BS99 ärligt, nu spelar du dum å du vet de själv.. "i mina ögon är det ett misslyckande" ja, men inte i hans å de e de han har sagt hela tiden->case closed, acceptera att du inte kan döma någon efter hur mycke pengar han har eller kalla någon annan för misslyckad om du inte vet va dom strävar efter.. "case opened" va nog de trögaste ja läst, på vilket sätt öppnade din kommentar någon diskussion?? du sitter liksom bara å tjaffsar emot.. messiah - låt han vara, om han e så jävla tom som han vill verka finns de inget du kan säga till honom, "han har jobbat hårt på sin FAME så han förtjänar de" säger ju allt.. "tänk om han kunde jobba lika hårt på musiken också" får han som svar, eftersom han inte kan försvara musiken han ser upp till så jävla mycke hävdar han att kvalitet inte är relevant.. de säger ju allt, han önskar så jävla hårt att han kunde lura till sig en snabb förmögenhet genom å vara "kändis" som carolina gynning.. "and it goes-- can't take it off -- let's talk ababababout thatat" eller "billions - hilton" VILKA RHYMES asså man börjar ju dregla, får byta till linda rosing istället för gynning har ju faktist gjort mycke mer vettigt än dessa katter hunnit mä såhär långt.. som ja sa förut, om ja sög av nån gay skivbolagssnubbe å utövade lite utpressning, fick till en karriär bland toplistorna i 4-5 år skulle BS99 va jävligt imponerad för då e ja lyckad.. om han inte bara tjaffsar emot å hittar på för sakens skull dvs. av nån anledning ser folk inte att musikbranchens horor e lika horiga som alla små bloggfittor osv. som också strävar efter samma sak på samma sätt - pengar å fame(dom i sig självt tommaste orden ja vet) genom å sprida dom dumma budskap som säljer bäst - alla ska supa, konsumtion är lycka, alla ska banta utom killar som måste va biff, kändisar e bättre än vanligt folk.. om man älskar något som ni alla vill påstå att ni älskar hiphop borde ni bli mer kritiska, inte älska allt som man måste nu för tiden om man inte ska va "bakåtsträvare", "hatare" eller "bitter".. för å sammanfatta mina bidrag innan ja försvinner - självklart ska man pusha OM MAN VILL, men musiken kommer först och kvalitet är ALLTID relevant.. en film kan vara bra eller dålig, du erkänner oftast att en film e dålig fast du gillar den, varför inte erkänna när du gillar dålig musik??? lazee ljuger i sin musik enbart för att tjäna, därför borde ingen "misslyckad" rappare se upp till eller vara avundsjuk på honom eller hans likar, ja sätter one hit wonder flagga på lazee men vi får se.. att lyckas beror på va man har för mål, idag har ja hittills LYCKATS rulla ur sängen å sätta på mig ett par av tjejens mjukisbyxor, hade inte planerat något mer innan klockan fyra så va har ja misslyckats med?? därför kan ingen säga när någon annan e lyckad eller misslyckad.. om vi däremot pratar om något specifikt fall på en person som mäter framgång i pengar å berömmelse kan man säga att någon som inte e rik å känd är misslyckad - BC e nog den som e mest bitter å misslyckad här inne mä tanke på va han värderar i livet.. om nån vill svara poppar ja in igen om en vecka eller nått ifall tråden lever då.. nu ska ja puzzla en last minute till amsterdam.. PEACE!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
som ja sa förut, om ja sög av nån gay skivbolagssnubbe Mobbat Hej!
