hur ligger det till med dessa svenska gangster rappare egentligen?
alla vet att det finns aa hur många gangster rappare som helst i sverige, alla verkar vara gangsters o hustlers enligt dom själva... men så slog en tanke mig nyss... eller för några dagar sen. just p.g.a att en tjej kompis frågade om ja ville hänga med till usa, N.Y o softa o sånt till våren, så aa ja tänkte varför inte jag har villkorlig frigivning 19 februari, så varför nite, skönt o komma bort ett tag. så ja började kolla cash flöde osv. sen kom ja på att ja läst nått om nån 48 timmars grej för usa måste kolla upp om man e välkommen i i landet. så jag ber min kontakt på kriminalvården kolla upp detta o hon ger mig svaret att jag inte får komma in i landet p.g.a att jag har ett "fellony" i registret och därmed räknas som "tung brottsling" men hey jag e ingen fuckin gangster, i do what i do an did what i done... men inte gangster, så då till frågan.. hur ligger det till med dessa gangster rappare o shit? hur fan kan dom åka fram och tillbaka till usa om dom e så jävla gangstah? o alla "gangsters" ja känner har MINST ett tungt brott på sig. så va gör det dessa rappare? e alla fake asså? sen hade jag en mer almän fråga kan det där stämma att do inte släpper in mig? jag blir lite sne nu vafan så kan man ju ite betee sig... om folk har gjort sin tid o allt sånt då ska man ju vara "fri" sen också ... right=?
"who's callin' the shots? we hit that man first..." Disatisfaction bring change
eftersom du inte bor där vanligtvis så är det större chans att du kommer att bryta ner systemet och tända eld på flaggan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dom är la inte så dumma att dom åker dit?
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
men vilka rappare snackar du om som aker fram o tibaka till USA?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)
Svenska gangster rappare e 90% bullshit, thats why
www.Myspace.com/InsoMusic
bara gangsters som misslyckats har "felony" ;)
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
LEGENDEN hahahhahaha, ouff mannen, alla har nått på sig förstår du. alla som är nått i "gangsta" väg har nått på sig, utpressning, misshandel, rån, tyngre narkotika brott, sen att alla inte har fellony på sig e för dom snackar skit... klart d e misslyckande o torska för d finns ju nite i planeringen direkt..
kopiera P19 kompis d e sverige, snuten vet allt du gör om du e nån. dom håller koll, säljer du zip bags me weed skiter dom i dig, due nite viktig, när du börjar plocka fram vapen, o större mängder coca då stormar dom dig. så d handlar inte om dum...
isofu P3 antal folk som kallar sig gangsta o gör gangsta musik... behöver inga namedrops. dom känner mig ja känner dom.
Insomnia xaktly my point. o när d e nån real som snackar d, då e d soppas real så folk tror d e skit snack... för folk ser inte den delen av sverige... så dom kan nite relatera.
en till fråga vad räknas som fellony?
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
Är det inte så att efter ett visst antal år så kan du åka till staterna? Det nollas väl nån gång? En snubbe som blivit dömd för misshandel vid 20 års ålder måste väl kunna åka till usa vid 80 års ålder åtminstone? eller?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Yun_DI P17 aa ja tycker ju d e så... men nu e d inte misshandel d handlar om... men endå... därför ja undrade va räknas som fellony.. o va fane d för sjukt rättssytem dmo här där borta?...
"who's callin' the shots? we hit that man first..."<br><br>Disatisfaction bring change
är man ganster när man har vapen ?:/ shiiiit asså. haha. min pappa är gangster :D
jag tror att felony är alla brott som kan ge högre än 1 års fängelse
man måste inte åka fast för att vara gangster eller hustler.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-09-25 19:39
Vilka är gangster rappare i sverige?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
kopiera P19 bondejägare skjuter på älgar,
kriminella jägare skjuter folk.... finns en ´viss skillnad va?
gör dig inte dum
ForceOne X2 om du på något sätt kan koppla min pappa till bonde :) så får du 500kr.
