Blir det inte jävligt fel att säga att det är målgruppens 'fel' att en vara inte säljer?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
...eller att säga att det är deras 'fel' att en artist inte kan leva på sin musik?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Får ni så mycket pengar varje vecka eller? Hur mycket blev det i din EGEN ficka, handen på hjärtat, i slutändan. Troligtvis inte mycket mer än vad jag får för att dj'a en kväll, då spelar jag fan andras musik. Nej detta är bara under en spelning, har inte så ofta spelningar, och vi tar in alla pengarna till gruppen, så handen på hjärtat - jag får ingenting till egen ficka.
Jag pratade dessutom om utländska mindre artister som spelar i sverige, klimatet är annorlunda i USA. Ett exempel är t.ex. Alias från anticon. Jaha på så vis.. Är de inte kända så finns det inte mycket de kan göra. Deras namn kanske fastnar i några hiphophuvud om de spelar någonstans med de lär ju inte resultera i pengar.
...eller att säga att det är deras 'fel' att en artist inte kan leva på sin musik?varför skulle det bli fel? det är ju så? haha
hatar forumsignaturer.. http://twitter.com/ARSVXO
Jag köper mycket.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Blir det inte jävligt fel att säga att det är målgruppens 'fel' att en vara inte säljer? På vilket sätt är det inte målgruppens fel? Det finns en vara som folk utnyttjar man inte betalar för. Är det artistens fel att han råkar ut för detta?
http://www.earforcefm.blogspot.com
...eller att säga att det är deras 'fel' att en artist inte kan leva på sin musik? Ännu en gång ska jag svara på detta. Om ingen gillar artisten och inte lyssnar på honom, fine, låt honom självdö. Marknadsekonomi kallas det. Men när en artist lägger ner själ och hjärta i sin musik, och har folk som lyssnar och uppskattar, är det något jävligt snett om man inte kan dra in något på det. I slutändan kommer artisten antingen sälja sig totalt eller lägga av.
Postal Är det taxichaufförens fel att du gör springnota? Är det konsertarrangörens fel att du plankar?
jag koper det jag verkligen diggar, annars ar jag en son dar "finnig ecklig fjortis som laddar ner fron piratebay"
Oringatality-Battles brooooooooooooooooor! http://www.whoa.nu/forum/svensk-hiphop/battles/716525/1.aspx
Vänta varför känns hela tråden som "snillen spekulerar"? Är det _ingen_ som har några siffror eller ska det vara en fortsatt beef mellan asul och päronpung om vem som gissar bäst?
Jag köper skit jag gillar och som jag tycker representerar något jag tycker är bra. Kartellen t.ex gillar jag att lyssna på men jag skulle aldrig i mitt liv köpa något av dom. Om dom ändå rånar mina banker kan dom ju ta pengar därifrån.
Crocodile Dundee for president!
Vilka siffror söker du verbose?
...då är det ju bara en vara som inte är attraktiv nog att locka fram ett köp. Tillbaka till ritbordet och fixa en bättre vara, marknadsföring, profilering, vad som helst.. Det är upp till dej som försöker sälja något att locka fram ett köp, sedan att klimatet har hårdnat är väl något man får leva med i alla branscher, det kan man ju inte skylla på konsumenterna; dom är inte där för att automatiskt köpa, du är där för att försöka sälja. Tror du att alla med en produkt att sälja kan anpassa marknaden till sej själv? Man får gott ta och anpassa dej till marknaden när den ändras, så är det bara. Hänger du med nu, ASUL?
