha beef med någon jag kommer alltid älska hiphop men jag lyssnar inte på den hiphopen många av er lyssnar på och för det hatar ni pelase dont! Jag pushar hiphop sverige jag är svensk med etnisk bakgrund och jag tar hand om 14 pers när ni har det ansvaret inom musiken där ni måste ha alla under kontroll så kommer ni få otrolig respekt av mig.. Allt ni gör trampa inte på våra tår när vi inte har gjort er något och sen förväntar vi er att vi inte skall säga ifrån. Och nej detta jävla inlägget är inte till för att svara på någons inlägg ovan utan är till för att ni skall fatta på fullt allvar att ni som har negativ kritik håll den för er själva eftersom jag och resten av large money skiter i den.. När vi ber om en åsikt så kommer vi säga ifrån och så länge vi inte gör det låt bli! /David aka Chubby Chariman of Large Money
mitt hat är massivt
vilken härligt osvensk kötthantering
"Vi har legat under Smoke A Lot" va hände med det...blev inte ni med där för typ...5 månader sen?
säger som Canibus: Yo, whoever signed you must be runnin the circus cuz you a clown "Large Mouth Entertainment" kan bli ert nya namn....
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
En fråga bara, är det ni som har hookat Tech N9ne med ett beat till hans nya platta?
Mekano: Var tvugna att göra vårt skit själva helt enkelt blev inte så massivt som vi trodde där vi är fortfarande bra vänner med yuk och har bra kontakt.
Skyhigh: Han har spelat in 4 spår bara ett kom med albumet! jsaddfq: Quit Hatin, Shake the hate off your shoulder you bitch!
Hur kom ni i kontakt med honom förresten?
Yukmouth
ain't no hatin' goin' around biatch ;-) but y'all got some serious attitude problems...
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
Vad är attityde problemet? Jag skrev ner hur vi tänker det är inte ett attitydsproblem det var snarare "If you got nothing important to say that could benefit us keep your fucking mouth shut"
jaha, kanske det omvända borde gälla också då? inget ni har sagt har benefitat speciellt många här på Whoa, så då kan ju även ni hålla era små knullande munnar stängda i så fall. exempel på din pissiga attityd: Någon undrar hur ni får kontakt med allt folk, varvid du replikerar med: Hur vi når folk är mitt jävla problem och inte ert så kom inte och tro att ni skall sno kontakter.. Ja shit. Som en annan person sa, du verkar inte ha ett attitydsproblem utan snarare en personlighetsstörning. Ni kan hooka självaste Jay-Z med beats, det förändrar inte det faktumet att du uppför dig som en idiot.
jsaddfw: Har jag sagt att det jag gör är för att benifita whoa? Skillnad om jag nu hade gjort det så sluta piss me off för något onödigt.. Jag borde skicka den där jävla boken Whoa för Dummies till dig så du kan förstå när människor inte vill höra din åsikt så vill de inte det punkt slut.. Jag hade inte skrivit något om någon inte kom med någon spydig kommentar ifrån första början som du ser så var det inte jag som gjorde det så det så.. Och att folk skall sno våra kontakter det är inte första gången så jag säger det rakt av. Och vad skall du göra försöka stoppa oss? HAHAHA Varsegod!
Ingen diss mot LME men alltså ni är ju uppnbarligen en tight prodd click , men varför kan ni inte fixa en fresh sida istället för "myspace" shit? Nice beat , men som sagt , jag fattar ej prisklasserna men det är klart det står ju in clear wrtin at tdet varierar från person o situation. mNe nice shit ändå , men bull sida.. peace.
24/7 always keepin it.
Den sidan är bara en myspace sida för tillfället den riktiga sidan är på när vissa i large money gör som de skall hehehe men det är på G och kommer bli av! Nåja som sagt jag visste att det skulle spåra ut som vanligt om folk inte började med sina katastrofala attacker som vanligt så hade jag inte blivit en idiot tillbaka.
nej, men om andra ska hålla mun så länge det inte är till din fördel kanske du ska tillämpa samma principer gentemot ditt eget egotrippade jag? ingen på Whoa har bett om LMEs uppblåsta inlägg, men de ploppar upp ändå likt maskar ur döda kroppar. ingen var spydig mot dig från första början ditt pucko. de två inläggen som föregick ditt störda svar var: 1. LEGENDEN: hur får ni kontakt med alla dessa rappers? 2. legenden vad har royce med det hela att göra? missa det. ska jag stoppa er? nej, jag ska fortsätta förklara för dig att du är en idiot varje gång du beter dig som en sådan. ja shit. skicka du din bok till mig, gör du det svär jag att skicka ett ex av Magdalena Ribbings bok till dig. Clown.
