I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mr. Loco jobbar med The Game's brorsa "Big Fase 100"

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-05-16 20:38

Mr. Loco jobbar med The Game's brorsa "Big Fase 100"

MALMO STAND UP!! SVERIGE STAND UP!!! SENASTE NYTT MED MR. LOCO!!!

Jag haller pa jobba pa min nya mixtape just nu som heter "Tha Disciple of an Assassin" och har nyss gjort en ny lat med "Big Fase 100" som e The Game's brorsa... Jag har oxa precis gjort en ny intervju med Hype Talk Radio i USA som ni kan kolla in

Länk till http://www.blogtalkradio.com/thehypemagazine/2009/05/12/Interview-with-Mr-Loco-hosted-by-Taj-Longino

SUPPORT MR. LOCO
WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO

2009-06-13 07:22
Har har ni laten vi spela inLänk till
http://www.zshare.net/audio/6109482601458a40/

Skriv garna lite feedback
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO

2009-06-13 17:41
Du fortsätter att imponera! Du kommer få din hype med tiden, oroa dig inte om det. Spelar ingen roll om man tar små steg, så länge man går åt rätt håll.

Grattis!

2009-06-14 03:18
Tack mannen! Ja jag jobbar hart som fan o i Cali har mitt namn bara vuxit pa sista tiden, skulle va fett om Sverige nagon gang skulle fa upp ogonen, for jag representerar for Malmo oxa!
Ni andra sov inte pa detta! Ladda hem singeln and keep your eyez open for "Mr. Loco - Tha Disciple of an Assassin", denna mixtape kommer ej att besvika! Jag har features med JT The Bigga Figga, 2pac's gamla crew Thug Life, Big Fase 100 och manga fler!!

2009-06-17 05:24
Jag fattar shi varfor ni andra pa forumet alltid sover pa saker jag laddar upp?? Hur manga i Sverige gor internationell hip hop? Jag har flyttat fran Sverige, men jag representerar fortfarande for er och jobbar med en hel del riktiga legender inom USA's hip hop scen...
Jag e fran Cali ursprungligen, men jag bodde i Sverige i 16 ar so det e klart jag vill representera for er, men ibland efter manga ar av att forsoka promota i Sverige o inte far nagon som helst repsons forutom fran ett par en staka som skriver nagot... Det e lite skadat allvarligt talat...

Nar en som Lazee kommer fran ingenstans o gor mycket internationellt och han hade DJ Kay Slay som presenterade hans forsta mixtape so far han sin props... Det e bra! Lazee e duktig o borde fa det, men jag menar, en som gjort skit mycket arbete och startade med en budget pa noll och fick features med folk som var 2pac's narmaste och inte bara det, men att dom accepterar en som en andra generations medlem, so sager ni ingenting?? Jag menar jag behover inte nagon repsons fran Sverige, for jag har fatt respekt i varldens andra kanter, men det hade varit kul att se Sverige fa upp ogonen for en som lagt in en massa arbete pa att fa upp folks ogon i USA att Sverige oxa har en hip hop scen...

It's all good whatever, but to get my shine in the country I came up in and that I still to this day represent would be cool, but if that never happens, then fuck it...

Till alla som har nagon gang skrivit feedback, bra och daligt, Big Ups till er att ni vissat nagot intresse aven om ni shi gilla det...

2009-06-17 16:57
Låten är fet inge snack om det! Bigup!

2009-06-17 17:13
Brorsan det kommer! Det tar sin tid. Det tog ett bra tag innan J-Son "kom upp" och allmänheten kände till honom. Nu tog jag J-Son för att han är ett bra exempel för han börjar verkligen komma upp nu men vi var en del som pumpade hans låtar för flera år sen och han var lack för att han inte fick den uppmärksamheten som han tyckte han förtjänade.

2009-06-17 19:01
ja det e verkligen ett bra exempel! I really feel where he comin from! Tack for ert feedback pa laten oxa, och Aasa, jag e glad du digga Låten

2009-06-17 19:38
Helt okej låt, fanns ett par tunga på din myspace. Fortsätt göra din grej, om folk gillar det du gör så kommer det uppmärksammas. :)

2009-06-17 21:20
klart de finns folk som diggar, men inte på whoa skulle jag tro.