Så jvla word på ASUL... Tyckte som päronpung väldigt lång tid, tills man vaknar upp... med ett heltidsjobb dör inspirationen, energin. Särskilt med ett jobb som tar upp engagemang i din fritid.. Jobbar man skift varje helg på volvo som enda arbetstimmar o klarar sig på det kanske man har tid att lägga ner helhjärtat på nån konstform men annars... STÖD den musik ni gillar om ni inte vill att allt ska låta som antingen "my cool" eller "stanislav" i framtiden... Det e inte så att man inte har råd att stödja de svenska artister (som också oftast droppar indie) utan det handlar om snålhet/lathet... Sen VILL jag ha fysiska släpp, jag kanske är den enda men aldrig i helvete att jag betalar för "internetmusik" av uppenbara anledningar... Och nej jag har ju svårt att se det som en "branch" då det är konst, konst ska inte behöva anpassa sig efter nått kriterie... Så jvla enkelt att skylla allting på kringliggande omständigheter som konsument, börjar fan känna med veganerna, som konsument kan man ju fan utnyttja sin konsumentmakt o stödja saker man gillar... Och spelningar, kom igen, är knappast mkt i medelstora städer o hur många tar tåget för att se en svensk artist egentligen? Argumentet att man inte skulle tjäna nått ändå på skivor eju bara så jvla slappt o cyniskt, men om man verkligen HATAR skivformatet, fine.. Men att köpa en skiva eju att få hem den "fysiska slutprodukten" som artisten tänkt sig, och ett jvla stöd för artisten rent "spirituellt" om inte annat att nån köper ens skivor. Dogge, allt är förlåtet
Och bara för att du är van att få något gratis innebär det inte att det är rätt. det handlar inte rätt eller fel, det handlar om cash. pengar går före allt vad moral heter, alla fall för mig, o för dom flesta, om du är en sån moralisk människa är det kul för dig, men dom flesta lever fortfarnade i en marknadsekonomi, som du skrev åvan, där det är pengarna som styr vad man köper, oftast. Och om samma vara finns att tillgå gratis så kommer flertalet att välja denna.Hur fungerar din hjulsynonym här? Delades hjulen ut gratis eller? Musiken är redan uppfunnen och nedladdningen kom till? Är det det gratis fildelandet som är hjulet? Det strider mot lagen, och folk som förtjänar cred för sina verk går back. Självklart kan man förbjuda nedladdning. Men det är en samvetsfråga i slutändan. Så allt som är olagligt är automatiskt fel menar du? Rosa Parks var terrorist och Ghandi med? Internet finns, tekniken för fildelande finns, precis som hjulet, man kan inte backa tekniken nu när den används av alla på jorden.
yes, du har helt rätt i allt utom en sak här. Att jag inte skulle förstå anledningen. Nu kommer vill till kärnfrågan i hela diskussionen. Att folk inte köper pengar beror på snålhet. Det är anledningen. Anser du att det är en rättighet att få musik gratis? Enligt mig ska man inte frossa i saker man inte har betalat för, i alla andra fall skulle det kallas att snylta, planka eller stjäla. Men bara för att det inte finns lagar som är effektiva ännu anser du att det är rätt och moraliskt försvarbart att du laddar ner skivor som du annars skulle ha köpt? Det är klart det är snålhet, fet kostar cash, som ja skrev ovan, får man samma sak gratis tar man det, gratis är bästa kryddan. nej det är ingen rättighet men om det går att tillskansa sig så gör man det, av den enkla anledningen att folk tycker om musik, o kan man få det gratis så tar man det alternativet som e billigast, eller helst gratis.
Jag plankar på tuben, av politiska anledningar. Jag tankar ner för jag älskar musik o vill ha del av den, vilket jag kan helt gratis.
Det är snarare lagarna som inte kommit ikapp med tekniken, vi befinner oss i nån slags mellantid där lagar o företag inte kommit på nått sätt att tjäna pengar på den nya tekniken, men jag tror det kommer ändras.
Jag tycker det är lite fel att kalla iprincip hela svenska folket för omoraliska människor bara för man tankar ner musik, det har blivit en del av våran kultur att ladda ner musik, att påstå att svenska folket skulle vara omoraliska bara för dom kan få tag på en sak gratis istället för att betala är fel.
Jättehärligt att det finns artister som vill ge oss sin musik gratis. Men de andra? Ska vi inte respektera att folk vill ha betalt för nedlagd tid? jo men det är inte dirket som att artiseten inte är medveten om att internet finns, så om han tror att han ska få cash per automatik bara för han släpper en skiva e han bara dum.
