I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

färska prinzen - organism 12 beef?

Svensk Hiphop - Allmänt

2009-02-23 17:24

färska prinzen - organism 12 beef?

Länk till http://www.rappareisamverkan.se/blog/FarskaPrinzen/92

Ladda ner nått med Organism 12 om ni vill deppa över livet,

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-23 17:39
personligen tycker jag att det är deppigt att lyssna på kiss o bajs rap utan budskap som kommer ifrån Luleå, det är fan ångest det.
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-02-23 19:06
Men wow, vilken beef.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-02-23 19:31
vi får innerligt hoppas att inte någon blir skjuten!

(.. eller får skrivkramp när dom dissar varandra över bloggarna)

2009-02-23 20:28
Ovanligt att en känd person blir namedroppad i någons blogg..
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-02-23 21:36
Vem bryr sig?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-02-23 23:50
Hoppsan! Där kom det. Lugna låtar. Tänk I'll Be Missing You med Puffy, Stan med Eminem, Ha det Bra med Yours Truly och en drös till på Varför Jag Dricker. Det är säkert jättefina låtar hela bunten och jag borde verkligen göra några sånna om det inte vore för det faktum att det är BARA BÖGJÄVLAR OCH NÖRDAR SOM GILLAR LUGN RAP.

HAHAHAHA, fan vad jag garvade!
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor!

http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx

2009-02-23 23:56
Hoppsan! Där kom det. Lugna låtar. Tänk I'll Be Missing You med Puffy, Stan med Eminem, Ha det Bra med Yours Truly och en drös till på Varför Jag Dricker. Det är säkert jättefina låtar hela bunten och jag borde verkligen göra några sånna om det inte vore för det faktum att det är BARA BÖGJÄVLAR OCH NÖRDAR SOM GILLAR LUGN RAP.
fräsig schnubbe..

2009-02-24 10:20
oooh!! är tanken att skapa hajp kring nån nolla som kallar sig "färska prinzen"?!
beef-sökeri. jääävligt långsökt!

lägg ner för fan!

2009-02-24 11:46
oooh!! är tanken att skapa hajp kring nån nolla som kallar sig "färska prinzen"?!

vet du inte vem prinzen är?? skäm inte ut dig!

2009-02-24 13:50
Haha, genialt som vanligt.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2009-02-24 14:10
dest: Näe, verkligen inte! borde jag det?

2009-02-24 15:49
Sword, ja det borde du faktiskt din pissluffare(obs inte förolämpning utan Swords faktiska titel) i allafall om du ska skriva så som du gjorde fyra inlägg upp.

2009-02-24 17:31
fast känns det inte lite fånigt att ens jämföra honom med organismen? och ska han dissa honom får han väl göra det på ritkigt och inte skriva något svagt i ett kärleksbrev på bloggen. piss
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/

2009-02-24 17:42
gargarg han har redan dissat org12 i någon låt :)

2009-02-24 17:49
Jaha jag väntar ett svar från er rappare i samverkan groupies

kolla in min rappare i samverkan diss -Biff-

få se vad ni har att komma med ...
http://www.aktivdemokrati.se/

2009-02-24 18:51
Så var diskussionen igång igen.
Det är meningslöst att försvara RiS i detta forumet då skaran som de berör antingen älskar musiken och humorn eller hatar. Väldigt sällan ändrar någon åsikt. Det råder alltid krig.
Ni som öppet skriver att ni hatar Prinzen är troligtvis för korkade för att fatta raderna, för tråkiga för att fatta humorn, bakåtsträvande, eller tycker att det är viktigare att rappa snabbt. Andra möjligheter är att ni har "beefat" någon gång för längesen och fortfarande bölar över detta så fort möjligheten finns. Även fans till "artisterna" som har beefat med Prinzen & co slänger säkert in ett och annat "färska prinsen är jäte dålig!!" (obs, vilda spekulationer).
Fan, lyssna eller skit i det. RiS går in för att störa så många som möjligt, om det nu har undgått någon. Att de högfrekvent delar ut kängor till olika rappare är ju ren underhållning och kanske inget som bör tas på största allvar. Det positiva med sådana här diskussioner är dock att fler får upp ögonen för dem.

