deregna är 2006's anthem
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
deregna har sin plats som gbg anthems!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Du har säkert haft ett riktigt jävla pissigt liv, no doubt. Men när man börja spotta ut massa postadresser och säga att man skiter i folk som kritiserat en för att meningen senare skriva ett 50-radigt utlåtande till den kritiken kommer ifrån så tappas lätt trovärdigheten bort. Är jävligt säker på att om du hoppar över att skrika Angered 424 osv. varje gång du får chansen kommer ingen att ifrågasätta dig. Bara så att du vet...
orkar inte läsa hela men du säger att folk snor nån förortsstilen och själv snackar du med massa amerikanska ord.. vem snor från vad egentligen peaccce
ForceOne X2 Kan inte du spara ner allt du skriver på en txt fil sen läsa det om 5 år så kanske du ser hur töntigt det låter
keeep on puuuuuushiiiinn
www.markemusik.se www.twitter.com/markemusik http://mekkeriet.blogspot.com
För att över huvud taget kunna kalla sig gangster måste man vara med i ett gäng, och i sverige finns det inga gäng som kan jamnföras med gängen i USA vilket verkar vara nått som svenska gäng av 16åriga ungar med butterflies verkar tro. Medlemarna i gängen i USA som alla rappar om tex Bloods och Crips är inte medlemmar där för att dom vill ha respekt och pengar. Det är inte det det handlar om, det handlar om att överleva, dom lever som djur och dom vet det och den första minsta lilla chans dom skulle få för ett bättre liv skulle dom ta direkt utan att tveka. Så jag säger att det inte finns några svenska gangsters, men självklart finns det kriminella människor som är farliga men det är inget att skryta om.
One day we all gon' die. But when I die, I'ma be so high
F2K P19 :i sverige finns det inga gäng som kan jamnföras med gängen i USA
visste de du säger att gängen i usa gör de för att överleva de stämmer
Men om man säger att sverige inte har tunga brödraskaper så vet man inte mycket .....har sakt de innan sverige har sina men de är inte så att man vill stå med i tidningen för att bli Xposed
man vill ju kunna fortsätta leva bra å inte bakom murarna
Cap - RoadLake Entertainment
F2K: varför måste man vara med i ett gäng för att vara gangster?
Producent
2007-10-06 16:27
För att ordet gangster kommer från ordet gang.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
ja, fast ordet betyder ju inte alltid gängmedlem utan mer yrkesbrottsling.. eller?
i vardagligt snack menar jag alltså.
vem har sagt att dessa "svenska gangsterrappare" :S åker fast?
Yun_DI P18 är en gangster, så ni vet ;)
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
FAN! Det skulle vara hemligt ju! nu får jag fbi o hela skiten på mig..
det finns inga fucking gangsters i fucking sverige . Men däremot finns det WannaBE
http://soundcloud.com/mikeybeat
F2K P19 hara bara en sak o säga du vet nite va du pratar om...
MiiKe P17 samma sak du... ni ser det inte så yttra er inte...
gitano P20 engelska är ett språk så va tjatar du om? växer man upp bland chilenare, araber, albaner, juggar, iranier, turkar, jamaicaner osv osv. snappar man upp ett och annat förorten är mulitkulturell förstår du?
o kulturen är självklart importerad från usa eftersom den starta där. bt still stilen e förort/gata...
o naah skulle inte säga ja haft ett pissigt liv har mått överlag bra, kände inte till nått annat, så man klarar sig, bara en i mängden varken bättre elelr sämre än nån annan, just our way of life...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
men seriöst så behöver ni inte skriva i tråden. tycker ni att den e fjantig osv osv ignorera, så ja gör när ja går förbi er på stan, ni finns inte? ni e ointressanta, lever samma liv, samma kläder samma historia samma allt inget o berätta inget ni upplevt... precis som sverige överlag så är ni mediokra. punkt. när man yttrar sig utankunskap och förståelse så faller genast orden. ingen grund. o då blir allt betydelse löst. klart ja reagerar vid personangrepp, när det är spööken som ska yttra sig.
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
dujaeruvija F0 inte alls vad jag sa men fortsätt gärna vara ignorant... o va ja står för är att jag fått en chans att lämna kriminalitet o skit bakom mig o fokusera på nya mål... men det tog ett helevet innan ja fick den chansen ni föds med... förstår du bättre nu? finns inget häfitig i kriminalitet, sagt det hela tiden, men ni/du är för dumma för o fatta...
och ja JAG ÄR BÄST...
nått mer pissmyra?
dujaeruvija F0 o du fattar fortfarande inte mend elugnt ja skrattar ändå... en vacker dag kommer du förstå...
bra att du blir irriterad! yeees mission compelete...
gå knapra några panodil eller häng dig nu skriv inte mer.
vilken tönt tråd de här blev ingen här är en gangster ändå
Street savvy
borde inte ens kommenteras
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
du kan ju alltid bo i usa men vara svensk men du begar brott i usa ;)
myspace.com/internationalcircus
Tony Montana va Gangster/Maffia finns ingen som kan jämföras med han
http://soundcloud.com/mikeybeat
tony montana finns inte på riktigt.