2009-06-18 01:08
Aasa, jo jag vet det, som jag sa so finns det manga olika delar av varlden som diggar min musik o speciellt USA... Det som jag menade var att landet som jag borja min musik hustle har knappt visat nagot intresse tidigare o jag har gjort detta i manga ar nu... Jag uppskattar all er feeback o det va fett att ni verka gilla den nya Låten med Big Fase 100...

2009-06-18 23:49
du e tung som fan, förväntade mig mer ifrån games bror :(

peeys out
Pleassure
Du fyller ingen mening i dagen, som en fästing//

2009-06-19 01:06
Du lägger tungt mannen. Problemet med whoa är att folk generellt lider av en sektmentalitet här på forumet. Inget förutom flowerpower-skit, du vet musik som påminner om den svenska undergrounden från 90-talet får uppmärksamhet här. Du behöver bara fisa och nollorna reagerar kollektivt med sin hating.

Fucking nollor...

Hur som helst, ska bli kul att höra mer från dig i framtiden. Big ups!

Checka:

(kommer bli kul med tanke på ditt sammarbete med thug life)

Keep in touch
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-19 02:08
Tungt som fan! Tråkigt med dålig feedback, detta förtjänar utan tvekan mer. Men som sagt, det är väl ett vanligt fenomen här. Hur som helst, ser fram emot att höra mer och grattis till framgången i staterna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-06-19 02:43
Tungt, du gör det stort.. Aint nuffin but love!

2009-06-19 06:58
Tack som fan till alla! Det e bra att folk borjar bli lite mer uppmarksamma om min musik i Sverige!! Keep the feedback comin people!!

2009-06-19 09:34
Varför heter mixtapet "The disciple of an assassin"?
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2009-06-19 11:13
For att Tupac's gamla "road dawg" Assassin fran Thug Life e den som skolat mej i gamet and took me under his wing... Assassin har gjort riktigt mycket for mej so min mixtape e dedicated till honom, darfor heter den Tha Disciple of an Assassin...

2009-06-19 12:15
Asså nu har jag inte lyssnat o så o ingen disrespect till dig men du gör alltid låtar med avdankade artister "tupacs crew" eller med folks bröder osv...fetare om du gör dina egna låtar eller har "riktiga" namn med inte lil jons kusin, tupacs gamla polare och games halvbrorsa

2009-06-19 18:43
skoj när de går bra för folk !

2009-06-19 19:46
Sverige gillar bara technorap och down south-skit. Coolt med sådana features du fixat!

2009-06-19 21:20
MRSalesman, jag gor egna tracks med, men du borde shi dissrespektera Outlawz o Big Fase 100, dom e riktiga namn och inte avdankade artister som du sager... Outlawz saljer fortfarande o har varit i gamet anda sen 2pac dog, dom har aldrig slutat, o dom e mer respekterade an manga andra, o riktiga legender... The Game's brorsa har mer respekt o Street Cred an vad The Game har om vi ska va arliga.. Ja hans bror kanske saljer lite mer pga att han e pa en Major, men det har inte andrat pa att Big Fase gor sin grej! Hade det inte varit for Big Fase hade inte The Game varit dar han e idag o Black Wall Street hade inte funnits. Big Fase e mannen bakom The Game och The Game har till o med sagt det pa en av hans DVD's....
Du kanske inte hort talas om dom for du e fast i den utspelade main stream hip hop som folk blir hjarntvattade med i Svensk Radio...

Tomten o erorone>> Tack for feedbacken!

2009-06-19 21:56
MrSalesman, om du tvivlar pa vad jag sager om Big Fase 100 kolla denna video fran The Game's tid pa G-Unit/Aftermath... Big Fase 100 e i 41 sekunder in pa videon o The Game erkanner oxa att om det inte var for honom hade inte The Game varit dar han e!

och det du snackar om att Outlawz e avdankade artister, kolla denna videon
Legends in the game!!! THIS IS THE REAL MUTHAFUCKAZ!!