2009-02-24 19:50
Jaha jag väntar ett svar från er rappare i samverkan groupies

kolla in min rappare i samverkan diss -Biff-

få se vad ni har att komma med ...

är du efterbliven? Länka till vafan du nu snackar om... tror ingen orkar översätta det du skrev till begriplig svenska.

Färska Prinzen for president

2009-02-24 20:10
haha prinzen...

jo men org12 hade ju mer attityd förut,,, han har blivit lite lam
men fortfarande bra skillz

2009-02-24 21:58
Organism 12 har blivit mer bull
än spelet med silvriga klot på rull

det fanns en tid när din musik dög för festen
Och e inte Lejonhjärta bög förresten?

Inte mitt problem om ni vill likna er
med en homosexuell sagofé

mitt problem är att NI står på scen
medans jag står och sopar för en snäll lagerchef

Färska Prinzen - Pedofilagobben Original (2005)

2009-02-25 08:35
Ladda ner nått med Organism 12 om ni vill deppa över livet, och sen när ni vaknar upp med hår på pungen så finns jag här och väntar, flickor.

- hahahaha bästa

2009-02-25 10:59
Primus: det jag menar med nolla är ungefär "en nobody/vem fan är han"? soft att du verkar känna dig tråffad av att jag inte känner till honm alls. och är det nu jag ska kalla dig för nå taskigt tillbaka och sedan försöka slänga in en rolig line efteråt som bara känns tråkig/pinsam?
... din pissluffare(obs inte förolämpning utan Swords faktiska titel)...
fyndigt? njaaaeee...

Tycker det känns rätt lökigt/pinsamt att vara okänd (vissa här verkar påstå att jag har fel i detta, förklara gärna istället för att kasta förolämpningar hit o dit) och dissa någon som är så pass mycket större, varit med längre och spelar i en annan division (eller har jag fel här också)? Håller ingen med om detta?! Eller påstår verkligen majoriteten här inne att jag har fel i sak?

Men det är väl jävligt hiphop o dissa någon som har fått mer uppmärksamhet för att på så sätt boosta sin egen fame...

Rätta mig gärna om jag har fel (och som sagt utveckla gärna vidare istället för att dra till med nån humorbefriad förolämpning) men kan det bara va så att jag missat hur erkänd och stor denna prins är för att jag inte kikar runt så jävla mycket i audio-forumet under "Vår hiphop"?

2009-02-25 11:26
han ska sitta som ett spänt litet barn varje dag framför datorn och vänta på att organism 12 kanske skriver nån mening om honom i hans blogg
MORD & INGA VISOR - http://www.zshare.net/download/63239056c60018d8/

2009-02-25 13:06
pubertalt.
http://www.goteborg.se

2009-02-25 13:22
Vem bryr sig "prinzen" är en nobody och för övrigt jävligt kass, nej man är inte av automatiken bra för att man är provocerande.
 DIF!

2009-02-25 14:38
Tycker det känns rätt lökigt/pinsamt att vara okänd (vissa här verkar påstå att jag har fel i detta, förklara gärna istället för att kasta förolämpningar hit o dit) och dissa någon som är så pass mycket större, varit med längre och spelar i en annan division (eller har jag fel här också)

Prinzen har vatt en av dom tyngsta inom svensk underground rap sen 99 nångång när keffat liv droppade Ghettopolitik (iofs var den jävligt kass, men hyfsad om man jämför med typ petter som samtidigt gjorde "Så klart" och MBMA rappade om spliffen)
Spelar i en annan division gör dom, som Prinzen nämner i sitt inlägg. Prinzens division är folk som e tillräckligt smarta för att förstå humorn i hans texter och inse hur feta beats han gör. Just de, Prinzen gör sina egna beats också.

kan det bara va så att jag missat hur erkänd och stor denna prins är för att jag inte kikar runt så jävla mycket i audio-forumet under "Vår hiphop"?

Vill du veta något om Prinzen ska du verkligen inte leta på whoas audio forum -
Prinzens klick "rappare i samverkan" har en egen hemsida med ett jävligt bra forum (Länk)

E de nåt mer du undrar är det bara att fråga :)

2009-02-25 14:41
Hahaahahaa roligt att så många engagerar sig och blir ohyggligt upprörda för att prinzen "dissar organismen"..