MiiKe P17 HAHAHAAAAHAHAHAHAHAHAHHAHHAHAHHHAHAHHAHAAHHAHA
jag åkte till usa strax efter att jag dömdes... det handlar om vad du ska göra i usa osv. man ska kunna namnge personen man ska till om man bara ska dit på besök å shit, dom e hårda med sånn shit .. jag kollade inte upp först om jag kunde åka dit, bara hoppa på ett flyg fan, dom frågade mig i Miami varför jag hade bara 1 väska å om jag skulle dit bara för jobba lr utföra nån kriminell handling, men kan man svara på frågorna å som sagt namnge vem man ska till så e allting lungt.
When I was a child, the Devil himself bought me a mic
No problem ...
When I was a child, the Devil himself bought me a mic
har varit i staterna tva ganger. bada gangerna har jag blivit utfragad redan pa arlanda.. vad jag ska gora dar och sa Sedan far man fylla i roliga blanketter pa planet innan man landar typ: - Har du med dig sprangamnen i bagaget? (nej) - Har du utrotningshotade vaxter eller djur med dig i bagaget? (nej) - Ar du krigsveteran fran fientlig sinnad makt under forsta eller andra varldskriget? (nej)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Så vitt jag vet finns det inga gangsterrappare i oskyldiga sverige, just därför så vill folk bli det, fattar inte varför dock... Förstår inte hur dessa människor tänker som medvetet försöker fucka sitt liv bara för att ha något thug att recca sen Det är det jag säger, kan ta en kula för det vi lever ju i ghetto-sverige ni vet
Varför skulle man som gangster vilja skryta om det? Är väl inget lyxigt med det. Skryt istället om du har någon bra utbildning eller något bra välbetalt jobb! LEGENDEN Han sa det, så vad finns kvar att prata om?
Erik_Indian Ar du krigsveteran fran fientlig sinnad makt under forsta eller andra varldskriget? Haha, är det sant? Nåväl, better safe than sorry :P
Ingenting handlar om Gangster eller inte Gangster... Det e köpa/sälja, tillgång/efterfrågan, import/export... Det e bara pengar..
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
...och pengar påverkar inte någon annas liv... Eller? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
haha, intressant läsning altså.. Det här är nod den tråden på whoa jag läst mest i.. aja kul läsning iaf..
http://www.youtube.com/n1dde
hahahahaha fuck "snabba cash" o jens laplisa fan han nu heter... ja ska skriva bok ...
fet tråd ja, riktigt intressant.
Västkust Rockerz
Tycker också tråden e intressant, den utvecklades iaf intressant, va inte det från början... Alla vill hävda sig, beroende på vart du kommer ifrån så lär du dig hävda dig på det sätt man anser är bäst, eller på det ända sätt man kan. Jag tror dock man kan hitta missär överallt.
ForceOne X2
Tycker du e lite synd attu utrycker missnöje över klädstil sätt att prata etc hos medelklasskids, (jag tolkadere som attu gjorde de) det eju liksom ofta ett bevis på kärleken till hiphopen. Lite som många säger attom du inte kommer från missär fåru inte rappa om den dåliga sidan av livet för den tror jag dom flesta får känna av på ett eller annat sätt, 16 åringen som nyss blev ihjälsparkad komer nog in under klassifikationen brat liksom... Klart man ska kunna stå för den delen man spottar som är djupare o ärlig, som TR sa så komer man nog bli testad för det man lägger förr eller senare...
Bara för att en person kommer från bättre förhållanden ekonomiskt har alla sina issues hade hellre velat att nörden som tog sitt liv hade plockat upp en mick o tagit ut sin frustration över mobbare, skolsystem etc. Desperationen kan ta många ansikten.
ojojoj, nu börjar det bli spännande!
Västkust Rockerz
herregud.. den "dissen" var verkligen bedrövlig. och ja, jag gömmer mig bakom tangentbordet nu.. jag skulle absolut inte sagt det till snubbens ansikte, men aa iaf, stick to boxningen för den där "musiken" sög verkligen. 1
Västkust Rockerz
hiccory P22 mycket bra skrivit!
jag dissar inte medleklass kids, kanske verkar så men så är inte fallet har et par namn i huvudet som ja tänkte på när jag skrev det där...
dom ja dissar är dessa ÖVERKLASS ungar, som snackar ghetto klär sig ghetto, beteer sig ghetto, skriver texter som om dom vore från gatan... men at the end of the day så går dom hem till sina föräldrar på avenyn eller what ever o får maten serverad o mer plastkort osv.
det är sånna människor som ja stör mig på, spelar en roll när dom e ute...
"gangsta rap" och "reality rap" som folk vill kalla det, visst finns många tuuunga som droppar riktigt fett, med stil o elegans så attt säga o dom gör det bra... o d hiphop om man e true mot sig sjävl.
alla får rappa du ser ja har nite attackerat snook o såånna.. för dom rappar men dom gör inte hiphop... dome artister.
"rap is somethin you do, Hiphop is somethin you live"!
Tack, got u. Ser fram emot billiga baggys ;)
jag akte dit i sverige for klottring eller w/e men ja minns inte att ja va tvungen o skriva ner nat. dock sa har jag akt dit har for underage possession of alcohol. nu maste jag ga till na javla alkoholkurs hela hosten, gor ja inte de sa blire val trubbel o komma in i landet igen haha
myspace.com/internationalcircus
kan någon admin ta bort
king-don P0 s inlägg då de inte har ett piss med tråden att göra + hans musik är kass.
Västkust Rockerz