I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

CK:s debutalbum släpps idag! Ny hemsida uppe.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-03-18 12:51
Det här har jag väntat på länge... Hiphop sveriges Tomas Dileva!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-20 13:27
Såg hans video nyss, fy fan vad pinnsamt, om det här är framtidens hip-hop i sverige så är det illa.

2005-03-20 16:12
Bland de SÄMSTA jag hört!

Men det kommer att sälja lite. POP musik.
Blao Blao

2005-03-20 20:22
"köp min skiva ändå så får du iallafall en schysst frisbee"
right on.

2005-03-21 22:28
CK är fett jävla skön.. men är det en kille eller en tjej =).

2005-03-22 10:53
Seriöst bedömmer ni musiken efter att ni hört en låt?
den låten som är länkad var as dålig men ck är bra !
En macka utan smör... är som en macka utan ost...

2005-03-22 12:19
Hehe. Videon på hanns hemsida i Nalledressen är grymm. Jälvitt skön stil.

2005-03-23 01:16
Hej!

webhotellet har "suspenderat" CK:s hemsida för tillfället p.g.a. en liten skitsak. vi gör allt för att få upp den igen snarast!

looove!
www.huglife.se

2005-03-23 14:51
Nu är hemsidan uppe igen!

Mediafilerna är tyvärr borttagna för tillfället, men vi ska se till att få upp dom igen så snart som möjligt.

Kärlek!
www.huglife.se

2005-05-13 17:42
ni kanske tycker att han e bra men jag hoppas att ni inte tycker att det är hiphop
faty fat faty

2005-05-13 19:11
paraden P18 : Vad spelar de för roll?

För övrigt är skivan nice! Lite kort bara, plus att både På Rosa Moln och Dixie har man ju spelat sönder för länge sen :)
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-05-13 21:09
"Rekommenderade priset är 99 kr, och det är det de flesta butiker tar. Tar dom mer än det priset, så vill dom tjäna extra på vår prissänkning (vilket sucks big time!).

Mitt tips är att gå fram till kassan, visa dom baksidan av skivan, längst ner i högra hörnet där det står "Rek. Pris 99 kr" och fråga om du kan få skivan till det priset istället :)

Kärlek i alla väder / CK"

http://www.ck-musik.se/priset.htm

propps för det där haha
Éxitus

2005-05-14 11:32
vad det spelar för foll? jag har inga problem med att folk gillar mellanstadie musik typ markoolio, dr.bombay och nu CK...men jag tror att det är många som tycker det är hiphop men det är det inte.
faty fat faty

2005-05-14 23:18
Hahaha.... ahah
E han ett skämt eller....

2005-05-14 23:49
Benansio P16

det trodde vi alla i början, men tyvärr inte
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2005-05-16 10:09
Psykad jävla beat på dixie. men snubben e riktigt sorglig.
SKU - SKU - SKULASON!

2005-05-16 10:32
100:)
djsilenceblog.blogspot.com // www.dj-silence.com //

2005-05-16 22:13
haha, det är faktiskt jävligt skönt efter ett tag. Bara glad musik, det uppskattas faktiskt i vissa stunder :))
_Everybody_ underestimates the kick in the groin

2005-05-16 23:06
finns en 3-4 låtar som jag verkligen diggar på bussen till jobbe

fy fan han vet hur man gör skön och rolig musik och får en att smila
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2005-05-17 11:12
ck är en skön kille=)
roliga texter, sköna beats han kör på.

sen verkar de som folk följer med i strömmen o hatar honom, FAST dom säkert inte hört alla låtar på skivan än!.
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen

2005-05-17 12:46
Vafan, snubben gör folk glada och kör sin grej. Så kommer det självklart massa idioter som ska hacka på honom, för att han inte gör det ni gillar och är lite glad. Var ligger felet? Här bevisas det välkända faktum att folk lyssnar på olika sorters musik.. Men men.. gör som alla andra, säg att han suger för att va som de andra "coolingarna" på whoa.

Peeejs and löööööööv.
I stick my dick in your ear - and fuck what you heard

2005-07-27 13:19
varför skirver ni om ck här? de ska ju handla om svensk hiphop, inte svensk bögpop.......

2005-07-27 15:00
mayborn

Jag skrev det här till Mck_GS_family först, men jag antar att det passar lika bra som svar till dig:

CKs musik är beats, rap och glädje, det är väl hiphop i dess renaste form?

Men faktum är att jag inte heller skulle placera CK i det fack där Ison&Fille, Fattaru och Glaciuz rör sig.

Jag älskar CKs musik, verkligen, men jag undrar ibland om inte CK klassas som svensk hiphop just för att han är uppvuxen i den genren, så att säga. Det finns ju väldigt typiska hiphoplåtar i CKs backkatalog, framförallt det han gjorde med Paradox är ju väldigt hiphop. Han har ju varit en del av den svenska hiphopscenen lika länge som t.ex. Fattaru och Mobbade Barn Med Automatvapen, så han kallas möjligtvis hiphop av gammal vana.
Fast jag tror CK kallar sin musik hiphop. Men jag vet inte, jag har aldrig frågat.

Fast å andra sidan, det ÄR beats och rap. Vad skulle det vara om det inte är hiphop?

(och när vi ändå snackar gränser, när Tough Alliance gör en cover på Many Men, vad är det för genre egentligen?)

2005-07-29 19:42
som sagt,

varför skirver ni om ck här? de ska ju handla om svensk hiphop, inte svensk bögpop.......

2005-07-29 20:14
Eksem kan sin hiphop!

jag fattar inte varför folk ska vara så jävla bittra och hårda!

CK rappar om positiva saker över beats, vad är det som inte är hiphop med det?
SMÅLAND!

2005-07-30 15:57
Alla ni som påstår att CK inte är hiphop: ni vet inte mad andra ord inte vad hiphop är och borde läsa på lite..!!

Och ni som frågade vart svensk hiphop var på väg...den finns där den alltid funnits...och att det finns lite variation inom den är väl bara bra??
läste att nån klagade på att det var för dålig variation inom svensk hiphop häromdan..
Alla andra grupper och artister finns ju fortfarande kvar och spelar samma musik...dom ändrar inte stil bara för att CK spelar lite egen musik...

Citerar rakt av:
"CKs musik är beats, rap och glädje, det är väl hiphop i dess renaste form?"
vissa är ju ganska roliga

2005-08-10 01:51
Man kan ju bara hoppas på lite mer experimentslusta i landet vårt.
Sitter o lyssnar skivan nu trotts att snippet var lite tjatigt.
Det är dock inte skivan, finfin blandning om ändå lite kort.
Ck har alltid vart bra och det här blir nog mitt enda köp av äkta svensk hiphop på nått år.

keep it real.
www.homos.se "En genväg till himmelen"