I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aktuell Whoa-Mp3: Ted - Vår Sagovärld

Svensk Hiphop - Audio & Video

2005-03-13 10:38
tung rap, med grym känsla..
Andra Akten | [email protected] | www.myspace.com/certezamusic |

2005-03-13 16:08
fast., asså det låter jävligt likt zacke.. hoppas det inte är medvetet?
mama said knock you out

2005-03-13 16:55
skön låt, men man hör typ när du tar andetagen innan du ska starta en ny mening.. :P
fast så hörs det på mig också :D

hehe..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-13 22:31
låter lite som stor från vendetta...

d va helt ok..

2005-03-14 02:33
Låter mycket som Zacke men jag gillar låten och den lite hesa rösten. Skönt tema och bra beat också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-03-14 09:53
Alltså Gifted är ju Zacke om det nu är den Zacke ni menar..
Skamvrån Productions
www.tinitusochted.se

2005-03-14 17:33
Teds kusin går i min klass!
"det går aldrig och går det - ja då går det åt helvetet i alla fall"

2005-03-15 11:40
jävligt bra text..
Nakna träd kastar fåglar åt helvete

2005-03-15 15:45
Skön låt, Bra text Nice work Teddo!!!

/Geo

2005-03-15 16:08
bruden texten är till (om det finns nån) lär släppa en tår eller två om hon hör det...skitfin...asgo...texten och rösten, allt är cleant som fan...är nog kär i dig...reffen är också skitbra men jag vet inte om hans röst/stil kommer till sin rätt i den här låten...men de blir fan bättre o bättre för varje gång man lyssnar...båda är grymma...
ellerva?

2005-03-15 18:44
soft låt :o)

2005-03-15 18:50
ja kan inte ladda ner låten? kan nån skicka den på msn/irc?

adda mig isf [email protected] lr så finns ja på irc #amAgad! @ Quakenet "/msg amAgad-ica"

tack i förhand
ja rapar om inget för ja kan inget

2005-03-15 20:04
tajt.. träffar verkligen rätt.. *know the fucking feeling*
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...

2005-03-16 02:29
skön rapp å beat men ingen vidare reffräng

2005-03-16 13:27
Riktigt bra låt..
www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen | www.myspace.com/OpHen

2005-03-17 08:35
Teds rimstruktur och frihet i skrivandet märks definitivt till skillnad från innan... det har inte längre samma monotona malande och han har slutat maskera rösten med det hesa ken-imiterade flowet.

Trist är att han i den här låten iallafall (inte hört nåt från ted på många år men blev nyfiken när den serverades på whoa) verkar ha ersatt det hesa mullrandet mot ett gnälligt, well, gnällande. Men, jättekul att se utvecklingen i hans textförfattande.

Jag har fortfarande otroligt svårt att bortse från hans bristnade breath control också. Andningen låter svinmycket, vet inte om det beror på kompressorn i micken eller om det faktiskt låter så mycket men han borde definitivt jobba på det för att skapa mer harmoni och tajtare flyt i texterna. Men det mysiga i det är att han låter väldigt närvarande, det blir lite sexigt, men när man börjar fånga upp rytmen i flåset så fokuserar man sig mer på det än texten. Bra för onanerande tjejer, inte bra för hetrokillar :)

Killen som sjunger refrängen låter som en typisk kille som inte kan sjunga, som väser fram ljuften ur strupen för att slippa höra avvikelsen från de rena/rätta tonerna i sången. När han säger besvär och sagovärld gör det riktigt ont. Svenska rappare borde integrera sig mer med musikvärlden och sluta låta polare sjunga (jag kan ha fel, men han låter inte som en riktig sångare). Det finns gott om delikata sångare/sångerskor i sthlm... jag har lyckats fånga en av dom. Men hur som helst så var melodierna och stämmorna jättevackra men dåligt framförda, dock med mycket frihet och själ. Kanske ska försöka använda 2 sångare så nån kan pricka de där höga tonerna?

Produktionen. En klassisk hiphop boom bappare. Snyggt proddat, skön mixning, mastringen sticker inte ut nånstans heller. En överlag helt okej, kanske liiite för stark och dominant basgång, eller rent allmänt starka låga basfrekvenser. Skönt att han vågat mixa teds röst så högt och tydligt, tyvärr till priset av breath controlen som stör men allt som allt en snygg och ren produktion.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)

2005-03-18 14:20
asså har aldrig hört ted innam men killen förvåna mig grymt mkt killen har fett skillz ..
Emil_Brikha
shitt :D det kallar jag kritik :D
W E S T - C O A ST - F A M I L Y