2009-06-20 16:00
Jag har aldrig lyssnat på big fase 100 men outlaws har jag hört mkt av o tycvker verkligen att dom är sådär dessvärre...men det är ju självklart en smaksak...jag tycker att dom är avdankade. O inte för att jag behöver kommentera det men jag är knappast hjärntvättad o lyssnar inte på radio i bilen men men...rätt oviktigt!

lycka till iaf
Producent

2009-06-20 21:19
fan vad folk drar alla över en kam.

Folk som inte gillar, gör väl det JUST för att dom inte gillar. Och inte pga nå jävla påstående som ni kommer med varje gång.

locdasmoke
Din musik har blivit en aning bättre sen sist jag kollade in din tråd, det går uppåt i mina öron.

2009-06-20 21:49
Tycker Mr.Loco ska ha all respekt för att han gör sin grej, tyvärr är det inte min stil utav hiphop men jag ser hur mycket du brinner för hiphopen i musiken du gör och i alla inlägg du droppar...so from my corner to yours: Big ups and keep doin what you do :)
JKIBMM

2009-06-21 00:03
Alltså, vad är felet med whoa? Klagar på keff technorap och att den äkta hiphopen dör...
Här är äkta hiphop, varför sover ni?

Fortsätt droppa, som Music-of-Steel skrev - din tid kommer så småningom! :)
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-06-21 01:50
Tack till er alla for all er feedback o att ni visat intresse! Det uppskattas verkligen!
Kitti>> det e verkligen sant det du sa om att jag brinner for hip hop, I live and will die for hip hop, det e so mycket som jag alskar det! Synd att min stil inte passar dej, vad gillar du for typ av hip hop? Holla back, det finns kanske nagot jag har eller kan gora for din smak oxa......

Niickees>> Jag haller helt med dej oxa!!

Konstigt>> Tack for din feedback....

Mr. Salesman>> Om du gillar The Game, borde du kolla in Big Fase 100 oxa, han e fet o har nyligen slappt mixtape som finns pa Datpiff.com
Tyvarr so har han inte fatt lika uppmarksamhet i branchen som sin bror, men han e grym o han har respekt fran dom riktigt stora i branschen!
Alla har sina artister man gillar o ogillar, o om du inte gillar Outlawz, det e upp till dej, men du kan inte neka att dom e ikoner i dagens rap! Det e valdigt fa som gar igenom vad dom har. Dom forlora Pac o Kadafi, o dom pushar fram i motvind, men ando slutar dom inte! Dom e respekterade av alla i branschen, men ingen major vill signa dom for det som hande med 2pac o Kadafi, folk e radda aven fast det har varit 13 ar sen det hande... Men dom skiter i o fortsatter pusha!! Det maste man ge respekt till!

2009-06-21 12:08
När det kommer till beats så gillar jag saker i stil med Premo och Ill Bill :)
Den stil utav rap som jag föredrar när det kommer till emcees skulle jag nog säga att jag både gillar de som kan trolla med ord som t ex Biggie smalls och/eller mer politisk riktad hiphop som t ex Public Enemy eller Immortal Tech. :)

kan ge lite exempel på vad jag ser som bra hiphop:

JKIBMM

2009-06-21 16:31
Ok, jag kan forsta varfor min stil e so annorlunda fran din, du e mer inriktad pa East Coast hip hop och jag e fran California, darfor e min stil mycket mer West Coast, men jag har aven ibland nagon track som jag gjort pa East Coast Beats...

Politiska tracks gor jag oxa en del av, det mesta av vad jag gor e ganska politiskt faktiskt. Min stil kanske e mycket Gangsta, men inte skryt typ av gangsta. Det e mer av den typen av gangsta som det var fran borjan, dar folk beratta om hur livet verkligen e och kan vara o darfor blir det mycket politiskt i det oxa, for alla samhallets problem hade inte funnits om det inte var for dalig politik...
Manager

2009-06-21 16:38
Coolt att du gör collabos med massa tunga snubbar.

men när det kommer till musiken diggar jag inte det mesta.. . dina beats, ditt flow och dina texter är inte bra någonstans i MINA ÖRON.
det låter o-proffsigt på något sett.

Big up till din hustle dock! kan inte hata på det.
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-06-21 18:55
coola grejzor
Blunted in stockholm

2009-06-22 02:19
Yun-DI>> Det e lugnt, man kan inte gilla allt eller hur? Tack for feed backen ando...

