Redaktionschef
2005-01-13 04:28
Aktuell Whoa-Mp3: Sober - Shaka Ass
Ny musik uppe på startsidan! __________________________________ Aktuell Whoa-Mp3: Sober - Shaka Ass Sober är en 17 årig kille från Östersund som är aktuell med demoskivan "Killyourdarling" , som till största delen är producerad av Roadlake Productions . Låten som kommer här är proddad av Dövid och kan enklast beskrivas som en ren partylåt. Mer info om Sober och hans skiva hittas på www.studiopartytalt.info.se
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
otajt som fan!
eller jag bara skoja!
låter som en mickelito utan taktkänsla
inget som kommer pumpas på klubben precis...men kanske något mellanstadiedisco
this goes out to my little princess
rappen är inte klockren, men jag tycker det är en skön låt! Skönt beat och kul att lyssna på. Men ni skulle höjt röstsamplingen i refrängen, nu blir det lite lamt efter varje "det blir...".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
kul att folk lyssnar i alla fall :P
Sopsäck Serenad
näe ni grappar, sober kan man inte klaga på! riktigt skönt tycker jag! sköna texter o så!
Tycker låten är grym jag. :) Go sober!
^ kompisprops ska lyssna nu.
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
bra att mina vänner gillar (eller i alla fall skriver att dom gör det) :)
Sopsäck Serenad
aaaaaaaaaaaaaaah gud va härligt! tycker den var soft, men du har gjort bättre sober;) fred
härlig låt, men jag har hört annat så jag måste säga att det finns ju bättre låtar av sober... dock gillar jag beatet som fan i den här låten
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jävla kul att han dissar Dövid som proddat låten.
haha som sagt.. klockrent att han dissar killen som proddat låten.. och att Dövid själv inte visste om den här låten (som jag förstod det)
I've got it now... a thorn in my side the size of a Cadillac
asså vart fan har svensk hiphop tagit vägen!?!?!? dock vill jag inte klaga på Sober sådär.. han kan ju inte rå för att han inte vet hur man gör skön svensk hiphop.. nää min kritik riktar jag isf hellre mot whoa! hur många låtar får ni in som ni kastar upp varje vecka!? detta måste va den enda låten får jag misstänka.. eller så får ni bara in en massa högkvalitativa väldigt bra mixade/mastrade låtar men som ligger helt under is i nyskapande eller intressant i ämnet. ok, jag kanske inte är den som brukar lyssna på partyhiphop, utan istället, om d blir ny svensk underjordshiphop, på fett kreativa akter såsom purple orphans, symbiot eller tom mina egna beats å texter.. d finns mer liknande men kommer inte på d just nu, men... vafan! kom igen! 95% av alla utövare under 20 verkar tro att om en låt ska bli bra ska d handla om party. fatta d e dax för ändring! aegiz, vanek, hands whatever tack till er för i själen gjutna beats å texter! hellre att whoa inte slänger upp en låt alls än Skit!
ådue?
njaej dehär var inte bra :( tycker flytet var lite hackigt och att han inte lät så glad för å va en partylåt...
tja
Megalon Den här låten har jag för mig skapades enbart för att vara en "Partylåt" Skaffa sobers demo så ser du att resten av hans låtar är totalt annorlunda.
digga inte alls.... hört mycket bättre låtar på vanliga audio forumet konstigt att detta blev veckans mp3 pz
vem ee du??? vet du allt lr?? skojaRE!!
det var inte dåligt... och det lät inte som micke tycker inte jag!
http://www.allyawan.com http://greenstreetwan.blogspot.com
Nja.. lät väl hyfsat men inge mer :/ ända som va grymt är att han är från Östersund :D
Mikael Söderlund was here!
Redaktionschef
2005-01-13 16:56
Megalon> Vi får in ungefär 10 låtar i veckan, vissa veckor är det mer, andra är det mindre...men det brukar ligga däromkring. Självklart skulle vi inte lägga upp detta om vi inte tyckte att det var bra, sen kanske det inte är bäst, men vad ni ser på aktuell mp3 är alltid en avspegling av vad som skickas in...när det kommer till att inte lägga upp någonting pga brist på bra låtar så har vi ju faktiskt gjort det förr också? Personligen tycker jag att det är kul att lägga upp lite olika sorters låtar. Det är inte ofta vi lägger upp "partylåtar" och när vi väl fick in en nu, som höll måttet, så körde vi på den. Vi kan inte uppfylla allas smak varje vecka. Jag tycker texten är rolig i den här låten, festar man mycket så känner man igen sig. Vi har några tunga låtar på gång...men det är kösystem vi kör med, oavsett om man är känd eller inte, så det är bara att hålla utkik så kommer det nånting som faller er mer i smaken en annan torsdag.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Ni som inte gillar den här stilen kan kolla in
"Sober - Ljusare Tider " som jag la upp nyss. Den är mer "seriös".
direktlänk till den låten.
eggis.homeip.net
Sopsäck Serenad
souldier Om du tror att hela den texten är verklighetsbaserad så har du fått allt om bakfoten :)
Sopsäck Serenad
kösystem? förklara det lite närmare. jag trodde att av dom 10 (eller mer eller mindre) låtarna ni fick in valde ni den ni tyckte var bäst eller mest nyskapande eller bäst mixad eller mest whatever.
och varför har inte den här tråden en sticky?
