Hjälp Mig Med Promotion!!!
Hjälp mig med promotion!! Jag och en polare har gjort klart vår debutskiva och vet inte riktigt vad vi ska göra med den. Helst vill vi ju bli upptäckta av nåt Indy label och signade. Men vilka ska jag "söka" till? Eller ska vi ge bort skivan gratis?? Det känns ju lite tråkigt när man jobbat på den i 2 år. Men jo jag vet att man inte kan tjäna pengar på sån här musik i Sverige men är det värt ett försök eller?? Promotion är damn svårt?? Hur har ni gjort? Någon med erfarenhet? Såklart jag inser att detta är ett sätt i sig att skapa uppmärksamhet kring skivan men det tycker jag den är värd. Det är därför jag är lite såhär in yo face med det. Det måste man vara. Lite feedback och hjälp vore uppskattat Här är ett matigt smakprov: myspace.com/pagtb
Knatte, Fnatte, Tjatte fuck up!
Boka spelningar, ge ut ett mindre smakprov exklusivt via Whoa, osv.
•pave paradise•
Ok, ja spelningar har jag inte direkt tänkt på ännu. Jag skickade ett mejl till whoa om det där exklusiva smakprovet. Dick happened. Dom svarade inte ens
Prova Stuck och Howser. JustDet.se kanske är intresserade, likaså Essential Heat eller Boiling Pandas. Whoa funkar ju bra också.
•pave paradise•
Ok tack så mycket. Ska checka detta. Keep em' comin'
Hade jag haft mitt egna företag i ordning hade jag hjälpt dig mer, men vi har rätt mycket att göra :P
•pave paradise•
Ok. Det var ju synd. Vaddå är det ett företag som håller på med promotion eller är det ett label?
Medieföretag som kommer hålla på med både promotion och labelarbete. Men vi är för o-organiserade för att kunna göra något vettigt just denna månad iaf.
•pave paradise•
Jaja, tanken var fin iaf=)
Damn, ni e tighta! jag hade snackat med Justdet.se
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Spelningar är ett måste för artister i dessa dagar... PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Word?? Then spread it. Tack fan. Å tack för hjälpen
Ja spelningar... Faktum är att jag aldrig har upträtt på scen förr. Men fan nån gång måste ju bli första.
fet musik ju, detta måste släppas fan !
Fan detta lät ju skit coolt!
YEayeay! Tack. Det hade varit rätt småtrevligt ja.
ingen aning hur ni ska göra men grymma var ni iallafall
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
1. Skicka demos till Kingsize, P3 hiphop, JustDet.se och andra tidningar/radioprogram som kan vara intressanta. (Lokaltidningar brukar inte ha så mycket att skriva om så skriv in och berätta om er själva så kanske ni får en artikel där.) 2. Släpp gratis smakprov och försök att få med en låt som veckans mp3a på Whoa. Sprid låten/låtarna ni valt att lägga ut gatis så mycket ni kan. (Soundclick, MySpace, Whoa, MSN, Frizon, AllEars etc. Desto fler kanaler att sprida sin musik på desto bättre...) 3. Uppträd. Skaffa spelningar och gör bra ifrån er. Lättare sagt än gjort men det är nog det bästa sättet att få "fans" i dagens Sverige. Du gör ett mycket djupare intryck som artist på scen än i form av en mp3a på någon hemsida.
Tack så mycket. Jag ska fan prova allt som finns nu.
Grymma var ni! Nyskapande och skönt sound
I like! vi ses vid toppen män :)
Follow the dao, right about....NOW!
Tack. tack. Ja vi ses vid toppen=) Sprid Prime Ape Got the Blues namn till alla kidsen i i området nu så syns vi på toppen sen
Börja med att starta en tråd i "Sv hiphop online", sen in på forum o sprid shit! går snabbt och enkel spridning av sin musik
Det ligger en i svensk hiphop online. Då fick jag jävla dålig respons, den är några sidor bak nu men det är den som det står Prime Ape Got the Blues på.