Gussti>> Tack, good feeback is allways appreciated!!

2009-06-22 19:35
låter bättre nu! gillade din förra mixtape du kör me feta snubbar ifrån USA de gillas... äkta shit! ser fram emot din mixtape ta de lugnt mannen ! fresten games brorsa va heter han på den där sidan? försöker tanka hans mixtape där men hittar den inte fan.

när kommer mixtapen då?

2009-06-22 21:00

Knatcha>>
Länk till http://www.datpiff.com/DJ_24K_The_Fly_Way_Radio.m32670.html

Lanken ovan e till Big Fase 100's senaste mixtape som heter "The Fly Way"! Den e ganska fet!

Tack for feedbacken oxa mannen, jag e glad du diggar min musik! Min nya mixtape "Tha Disciple of an Assassin" kommer att slappas 20:de juli tror jag... Jag har hela tracklistan fardig, men jag vantar pa bilderna att bli fardiga till fram sidan...

Om du kollar min Myspace sida, so har jag uppdaterat en massa i mina bloggar!

2009-06-22 21:54
Yo, har inte hört talas om dig i gemet direkt. De flesta här kanske inte har en aning om vem du är och därför är det inte så konstigt om inte så många kommenterar dina grejer?

Hur som helst, det är alltid kul att höra att det går bra för folk, du verkar driven och ambitiös så du lyckas säkert slå igenom big time en vacker dag.

Ang låten,

No me prefiero lo que presentó (sobre el estilo generalmente), pero sin duda, tienes un sonido pesado y la mixtura suena tan profesional, :)

//Pz

2009-06-23 08:59
GAIA>>> Tack for din feedback... Jo det e det jag sa innan, jag vet att manga inom den svenska hip hop scenen inte vet vem jag e, men jag har promotat som fan, skrivit till Svenska tidningar som King Size o mycket annat, but nobody ever responds... Men jag kan saga att manga artister i Sverige vet vem jag e, som Kartellen, Vito Eme, Mike Mulee o ADL fran Blacknuss, Timbuktu, Honestly, Scrappy G o en del andra...
Jag hoppas att det hander en dag det du sa daremot, jag gor musiken helt pa att jag alskar det, aven om inte jag tjanar fetaste cashen, so fortsatter jag ando.... I live and I will die for hip hop, real talk!

About your spanish reply... I'm half Chicano, but never learned Spanish cuz when my grandparents came to Cali, their parents didn't teach their kids, cuz of the discrimination and racism that the US had in those days, so I don't speak it, but understand some.... And your feedback was very appreciated!

2009-06-23 18:30
Ahh, ja det är det viktigaste av allt, att man brinner för det. Skit samma om man lyckas eller inte, viktigaste är att man iaf försökte och hade kul under tiden. Lycka till.

//Pz

2009-06-23 19:38
tänkte bara säga att jag inte har möjlighet att lyssna just nu, men tänkte bara holla för att visa stöd. jag lider med dig mannen måste vara trist att grinda hårt och ändå vilja göra det för sverige när man inte får ett skit för det.

kriga på
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2009-06-23 20:01
diggar, locdasmoke big up, fortsätt så mannen..

2009-06-23 20:13
Tack for all er support! Jag e glad att sa manga av er pa Whoa verkligen diggar det!! Vanta pa mixtapet "Tha Disciple of an Assassin" den kommer vara en av dom tyngsta jag nagonsin gjort! Jag har lagt ner nastan 4 manader pa att fa ihop en bra track list till den, o alla beats e original... Den har nagra remixes, och manga officiella features o alla beats e 100% original!!
Fortsatt visa support, det e mycket uppskattat!

Queff>> Let me know when u hear the music and tell me what u think homie! Ja o det du sager, det e helt sant, men jag fortsatter pusha fram mot alla odds... gotta do what I gotta do!
Tack for ditt stod mannen!

Prima>> Tack so mycket for din support mannen!!

2009-06-24 00:34
Bara kärlek härifrån, den nya låten e tööng!
//Vito
Bloggar på: Http://www.vitoeme.com för mer info, bilder, videos, mp3's osv...