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Det här är ju till mångt och mycket en fråga om identitet. Inte om vem som har rätt eller fel. Hiphop i Sverige är väldigt nytt och vi vet inte rikigt vart vi ska. Så ska det vara. Det finns folk som älskar musik som är lättare att sälja till folk. Modern musik. Det finns dem som fortfaranade gör beats på mpc och rappar i garderoben. Det finns dem som använder sig av musiker a la the roots. Det som förenar dem är förhoppningsvis viljan att delta i något som kan uppsluka en i en autentiskt kreativ process som ger resultat. För det krävs arbete vänner. Oavsett vad jag gör för typ av musik så känner jag gemenskap när jag utövar den. Hemma skrivandes, i studion eller på scen. Och den gemenskapen begränsas inte till medmusiker utan mina sinnen öppnas för andra människor och jag kan dela deras liv på ett öppnare sätt. Pengar vore bra. Men utrymmet för att tjäna pengar och få spelningar och medial exponering är väldigt snävt. Att vi har en bas av hungriga artister som ser sig själva som en del av en kultur ser jag som väldigt possitivt och på sikt identitetsskapande. Massan är grunden. Och de flesta av oss kommer att tillhöra den. Som vi alltid har gjort. Tänk dom som var under Dostojevski, eller under Picasso eller under Einstein. Så fungerar världen. Det är en frihet, om man orkar förstå det.
http://www.soundcloud.com/koltrast
Mobbad : Jag tror du har missuppfattat mig helt. Hojta till när du vill ta om det där i mindre frustrerad ton. Och ja, jag är så jävla misslyckad. Ni genomskådar mig hela tiden för fan! :)
At the gates of Eternity...
I min värld är all musik gratis.
Ålltzen, Växjö, Bremen.
Jag säger bara såhär: Nyckeln till framgång är att hitta balansen mellan att göra musik som alla tycker om, och att göra musik man själv tycker om. Vi kan ta Snoop Dogg som exempel, han gör radio hits med lite Snoopy känsla i dem, om ni förstår vad jag menar. Hip-hop förändras, det har gått 20 år sen Doggystyle, och nuförtiden gillar man mer att lyssna på "fräschare" musik. Hittar man en bra kombination av originalitet och anpassning till den tiden man lever i när man gör musik, så kommer det inte dröja länge tills man når målet. Och självklart så spelar marknadsföring en stor roll, man ska inte sitta på toan, rappa som om man vore den näste Tupac utan att få sin röst hörd.
MVH, Sveriges blivande mest bevakade MVP Den som kommer ha 100 vakter då han é på scen!
Du får komma ihåg att Snoop (och hela västkusten) hade många som hatade på han för att de körde gangsterrap. Ingen kan säga idag att "Doggystyle" eller "The Chronic" inte är en klassiker. Många som inte tyckte så 1993.
Ja men med tanke att Doggystyle och The Chronic gjorde så Hip-Hop gick över till en "Gold era", så man man förstå att de hade många, många lyssnare. Tänk också på att Doggystyle är den näst snabbast säljande Hip-Hop album genom tiderna. Snoop Dogg har förstått att han dock inte kan fortsätta med att göra "ren Hip-Hop" som han gjorde för 20 år sedan, därför säljer han fortfarande skivor och har hög status bland alla artister. Nas, den som släppte den bästa Hip-Hop albumet genom tiderna å andra sidan insåg inte att tider förändras, och gjorde musik på samma vis som han gjorde förr. Därför är han känd endast bland de riktiga Hip-Hop skallarna, om man nu kan säga så.
MVH, Sveriges blivande mest bevakade MVP Den som kommer ha 100 vakter då han é på scen!
Nja... jag måste faktiskt korrigera dig där att hans två senaste skivor inte har gått bra alls. Snoop har istället blivit väldigt folklig i USA, vilket ger han extra klirr i kassan.
Det är inte så dåligt ändå?
Absolut inte. Men jag ville bara påpeka att trots att han ständigt förnyat hans sound, så har det inte gått så bra för han. Tvärtom så har den ena skivan efter den andra sålt mindre och mindre.