Det är väl som i USA, gangstrarna skapar historierna, rapparna berättar dem.
"this aint no motherfucking gangsta rap, how many mother fuckin gangstas rap?" -sean p
reality rap är ett bättre passande ord, och nej, alla kan ej åka till usa hur dom vill, har man suttit kan det bli svårare
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Jag undrar verkligen vilka svenska rappare, som utger sig för att vara gangsters, åker fram och tillbaka mellan Svergie och USA. De enda jag kan komma på som varit i USA på senare tid är Trainspotters, Prop Dylan och typ Promoe och Timbuk (de sprang väl runt rätt nyligen och filmade och shit..kan minnas fel dock). Men de kallar sig inte för gangsters och är inte vad jag vet några frekventa USA-besökare. Och kallar man sig för gangster eller skryter om hur häftig man är för att man gör shit så är man allt annat än gangster. De som får stämpeln gangster går knappast omkring och skyter om att de är gangster, de gör bara sin grej och vill väl snarare att folk ska tro att de inte är gangsters. Ang. resa till USA när man är straffad och hur deras system funkar: Med tanke på att en person som får fängelsestraff i USA mister sin rösträtt (en av de grundläggande rättigheterna man har som en medborgare av ett land) så är det verkligen inte konstigt att tidigare dömda personer från andra länder inte kommer in. I USA är man inte skuldfri efter att man suttit av sitt straff. Har man en gång felat ska man bli straffad för resten av livet. Dock vet jag inte om det betyder att du aldrig mer får åka till USA. Det kanske finns en bestämd tid eller så.
Redline!
Till alla:
aa tråden hade nog inte så mycket med rappare att göra egentligten, lite febreig yrar lite o saker blir mixed up...
ber om ursäkt, lite bara, dom rapparna ja syftade på finns inte på whoa men e endå ganska stora. är i usa ofta osv. fuck it dom känner mig ja känner dom. inga namedrops. för mycket folk som snackar bara....
päronpung P22 tro mig det finns en del. o dom börjar få ganska mycket attention på underground scenen i en viss stad...
Dr.Octagon X25 tack för svaret! aa faktiskt så trodde jag d va så i sverige också, det med rösträtten, men heeey ja hade fel, så ja får fortfarande rösta hehehee.... lite corny ändå men ja klagar inte.
men tycker ändå d e fucked att man nite får åka dit, har juh inte begått brottet där, hell, I need to get in I got shit to do right there.
nån kan ta bort tråden asså..
ForceOne: Om du känner snubbarna så kan väl du konfrontera de istället för att feberyra på whoa, där uppenbarligen ingen hört talas om dem. Vad är det som är corny med rösträtt? De skiter i vart du gjort brottet. Jag tror att vetskapen om att du gjort ett brott gör att de tror att risken är större att du gör brott på ditt besök i USA, än en person som inte gjort ett brott (eller ja, straffats för ett brott).
Redline!
ForceOne: a felony means jackshit in sweden dawg.. du är ingen gangster som du själv säger.. och det finns inga svenska rappare som jag har hört, änsålänge, som antytt på att dom e gangstrar 4 real.. och att säga att en kriminell har bajs i lådan är helt rätt.. annars skulle han aldrig klassas som kriminell jag har, enda sen jag var liten, alltid fått höra av de stora grabbarna att så fort man klassas som kriminell.. då e man körd.. speciellt i ett pyttelitet land som sverige.. crime goes undercover at all time brushan, at all time jag skulle kunna känna alla dessa nasty boys men jag skulle inte erkänna det ens under pistolhot. en riktig "gangster" skryter inte.. en riktig "gangster" skiter i.. en riktig "gangster" har inte tid med sån här bullshit helt enkelt..
http://www.allyawan.com http://greenstreetwan.blogspot.com
en riktig "gangster" skryter inte.. en riktig "gangster" skiter i.. en riktig "gangster" har inte tid med sån här bullshit helt enkelt.. Instämmer!