Ait okej , Alla är haters när andra lyckas bättre än dom , sen blir alal dickriders när man känner rätt personer. that's whoa for yah , men det finns alltid nice folk men mest bull.
24/7 always keepin it.
Jag gör också beats och jag skiter väl i alla jävla fittiga bitchrappare på whoa som kan suga min kuk i det här jävla hiphopsverige. Ni behöver inte säga ett skit om mina beats tänker inte posta upp dom här heller för jag säljer dom ändå i usa för 90000 $ till folk fattar grejen som jag o mina gubbar sysslar med så säg inget till mig jävla backpackers ni har ändå inte råd med mina beats. Big up till LME som fattar grejen!
Det är inne med mobiltelefoner igen
DalastDon: Vilka här på whoa är det du vill ha kommentarer ifrån då? Tycker det låter helt ologiskt att göra ett inlägg här på whoa för respons/uppmärksamhet om du ändå bara tänker skita i det. Kan inte direkt påstå att det är ett bra sett att söka respekt genom att frekvent använda dig av ordet fitta. Ser ingen anledning till varför Medina skulle behöva era beats när Sam-E är grymt skicklig själv och inte har samma sound heller. Förövrigt är jag grymt sugen på den där Tonedefflåten och har varit det sedan första gången det börjades prata om eran låt. Håller mig alltid välinformerad när det gäller honom och han är en av mina favoritrappare. Var går den att få tag i? Och vad kommer "haters" in i bilden. Hat hit och dit. Det handlar väl bara slutligen alltid om smak. Man hatar inte bara för att man skriver lite smått kritiskt i en tråd. Att sedan påpeka att du inte vill kritik heller, uppenbarligen verkar du ta åt dig rejält. Jag är också etnisk svensk, vad det nu har med saken att göra över huvud taget vet jag inte.
HAHAHAHAAH jag kan som vanligt aldrig hålla mig ifrån garv eftersom det är alltid samma sak ifrån er sedan pass... ThaGoblin: You damn right! Beatsen är till för att ni skulle höra de och ingenting mer folk som har pengar kommer fram andra inte. Till alla här inne hade ingen av er hoppa på mig ifrån första början med med att någon la "750 till 5000 $ är lite väl tilltaget för den här typen av beats alltså. Du kan hitta den här typen av produktioner för hundralappen i Sverige. Har ni clearat samplingarna och så?" Så hade inte denna diskussionen ballat ur så kom inte och skyll på mig bara hållkäften och sluta skriv om ni endå inte har något vettigt att säga.. Jag bad aldrig er om åsikt angående beatsen Jag ville bara att ni skulle lyssna hade ni något positivt att säga all good ni får love skall du endå hate/Whine/gnälla kunde ni besparat mig kommentaren så hade det inte ballat ur.. Jag har inte fel det har ni! Så suck a dick!
Mfs : Låten heter Pervert..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Aha cool. E-L är med i LME alltså. Trevligt att någon här inne kan svara på en fråga utan att be än suga k*k här inne förövrigt.