En sak som jag tycker glömts bort i den här tråden är personligheten hos en rappare, den omtalade s.k "swaggern", ordet som verkar vara så poppis att droppa i alla låtar. 90% av alla rappare i sverige har total avsaknad av integritet, originalitet och personlighet. Här finns det ju otaliga exempel där vi har grymma rappare som har noll utstrålning. Rappare som grindar 24/7men som fortfarande aldrig kommer att slå igenom eftersom dom inte har "Det", star potential, det man behöver för att bli en stjärna. Jag tänker inte namedroppa någon just nu, men ni om ni tänker efter några sekunder så kommer ni säkerligen på en hel del namn själva.
Tror inte du orkar namedroppa alla, då det blir uppemot hundratals "rappare".
Producent
2010-08-25 13:38
Most definatly
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Ikväll uppträder Lazee på Hudson Terrace i centrala New York. Hårt jobb har än en gång lönat sig för Lazee.
"lönat sig". det där e väl inte mycket å hänga i julgranen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alla på Whoa som har uppträtt i New York, sträck upp en hand! Det är ganska mycket att hänga i julgranen.
mobbatbarn har skrivit något av det vettigaste jag har läst på whoa.. ever. Hade aldrig kunnat säga det bättre själv, tung inställning och tack för en trevlig läsning.
Klipp relevant till ämnet!
Det där är inte alls relaterat till ämnet med tanke på att min trådstart inte handlade om att tjäna pengar som rappare vilket jag poängterat flera gånger.. Trådstarten handlar om att kämpa för att komma någonstans med sitt musikskapande. Grundpoängen var med andra ord att majoriteten av svenska rappare inte jobbar tillräckligt hårt utan har blivit alldeles för bekväma med sin situation och inte brinner tillräckligt mycket för det dem gör... Förövrigt nämner ju snubben i videon att lyrics inte är allt, utan de som har lyckats bäst är de som lyckas kombinera genomtänkta texter men samtidigt har "swing to it".
Du e bara lite kinkig för att jag valde mobbatbarns sida :o) Nu påstod jag inte klippet var identiskt med ämnet, men klart det har med diskussionen att göra? Ni har ju talat om vad som karaktäriserar en lyckad artist och vad som krävs för att lyckas osv det klingar jättefint med klippet tycker jag
Grundpoängen var med andra ord att majoriteten av svenska rappare inte jobbar tillräckligt hårt utan har blivit alldeles för bekväma med sin situation och inte brinner tillräckligt mycket för det dem gör... Kvaliten blir även lidanden också när hunger inte finns. Varför anstränga sig?
Eylem:
"Ni har ju talat om vad som karaktäriserar en lyckad artist och vad som krävs för att lyckas osv det klingar jättefint med klippet tycker jag" Jag skrev aldrig att "lyckad som artist" var detsamma som att "tjäna pengar som artist".
Jag tror inte ens att Lazee tjänar så jättemycket pengar på sin musik...
..Men att en Svensk musikartist har regelbundna spelningar runt om i hela världen måste väl ändå vara ett sätt att karaktärisera en "lyckad artist"?
Har inte till vana att memorera vartenda ord som skrivs här så ursäkta att jag syndar, men om vi ändå ska märka ord så är "tjäna pengar som artist" mer relevant till klippet jag länkade än "lyckad som.." Om du ser honom som en lyckad artist så finns det väl inget mer att diskutera. Jag tycker det bästa är sagt i tråden redan..