Hangaround
2005-01-13 18:27
fan elelr. det ska avra gangstarap o våldsironi då äre bäst! eller så räe så att omväxling förnöjer livet. Texten är jävligt roligm betate är av "party" slag och det flyter på rätt bra. Jag gillar iaf, men jag tycker iof snook e bra med, va fan vet jag om hiphop=/
haha kul de dära med dövid
nepp, gillar inte den, sorry
Ya Diiig!? www.myspace.com/maxxxcady
gillade inte rappen så mycke de bästa me den va att de inte va våldsironi =) hehehe o dövid på beatet hahahahahaa de där e ju inte lite gammalt beat va hahhahhaha
thundercooperfuckinbird
tycker den var soft, gillar rösten..
vafan.. skit i de du!
Jag tycker att den var helt ok! Skönt beat..
varför inte istället göra en fjortisfestlåt när du vet mer hur det är där ? :) rappen var väl okej , fastnade inte för texten å inte för beatet heller tyvärr
Éxitus
du vet att jag gillar man! men jag måste säga att Ljusare Tider (som du la upp i tråden) e skönare, likaså Varför som e med på KillYourDarling.... kämpa på!
har inte läst någonting, men jag pallar inte fler låtar där man måste koncentrera sig på o höra vad människan säger, okej jag är trött men texten är väl något som känns viktigt i denna sortens låtar.. helhet? det är monotomt, tjatigt, dåligt mixat rösten hörs alldeles för högt och trummorna är det mindre tryck i nej nej inget för mig, men jag vet att många gillar detta ändå..
"Tror hon livet är en jävla fyllefest eller? dumma jänta"<br> -farmor
äääh tyckte att den va bra asså.... den va skön... kanske snubbla på nån grej men annars va den bra.... peace
tycker den va helt ok ändå..
www.myspace.com/spydaprod largemoney ent.
Det e helt okej Rätt soft text skön beat den e bra Keep it on Dogg
ljusare tider är en riktig jävla hit om jag får säga mitt :)
nice låt.. offbeat ibland men ändå godkänd.
www.twitter.com/mzamora036
Redaktionschef
2005-01-14 05:02
700 downloads första dan...inte illa pinkat :)
Oracle vad är rekordet då? :) Jag gillar låten fan men mixningen är shiii :D
tyckte den va helt ok.....ingen ruff rugged n raw låt....bara lite laidback.....najs.....ljusare tider va helt ok oxå...
what u eat don´t make me shit
Oracle you bastard! varför svarar du inte på mina frågor.....
Redaktionschef
2005-01-14 13:50
ThePharaoh> Stuck har gjort så att Stickys inte fungerar tills vidare, han experimenterar lite med whoa osv. JakobONE> Vet inte riktigt vad rekordet är för första dagen men ligger dom över 600 första dagen så brukar dom gå ganska bra över en vecka sett. Rekordet ligger runt 7000 downloads på en vecka...vanligtvis ligger vi mellan 1200-3200 downloads.
Säger det igen. Ni som inte gillar den här, kolla in "Sober - Ljusare Tider (Jakobone Production" i audioforumet. Tack och hej.
Sopsäck Serenad
Den är helt ok!
Jag tycker - helt ärligt - att låten är jävligt bra. Trots att Sober är en god vän. Sober lägger en riktigt rolig och smart text snyggt på ett jäkligt skönt beat, och dissen mot Dövid är som sagt klockren. One love.
www.shumway.se - världens softaste webzine
funkar inte.. låten känns lite enformig.. samma sak vers in o vers ut.. beatet va skönt.. men det finns nog på ett antal andras datorer, med tanke på vem som proddat det.. peace
Andra Akten |
[email protected] | www.myspace.com/certezamusic |
jäääää första versen bättre än andra ! Tycker den är skön. kör hårt !
WWW.ISMEN.NU
keff låt förresten...bra flow men texten var åt helvete. Låter lite som snubben i Fjärde Världen. Men som sagt, jag borde väl checka den andra låten.
Bra låt tycker jag iaf. och dom som inte gjort nåt eget borde inte säga så mycket. det finns väl bättre men ni lär ju inte vara det iaf
http://yofosho.mine.nu