Redline!
real gangsters hänger inte på whoa
Varför skulle man som gangster vilja skryta om det? Är väl inget lyxigt med det. Skryt istället om du har någon bra utbildning eller något bra välbetalt jobb!
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Dr.Octagon X25 mannen va vet du om vilka rappsare ja syftar på dom e hyfsat stora i sverige några av dom även namn i usa... inte stort men folk känner igen... så länge du nite vet vem så säg inte dom inte e kända....
allyawan P10 I know what you mean man... men när ja ska resa så betyder d något..
och a klassas man som kriminell e man körd så e d... men va ska man göra...
o gangster fuck that spelar ingen roll hade aldrig kallat mig själv eller nån anna gangster man gör va man gör...
I'm born an rasied where yu chill out.. brushan.. så du vet. behöve rnite förklara...
päronpung P22 nää man skulle tro att det nite finns gangster på whoa... men som sagt you don't know cuz they don't talk ...
LEGENDEN aa xakt, därför ja stör mig på dessa gangster rappande horungar som om dom skjutit nån jackat nån... be real.
ayo ADMIN! plocka bort tråden nu tack PLOCKA BORT TRÅDEN NU TACK...
kan du inte nämna nåt namn? eller typ skicka ett meddelande till mig med namn?:P
VARFÖR FRÅGA DETTAHEEEEEEEEEEEELA TIDEN!??!?!?!?!!??!?!?!?!?!
kabra.
Yun_DI P17 hade du velat va ;) nä d går inte, eller går o går fan behöver inte ens droppa nått namn...
ta alla dessa rappare som sanckar gangsta shit, asså nu menar ja inte att nån gjort en låt typ "jag e så gangster".... utan ja syftar mest på deras överdrivna texter... hustla 24/7 o sånt, jack this one, pop that one, kidnapp ya ass bust a slug in yo face o sånt snack...
för vissa sånt e på riktigt, förstår ni bättre då, jag rappar o skit, inget värsta seriöst, men känner många rappare både lokala celeberties och även mer nationella snubbar...
o klart vissa e f'real i sitt snack o dmo ger ja kärlek också... men d e så ja tycker inte man rappar om saker man nite gjort o inte har bollarna att göra... o ja anser inte man rappar om "vad sina homeboys" gör... vafan, don't talk if not involved o e du involved då ska du deffinitivt inte snacka om d... sen att d finns kriminella som förösker satsa på musik istället dom har iaf gjort skiten, så d e helt okej dom snackar om d dom har valt nytt sätt o leva, som endå e samma..
kan bara ta mig sjävl som exempel mina texter e våldsamma ibland, hård, real talk, men d e från egna erfarenheter, fuck psykolog ja ventilerar på papper... säger ja fått gat i fejjan, så menar ja d, säger ja att ja robbade den eller den rapparen så hände det, säger jag att ja kommer skjuta den eller den jäveln så aaa... ni fattar d e sånt ja menar.... orden har mening dom betyder nått inte bara tomt skitsnack.. d e sånt ja e trött på....
tråden blev helt fel pga att jag yrade, så nu vill ja nån tar bort den BULLSHIT tråd hur många gånger ska jag behöva be nån ta bort den?