Kvalitén ni tjafsar om här inne är en smaksak om vi nu ska vara ärliga om många av alla dessa jävla rapparna i sverige försökte anstränga sig så jävla hårt att keep it så jävla real så hade industrin varit så mycket bättre. Vartenda jävel som har fått en chans att öppna dörren för hiphopen i sverige har gång på gång fuckat upp alla chanser genom att försöka keep it real. MTV Beat kunde ha varit något som hade fungerat hur bra som helst idag till exempel om inte Eye N I försökte keep it real och boombapigt. Denna jävla bakåtsträvan i mentalitet där vi ska enbart gå på den estetiska nivån kommer alltid vara hiphop industrins i sverige tyvärr. Jag säger detta för att jag talar av egen ernfarenhet.. 7 års intensivt grindande enbart på USA scenen talar för alla mina placements jag har gjort med artister. Jag säger nu inte att ni ska ha min mentalitet whatsoever missförstå mig inte där jag säger bara att anledningen till att ingen lyckas här är för att ni har vänt på hela skiten och gjort det till 90% musik och 10% business och det är därför ingenting sker vartenda jävel vet att musiken är bara 10% och 90% business och någon måste göra något snart. Jag har fortfarande ett väldigt starkt förakt gentemot svenska rappare som tror att de ska få beats serverat för att vi bor i sverige och du som producent kanske ger de en singel men ni ska dela på stim pengarna endast medans den här rapparen/rapparna är ute och turnerar sverige tack vare ditt beat? För mig är det helt sjukt vi kanske kan börja där med att hiphop producenterna i detta land får börja ta betalt av andra rappare? Jag har verkligen inte lust att renskriva ett skit av det jag har skrivit ovan utan vill bara säga mitt för jag anser att jag har lyckats mer än många rappare i detta mupp land som åker fram och tillbaka till usa som fortfarande inte kan äta ordentligt på sin musik det för mig är riktigt sorgligt och ett bevis på att ni måste steppa upp er business game. Alla kan rappa nuförtiden känns det som men det finns verkligen också förklaringar till varför artister som exempel Gucci Mane eller wocka Flocka flame som egentligen är ingenting att hänga i granen lyricmässigt men de vet hur man underhåller och där här ni ett bra exempel på hur man kan keep it real på sin hustle och ta en bit av en marknad som finns där ute god natt
Alla kan rappa nuförtiden känns det som men det finns verkligen också förklaringar till varför artister som exempel Gucci Mane eller wocka Flocka flame som egentligen är ingenting att hänga i granen lyricmässigt men de vet hur man underhåller nej, dom vet inte hur man underhåller. dom vet hur man hittar folk, som tycker att det dom gör är "underhållande".
Om du inte är en bra rappare, försök åtminstone att vara intressant.
Kvalitén ni tjafsar om här inne är en smaksak om vi nu ska vara ärliga om många av alla dessa jävla rapparna i sverige försökte anstränga sig så jävla hårt att keep it så jävla real så hade industrin varit så mycket bättre. Du nämnde att producenter borde få en bit av kakan om en artist kör på deras beat. Självfallet!
Även när det gäller hype så ska alla dom som har vart med i låtskapandet få sin del.
För många svenska rapartister idag är allt för ego och ska bara ha och ha.. Man måste ge och ta för att få nått man förtjänar.
Alla som har nått med låten att göra som t ex producenter, mixare, låtskrivare borde få synnas mera!
Äran går till rapparen man hör, men i själva verket vore dom ingenting utan de där lilla "extra" som mixaren, producenten eller låtskrivaren tillverkar.
Och nu tänker ni säkert " men vadå, rapparen kan sin sak" Jo visst, men individen hade inte ens vart hälften så bra i svensk masslyssning om de inte vore för dom 3 tillverkarna jag nämnde...
Alla har vi delade åsikter, men så här ser jag på saken..
