Fjärde Världen och DJ Flatline...
Fredagar och Lördagar får svensk hiphop fullt utrymme och kärlek i Sveriges Radio !
På G denna fredag 19/10 hos Ametist:
- Medlemmar i Stämman 19/10: Jenifa, Taro, Kashal-Tee
- Fokus: Fjärde Världen
- DJ: DJ Flatline
- Update: Hoffmaestro & Chraa
- Veckans kysssss: hemligt!
- och sen såklart klubb- och eventkoll i Missa Inte och Örat mot gatan (spoken word).
Ametist program är ett unikt hiphop-forum, den första i sitt slag, med kärlek till SVENSK hiphop som går fredagar och lördagar kl 15 -17 på SR Metropol 93,8.
Hur lyssnar du?
Hur lyssnar du på programmet? genom:
www.sr.se/metropol och "lyssna direkt"
eller ratta/pilla/skruva/knappa in 93,8 fm
Fredager 15 - 17 !
ELLER, lyssna i efterhand genom 30-dagarsarkivet på sr.se/metropol, välj 28/9 och 15 - 17.
Programlänk:
http://www.sr.se/cgi-bin/sidor/amnessida.asp?ProgramID=2842&grupp=3871
Det här är programmet:
- "Stämma". En pool med personer kopplade till hiphopen i Sverige turas om att sitta med. Tillsammans berör vi höga och låga ämnen. Med dagordning och upprop pratar vi om hiphopen... kulturen, branchen, publiken, trenderna bakåt och framåt... Vi ska se om alla kan enas.
- Svenska DJs. Kör all musik i programmet, varav ca 30 minuter ostört.
- "Veckans fokus". Artister på G är i studion, bakom micken, i intervju. Gamla lejon varvas med nya uppkommande artister.
- "Missa Inte". Klubb och eventkoll. Det du inte bör missa i hiphop-sthlm, för hela kommande veckan med mig Ametist (du måste inte gå med mig).
- "Örat mot gatan". Spoken word, exklusivt för Metropol.
- "Update". Jag ringer upp och hör efter lite snabbt med våra hårt arbetande artister om vad de har på gång just nu.
- "Veckans kyss" delas ut. Ny svensk låt inom genren väljs, spelas och addas till kanalens playlist.