Fett sound, addad på myspace. Men ja, spelningar är skiten. Om ni tjänar något på det så kommer det vara genom spelningarna. Om ni får några fans så är det antagligen genom spelningarna. Hiphop är alltid bäst färsk. Så ut å gigga!
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.
ni är bra. mitt råd är att ha ett namn som sätter sig. Ett kort namn som kidsen kommer ihåg. kolla på de flesta kända rapparna eller artisterna så har alla ofta korta namn. Jag kanske svamlar=)
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>
Riktigt grymt! detta va skitgrymt, Det bästa är nog att hitta att produktionsbolag eller indie... är inte alltför svårt, akta er för skivkontrakt när ni gör så egen musik. de är som gamar... gå till ett produktionsbolag som i sin tur går till ett skivbolag, det är bättre... på så vis är det störst chans att ni får ut er musik(utan fiffel), men soundet måste också passa skivbolaget. Om ni satsar stenhårt skulle ni kunna bli sjukt stora i japan tex, detta är precis vad de söker i de trakterna. och som nån skrev i tråden är det spelningar som gäller, skivförsäljning pågår, men det ger ingenting, hitta sponsorer och skapa en musikvideo med minst lika hög produktionskvalité... när det gäller musik ska man va på rätt plats vid rätt tidpunkt, annars skymmer man bara undan, om jag hade en skiva som er färdiginspelad och mixad så skulle jag bokstavligen springa till varenda hörn å kant med skivan å få ut den, vissa blir stora genom myspace, lägga till kontakter osv å vissa blir stora genom konkret promotion, jag är inne i å starta ett produktionsbolag iaf, som det ser ut nu och hade jag varit i er sits så hade jag lagt alla järn i elden å styrt upp detta! hoppas verkligen ni lyckas med det ni gör//Bless
Bra produktion
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Fan vad sugen man blev på att checka...
•pave paradise•
besök ametist på whoa och gör som det står på hennes sida. kör ut albumet överallt, varenda radiostation ska ha ett ex i brevlådan nästa vecka. sen allt som sagt om justdet, kingsize, lokaltidningar m.m det här låter inte som någon omöjlighet att slå, kan bli något stort.
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Konsertbesökare
2008-01-16 07:15
Det här var ju hur bra som helst! Riktigt nice sound. Skulle gärna ge er lite tips men jag kommer inte på något bra just nu och de andra har ju skrivit en väldigt massa bra saker ni kan göra också. Men fortsätt med er grej, gillas väldigt mycket! :D
Ey, tack så hemskt mycket alla!! Jag ska promota järnet idag. Goddamn ni botar min blues
...Ursäkta men vilka fan är ni? Jävlar vilka tunga vibes ni har, fuck you, alltså, haha! Klockan är 8 på morgonen och jag önskar att jag kunde höja volymen och spränga rummet i bitar men, grannarna skulle inte uppskatta det. Följ några av råden som givits här. Skriv till JustDet.se, Kingsizemagazine.se, DJ-Silence.com och hypa upp lite här på whoa. Sv hiphop online är ett bra ställe att bygga upp en liten fanbase på. Och prova att skriva till fler olika admins här på whoa, er musik förtjänar en bra stund i internet-spotlighten! ...Fast ni får inte följa något utav råden om inte jag får ett ex av albumet, haha!
Yeah, you know..
Hahaha! Fuck grannarna. Pump dat shit loud=) Nä exakt, who the fuck are you. Vi måste ut med våra prylar nu. Jag ska prova allt det du skrev där. hehe men jag vet inte om jag kan ge dig nån skiva, vi har ju inte pressat några än, du har ju halva skivan gratis på myspaceen=) Tack så mycket för dina feta kommentarer
Ops, glömde ge propps för en sak ni precis har gjort som knappt någon i Sverige gör längre, inklusive mig själv.. fuck. Ni producerade ett helt jävla album, utan att göra någon hype om det innan det var färdigt. Folk är så jäkla stressade nu mera, så detta ska ni ha överdrivet stora tummar upp för!