Ordet "kvalité" har bytt skepnad på senare tid. Jag kan gå med på att man ska få definiera ordet hur man vill, men sånt här gränslöst tänkande har även sina konsekvenser. Idag sjunker kraven på hiphopartister gällande musikalitet, lyricism, teknik osv tillsammans med argumentet "kvalité är en smaksak". Är det verkligen en smaksak? Jag kan ogilla en låt, men ändå tycka att den är kvalitativ. Det verkar som att, ju mer tiden går desto mer utesluter man viktiga punkter från sin definition av kvalité, vilket får mig att undra > hur långt ska/kan detta fortsätta? Hur kommer man se på kvalité om några år? Hur hade matindustrin sett ut om man hade samma inställning på kvalité? :o)
Det behövs fler business minds i svensk hiphop, driftigt folk som dalastdon tillexempel som kan hjälpa rappare/proddare med marknadsföring etc. Folk som styr upp evenemang osv. Ja, folk som tycker sånt skit är roligt helt enkelt. go getters som lazy... han kanske borde bli skivbolags VD för ett svensk hiphop bolag istället för rappare? Vem fan orkar pusha skiten efter man proddat beaten, skrivit texten, mixat och mastrat och ibland även designat omslaget... eller är det bara jag som är lat jävel hehe. Orkar inte slänga på ens skit i ansiktet på folk. Det enda du som artist kan göra är att spela så mycket som möjligt, smarta reklam kupper får annat folk sitta och klura ut. Rätt man på rätt plats. Som sagt... För många rappare, för få lyssnare. Sverige är fortfarande ett rock och dansbandsland, så därför måste scenen hjälpas åt. Skapa ett större intresse för rap musik bland ungdomar. Framförallt en respekt för konstformen, ordlek etc.... Jänkarna har det naturligt, det finns deras bröstmjölk. Men och andra sidan jänkarna är jävligt duktiga på pusha varandra något som svenskar e kass på.
Crime Pays, ask the Rothschilds!
Skapare, visionär, do:ers och go:getters. Jävligt omöjligt att vara duktig på allt detta om man är en person. Vi delar upp arbetet istället!
Skaffa Auto-Tune då blir du Världskänd ;) Not!
www.Halfwaycrookz.blogspot.com - Hiphop Blogg - www.twitter.com/izton - Follow me -
Det har du rätt i Dirty-Dave. Vi som kallar oss för publik måste se till att hjälpa till att lyfta upp de individer som vi gillar och ge dem stöd genom att komma på spelningar, sprida deras musik osv.. Men utöver det, ang att vara promoter åt en enskild artist eller liknande.. Det är just det, det är svårt att hitta någon artist som verkligen vill göra saker fullt ut. Varför skulle man vilja spendera pengar och tid på en artist som i sin tur inte går all out och känns allmänt ointresserad/upptagen med annat.
Tänk er egentligen hur många här i sverige som förväntar sig beatsen gratis som ni ska hooka de med och hur mycket de är ute och turnerar med ert beat live tycker ni det är rättvist att de får äta utav ert beat men inte ni?
Tänk er egentligen hur många här i sverige som förväntar sig beatsen gratis som ni ska hooka de med och hur mycket de är ute och turnerar med ert beat live tycker ni det är rättvist att de får äta utav ert beat men inte ni? Du har fan frågat redan 5ggr .Varje tråd handlar inte om att folk förväntar sig gratis beats ifrån dig.
WWW.COULISSE.SE
Yun_DI P21 För en promoter/manager gäller ju det att pusha artisten. Tycker provision är en bra grej. Säg att en manager fixar 10 spelningar åt en artist och förhandlar pris och allt, managern får 10-20 % av intäkterna på liveshowem. Hur bra lyckas en promoter snacka till sig spelningar åt artisten? Visst, det blir mycket tid som slängsbort. Jag har inte tjänat många ören på min musik. Men dom tillfällen jag har planerat och styrt upp liveshows/evenemang har jag dragit in flera 3-4000 + rätt i fickan. Iof, ganska mycket jobb så timlönen e väl inte den bästa men man sliter ju inte ut sig direkt. Det är mycket folk som förväntar free rides i det här landet. Speciellt dom yngre, vill låna studio gratis + beats på det. Det håller liksom inte när man måste fylla tallriken med mat. Tid är pengar och det är något som inte alla förstår. En annan fick börja med leksaksmic och recca på stereons karaoke funktion till tape, ingen lärde mig ett shit. Visst, är man ung och går i skolan finns det inte mycket pengar. Men en symbolisk summa är alla värda. Sen är det en annan sak om man hittar någon rappare man gillar och vill hjälpa så är det en annan sak. Men producenter måste anpassa sina priser efter scenens marknad och pengar i rörelse, vilket är 0.00 kr just nu i Sverige haha.