Vad har du emot skivbolag, tror du att de är helt inkompetenta svinrika personer som bara profiterar på stackars artister eller vad du vad ett skivbolag faktiskt gör? Du hade inte hört mycket musik utan skivbolag, nedladdad eller ej, tro mig. nej inte alla, men med den nya tekniken har skivbolagens roll spelats ut lite, man är inte beroende av bolag på samma sätt som förut, man kan spela in, o släppa sin musik helt själv utan inblandning av bolag idax läget.
det ja menar är bara att det inte spelar nån roll vad man tycker, eftersom det hela handlar om pengar. får man nått gratis så tar man det, oavsett hur mycket man tycker om artisten eller inte, oavsett om det är moraliskt eller inte. cream baby så världen går.
plus att det ändå inte spelar någon roll eftersom folk i sverige , hiphop, ändå aldrig tjänat sina cash på skivor, oavsett nerladdning eller inte, utan fått dom på spelningar, o spelningar försvinner inte pga nerladdning , utan snarare tvärtom.
Päronpung, jag svarar på dig imorgon. Men ghandi och nedladdning :) That's a bit cheeeeesy. Musikbranschen är ingen militär övermakt som måste bekämpas. Du verkar ju se den som din fiende, är du säker på att du ska lyssna på musik öht? Börjar med POSTAL! Om jag hänger med? Klart jag gör. Frågan är om du har hängt med i vad som är min kärnåsikt. Det du skriver är rätt men det tas ur spel genom att nedladdning är en orättvis (och olaglig) kanal för musikdistribution. Alla förlorar på det i slutändan. Hela branschen urvattnas osv, men det är kul att du hängde med på ekonomin på gymnasiet! Att varan inte är attraktiv nog att mana till köp är bullshit, eftersom vi lyssnar på musik hade folk köpt musik om olaglig nedladdning gjordes omöjlig. Hiccory True words! Jag är glad att vi har en civiliserad debatt om detta för en gångs skull, brukar alltid spära ur annars.
nej men ja svara bara på ditt resonemang om att bara för det är olagligt så är det automatiskt fel
Jo, jag hänger med.. jag har bara inte kommenterat det. Eller ens pallat bry mej riktigt. Men visst, jag ska bemöta det du säger.. Men jag förstår inte alls vad du menar med att det tas ur spel.. Om något är det väl din poäng som är tagen ur spel? En orättvisa(?) eller lag som ingen bryr sej om och som inte kan hållas efter liksom.. Det är väl till och med därför vi ens håller diskussionen? Visst, skivbranschen är 'urvattnad', det är ju precis det jag säger? Nä, jag tror fortfarande inte att du hänger med riktigt.. Och nej, allt man nyttjar när det är gratis nyttjar man inte när det kostar.. Garanterat.
Jag köper mycket svensk hiphop. Mestadels för att jag tycker om CD, bokomslag och att det låter så jävla mycket bättre när det spelas ur min stereo. Men även för att försöka ge lite tillbaka, im not the downloader kind of guy. Jag har iaf samtliga med LoopTroop, Afasi, Timbuk, Chords, Svenska Akademien plus en massa annat. Kom igen! Det är ju kul med CD!
Vik din egen krona, bli din egen kung
www.aforism.net
Man kan ju alltid lägga upp sin musik på sajter där man får betalt när någon lyssnar , som t.ex.
Länk till http://www.ubetoo.com Där får du pröjs varje gång någon lyssnar, men det kostar inget för dig som artist eller för den som lyssnar, allt går genom annonsintäkter. kolla min musik http://www.ubetoo.com/TopSongs.taf?_SongId=684
Om du vill stöda så köper du väll? Vill du inte så hatar jag dig resten av livet haha.. Men om folk skulle börja köpa skulle det ändra mycket känns det som mer pengar in i branschen maybe?
Jag kan inte säga att jag köper mycket svensk hiphop, däremot supportar jag artister jag tycker förtjänar mina pengar, ison&fille, max peezay, fjärde världen bla.
