I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

CK:s debutalbum släpps idag! Ny hemsida uppe.

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-03-14 00:45

CK:s debutalbum släpps idag! Ny hemsida uppe.

Idag är dagen D

Idag släpps CK:s skiva "Luften Är Fri!"

Heeelt fantastiskt!

Dagen till ära så har vi lagt upp en ny hemsida också där du kan lyssna på snippets från albumet, se videon till "Dixie" och massa annat smaskens!

Köp skivan här!

Gå till CK:s hemsida här!

Nu släpps BOMBEN!!!

www.huglife.se

2005-03-14 01:59
Shit va läskigt om det är det här som är den framtida svenska hiphopen....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-14 02:21
fett nice ju.. ck e tung!

2005-03-14 02:24
handlar den fulaste mannen i världen om ck...?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2005-03-14 07:24
detta e skrämmande... man blir mörkrädd.

vart e musiken på väg.
Red-E
Redaktionschef

2005-03-14 07:33
haha låter störtskönt, måste köpa den där skivan :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2005-03-14 11:17
nej du .. låter inge bra

2005-03-14 11:37
yeees
detta låter ju grymt, ett lätt köp :)
peeace

2005-03-14 12:00
fan lätt att man köper den här plattan CK for president!!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2005-03-14 15:34
CHRISTOFFER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Adam och Eva

2005-03-14 17:53
såg dixie på ztv häromdagen...fan, jag trodde det var ett skämt asså. det var fan det sämsta jag nånsin har hört tror jag
"häpp, häpp, häpp häpp"...det e fan värre än "po po po"-lirarna för några år sen
ä
ä

2005-03-14 18:01
haha vad ck är gullig han ser ut som någon sångare i en hårdrocksgrupp..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2005-03-14 18:10
ck e grym... nuff...

men vafan?? snipppet på skivan?? 3 låtar lixom :P
http://www.myspace.com/akinonline

2005-03-14 18:15
ingen diss men e killen homosexuell?
WWW.DUBCNN.COM<br> WWW.DUBCNNAGENCY.COM<br> WWW.DUBCNN.SE

2005-03-14 18:15
Ja, osmart snippet fakiskt. Tre låtar, varav en redan finns att lyssna på på sidan i form av videosnippet och livesnippet. Det finns så jävla gött material på skivan och jag tror att en längre snippet med klipp från fler låtar skulle vara bra för att täppa igen vissa trutar (och öka skivförsäljningen :)).

2005-03-14 18:34
ck är ju inte alls tung och cool.. varför släpps sånt här skit på den svenska hiphop scenen?????

usch
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-14 18:39
fyfan alltså, han har vart borta flera år nu å det här kommer han tillbaka med? fyfan! urk.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2005-03-14 18:41
Jag har lite svårt för CK... Kan vara en temporär grej bara för att jag precis fått både 50's och Games skivor gratis och lyssnar på dom som en tok, jag återkommer, hehe.

2005-03-14 18:42
Riktigt schysst! har diggat Ck ända sen jag hörde på rosa moln första gången! Om ekonomin tillåter blir det nog ett köp av denna skivan faktiskt!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2005-03-14 18:45
rosa moln diggade jag.. men snippetsen på denna var bara skit för mig iallafall finns nog flera som gillar det där.. hiphop vete fan..
bärs, holk & mutta

2005-03-14 19:28
Vi kom på själva också att vi va lite snåla med snippets, så vi la till en låt till i snippeten (andra låtsnippeten i ordningen).

Resten av låtarna får dock förbli en hemlighet tills ni köper skivan...man ska ju inte få allt serverat på en gång ;)

länk til snippets
www.huglife.se

2005-03-14 20:05
för helvete....jag fattar inte att folk kan hacka på Fronda när det finns "artister" som CK ute i omlopp...som ovanstående redan konstaterat...man blir ju mörkrädd
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2005-03-14 20:26
Så otroligt jävla feeeeeeeeeeeett!

Ciggedy K is the shizznit!
En del av Skåne Massiv.
http://www.myspace.com/skanemassiv
http://www.myspace.com/feffe

2005-03-14 20:41
CK är så satans bra. jävligt egen, men fan så bra
mama said knock you out

2005-03-14 21:05
CK är sämre än markoolio fan va han suger

2005-03-14 21:27
haha
han låter verkligen som en smurf ! störtskön kille.
WWW.ISMEN.NU

2005-03-14 23:25
hahaha fy fan vilke kass flum musik
" I don´t whrite nothing down so i will keep it short and sweet. You are wek, you are out of control and you become a imprisonment for your self and very body else" - Paulie Walnuts om chris drogproblem

2005-03-14 23:46
Om ni inte kan beställa skivan genom CDON, så finns den även här på nätet:

Megastore.se

Buylando.se

Annars så kan ni beställa skivan i vilken skivbutik som helst. Next Stop Distribution är det som distributerar skivan, om personen bakom kassan undrar.

Kärlekah!
www.huglife.se

2005-03-15 00:28
nej detta gillades inte gillade inte....när jag lyssnar på detta tänker jag....fan vad kommer hända med svensk hiphop om sånna här får skivkontrakt?

2005-03-15 00:32
sjukt jävla dåligt, vem lyssnar på sånt här ?
Relalalaxa.