Gillar hur Yun och BC99 mer eller mindre säger att Markoolio är en av Sveriges bästa rappare genom tiderna. Kanske kan passa på att tipsa om en ny grupp som kan bli Sveriges nästa stjärnskott: http://www.myspace.com/elovbeny De har ju trots allt över 300.000 views på myspace, och är signade av Warner Music. Sjuk talang, rekommenderas!
Jag tycker om att lasa internetdiskussioner dar folk som BC bjuder pa hundratals roliga citat, men blir sedan lite morkradd nar jag inser att dessa personer finns pa riktigt. Lite som att diskutera med sverigedemokrater.
Whodat: Ja det EXAKT det vi har sagt. Läs det du vill läsa och tolka det du vill tolka till din favör, betyder fortfarande inte att det är sant för det. Sub : Ska mitt sätt att resonera och diskutera liknas vid en Sverigedemokrat? Snarare du som besitter den typiska svenska självgodheten och trångsyntheten. Dra ur sladden och vakna ur The Matrix, pysen.
OsvenskTiger: Du e fan efterbliven jag talar för alla producenter här och ger de en rådgivning att inte ge ut gratis beats till dessa svenska rappare för skulle låten slå igenom så kommer de tjäna på låten mer än vad du som producent skulle därför ska ALLA producenter i detta forum ta betalt för beatet och ha sina stim klara för det också. Detta är om man vet att artisten är nogorlunda stor och kommer göra något med beatet.
Förövrigt kunde vi ha haft en rullande industri inom svensk hiphop precis som i danmark tänk nu på att danskarna är hälften av folket här i sverige endå rullar deras hiphopscen mycket mer än vårt och vet ni varför detta är? För att danskarna slutade keep it real och insåg att de kunde göra en industri av hiphopen. Här i sverige har många haft hur många möjligheter som helst att öpnna dörrar och göra det till en industri som fungerar men istället valt att hålla det äkta och fastnat i keep it real stadiet som gjorde att allting bara fuckades upp och nu har ni istället 10 pers som syns och spelas på radio ordentligen gällande hiphop när det kunde ha varit 1000 artister som får industrin att rulla... Jag har så många som jag vill namedroppa som har haft stafetten att ta oss alla vidare men fuckade upp det istället... Vill inte namedroppa de då de är verkligen inte värda att nämnas tyvärr blir jag bara irriterad varje gång jag tänker på det... Jag förstår verkligen inte hur vi kan vara så efterblivna...
Och nej du kan inte döma mig för att det finns en stor jävla anledning varför artister som Slim Thug Bun B Z-ro Yukmouth C-bo Mistah Fab Tech N9ne Too Short E-40 Freeway Beanie Sigel Kurupt T-pain Rick Ross The Jacka mfl väljer att fucka med mig.. Det är för att jag uppenbarligen gör något rätt och har gått ifrån hela det där keep it real stadiet som många verkar stanna i. Var aldrig rädd för att försöka det är rådet jag kan ge er. Var aldrig rädd att försöka sikta alltid högre än vad du förväntar dig för att då blir du aldrig besviken om du kanske hamnar på steg 7 av 10 på skalan istället för att vara på steg 1-3 för att du inte har vågat försöka. Jag supportar vart enda jävel som grindar för sin musik. Din karriär består alltid av cirka 15% musik och 85% business om jag får säga det för att det så mycket omkring som måste fixa och du kan göra den biten själv också utan att förlita dig på någon. Kan jag så kan verkligen du och jag har tagit mig upp ifrån skit som måååånga i denna hiphop industrin har lagt på mig.
Du e fan efterbliven jag talar för alla producenter här och ger de en rådgivning att inte ge ut gratis beats till dessa svenska rappare för skulle låten slå igenom så kommer de tjäna på låten mer än vad du som producent skulle därför ska ALLA producenter i detta forum ta betalt för beatet och ha sina stim klara för det också. Detta är om man vet att artisten är nogorlunda stor och kommer göra något med beatet. Varför tar du inte betald för dina goda råd?Ngn kan faktiskt tjäna skitmkt på de.