POSTAL Det är tråkigt att du försöker påpeka hur lite jag förstår när du uppenbarligen inte fattar vad diskussionen kretsar kring. Vi har olika åsikter, men det innebär inte att jag inte fattar ett skit. Ta ditt blöjmode tillbaka till sandlådan och skit i att diskutera frågan eller fixa argument. Men jag förstår inte alls vad du menar med att det tas ur spel.. Om något är det väl din poäng som är tagen ur spel? En orättvisa(?) eller lag som ingen bryr sej om och som inte kan hållas efter liksom.. Det är väl till och med därför vi ens håller diskussionen? Vi diskuterar hur musikbranschen påverkas, inte någon lag i sig. Visst, skivbranschen är 'urvattnad', det är ju precis det jag säger? Nä, jag tror fortfarande inte att du hänger med riktigt.. Och nej, allt man nyttjar när det är gratis nyttjar man inte när det kostar.. Garanterat. Skivbranschen urvattnad - visst musikbranschen urvattnad - troligtvis inte Ser du på tiden innan internet så konsumerades musik på ett annat sätt och musik skapades på ett annat sätt. Det är min poäng. Vi pratar musik här, inte en vara som sådan. Du kör en riktig klassiker här, försöka besegra ditt motstånd genom att påvisa att de inte vet något. Men vad har du kommit med på riktigt, inte särskilt mycket.
Så allt som är olagligt är automatiskt fel menar du? Rosa Parks var terrorist och Ghandi med? Internet finns, tekniken för fildelande finns, precis som hjulet, man kan inte backa tekniken nu när den används av alla på jorden. Varför inte? Den används av långt ifrån alla på jorden :) Det är klart det är snålhet, fet kostar cash, som ja skrev ovan, får man samma sak gratis tar man det, gratis är bästa kryddan. nej det är ingen rättighet men om det går att tillskansa sig så gör man det, av den enkla anledningen att folk tycker om musik, o kan man få det gratis så tar man det alternativet som e billigast, eller helst gratis. Jag plankar på tuben, av politiska anledningar. Jag tankar ner för jag älskar musik o vill ha del av den, vilket jag kan helt gratis. Det är snarare lagarna som inte kommit ikapp med tekniken, vi befinner oss i nån slags mellantid där lagar o företag inte kommit på nått sätt att tjäna pengar på den nya tekniken, men jag tror det kommer ändras. Det där håller jag med om! Planka på tuben drabbar den stora människan och man får skit om man åker fast. Ladda ner musik drabbar tyvärr den mindre människan, dvs artisten och det lilla bolaget.jo men det är inte dirket som att artiseten inte är medveten om att internet finns, så om han tror att han ska få cash per automatik bara för han släpper en skiva e han bara dum. Det tycker inte jag, inte dummare än vilken annan näringsidkare som helst. nej inte alla, men med den nya tekniken har skivbolagens roll spelats ut lite, man är inte beroende av bolag på samma sätt som förut, man kan spela in, o släppa sin musik helt själv utan inblandning av bolag idax läget. Skivbolagens roll är långt större än vad du tror isf, utan skivbolag hade vi haft ett stort mediablurr uton någon som helst filter b.la.. Varför tror du alla smågrupper vill bli signade?plus att det ändå inte spelar någon roll eftersom folk i sverige , hiphop, ändå aldrig tjänat sina cash på skivor, oavsett nerladdning eller inte, utan fått dom på spelningar, o spelningar försvinner inte pga nerladdning , utan snarare tvärtom. Men hiphop i sverige hade ju en guldålder som tog slut ungefär samtidigt som ett annat fenomen blev större. Har du tänkt på det?
Nej, du har fortfarande inte fattat att jag inte tar den diskussionen. Det första jag skrev var "Blir det inte jävligt fel att säga att det är målgruppens 'fel' att en vara inte säljer?" och det är det jag har snackat om sedan dess. Något som du inte har diskuterat alls utan snackat om att stödja rappare och att folk ska leva kunna på sin musik och annat som hör till en diskussion jag inte känner för att ta nu, och det har jag ju t.o.m. sagt? Vet du vad? Skriver du inte något bättre nu så är jag ute ur den här diskussionen, det är ingen ide när man kan inte snacka med dej... Rätt kul sista inlägg för att komma ifrån en som var "...glad att vi har en civiliserad debatt om detta för en gångs skull, brukar alltid spära ur annars." förresten. Nä, du går bort.
Vi håller inte med varandra, hejdå!
