om han kallade sig själv det så e det inte för att han tyckte det var kul utan snarare för att han hade dåligt själförtroende och tyckte illa om sig själv. inte roligt i mina ögon. det e lite samma med de som e klassens clown. de låtsas som att de bara e roliga men i verkligheten döljs där under sorg och depression.
Zittla - The Fatal
jag vet inte. alltså ja tycker väl snarare att det e jag som har vunnit om jag tar avstånd ifrån det på de sättet. det jag menar är att eftersom att du känner att du måste ta avstånd från det så begränsar du din livsstil otroligt mkt. ett exempel är ju att du väljer bort musik du egentligen gillar bara för att en av dom som skapat musiken har lagt en rad om mobbning. därför hade jag nog känt att dom vann tillslut, om jag var i din sits. och jag vet hur hemskt mobbning kan vara du behöver inte berätta din livshistoria för att jag ska förstå. det har ju inte med det jag syftar på att göra.
jag förstår hur du menar, och det e jobbigt att behöva göra så, men jag tycker helt enkelt att det e nödvändigt. sen finns det inte så mkt man kan göra år det såhär i efterhand. sen går det iofs att ge tillbaks genom att bygga en god karriär, vilket jag försöker göra nu. man kan även göra mindre saker som att se till så att man har fler vänner än dem på facebook och inte adda dem som mobbat.
Zittla - The Fatal
Jafari P22: jag har uppfattat vid det här laget att Ison var mobbad när han gick i skolan. vad menar du "på skoj", det spelar väl ingen jävla roll om de menade illa lr inte, så länge han uppfattade det som taskigt själv. Spelar väl en jävla roll om det var enskämtgrej mellan båda parter eller är det upp till dig nu att bestämma vad som är mobbning eller inte angående andra? btw; du borde nog byta musikstil om du inte gillar folk som är "elaka" i musiken, btw2; är eminem en mobbare enligt dig för att han i filmen 8mile(som är verklighetsbaserad) battlar och "mobbar" folk?
CIRKEN ÄR SLUTEN VOL.1 SLÄPPT!
jag har alltid varit ett eminemfan. började lyssna på honom när jag var 12 o har gjort det sen dess. han var precis som jag extremt mobbad i skolan och därför kan jag relatera till mkt utav det han säger. nej han är absolut INTE en mobbare och det e fulltständigt skitsnack att battles skulle vara mobbing. i battles e, tvärtemot i skolan, båda med på det. jag har väldigt svårt att tänka mig att någon skulle vilja bli kallad för något som innehåller ordet bajs. detta e inte samma sak som att dissa någons rapstil eller för den delen livsstil. man väljer att gå upp på scenen och bli dissad. en jämförelse som menar att man väljer att gå till skolan och därigenom får skylla sig själv vore absurd. det e helt enkelt inte samma sak.
Zittla - The Fatal
Men då måste du väl ställa dig tveksam till väldigt många rader med eminem?
exempel?
Zittla - The Fatal
Jag tänkte på typ allt han gjort nästan? Sättet han nedvärderar kändisars utseende, gör sig lustig över cp-skadade och typ allt möjligt?
jag håller med om att han sagt dumma grejer ibland. tar avstånd ifrån låten Kim till exempel. samma sak gäller väl hans trakasserier av britney spears (även om jag inte gillar hennes musik). samma sak kanske gäller ison, men inte riktigt samma sak eftersom eminem samtidigt rappar om att han varit mobbad och därigenom kriticerar fenomenet mobbing. detta har jag inte hört ison göra tyvärr.
Zittla - The Fatal
hahahahahahhahahaahahhhahahhahahahhaha Jafari du är en mycket sjuk människa, har lurat sönder nästan alla med den här tråden. Men de värsta är alla som försöker förklara och ge sin syn på saken. Hur kan ni inte förstå att han driver? hahahaha ni gör bort er!
Kommer inte på något roligt/intressant/inspirerande att skriva här. Ärligt.
Miohramamked nja tycker fortfarande mobbning är ett ämne som är värt att diskutera varesig den här pajasen som startat tråden driver med oss eller inte. Inte direkt så jag ligger sömnlös över det direkt. Du är rätt lurad om du tror det kanske? :o
Miohramamked nej jag driver inte din jävla idiot. mobbing e inget att skoja om. shyffert varför kallar du mig för pajas? vad fan har jag gjort dig?
Zittla - The Fatal
Men alltså, Eminem hatar ju bögar? det är ju mobbing och fördomar i samma paket
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
lägg ner denna sjuka DISSkution nu för fan!
Har icke läst alla kommentarer! Men vafan, det är ju musik. Man säger sånt i rap, och bara för de behöver dem inte va mobbare!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
orka jag blev mobbad som faan , men inte faan slutar jag lyssna på folk jag tycker om bara för det. Jag är faan kompis med ett par av mina mobbare idag
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
jag beundrar dig som e en så bra människa att du kan förlåta dem. det skulle jag aldrig kunna göra. starkt jobbat!
