I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ison o Fille - Mobbare?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2009-10-01 22:50

Ison o Fille - Mobbare?

jag tänker inte berätta hela min historia, men jag har själv varit mycket mobbad. jag har länge lyssnat på highwon och gillar deras musik, och därför blev jag väldigt besviken när jag hörde ison säga följande:

Känn igen mig som jag mobbade dig när vi var små/
Jag har inte ändras nånting, lika jobbig nu som då/

Vart är mina grabbar? Hjälp, samla ihop alla/
För shuno spelar mangas, kan vara tvungen att dabbas/

hur är det nu? är ison mobbare? i sånna fall kommer jag att sluta lyssna på dem och ta avstånd ifrån deras musik. jag inser självklart att det är fel att döma ut hela highwon kollektivet p.g.a. något som enbart en av medlemmarna sagt. samtidigt är det kanske inte helt fel att anta att mobbare umgås med andra mobbare.

orsaken att jag frågar mig om Fille oxå är mobbare är för att jag har hört låten Dum Jävel där han b.l.a. säger: om du mimar till en låt å du inte ens kan texten
sluta röra läppen, vafan håll bara käften. hela den låten bör väl i princip tolkas som en hyllning till mobbing.

notera att det i princip bara är "känn igen mig som jag mobbade dig när vi var små, har inte ändrats nånting lika jobbig nu som då" som är avgörande i antagandet att han mobbar. nu har han sagt det lixom. även om det skulle visa sig att han inte är mobbare, så får han väl skylla sig själv att folk tror det när han i princip har erkänt det själv?

jag har inte skapat denna tråd för att hacka ner på denna grupp på något sätt. jag vill helt enkelt bara veta sanningen eftersom jag tar avstånd ifrån mobbing. jag hoppas att ingen tolkar denna tråd som kränkande eller att jag försöker mobba folk tillbaks. som sagt vill jag bara veta sanningen.

Zittla - The Fatal