Har en jakla massa bra svensk hiphop liggandes hemma. Kopta plattor eller gratis mixtapes. En skiva kopt over internet tillexempel tillats av min krassliga ekonomi. 10 spann typ. Billigt for en skiva med en artist man diggar tycker jag. Kvaliteten ar ojamn givetvis. Men diggar tanken av att supporta svensk rapp. Kopte Spakurs platta senast. Organismen slapper ju sitta kommande gratis. Kanns som att det ar i tiden. Folk koper inte sa artisterna har givit upp den inkomstkallan o satsar pa att sprida sin musik o sedan pumpa spelningar. Mixtapebombandet de senaste aren ar val ett bevis pa detta. Kanns som att manga nissar i den har traden valjer bort all svensk hip hop, plattor som spelningar, o klagar som fan pa kvaliteten. Klart som fan man missar all bra svenk rapp som kommer o kommer om man inte foljer den.
myspace.com/isterbuk
Okej.. Personligen så tycker jag att musiken ska vara gratis för alla. Men det hänger ju på att folk faktiskt går till spelningar o köper tex t-shirts.. Jag, om nån, har väl bevisat att det finns folk som gör musik för att dom älskar det.. Drömmen hade ju varit att bara skicka in sina studio/skriv-timmar till nån som sen betalade lön men så e det ju inte.. Spelningar är ett sätt att tjäna pengar på (funkar inte för mig eftersom jag inte e ute o spelar) Merchandise är ett sätt Stim ett annat(min största inkomstkälla musikmässigt) MEN För att leva på det så måste man antingen ha hits år efter år som ger dig Stim nog att överleva, dom betalar ut 2 gånger om året så det gäller att va sparsam. Spelningar funkar bara för de allra största. De som har hitsen som sen gör att de kan höja sitt gage. Merch går hand i hand med detta eftersom man säljer som mest på just spelningar. Summa: Att vara artist är ett jävla skitjobb
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
Gött, första inlägget med substans! Haha, jag trodde du var en av dem som gjorde 50 spelningar om året och drog in 20-30 lax per show ;) nej, men ärligt, Vad ger stim egentligen?
Borde inte typ afasi kunna leva på sin musik just nu? Med tanke på maskinen och afasi & filthys framgångar. De har ju spelat konstant i ett år nu.
http://www.goteborg.se
ASUL
Men hiphop i sverige hade ju en guldålder som tog slut ungefär samtidigt som ett annat fenomen blev större. Har du tänkt på det? å innan dess levde alla svenska rappare flash bizzäz eller?
Jag syftade på att musiken var bättre. Klimatet var bättre osv, det gäller iofs de flesta musikstilar. De hade intressant diskussion om detta med tony ernst igår på p3 hiphop, någn som lyssnade? hmr- Han lever säkert gott, hitkonceptet hela vägen.
det är ju högst subjektivt om man tycker musiken var bättre eller inte, är man inbiten boombap nörd så tycker man allt med en 808 trumma e keff.
Asul.. Jag kan inte säga nått genomsnitt men JAG har dragit in drygt 100 lax på stim så jag vill inte ens tänka på vad DE STORA tjänar. Sen e det klart att dom har förlag som ska ha sitt osv innan de kan behålla vinsten. Kvaliteten på musiken spelar INGEN roll what so ever, inte genren eller subgenren heller.. Allt det där e bara etiketter som recensenter behöver för att kunna benämnings-onanera tillsammans med sina rödvins-drickande-semijournalist-polare. Klimatet har aldrig varit bra för artister och någon guldålder finns nog bara i era tonårstankar. Jag känner MÅNGA inom hiphop-branschen o jag kan direkt säga att det är knappt någon som kan flasha med rap-money.
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
hälften becknish, hälften jobbar inom public service :-p
http://ostenssons.wordpress.com
ASUL P21 hmr- Han lever säkert gott, hitkonceptet hela vägen.kom inte å säg att han inte gör musik mer eftertanke och kvalitét?
http://www.goteborg.se
Det han gjorde innan anser jag var bättre än det han gör nu, det är det ända jag säger.
min kompis tony koma är inte famous i media som magazines, han spelas på NRJ och börjar få shine, hans album PRELUDE finns ute December 30th i 1000 ex, och i februari den var sold out. hans music talar oxå mycket till andra mänishor oxå, teenage girls och äldre, inte bara hiphopheads, 1000 new copies är tryck, och det finns mycket spelningar med ganska mycket cash involverad, jag tror att det är hård för average rapper att klara sig med cash, man måste oxå stretch out till andra genres tror jag, peace man!
