I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

good things ute nu! =)

Svensk Hiphop - Allmänt

Redaktionen

2008-04-24 10:48
Plattan snurrade hela gårdagen hos mig och jag gillar den mer och mer varje gång jag hör den. När man slutar haka upp sig på de lite o-looptroopska beatsen så blir skivan helt grym!
5/5. blir till att köpa dne på vinyl as well!
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2008-04-24 10:59
Plattan är allvarligt talat grym, tänkte först att det inte var så bra det här..
men den är uppe i struggle klass nästan! och det är den bästa skiva som gjorts.
ska lyssna några gånger till..

KÖP DENNA FOLK!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionen

2008-04-24 11:09
Nån här uppe efterlyste Adam Tensta-collabon. ja surfade in på truppens hemsida och hittade Praying On A Liver (feat. Allyawan, Adam Tensta & Lazee) både video och som mp3a!

ch-ch-check it out! www.looptrooprockers.com/praying-on-a-liver
niggaz want me to rhyme? $3,99!

2008-04-24 15:17
boobytraxx:

gillar inte beatsen så mycket som på tidigare album, är ett steg i fel riktning enligt mig.
fortfarande ett bra album, men inte så bra som Looptroop kan vara
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-24 15:39
Vad ska vi ta oss till nu när looptroop blivit techno ???

2008-04-24 15:48
Techno? :S Busyness is the shiet btw!

2008-04-24 17:18
Fiyah: Ok. Själv gillade jag det nya soundet. 

REMIXEN MED ALLYAWAN OSV DÖDADE!! :) 
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?
Producent

2008-04-24 19:04
tyckte den va helt okej, trance fat och stains är mina favoriter. sen har jag hittat massa tryck fel, com.i.c sen står de c3 två gånger på tracklistan :/ har vinyl
http://www.soundcloud.com/luegoods

2008-04-24 19:32
Bumpar Rome hårdast.
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2008-04-24 19:33
Läbbigt bra skiva...
Älskar: Naive, Living on a Prayer, Marinate och i synnerhet Mapeis del på Stains.

Kommentar: Afasis skiva heter fläcken. Tema!

Tips: Bengans tar 139:- + frakt för LTR-skivan. CDon tar endast 129:- (+ frakt, men för alla som känner en student eller kan stava till rabattkod.se är frakten gratis). Finns mkt pengar att spara! När man ändå är igång kan man passa på att slänga ner Afasi och Filtens skiva också.

Trevlig Helg!
Gillar: http://www.slagskottfilm.com/

2008-04-24 19:38
fördelen med bengans.se är att man får den signerad (de har enligt hemsidan kvar signerade ex)

2008-04-24 19:39
bara jag som tycker family first är fet?

2008-04-24 20:20
chana_masala: nope, me to.

2008-04-24 21:33
lite tråkigt att dom förut skrev ut att dom har spelat in med allywan, adam tensta och lazie.. och så var det bara en remix då alla medverkade... trist de.

annars så, blood & urine är grym, sjuuukt skön räffräng!

big up hela skivan! vi ses på lördag.
 i get more pussy then panty!

2008-04-25 00:22
ett tips till alla nyfikna kisar där ute.
håll ett öga på LTRs Gästbok, bläddra några sidor och leta efter svar, då får ni svar på de flesta frågor som de flesta undrar över.

pejz!

Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2008-04-25 11:47
Jag älskar de nya beatsen. Embee är genial och det är skönt att troopen utvecklar sitt sound.

2008-04-25 15:10
varför kör promoe 99% av räffrängerna? (ja suprme skriker väl till lite då och då...) men variation?

2008-04-25 16:28

Looptroop påstår sig tributera CosM.I.C genom att heta Looptroop ROCKERS nu... Men att dom stavar hans namn fel på skivan och skriver CoMIC känns ju lite....komiskt...

2008-04-25 16:31
Family First och Busyness äger sönder ALLT!

2008-04-25 16:38
confidence: håller med. blir vädligt mycket promoe jämfört med supreme, även om man inte kan få för mycket av promoe. saknar cos.m.i.c också. synd att hans feature va på sämsta låten enligt mig, al mazika.

Albumet blir ändå bara bättre och bättre.

2008-04-26 00:31
Tankat o lyssnat, skitbra musik, keep up the good work.

2008-04-26 10:18
Skitfet! Rome, Stains, Living On A Prayer & Trance Fat var dem som verkligen imponerade. Funderar på att köpa hela deras diskografi då jag bara hört Fort Europa, denna och någon enstaka låt.

2008-04-26 11:20
Fet platta ! Blood & Urine, Ginger & Lemon och Living on a prayer är TVÄRFETA:D
Alla för en.
Lyricist

2008-04-26 16:24
Nu har jag haft den i några dar och den har rullat igenom många gånger, och jag tycker inte att nån låt är dålig, alla går verkligen att lyssna på, inte så att man trycker för nån och timbuks insats var också grym, sämsta låten, eller den som är närmast gränsen dålig/bra är tyvärr den med cos och alibi
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-04-26 16:28
alla verkar ha missat att Cos.M.I.C. även (enligt bookletten) är med på "Living On A Prayer"
Lyricist

2008-04-26 17:21
Fiyah P25

är han? har jag inte märkt faktist =/
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2008-04-26 17:26
The_Dictionary P19:

i bookletten står det: Voclas: cos.i.c, supreme & promoe.
sen hur mycket hans vocaler är med/hörs kan jag inte svara på

2008-04-26 17:36
Albumet är tvärfett, men jag har enbart lyssnat ca 2 gånger på det
A BROTHERSLOVE IS A BROTHERSLOVE

2008-04-26 18:42
Måste säga att albumet är grymt, inte särskilt Looptroop över soundet egentligen, men ändå mycket bra. Bästa spåren är Rome, Naïve och Blood & Urine enligt mig, men det är inte en enda låt som är dålig. Fast Mapei som gästar på Stains är ju riktigt dålig. Embees beats är tighta.