Skall vi även ha en tråd om:
"Prinzen dissar timbuktu"
"Prinzen dissar taylor"
"Prinzen är med och dissar baffe"
"Prinzen är med och dissar feffe"
"Prinzen är med och dissar regeringen"
"Prinzen är med och dissar feminismen"
"Prinzen är med och dissar döva"
"Prinzen är med och dissar bögar"
"Prinzen är med och dissar kommunister"
"Prinzen är med och dissar hiphoplunar"

som är ett urval på olika personer och företeeeelser han "dissat."

Avslutar med ett väl valt citat:
"Jag är i trotsåldern trots åldern"

peace and love whoa!
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2009-02-25 14:43
Skämtar du eller?
"har vatt en av dom tyngsta inom svensk underground rap sen 99"

Enligt dig och era polare eller?

DIF!

2009-02-25 15:21
Nej jag kanske överdrev eller inte.

Oavsett vad man tycker om Prinsens talang så är han ju knappast någon nobody i allafall inte i svensk hiphopsammanhang. som ett exempel har han ju tex runt 300 medlemmar i sitt forum (Ja alla är inte aktiva)

Många av hans låtar har ju svinmånga plays på youtube/myspace/whatever och det faktum att många av hans plojlåtar tex kär i din mamma lyssnas flitigt på av en bred massa och inte bara hiphoppare så tror jag nog att Keffat Liv/Prinzen är större än de flesta rappare som du inte skulle kalla för nobodys.

Sen säljer han nog ungefär lika mycket skivor som Organismen också;)

För övrigt så gillar jag båda som fan

2009-02-25 15:34
Taztylicious

Prinzens division är folk som e tillräckligt smarta för att förstå humorn i hans texter och inse hur feta beats han gör.

Du menar att hans texter är över organismens texter? Jag bara undrar, tycker du det är det din åsikt men att säga att hans texter är mer välskrivna/klurigare/bättre etc. än organismens är ju, ja, bs.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2009-02-25 16:04
Du menar att hans texter är över organismens texter?

Ja exakt det menar jag.

som ett exempel har han ju tex runt 300 medlemmar i sitt forum

sist jag kollade var det över 600 medlemmar

Den gamla sidan hade ännu fler medlemmar

2009-02-25 18:06
"Jag är i trotsåldern trots åldern"

Hahaha, fan vad skön.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-02-25 19:22
går det ens att jämföra två så jävla olika rapstilar? det som organismen kör nu är ju nästan uteslutande "seriös" poesirap medans prinzen nästan enbart kör på provocerande den-som-säger-sjukast-saker-vinner-stilen?

om man ska jämföra får man ta det som prinzen gör idag kontra det som seron och organismen körde 2001 (och då är prinzens prylar betydligt roligare)

2009-02-25 19:26
Jag Kunde Inte Bry Mig Mindre
http://www.facebook.com/mickjagerjakkthe
http://www.twitter.com/popularmusiken
http://www.popularmusik.net

2009-02-25 20:00
jag tror inte organismen har tid med en beef, han har annat å göra..

2009-02-25 22:01
word på -supR!
 ? ? @nt??? ?? ©™

2009-02-26 08:52
word på fuukfuuk!

2009-02-26 08:58
Prinzen har vatt en av dom tyngsta inom svensk underground rap sen 99 nångång...

"okej"...

2009-02-26 15:22
Sword, kan du inte sluta komma tillbaka till denna tråden flera gånger om dagen bara för att klaga?

Fingertoppar börjar blöda och tangentbord blir röda...

2009-02-26 15:30
Taztylicious: Förstörde jag din fin-fina torsdag nu?
Jag finner det underhållande att reagera på saker som skrivs här, ju mer och oftare, desto roligare. bra tidsfördriv vilket behövs under mina arbetsdagar.

Förövrigt handlar ju fan hela tråden om någon som klagat på nån annan! Se dig omkring här, forumen är väl fan till för att debattera och jag föredrar absolut att "klaga", sätta mig emot och försöka uppröra andra användare här. Fan kommeru ifrån?!