Yeah, you know..
Haha tack. Jag har bitit mig i tungan och hållt käften. Jag ville ha nåt att visa upp först. Man gör sin poäng tydligare så=) Jag har hållt mig undan helt med min musik men jag har varit med sedan 99. Nu känner jag mig nöjd nog att börja visa upp sakerna. Peace
Ja, jag tänker då skicka detta vidare iaf. Om jag inte kan promota er själv pga omständigheterna tänker jag iaf göra det lilla jag kan, riktigt rolig musik ju.
•pave paradise•
Fy fan va snällt!! Uppskattas asså. That's the hiphop spirit. Jag var lite skeptisk till att nämna skivan här på Whoa för många brukar hata på folk, men fan va mycket love vi fått. Tack
Woho! Gött att folk fått upp ögonen nu!
Fred_undead - Ledsen att du inte fått svar från
[email protected] tidigare, klar miss av oss.
Dock så skickade du bara en myspacelänk och inte en (osläppt) mp3:a och vi lägger ju bara upp sånt som inte redan ligger och laddas / lyssnas på.
Du är varmt välkommen att testa igen med en osläppt låt för det låter klart intressant :)
Mabande - Whoa MP3-Crew
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Ok bra. tack så mycket. Då ska jag se om jag kan skaka fram ännu ett track från skivan=) Schysst som fan=D
inte min kopp te, men det finns uppenbarligen en publik för det. Bara att försöka sprida så att ni får ut ert naman. p3 demo och p3 hiphop, kinsize, justdet.se, whoa etc. etc. och sedan rocka spelningar.. ta allt ni kan få oavsätt om det är gratis eller ute i bushen, namnet och musiken måste spridas.. Men hade jag varit er så hade jag kortat ner namnet till bara "PrimeApe" redan nu..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Kanske "Prime Ape: GTB "? Blir både ett enklare namn och en lokal anknytning. Risk finns väl att nån skulle anklaga er för Teddybears STHLM-plagiering, men då är det bara att hänvisa till mig ;) Spelningar är alltid att rekommendera :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Ok, tack så mycket för tipsen osv. Jo namnet är ju lite jobbigt å så men det är det vi heter, sen kan man ju säga Prime ape när man pratar om det som en förkortning men vi heter Prime Ape Got the Blues, även om det inte är smartaste draget
www.basementality.se CDs, Stickers/Flyers, Banners, Banderoller, T-Shirts, Myspace 0 Webdesign mm ....
<a href="http://www.basementality.se/">www.basementality.se</a><br> THE BASEMENT MIXTAPE
Tack så mycket, jag snackade med Critical om basementality igår och fick en portfolio=) Thanx
klart ni ska heta Prime Ape Got the Blues. lite väl internet-MC-grej att bry sig om namnen och vilja att det ska vara kortare. that shit doesn't matter i slutändan. only the music.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Yes Nu ska jag sticka ner till stan å köpa brännskivor och färgade (ska tydligen göra underverk) kuvert. Sen ska jag skicka iväg lite skivor till typ Kingsize och JustDet.se och P3 metropol, kanske p3 hiphop, och kanske P3 lab om det finns kvar =)
Deal wit the devil var riktigt grym. You got my attention :)
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Yea coolt! Kolla på bilden i min profil. Snubben i bakgrunden på tavlan är Robert Johnson som jag snackar om, som sålde sin själ till djävulen.
gör som alla andra stora med cash på fickan, anlita silverberg eller liknade promotion bolag som gör allt jobb för en, kostar multum, men det är så dom får ut sina saker, särskilt sådana som redan har haft stora bolag bakom sig sedan svenska guld åldern, illusionen är stark i sverige
mvh poverty driven soldados!!!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se