2005-03-15 03:13
asså.. inställningen och stämningen uppskattas och behövs..

men va fan??? produktionerna låter som om dom skämtar.. whoas beatforum innehåller bättre material....

Förbannat tråkigt.. stämningen behövs det mer av men så pass dåliga produktioner kan inte motiveras med NÅGOT...
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2005-03-15 05:27
CK for president :)
Sopsäck Serenad

2005-03-15 17:00
LucyLu> Ska man hålla käften om man inte gillar...? Detta är väl ändå ett diskussionsforum?

2005-03-15 17:18
nån som har fått tag på skivan ? :p
Månda, tisda, onsda, torsda
dagarna går livstid går förlorad.

2005-03-15 19:12
CK som skrivit i sin gästbok:

"Skulle bara komma in lite snabbt och be om ursäkt för den 1 - 2 dagars försening som har uppstått i skivsläppet.

Jag hoppas ni har tålamodet att vänta den lilla lilla stund extra det kommer ta för er att få era exemplar.

Tack till alla som beställt skivan och supportat. Ni är guld värda!

Peace and Lööööv!"

www.huglife.se

2005-03-15 19:25
Det lät lite fel i förra inlägget. Det är inte så att skivans releasedatum är uppskjutet, utan det är utskicket av själva skivorna som är försenat.

Ber så hemskt mycket om ursäkt.

Borde finnas ute i butikerna imorgon.

Käääärlekah!
www.huglife.se

2005-03-15 19:39
CK - Rosamoln, en given klassiker som bara osar av kärlek

2005-03-15 20:29
LucyLu> Nä, klart man inte behöver anstränga sig för att använda så många klåpord som möjligt... men konstruktiv kritik kan ju svida ibland.

2005-03-15 20:56
Han behövs helt klart.

Musiken vetefan vad jag tycker om än, behöver mer för att "dömma" den. Men skall lyssna igenom skivan ngn dag när jag känner att jag ahr tid och lust, tror inte jag kommer köpa den dock.
Legion=sötast

2005-03-15 21:03
har lyssnat mer...och jag tycker han gör ngt jävligt bra!

GO CK!
Legion=sötast

2005-03-16 12:34
go ck... han e stört skön... diggar rösten, hans flyt, han ger ett intryck av att han e halvt seriös så där, även om han låter skillad så... å d gillar jag :)

2005-03-16 12:36
fast andra låten på snippeten va inte alls bra ju?? :S men de resterande 3 va sköna

2005-03-16 13:07
Man kan ju sitta och lira Megaman på gamla nintendo istället, det låter typ likadant...
Visca el Barça!

2005-03-16 13:16
kan man bara tjacka skivan på cdon? eller finns den i alla välsorterade skivaffärer?

2005-03-16 18:08
jag har nått emot CK, men ingen anning varför.

troligtvis för alla lyssnar på "På Rosa Moln" och jag måste sitta på ett rökigt cafe med en backpack och lyssna på Atmosphere och bara HATA HATA HATA BY NATURE
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2005-03-16 19:13
Mck_GS_family

CKs musik är beats, rap och glädje, det är väl hiphop i dess renaste form?

Men faktum är att jag inte heller skulle placera CK i det fack där Ison&Fille, Fattaru och Glaciuz rör sig.

Jag älskar CKs musik, verkligen, men jag undrar ibland om inte CK klassas som svensk hiphop just för att han är uppvuxen i den genren, så att säga. Det finns ju väldigt typiska hiphoplåtar i CKs backkatalog, framförallt det han gjorde med Paradox är ju väldigt hiphop. Han har ju varit en del av den svenska hiphopscenen lika länge som t.ex. Fattaru och Mobbade Barn Med Automatvapen, så han kallas möjligtvis hiphop av gammal vana.
Fast jag tror CK kallar sin musik hiphop. Men jag vet inte, jag har aldrig frågat.

Fast å andra sidan, det ÄR beats och rap. Vad skulle det vara om det inte är hiphop?

(och när vi ändå snackar gränser, när Tough Alliance gör en cover på Many Men, vad är det för genre egentligen?)

2005-03-17 18:16
mck_gs_family: grattis du har just vunnit veckans asgarv :D
all fire burns, little baby, you´ll learn

2005-03-17 21:21
CK är inte tung och cool, han är jäkligt lätt och varm. Påminner lite om Dom Dummaste på sina håll (fråga mig inte hur jag gör kopplingen) :)

Problemet jag f.n. har med låtarna är att hans delivery känns lite enformigt här och var (och det blir redigt tydligt i sista raden innan refrängen i "kärlek"-snippeten), men det är väl sånt som löser sig...
Problemet jag har med CK själv just nu är att han är lite väl lik nån i Good Charlotte i videon :D

Den som klagar på hans rhymes kan ju lyssna på texten och försöka höra vad det är han säger ;)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2005-03-17 21:42
ja trodde d va canid camera första gången ja såg videon på ztv tänkte vart e cameran?
peace

2005-03-17 22:48
ojojoj säger då det.. kärleksfull hiphop på hög nivå.. CK gör det han är bra på, sprider glädje.. ska fan tjacka skivan imorron..
Aldrig mer....

2005-03-18 10:52
Ck ger två saker som verkligen behövs inom svensk hiphop idag, glädje och lite självdistans. tyckcer detta är hur bra som helst.
----------------------------
http://www.ingaklena.se