Zittla - The Fatal
Denna posten är nödvändig. http://www.youtube.com/watch?v=IbodyT4KyaI
Jafari P22 Jag har skrivit en roman till dig och du knappt läser det, eller svara med "Okej". Vill du få igång en diskussion kanske du ska försöka kommunicera. Låter den här tråden självdö nu för jag har sagt mitt, så läs det jag skrivit en gång till om du har det svårt nån dag. Borde hjälpa lite i alla fall...FiddeFisk Ge mig tillbaka mina minuter.
FiddeFisk de som har gjort den där låten e idioter. och om de e mobbare på riktigt kan de verkligen dra åt helvete. stolta över att de muggdoppat folk lixom. däremot vet jag inte riktigt vad jag ska tro. ganska sannolikt att d var mobbade i skolan och har komplex över detta. därför känner de sig häftiga och menar att de var mobbare. riktigt dålig låt på alla sätt.
Zittla - The Fatal
schyffert jag tycker att jag har svarat på det mesta du har skrivit. sen e det kanske inte så konstigt att jag inte ger en person som kallar mig för trögare än trögast och undervärderar mig genom andra spydiga kommentarer allt för mkt uppmärksamhet.
Zittla - The Fatal
Redaktionen
2009-10-10 20:07
Jafari P22
om han kallade sig själv det så e det inte för att han tyckte det var kul utan snarare för att han hade dåligt själförtroende och tyckte illa om sig själv. inte roligt i mina ögon. det e lite samma med de som e klassens clown. de låtsas som att de bara e roliga men i verkligheten döljs där under sorg och depression hört talas om självdistans? för övrigt verkar du tro att alla människor är precis som exemplen i Psykologi-boken.. så är inte fallet..
så du säger att jag har dåligt självförtroende och tycker illa om mig själv ifall jag kallar mig "skit-bagarn"?
ne.. du verkar inte ha den bästa kollen precis..
Moderator - Som en lokalvårdare, fast i cyberrymden..
http://www.martypatches.com http://www.danielmeyer.se
jag e mycket skeptisk till alla typer av psyokologi, och även psykiatri. det du påstår stämmer helt enkelt inte. i skolan läste vi i princip enbart om freud och honom tycker jag illa om eftersom han var pedofil. jag tror inte att folk e simpla och lätta att förstå sig på, tvärtom! jepp, jag vet vad självdistans e, men föredrar begreppet självinsikt. att man har självdistans e enligt mig (hör och häpna, det står inte i psykologiboken!) ett tecken på dåligt självförtroende. jag gillar helt enkelt inte begreppet självdistans av den enkla orsaken att man underminerar sig själv om man har det.
Zittla - The Fatal
det e lite samma med de som e klassens clown. de låtsas som att de bara e roliga men i verkligheten döljs där under sorg och depression öh.. "låtsas" som dom är roliga? det är väl ändå omvärlden som bestämmer om dom ÄR roliga eller inte? om du träffar en snubbe som är rolig, tänker du "stackars jävel, han måste vara sjukt deprimerad" då.....?
jag tror fortfarande att du får det mkt lättare med allt i livet om du ändrar ditt eget tankesätt litegrann.
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det
Cynism tackar för omtanken, men det lär väl kosta en miljon i minuten att ringa dit. sen har jag redan nån o prata med, även om vi inte direkt gör några framsteg om ja ska va ärlig.
Zittla - The Fatal
lite konstigt uttryckt kanske. det jag menar e att de låtsas som att de e så glada men e inte det i verkligheten. och ja, jag tycker att de ofta e roliga, men det hör inte till saken. jag var själv klassens clown en period.
Zittla - The Fatal
tror du verkligen inte att åtminstone dom flesta av dom faktiskt ÄR glada? alla människor lever inte i total misär, tro det eller ej. det var det jag ville få fram.
nej, jag tror inte att folk som e roliga har mindre problem och ett bättre liv än andra.
Zittla - The Fatal
Jafari P22nej, jag tror inte att folk som e roliga har mindre problem och ett bättre liv än andra. är väl inte det vi pratade om ? vi pratade om att du tror att alla som är glada är deprimerade, lever i misär osv, och nu börjar du prata om "mindre problem" och "bättre liv än andra" snacka bort is the shit.net ?
CIRKEN ÄR SLUTEN VOL.1 SLÄPPT!
jo fast det e väl trots allt det vi pratar om. vi pratar om folk som e klassens clown, det var du som drog in begreppet glada i diskussionen.
Zittla - The Fatal
mobbade barn ska inte lyssna pa hiphop, ingenting for kansliga sma charmtroll som dig...
Redaktionen
2011-09-21 22:04
ja men endå. obs, jag är jafari, fast kallar mig nu zittla.
¨
Minns någon denna klassiker?
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Va e detta för barnsligt skittråd "vill ta reda på om dom var mobbare". tycker du nt om deras texter så lyssna inte på dom, jag tror inte någon vinner eller förlorar på det lol! denna och "b reals respekt" tråden är det löjligaste jag har sett här...
Anakinsky Ja man motarbetar bäst trådar med att uppa dem
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare
2012-03-15 18:31