2009-06-24 06:38
Yo Vito, what's crackin homie! Tack for din support med, you all ready know I got ya back too!
Nu till helgen ska jag till studion, o da fixar jag upp laten som jag ska skicka till dej! Den kommer bli over fet!!! Holla at cha boy!

2009-06-24 13:29
låter överfet

2009-06-24 17:06
Eftersom du vill ha feedback ska jag skriva lite va jag tycker.

Du är en skillad rappare som jag har hört förr och kommer garanterat höra igen. Men din musik tilltalar mig lika mycket som The Game, grymt sköna låtar men inget mer än något man slumpar förbi ibland och lyssnar på youtube eller övriga sidor med musik.
Men det handlar mest om att det finns så mycket hiphop och din stil är en av dom som ligger lite lägre ner på listan av det som jag gillar. Fortfarande bra musik men de finns för mycket annat för att jag ska hypa dig eller ge dina låtar mer än 1-2 lysningar.

Måste tillägga hur fan kan man kalla Outlawz avdankade? Deras musik e fan tidslös.

2009-06-24 19:43
Mouldy_mushroom>>> Forst maste jag helt o hallet halla med dej om Outlawz, dom e legends in the game o deras musik e verkligen tidslost...
O sen vill jag tacka dej for din feedback o att du jamforde det med The Game e helt ok for mej, for jag e sjalv en Fan av The Game...

Avi>>> Tack, kul att du gillar det...

Jag har en ny track pa min myspace med f.d. Black Wall Street artisten Tre Murdah och min East Coast homie D.L.E.MM.A. Den e inspelad for ett par manader sen, o just nu vill jag tillagna den at Tre Murdah for han blev mordad igar, so ni som har supportat mej, checka in den...
R.I.P.
Tre Murdah
1983-2009
Producent

2009-06-24 19:54
Uppa för denna tråd! Loco fortsätter med sitt hårda slit som vanligt. Wize Guyz Global about to shine on the top!
Support A2K a.k.a. Azrael Kalashnikov & Wize Guyz Global Ent.

2009-06-24 22:28
Shoo, de chillax här b, ah mayne de låter feett! lycka till skicak asap good luckiiish
bless
Bloggar på: Http://www.vitoeme.com för mer info, bilder, videos, mp3's osv...

2009-06-25 11:12
Jag gillar inte musiken precis och det känns som du förlitar dig väldigt mycket på att göra låtar med halvkändisar i USA (undantag Outlawz) och inte på din egen förmåga som artist.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2009-06-25 12:13
BearC>> Ja man kan inte gilla allt, o det med att jag gor mycket collabs, ja det gor jag nu fortiden, Jag har gjort manga solo tracks back in the day och arbetat mej upp i gamet och nu e det mycket mer features. Att manga av dom e Underground, ja det e klart, jag gor tracks med mina homies, o da o da gors en track med en storre artist... I dagens Rap scen so stannar jag hellre underground, o shit, dom flesta som e riktigt stora nu har salt sej som horor om jag ska va helt arlig, jag pallar shi med folk som bara gor musiken for att tjana cash o skryta om vad dom har, so ja helt arligt jag e hellre med dom du kallar halv-kandisar som har mer street cred o e respekterade, an dom som salt sina sjalar till den comerciella Rap scenen som finns idag...

OBS!!!

NY MIXTAPE UTE NU!! "MR. LOCO - THA OG COLLECTION VOL. 2 (THA COLLABZ)"

FEATURING: BIG FASE 100, THA REALEST, GREEDY DA 554 BOY, D.L.E.MM.A, WIZE GUYZ GLOBAL AND MORE!!!
KLICKA PA LANKEN FOR ATT LYSSNA O LADDA HEM DEN!!
Länk till
http://www.datpiff.com/DJ_Loc_Da_Smoke_DJ_King_Assassin_Mr_Loco_Big_F.m52556.html

2009-06-26 08:59
Mixtapet e nu aven featured pa Rago Magazine's (Englands storsta online hip hop tidning) hemsida!
Länk till
http://www.ragomagazine.com/audio/mr-loco-the-og-collection-volume-2.html

Kolla in lanken