2008-04-26 21:55
Jag är lite smårädd för all den publicitet som looptroop får just nu. Vill inte att dom ska bli ett "fj*rtisband" om ni förstår rätt. jag har skrivit ett längre inlägg på min BLOGG angående ämnet
http://ostenssons.wordpress.com

2008-04-26 23:27
Tomten P51 jag delar ut ett stort LOL till dig och önskar dig lycka till i musikhistorieforskandet.

Producent

2008-04-27 01:04
hahah word på Qpo
http://www.soundcloud.com/luegoods

2008-04-27 11:15
Qpo, jag ska ha med mig de främsta forskarna och krokodiljägaren runt jorden för att hitta allt.

2008-04-27 20:52
The croc-hunter is deeead :(  ... STINGED! 
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?

2008-04-27 21:46

Kommentar till din kommentar är överflödig. Läs:

"we got the cd’s!

Posted by Supreme , April 11th, 2008

we finally got the CD’s and they look great! (except for a fuck up in the spelling department. you’ll see..) oh wait, that makes it a limited edition cd!

we’re signing the first 600 copies, so make sure to pre-order now.

you’re getting the CD, a 40-page booklet with pictures, some extra stories about the songs and all of the lyrics!"

http://www.looptrooprockers.com/we-got-the-cds/

2008-04-27 22:37

Inte en enda låt som är dålig, skivan är bland det bästa Looptroop släppt!

2008-04-27 23:04
Kul att Cosmic levererar bäst!

Redaktionschef

2008-04-28 14:18
Skivan var fan bra ... fick den idag. Spåret med Rakaa från Dilated Peoples är nog favoriten.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2008-04-28 15:14
Bara jag som inte tycker att den var så jävla bra?

Tycker att looptroop gjort mkt bättre, och "Living on a prayer" va lite av ett skämt, min kompis bröt ut i skratt när han hörde den...

Nu kan det vara så att jag får massa skit av whoa-folket för att jag sagt ngt negativt om Looptroop, som verkar vara allas favoriter, men så är det jag tycker finns inget att göra åt...

2008-04-28 15:46
Jag är inte heller så imponerad. Jag fattar inte varför Embee måste smeta ut sina stentrista melodislingor över alla beats, det gör ju att alla låtar låter likadant! Känsla för rytm har han ju, varför lägger han inte fokus där istället?

(Nu har jag iofs bara lyssnat igenom ett par gånger, och vissa låtar är faktiskt riktigt sköna...)
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2008-04-28 15:58
Klart det finns vissa sköna låtar, det är ju ett ok album... men vissa inslag förstår jag mej inte på... Därför tycker JAG att det är överhypat redan nu, men bara min åsikt. 

2008-04-28 16:24
ja det känns inte alls lika mycket som tidigare looptroop grejjer

2008-04-28 17:03
one
det är ju såklart det som är meningen. dom vidgar sig såklart. om dom skulle låta likadans som dom gjorde för 9 år sen skulle inte många lyssna. men det är lätt en cärtifajd waxcabinet banger skiva!

2008-04-28 17:19
confidence P24

håller inte med. lyssnar fortfarande på modern day och skulle göra samma om deras grejjer lät så idag. gillar inte att dom "vidgar sig", i alla fall inte så extremt som på den här senaste skivan... nej det är inte samma idag tyvärr men helt ok skiva

2008-04-28 17:25
confidence P24:

de har ju utvecklats tidigare, om man jämför MDCS med Fort Europa tex så är det en utveckling som gått att följa via alla släpp i mellan, nu känns det som de tagit ett stort hopp i sidled.
och då åt en sida jag inte riktigt gillar lika mycket som deras tidigare grejer.
därimot tycker jag inte att det finns en ändå låt som är dålig på albumet, "bara" deras sämst album enligt mig.

skall bli se hur nästa skiva blir (och hur solo-projekten blir)
Lyricist

2008-04-30 00:15
Looptroop hade ett väldigt enskilt specielt sound tidigare...
Vilket passade dom.. men det handlar ju om utveckling och att få saker sålda.. ingen rappare kan låta detsamma och leva på det föralltid..

Om de kommer bli populärare eller ej efter good things de vet jag inte men personligen så tycker jag inte looptroops grej är "moderna electro sounds"
Diggade looptroop mer när de va mer "trashigt oldschool underground sound"..
eller hur man ska förklara det...
de äldsta grejerna va riktigt feta..
Passade också deras rapstil väldigt bra

Självklart går det att lyssna på good things ändå so they got my support anyhow..

2008-04-30 00:51
den här skivan är underhållande men ingenting mot modern day. Tycker fortfarande om looptroop men dock blivit lite besviken på dom två senaste plattorna och ja dom har utvecklats mycket men frågan är om det är på rätt håll. hittar inte glöden i deras låtar längre som fanns på modern day. måste också hålla med om att det känns som dom är lite ute och cyklar på living on a prayer.
Din mamma

2008-04-30 06:38
Visst fan finns glöden kvar? Och så jävla electro vet jag inte om Good Things är.. E väl bara Naive som går under den benämningen. Tycker dom har jävligt eget sound fortfarande och att de låter lika bra som nånsinn, om inte bättre!

2008-04-30 09:03
Lätt deras bästa hittills. Naïve, Stains, Al Mazika och Trance är favoritspåren.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2008-05-01 18:09
Förutom uttjade the building är favoriterna: Naive, Marinate, Family first.
I övrigt är skivan riktigt grym, ska sympati köpa skiva.