aaa när jag endå är igång... ja läste i kingsize, nyligen mo prop dylan, han snacka om han va i N.Y hos nån ja minns inte vem, o snubben berättade gå inte in på den gatan du blir rånad, går du ni på den blir du mördad sen rånad o sånt... så säger han prop dylan "sen kommer man hem till sverige o barslagsmål"... sånt irreterar jag mig också på, vadå du behöve rnite åka till N.Y för o bli robbad, chansen o bli mördad i sverige är iof mindrer, men vafan, du kan lika lätt få en gat i dinn fejja i vissa områden i sverige, varför blundar folk? finns områden du blir skjuten om du fakkar med fel folk, alla värderar liv olika... träffa en hungig jävel i sverige han robbar dig, träffa en hungrig jävel i usa han robbar dig, hungern e samma överallt.. har man inte vill man ha... o nu kommer nån kommentera, "du hatar" eller "varför ens störa sig".... jo ja stör mig för ja har niget bättre för mig juts nu, testa du o sitt inlåst antal x månader o göra ingenting när du e van vid full action, o sen helt plötsligt så har alla pajjasr börjat rappa släpper grejer o spelar värsta bonanza attityden allt... och fortfarande nej jag e inte gangtser,finns en hel del människor som kan sätta mig på plats som faktiskt rappar. MEN... aa så e d..
aaaa ouff you got me started, sen kan vi fortsätta, ser sånna videos med vissa rappre, svenska fortafrande fuck names... ser dom photo shoot på clubb typ, dom spelar biiig i videon som dom verkligen festar så, champange o allt sånt flashigaste skiten som dom lever det... men heey jag har aldrig sett dom på flashklubb med massa brudar o champange, o sån skit... jag e där, rättare sgat ja va där, bränd emina cash 8 dagar i veckan, helrör o allt d fina, vart har dom festat så och när, vilken klubb... ? ouff jag e riktigt irriterad, jag e inte gangster men tro fan ja vet hur man gör pengar money makin I! alla vet, alla har sett KÄNN IGEN d e sånt ja menar... o d här med gangsta rap, man rappar gangsta rap för man vill visa det, man tycke rkanske själv d e "coolt"... så snacka inte skit, alla vill ha bekräftelse, att dom e duktiga på det dom gör, vissa gillar göra sina pengar o va tysta, ingen vet o dmo smo vet vet... "move in silance an violance"..... andra har egtt upp, man vet att man e fucked, varflör ska man må dåligt? fuck it sger dmo ja e grymm på nått o dom blir "loud an' obnoxiouz"... som allyawan sa, när man fått stämpeln kriminell så e man körd e då.. sanning... men om man fått stämpeln o alla vet fuck it right... it is what it is... men att bara snacka det o visa d i videos o inte gjort ett skit hur fan ska man respektera det? klart ja hatar, dom härmar min o många andras livsstil o tjänar cash på d utan att gjort nått.... klart man blir irriterad.. ska man rappa så så ska man väl leva d också? vart finns sanningen i det? d e min frågan? så fuck y'all who say anythin' else... ja vet va ja snackar mo ja sitter inte o gissar o skit... för d finns folk smo epå riktig o gör saker på riktgit som gör samma musik me får dom nån kärlek nej, folk hatar på dmo... folk älskar skådespelare... all kärlek till grabbarna som e på riktigt o gör nått annat nu också... inga namn... dom kommer o dom kommer komma stort..
öhhhh hur kan rappare som Ken åka till staterna då han har ju proddat där?!
shimmy shimmy yo
han har väl träffat dom här eller? eller kanske i andra länder. smif n wessun var ju här ett tag, d12 och jojo pellegrino också.. antar att det var så han träffade dem.
Oredan P24 för d har med olika brottsrubriceringar o göra det va det ja vill få klarhet i... narkotika brott o sånt omd e mindre tror ja nite ses som fellony utan d e typ väpnade rån o tyngre saker som räknas som fellony,.... tror inte misshandel är fellony heller.... men ja vet inte... ken han har väl narkotika brott, försäkrings bedrägerier o sånt.. fan vet ja kan inte folks meritlistor
ForceOne: Det jag säger är att flera innan mitt inlägg, och inklusive jag, undrar här i tråden över vilka dessa snubbar som åker fram och tillbaka mellan USA och Sverige. Jag sa aldrig att de inte var kända. Don't get it twisted.
