Ladda ner: Max [email protected]
Med fötterna rotade i hiphopen och inspirationen från grimescenen, har Tom Piha från en av Sveriges viktigaste hiphop grupper Fjärde Världen skapat sitt eget sound. Efter två album, otaliga spelningar i Skandinavien och övriga världen, en gedigen meritlista av hits tar han nästa steg med soloprojektet Max Peezay. I samband med att Metro gjorde ett reportage om Grime och Max Peezay i dagens upplaga av tidningen så lägger jag, DJ Silence tillsammans med Devrim Productions och Special Blend upp Mp3:an "Oavsett" här på sidan. Låten är ett av spåren från Max Peezays kommande album/dvd ”Discokommittén” som släpps från Devrim i slutet av sommaren. Håll även ögonen öppna för kommande singeln, ”Kvasifilosof”. Låten med tillhörande video finns ute snart! www.dj-silence.com
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //
artikel i metro om max :D grim grime grime
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
TeKoNe P22 1(!) minut tog det innan du skrev i denna tråd... NICE!
Gully!!!nice rhymin...galen hook!!!Goodnite!pz
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
yeah läste också intervjuven i metro. Fet!
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
done! nice att de händer nått! när kommer nästa video? någon som vet?
allt som finns kvar av vår änglamark är några inavlade djur i en inhängnad park
blåbär F17 i sommar nån gång....
Moderator
2005-05-06 23:59
Sjuk låt! .. Pumpa pumpa pumpa!!! Tungt! Ser framemot plattan!! SOV INTE FOLK! peace!
www.getloose.se
ohwee, snart e ju sommaren här =) solen har ju kommit och allt! tack för svaret, fortsätt med de ni gör!
men... ska det låta sådär? jag tycker den suger.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker beatet pajar rätt mkt faktiskt. Men jag tror verkligen Max P kan åstadkomma grejer... Folk får börja prodda lite grime here!
Why the fuck can't emcees emcee no more?
Nån som har lite förslag på Utlänsk Grime eller annan svensk ?
coolt! ska ladda ner
är inget större fan av grime direkt. men detta var helt okey. ska bli soft o få höra mer sånt här senare.
mäki F18 klart det ska låta så.... hur ska det annars låta? :)
Bucc P25 "Big UP till Matte och Silence." Big UP till Tom och Silence menar du väl:)?
MAX PEEEZAAAY
fcuk spleling
vill ba backa min boy ,,,, parkeringshuset e ditt special blend rör sig
oskönt beat (inte på grund av grime-stilen) skitfet rap ju! rappen lyfter låten en bra bit!
Max Pezzay är the truth! Fan att inte mina grimegrejer lossnar snart.
fett
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
vem ligger bakom beatet? fet låt!
Han som har producerat låten går under namnet "juuso"...
Han går under namnet jozo men heter Juuso på riktigt. Ni som inte diggar beatet på den här behöver inte vara oroliga för dom andra låtarna e mer grime än den här som jag skulle beskriva som lite retro-disco. Ni som diggar beatet men tycker rappen e keff kan vara oroliga dock. Tack till alla som skrivit nåt fint om låten! albumet med dvd till kommer i sommar- Max Peezay
Max Peezay & Hop Louie *Boven I Dramat* på G
"Retro-disco"? Det här? Va?! :) Ska bli kul att höra mer!
ches finns tusen trådar, sök lite =)
Why the fuck can't emcees emcee no more?
Så fet låt!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
kul att så många verkar gilla låten!
Tung som satan! Mer av detta slag..
beate e ju skit kefft förstör ju hela låten
thundercooperfuckinbird
Bucc P25 förstod nästan att det var nåt sånt...=)
videon till låten kommer komma upp på sidan inom kort om allt går som det ska.
Moderator
2005-05-10 16:04
Ändå sjukt tungt att det kommer ett album redan i sommar :)! Sov inte på detta!
www.getloose.se
Det har varit riktigt tungt! diggar som fan när han inleder andra versen, "mina fans skiter i handslag, famntag, kyss/" o.s.v. Men rappen låter lite lågt mixad? eller snarare är beatet kanske för högt..
Lätt en av Sveriges bästa emcee's, ska bli riktigt kul att höra, även om jag inte har fastnat för grime än.
_ASLAN_ ska bli riktigt intressnat vad Tom har att bjuda på det albumet.. :)
ska bli riktigt INTRESSANT ATT se vad Tom har att bjuda på det albumet ska det står här ovan.....
fett...
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed i wanna live but its hard 2 breathe
me videon alltså..
Moderator
2005-05-11 16:43
Dj_Silence Skojjaru=)!... jag menar.. det blir någonting nytt för öronen! Grime på svenska och det är hur fett som helst :)
www.getloose.se
ojojoj, en liten diss till snook i början av videon... visst att det är ett bra tillfälle, men det var ingen vidare freestyle :) man vet ju att dom inte kommer så bra överrens, men om man väl ska markera det så kan man försöka göra det snyggt.
i övrigt en grym video! och jävligt schyst låt
Dj_Silence P25 var på sidan kan man ladda videon? ja hittar ej skiten :(
HUR DU VET ATT DU SPELAT FÖR MYCKET C.S!!! När din mamma drar upp persiennerna på morgonen skriker du. Moget o teamflasha. JEVLA NOOB! Du springer med en kniv för att komma fortare hem från skolan
Hehe Elpe ja hittade inte heller den men kolla till höger en bild på tom där högerklicka o sen spara mål som så får du en zip fil med mp3 an och videon Enjoy! Tom lite ovan av grime men den blir fan bättre o bättre varje gång man lyssnar på den. bigupp!
Nya singeln "Natten är min" ft Armin Starmo släpps snart! www.klubbkoll.se/www.nattstad.se/phenomenal MOVE ENTERTAINMENT
Klicka på bannern till höger för att ladda ner videon... svårare än så är det inte:)
det finns ingen banner på höger sida? elelr är min data fuckad?