Jag köper extremt mycket skivor, även om det var mer förut. Och då köper jag helst svenskt för att hjälpa dom. 2008 och i år har jag köpt skivor med afasi & filthy, max peezay, kleerup, henok achido, familjen,kocky,lykke li,looptroop, fever ray, ett par cleo låtar på download och ett trainspotters mixtape, Det var ju inte bara hip-hop men jag mår bra av av köpa skivor av svenska artister i alla fall
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Jag köper de mestaa , nån som har nån skiva svensk hip hop att sälja ?
Köper svensk hiphop på vinyl varje månad nästan.
Köper allt nytt inom svensk hiphop som släpps på vinyl...
Senaste året har ja köpt, Inget kan bli skönt nog, I huvudet på John Landenfelt och Kråksången!
Tycker det är ganska onödigt av er att diskutera vad som är rätt och vad som är fel. I dagsläget existerar fildelning och det kommer nog inte att sluta för att vissa tycker att det är fel, om inte riksdagen kan stoppa det kan nog inte en tråd på whoa heller göra det. Det är liksom så det är och som det verkar så har artister också märkt det och försöker att anpassa sig efter det. De ända som ibland kan tycka verkar grina är skivbolagen, det är ju dom som är de riktiga förlorarna (vilket jag kan tycka är rätt efter att ha fått höra hur de har utnyttjat artister på flera sätt). Det känns lite svårt att hitta ett liknande exempel över det jag precis har skrivit, men jag hoppas ni förstår poängen. Utvecklingen är här och det betyder inte att den ruinerar scenen, ibland känns det tvärtom, ibland tycker jag att jag får höra musik som känns mer äkta eftersom att den inte går via skivbolag som bestämmer hur det ska låta. Förmodligen så har det påverkat artister negativt, men varför är det ingen som nämner fördelarna med fildelning på internet och möjligheten att kunna distrubera sin musik och nå ut till sina fans över internet överhuvudtaget? Jag erkänner att jag laddar ner väldigt mycket utav musiken jag lyssnar på, kanske för att jag är en fattig student som i princip har 1k varje månad (bor hemma), och kanske för att jag tycker att musiken inte är värd att lägga ut pengar på, men om något jag gillar väldigt mycket finns att skaffa i fysiskt exemplar vill jag gärna ha det. I första hand för att jag just vill äga ett ex. men också för att stödja artisten som jag märker har lagt ner blod svett och tårar i sin musik. I övriga fall går jag gärna på spelningar om jag har möjlighet till det. Missförstå mig inte, jag hade gärna köpt mer musik, men ibland tycker jag inte att det är värt att betala för en viss musik, ibland är jag också snål, men när jag verkligen gillar något och vet att det är något som jag tycker är värt pengarna så kommer jag försöka att betala för det.
- grind or die -
Ett problem med att så många laddar ner är att man numera ibland inte änns kan köpa skivorna på CD/Vinyl utan de kommer bara som mp3or. jag köper med än gärna skivor då jag gillar att stödja artisterna och jag vill ha en skivsamling, tyvärr så kan inte artisterna trycka upp skivor längre då de i stort sätt går back på det, dock skulle de kunna sälja CD-R kopior (med omslag) i liten skala iaf (T2 ta åt dig). Angående spelningar och pengar så är det svårt att tjäna nog för att leva på på det, jag har vänner som sysslar med reggae (på hög nivå i sverige) som bara tjänar runt 500kr-1000kr per spelning och ibland spelar gratis, gör man en spelning i en annan stad och får 500kr hade man kunnat jobba den helgen och tjänat betydligt mer pengar. Så för vissa artister är livespelningar även något man i praktiken går back på.
ASUL P21 Bra betalt har inget att göra med bra musik, så de va fan det dummaste jag hört. där imot så händer det att bra musiker får bra betalt. by the way Simon "Idol aset" drar in mer pengar åt Sony BMG årligen än vad Rolling Stones drat in over all. Betyder detta då att han är världens bästa artist?. Ja jag vet att han inte är en artist, men min poäng var att visa att bra musik inte har något med pengar att göra. å ännu mindre har the piratebay att göra med att 100 keffa svenska artister inte bor i mantions å spinner på stora hjul som deras amerikanska kolegor.
----------------------------------------------------------------------------
Producent
2009-05-23 19:57
Låt mig vända på frågan. Finns det någon som laddar ner svensk hip hop?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.