Redline!
oj vad ignorant vi var här. Känns som att gangster är ett rätt played out ord, jag ser dock inte många som kallar sig för gangster i sin musik? Alla har kan ha kommit i kontakt med pistoler, knark, våld osv på många olika sätt och rappar om det, man kan väl rappa om sån skit utan att vara gangster?
Alltså, det här var droppen. Helvetes jävla jesus vilket skämt den här tråden var, vad fan håller folk på med.
T-Röd P26 du har inte läst hela tråden ser ja...
socials P24 du är ett skämt period. läs hela tråden.
SkyhigH vad folk håller på med, ja vet, vet du? lev i din fantasi värld.
Dr.Octagon X25 ah men vilka dom är e inte så intressant att dosskutera. ja syftar rent allmänt på skiten.
men ouff hur många gånger ska ja be nån plocka bort tråden.
ForceOne>Men han har ju åkt fast för allt möjligt, misshandel,droger,kidnappning av barn etc etc. det måste räknas som fellony
shimmy shimmy yo
men forceone vill skryta lite. låt han göra det :)
kopiera P19 skryta om vad mannen? ja hade en fråga för ja blev sne på systemet (igen)ja skrtyer inte, tycker du d låter häftigt får d stå för dig idiot mitt liv e fucked o du tror aj ska skryta mo det? jävla mongo... vill ja skryta gör ja d knappst här där folk inte känner mig eller vet d minst om mig... dessutom, folk vet redan...
vad?
Oredan P24 aa kidnappning trr aj räknas som fellony, mens om sagt ja evt juh inte... men han dömdes väl aldrig för det?
ey fo real plocka bort trådhelevtet nu, o om nån har KUNSKAP om vad fellony är uppskattas det sluta gissa nu, ut o lev för fan, ända anledningen att ja sitter här e för d finns inget bättre o göra... va e eran ursäkt att leva ert liv vid internet?
ForceOne: En aspekt att tänka på när rappare claimar gangster är att vissa uppenbarligen gör det som en show. Alltså att det är meningen att man ska fatta det. Det skapar lätt missförstånd, speciellt när det finns folk som spelar gangsters på ett seriöst sätt. Men som sagt, riktig känner riktig. Tyvärr går säkert många som inte riktigt vet på rappares gangsterfasader. Min ursäkt för att hänga på nätet är att jag sitter på jobbet :P
Redline!
Dr.Octagon X25 aa ja vet att det är så som du säger, och ja kan uppskatta en fet "gangster" låt även om ja vet att snubben inte är på riktigt, det är just dom som frontar som jag har svårt för... denna tråden e skit den kommer mest från frustration över allt möjligt och feber yra det är också anledningen till att ja ber nån ta bort tråden.
hehehe din ursäkt är helt ok! finns d inget bättre o göra så... ;)
för att lyfta ämnet från gangster hit o gangster dit. ja tycker samma sak om de flesta inom "hiphop" sverige rent allmänt, folk hör en ny låt som nån släppt o genast ska dom kommentera du borde gjort si du borde gjort så, borde höjt där o sänkt där osv helt plöstligt är alla producenter och experter på hiphop o på musik... fan om en snubbe släpper en låt så e d väl för folk ska lyssna, hade han velat göra d på nått annat sätt hade snubben förmodligen gjort det... lyssna o njut av musiken, eller skit i o lyssna på den, folks åsikter är inte så viktiga för andra som dom verkar tro... o skulle en artist vilja ha feedback på sin musik/ produktion så vänder han/hon knappast sig till ett internetforum utan till riktiga producenter/ artister för o få konstruktiv kritik...
folk har tappat gränsen mellan publik och branchfolk/utövare...
ha en mycket trevlig dag allihopa!