Du har ju din grind med alla E-nummer som verkar väldigt sweet + du bor inte ens i Sverige så jag förstår inte vad du vill.
WWW.COULISSE.SE
Jag bor i sverige och har jobbat mig upp ifrån 0 i denna industrin. Har lärt mig allting själv och INGEN har hjälpt mig att komma dit jag har kommit idag inget skivbolag managers och annat skit.. Bara jag mina trogna producenter och min jävla mobiltelefon.
Don Om du nu är värsta liraren och shit går bra för dig, så undrar jag varför du sitter här och är ett rövhåL? Jag tycker lite synd om dig för jag tror att du är lite ensam.. det här säger jag med tanke på hur svårt det är att stå ut med dryga personer som måste hävda sig varje gång dom får chansen. Men vem vet! du kanske är en skit schysst snubbe i verkligheten som planterar blommor och träd under sin fritid, oavsett så börjar det bli riktigt irriterande med dina egotrippade inlägg.. och nej, det här har inget att göra med att jag på något sätt känner avund för det du gör, eller att jag försöker "keep it real" och kalla mig jante när jag säger att någon borde introducera ödmjukhet för dig. Jag tror inte att det bara hade varit en moralisk investering, men också bra för din business om du slutade dunka din egen rygg så jävla mycket.
Trodde tråden gick ut på varför ingen lyckas med sin musik här och jag förklarade klart och tydligt varför kanske lite egotrippande yea.. Men jag har ingen kärlek för svenska gamet pågrund av att alla förväntar sig en massa skit gratis så fungerar det inte liksom. Du kan inte springa in till en butik och tro att du kan ta en coca cola och samma sak ska gälla för beats och verser i detta landet annars stannar vi verkligen i detta keep it real stadie och vi kommer ha den här mentalitet som Eylem har bland annat.
Jag minns ett klipp med Alchemist (som jag inte finner så spännande som producent egentligen) där han gav råd till alla unga beatmakers som försökte slå igenom. Nu citerar jag ingenting, men han sa något i stil med > skaffa dig ett jobb och försök inte leva på din musik innan du hittar vad du verkligen vill göra, på så sätt behöver du inte oroa dig över pengar när du befinner dig i utvecklingsstadiet och kan skapa din musik ifred. Nu vet jag inte hur pass lojal han är till sina ord, men det spelar ingen roll, det är goda råd för alla som följer dom. Det är vad jag antar att du menar med "keep it real", isf är jag in awe of keeping it real. Jag och väldigt många andra, tro det eller ej, är intresserade av självaste musiken , lustigt va? För vissa musiker innebär musikalisk tillfredsställelse allting. Dom känner sig lyckade genom att underhålla sin publik (ibland en väldigt särskild publik) och det räcker för dom.. att du inte känner att det gagnar dig, dina affärer och din mentalitet har inget med saken att göra, dom blir inte mindre lyckade för det. Bara tanken att personer som du försöker sätta patent på detta begrepp (lyckad) äcklar mig, det slutar med att personer som du mobbar ut dom som, enligt dina egna kriterier, är misslyckade. Du får helt enkelt acceptera att vissa inte delar samma uppfattning som du. Sen när har det varit på musikens villkor? Jag har alltid haft den uppfattningen att dom som försöker hålla sig till sina individuella stilar är den "utsatta" gruppen, inte tvärtom.
Den mentaliteten du har får man när man nöjer sig med det lilla och har egentligen 0 i business sinnet.
och denna tråden gick ut på varför folk inte lyckas med sin musik och nu vet du varför :)
? Det är snarare dom som investerar tid på sin musik som inte nöjer sig med det minsta lilla. Lustigt att du ser dedikation som ett hinder, något som vanligtvis förstärker slutprodukten och skapar finansiella möjligheter, men tydligen inte i din värld.