2009-02-26 16:46
kul å följa upp, men tror inte det blir något av det... organismen ler nog bara!

2009-02-26 17:20
Hehe alla som tror att detta är nåt slags rop på fame, ni gör bort er rätt grovt. Prinzen har en ganska fet fanskara av folk som uppskattar annat än skära sig i armen-musik som den organism står för. "Rap är underhållning era jävla inbiciller" för att citera mästaren.
Om man inte vet vem Prinzen (Keffat Liv, Dom Viktiga Skorna, Dubbel Trubbel) är så har man nog sovit under en sten sen sist.

Han har för övrigt "dissat" eller rättare sagt förlöjligat figurer som timbuktu, snook, organism, mange smith, petter, markoolio osv vid upprepade tillfällen genom sin succekantade diskografi som sträcker sig över 10 välproddade fullängdsalbum eller nåt sånt, orkar inte kolla men gör det ni www.rappareisamverkan.se allt finns där. Hade bra.
Rappare

2009-02-26 17:40
Tycker rätt många resonerar ganska konstigt faktiskt... För det första verkar ju stilarna vara väldigt skilda, organismen kör tung poesirap numera och dom här rappare i samverkan kör mer ja vad ska man säga, drivfulla rader...

Sedan att RiS har dissat massa andra rappare lixom, det e ba löjligt enligt mej, det uppvisar ju noll respekt för andra sorters musik!

2009-02-26 18:07
prinze har en "tung poesirap" sida han med , lyssna bara på "ha det bra"
Survival of the fitest only the strong survive.

2009-02-26 22:06
Taztylicious: Förstörde jag din fin-fina torsdag nu?

Se dig omkring här, forumen är väl fan till för att debattera och jag föredrar absolut att "klaga", sätta mig emot och försöka uppröra andra användare här. Fan kommeru ifrån?

Hate to break it kid, men jag går nog inte in för denna "debatt" som du kallar det lika hårt som du. Ledsen om jag sårade dig =/

Jag är från Malmö. Själv?

Eller vänta... låt mig gissa: Stockholm? . . .

2009-02-26 23:49
Hoppas inte att det finns någon som på fullaste allvar tror att prinzen försöker provocera fram som ni så fint kallar det "beef" ?
Det är detta som är det roliga med "hiphopsverige" att så fort någon "namedroppar", kritiserar eller något liknande så blir plötsligt alla helt från sig, "Prinzen försöker provocera fram beef?!!"

Kan man inte namedroppa för man bara känner för det? Utan att folk måste släppa en massa tårar, eller det värsta är väl alla som gråter för att deras IDOLER blir namedroppade.

Glöm inte raden som Mister Cool drar också:
"MBMA var bra en gång i tiden tills dom växte upp och börja rappa om livet..."

Det är bara löjligt att tro att detta är ett sätt för att få Hype eller försöka starta beef.
Tänk om Eminem eller Puff. ser det, ojojoj.. högklassig beef då eller vad?

Bojaka!
You say Soulja Boy, I say Eminem, You say Jim Jones, I say Biggie. You say Plies, I say Nas, You say Flo Rida, I say Jay-Z, You say UNK, I say NWA, You say Lil Wayne, I say Tupac, You say Dj Khaled, I say The Game, You say Mike Jones,I say Ice Cube.

Copy/Paste if you still listen to real hip hop

2009-02-27 00:12
Eller vänta... låt mig gissa: Stockholm? . .
ooooh! ett trefaldigt leve!

2009-02-27 17:07
ooooh! ett trefaldigt leve!

*bugar och bockar*

2009-02-27 18:28
Organismen är kung. Onödig kommentar? Svar, nej. tihihi
Jag är torevi även Miztah T//
Jag rockar lika hårt som en gibson flyin V//

2009-02-28 01:43
tazty:
Okej.

Tror många har missuppfattat det många diskuterar om här inne. Inte många som tror att organismen kommer "svara" på något sätt. Det som disktureras är väl snarare hur bra och betydelsefull prinzen är.

2009-02-28 08:18
Snacka om att göra ett duntäcke av en levande gås...