Att dessa diskussioner alltid resulterar i total pandemonium är bara sorgligt. DelastDon Detta är ett diksussions forum där själva meningen är att folk framför åsikter, utbyter historier och håller en någorlunda hög nivå i taket. Möjligheten att börja bestämma vem och vad som ska skriva(s) i ens trådar har vi inte på whoa. Man får helt enkelt bita i det sura äpplet, när det visar sig att folk inte uppskattar det man presenterat. Har tidigare inte tagit mig tid att lyssna på LME beats, men måste säga att jag blev postivt överraskad. En hel del sköna grejer, proffsigt uppbygda och jag gillar alltid låtar med snygga stråkar i. Tyvärr kan man inte applicera stråkarnas adjektiv till din attityd. Lite ledsamt.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
DalastDon: jag har aldrig lagt mig i era business. jag tror aldrig ens jag har kommenterat en endaste gång i era tidigare trådar. jag orkar inte hata, och jag orkar inte ta parti längre ö h t utan anledning. men för första gången känner jag att jag faktiskt har en sak att påpeka till dig: du skriver: "Till alla här inne hade ingen av er hoppa på mig ifrån första början med med att någon la "750 till 5000 $ är lite väl tilltaget för den här typen av beats alltså. Du kan hitta den här typen av produktioner för hundralappen i Sverige. Har ni clearat samplingarna och så?" Så hade inte denna diskussionen ballat ur så kom inte och skyll på mig bara hållkäften och sluta skriv om ni endå inte har något vettigt att säga.." det rimmar så jäkla illa. några missköter sig i tråden och då tar du dig rätten att ta ut det över alla? det är ju ganska så snyggt det av en professionell businessman som skall förestå ett producentteam av hög klass det, eller? ett exempel från ovan i tråden: KolT: "grymma låtar! big upp!!1" här går kolt in och propsar er. han hatar inte. han propsar! sen frågar han snällt, utan att dissa: KolT: "LEGENDEN: hur får ni kontakt med alla dessa rappers?" varpå du på direkten hugger till, helt utan anledning: DalastDon: "Hur vi når folk är mitt jävla problem och inte ert så kom inte och tro att ni skall sno kontakter.." need i say more... vill du bli tagen för en seriös person och att folk visar dig den respekt du önskar borde du nog se till att rikta din ilska och kritik mot de som faktiskt eventuellt kan tänkas förtjäna den, istället för att dra andra över samma kam. det förlorar du/ni själva på enbart i längden.
Denna tråden var fortfarande inte till för att bevisa ett skit jag vet inte vad ni håller på med jag la mest upp länken för att ni skall lyssna thats it! Om ni har något att säga bespara mig skitsnacket med öhh hur kan ni ta så mycket ni låter som alla andra.. Öhh ni låter halvmåttiga ööhh detta och öööh detta.. Jag bad inte om någon negativ kritik hade jag bett om kritik hade jag sagt det.. Det e därför jag rekomenderade den jävla boken Whoa för dummies för hiphop sverige måtse fatta vissa saker själva som ok de suger vem bryr sig.. Det hade jag respekterat mer än att du skriver att vi suger på ett forum för du tjänar absolut ingenting på det speciellt om forumet är något som jag själv har startat för att ni skall ha något att lyssna över.. Tycker ni att vi är så jävla jobbiga och skall störa er fine starta en topic om hur störa vi är så kommer jag inte ens skriva i den för jag kommer att skita i vilket.. Om jag kan det varför kan inte? Svårt liksom?
Jag tog det inte ut över alla jag sa som det sa till alla här inne har du inget viktigt att säga låt bli! Är det för mycket att begära? Du ser inte mig skriva en åsikt om Bucc eller whatever om hur mycket de suger osv för tycker jag en sån grej skriver jag det inte på internet endå.. Jag bara låter vara istället för jag tjänar ingenting på att skriva något sånt!
nej det håller jag med om. själva grejjen är att jag tror många som kommer mer kritik faktiskt gör det för att de vill hjälpa er att förbättras. men det tycks ju som att ni tar det på fel sätt och känner er förolämpade av det... det är väl kanske inte riktigt rätt strategi. sen att det finns gott om folk som inte är konstruktiva i utförandet av sin kritik, ja. det är väl dessa man kan bortse ifrån. det bör ni ju iaf kunna klara av. det skulle bespara er mkt irritation och mindre tjafs i trådarna...
Hade någon sakt hey jag tycker inte du borde si och så här för att jag tycker detta och detta så hade jag svarat på det utan att lacka överhuvudtaget.. Men om någon e spydig så kommer jag vara det också om inte mycket mer för det irreterar mig.. Om man nu hjälper till att bidra med någon till hiphopsverige och någon håller på så där klart jag lackar.. De kan lika bra hållakäften om de inte kan komma med något mer konstruktivt.
nej det håller jag ju med om. men istället för att lacka borde du bara låta bli att bry dig... och definitivt inte begå snedsteg ala kolt...
Well det är inte första gången någon försöker veta hur vi känner folk och hur vi kontaktar de och jag tänker absolut inte berätta något om det varken för Kolt eller någon annan. Hade det varit första gången så hade jag förstått det!