PLOCKA BORT TRÅDEN!
för att lyfta ämnet från gangster hit o gangster dit. ja tycker samma sak om de flesta inom "hiphop" sverige rent allmänt, folk hör en ny låt som nån släppt o genast ska dom kommentera du borde gjort si du borde gjort så, borde höjt där o sänkt där osv helt plöstligt är alla producenter och experter på hiphop o på musik... fan om en snubbe släpper en låt så e d väl för folk ska lyssna, hade han velat göra d på nått annat sätt hade snubben förmodligen gjort det... lyssna o njut av musiken, eller skit i o lyssna på den, folks åsikter är inte så viktiga för andra som dom verkar tro... o skulle en artist vilja ha feedback på sin musik/ produktion så vänder han/hon knappast sig till ett internetforum utan till riktiga producenter/ artister för o få konstruktiv kritik... Tänk på att de inlägg som kommer i forum kanske står för minde än 1% av de som hört låten. Det är tyvärr bara de som syns, och däför känns det som att alla som hör låten ska kommentera allting. Folk på whoa har en tendens att vara viktigpettrar. Jag kan erkänna att jag också är det ibland. Men ibland stör man sig på såna uppenbara saker som hade blivit mycket bättre om de gjorts på ett annat sätt. Men all konst har kritiker.
Redline!
orkar inte läsa det sista och jag förstår verkligen inte varför ingen plockar bort tråden när han vill det... ?! men iaf, ForceOne, jag läste också den artikeln om Prop Dylan och den kontrasten han pekar på är liksom New York / Dalarna eller typ Brooklyn / Borlänge.. och den är ju betydligt större än som i ditt fall, Angered / New York.. och då säger jag heller itne för den delen att du menade att brooklyn och angered är samma sak. sedan så har jag för mig att Ken Ring inte får åka till USA längre och att han därför inte kunde träffa typ Redman som han skulle prodda åt, men han skickar väl beatsen istället. jag vet dock att Ken vart i NY typ i mitten av 90-talet, det kanske var innan han var fälld. han berättar iaf om det i Fredrik Strages "Mikråfonkåt" aja, peace!
Västkust Rockerz
Lången P17 "men iaf, ForceOne, jag läste också den artikeln om Prop Dylan och den kontrasten han pekar på är liksom New York / Dalarna eller typ Brooklyn / Borlänge.. och den är ju betydligt större än som i ditt fall, Angered / New York.. och då säger jag heller itne för den delen att du menade att brooklyn och angered är samma sak." mycket bra skrivet! och nej angered är verkligen inte det samma som brookly, eller va vet jag, har ju inte vart i brooklyn. men aa..
Dr.Octagon X25 aa så sant som det är sagt! men iaf ja syftade inte enbart på whoa. utan folk nuförtiden rent allmänt, ja kan aldrig minnas att ja suttit o kritiserat, busta, method eller nån sån...
inte ens ken, petter oden ligan när dom kom. man lyssnade uppskattade att det kom saker. klart man disskutrade hur vida bra/dåligt det var hur fyndigt det var. men man satt inte o sa du skulel gjort si eller så... fuck all that.
men ja fattar va du menar. om folk ber om kritik så ger jag självklart men ber folk nite om kritik så lyssnar jag o uppskattar e d en bra låt lyssnar jag igen, e den keff kastar ja den. köper ja ett mixtape o d e skit ger jag bort det eller kastar det.
peace
MEN FÖR FAN ADMINS GÖR ERT JOBB NU TA BOORT TRÅDEN.
ForceOne: Anledningen är väl för att artisterna idag är mer lättillgängliga. Back in the day kunde man inte kontakta Busta och kritisera hans verser, eller ens när Petter och de kom. Men i dagsläget har alla svenska artister whoa, och alla artister överlag har myspace. Det har väl gjort att artisterna blir mer "vanliga människor", och då anser väl de flesta att de har rätt att kritisera hur de vill. Eller det har ju folk alltid ansett, men nu kan det göra det direkt till artisten. Varför vill du ha bort tråden? Det här är fan mer givande än 99% av trådarna på whoa annars :D
Redline!