I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det verkligen folk som KÖPER Svensk hiphop musik?

Svensk Hiphop - Allmänt

   

2009-01-23 23:44

Är det verkligen folk som KÖPER Svensk hiphop musik?

Jag har funderat på detta ett tag, det pumpas ut nya låtar 24/7 från alla möjliga både "internet folk" och "tv folk", Alla släpper sina mixtapes och skivor lite här och var, och musikvideos kommer upp överallt nu för tiden.

Men vem är det som köper dessa egentligen?, jag har inte köpte en enda svensk låt eller mixtape eller album sen kanske petter,ken,blues osv tiderna.

Jag undrar bara är det verkligen värt att släppa låtar hela tiden och album hela tiden osv om det inte går runt? eller går det runt?, de e det som är frågan .

Ett exempel, säljer lazee något? , säljer json något?, säljer media något? säljer adam något?, säljer timbuk något? osv osv osv...

Adam kan jag förstå att han SÅLDE under hans 15min av fame och timbuk(eller köper folk fortfarande hans musik?, han spottar ut nya videos och låtar hela tiden?)

Många kanske inte släppt sina album ännu men mixtapes släpps och singlar antar jag osv bla bla bla bla..........

Ni fattar säkert, Frågan är går det att leva på svensk hiphop för dessa artister mer än under deras 15min av fame tid?

(Inlägget flyttat av Oracle från blandat 2009-01-25 17:12:44)

We don't really dance, We just rub the dick on the ass.