I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dogge Doggilito!

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-04-19 06:23
ModernDrunkard

word som FAN det jag ville få fram
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-19 08:01

Herregud.... Att skitungar ens orkar lägga ner tid på att klaga på sånt dom inte har en aning om.

Gör så här:

1: Lägg på dig några år.

2: Åk tillbaka i tiden.

3: Lyssna på lite musik, läs osv

4. Ta reda på lite fakta.

5. Kom inte tillbaks förns du vet vad du talar om.

One puff, Two Puffs i know Teraq goin' nuts som vanligt
Med biggie och pac phat flowar med Bob Marley
Myspace: In memory of teraq

2007-04-19 08:11
Efter vidare läsning i tråden tycker jag att den borde läggas ner. Ta bort den. Jag skämms när jag ser vad folk skriver. Herregud.

NI är en skam för er själva, ta en titt på er i spegeln och fundera på vad fan ni lever för. No Dissrespect men ni är tamefan efterblivna.

(inga namn nämnda, inga sura miner)

Peace
 - The Old School

gitta från verkligheten i sköna drömmar
allt rör sig sakta, flummtankarna strömmar
mystisk som trolleri, hokus pokus
den inre världen, enda världen, den kommer i din fokus
man börjar fundera, fantisera, meditera även hallicunera
man vill bara mecka mera
och lämna stressen, det e det som e finessen
så ja rullar upp den lilla delikatessen
baka smeten, zuta på raketen
lämna galaxen och gitta från planeten

whoooot
Manager

2007-04-19 08:31
Hehe, Dogge är hiphopens heliga ko som man inte får badmoutha eller kritisera.

Det om något är typiskt whoa.

Killerwolf: Hade jag varit i Dogges skor hade jag hellre tagit ett "vanligt" kneg än att hoppa på vilket reklamjippo som helst.

Och på tal om Jay-Z, reklamen han medverkar i är ett exempel på hur det borde se ut. Man ska inte behöva ranta runt som Dogge när man besitter det inflytande och pondus han faktiskt har.
Redline!
Manager

2007-04-19 08:37
Jag vill bara klargöra att även om jag ser ut som värsta Doggehataren efter allt jag skrivit så är det inte riktigt så.

I skuggan av betongen är fortfarande sveriges bästa hiphopskiva, och TLK var en ganska stor grej under min uppväxt.
Men att hålla artister som hjältar, som man inte får kritisera när de enligt mig gör dåliga karriärsval, är lite magstarkt.

Och GAIA, om din bild av mig har raserats på grund av ett ställningstagande som inte överensstämmer med dina värderingar, så har bilden av dig ändrats en smula hos mig.
Redline!

2007-04-19 08:38
klart man får kritisera. Men varför kritisera någon som har gjort sitt, har blivit uppskattad och älskad för det han har gjort.

Och det är bara bland dagens hiphopfantaster som TLK / Dogge är dåliga. Bara dagens hiphop som ska vara så rim/teknikfokuserad.

"Gör det med känsla, va ett med musiken och du gör det tungt"
Manager

2007-04-19 08:41
Crue: Ron L. Hubbard blev också uppskattad och älskad för det han gjort, men kritiseras varje dag.
Alltså, jag förstår inte varför man inte får kritisera folk som är uppskattade och älskade.

Jag kan inte svara på det andra, för jag har redan förklarat min ståndpunkt i det hela...och missuppfattas det av nån så pallar jag inte bry mig.
Redline!

2007-04-19 08:47
Dr.Octagon

Fotsätt kritisera hans MUSIK. Ingen som klagar.

Han ÄR en uppskattad rappare och kommer alltid att bli ihåg kommen som Dogge från The Latin Kings. Han har haft kul igenom sitt liv, gör nu tv-reklam och flyter på livets vågor. WHAT ??

Haha dåligt karriärsval my ass!
Manager

2007-04-19 08:56
Crue: Har du läst i det här inlägget?! Ingen som klagar?! Har du glasögonen på dig?

Där har du fel. Tror du HipHopKid är den enda som tycker såhär? Han kommer bli ihågkommen som Dogge från TLK av vår generation, men många från generationen som växer upp nu kommer att komma ihåg honom som snubben som becknar cyklar...om de kommer ihåg honom överhuvudtaget.

Men skitsamma, om Dogge verkligen tycker att det är kul att spatsera omkring i sin cykeldräkt och agera maskot åt El-Giganten så more power to him. Då ska jag inte pinka på hans drömmar.

Jag undrar hur folk skulle reagera om Promoe helt plötsligt tog över för Iprenmannen, eller om Timbuk gjorde en låt för MQ..
Redline!
Manager

2007-04-19 10:52
SvampBob: Så du menar att allmänheten inte får kritisera en public figure (svenska?) om man själv har skelett i garderoben?

Hursomhaver, jag tycker det är synd när en artist känner sig tvungen att dansa efter nån annans pipa för att tjäna pengar, och det är där allt bottnar.
Redline!

2007-04-19 10:56
Dogge är fan grym... Vad är det för fel med att dricka lite oboy som är så gott och tjäna pengar på det.. Sluta hata allvarligt asså...

2007-04-19 13:55
Hur fan skulle d se ut om Eminem började göra reklam för dressmann lr vad som helst ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-19 14:20
Vänta... är eminem hiphop?
Unionen är namnet, mannen! http://myspace.com/unionen

2007-04-19 14:27
Men för att kommentera det folk har sagt härinne:

Dogge, som så många proklamerat, är legenden inom svensk hiphop, TLK öppnade dörrar för den unga hiphopen i sverige, samtidigt nämns det att han är en fjolla i cykelbyxor och att han gjort fel "karriärval".

Vad man måste förstå är väl att Dogge som person är nog inte så mkt hiphop som man kan tycka, ska man snacka om Dogge från förr, måste man snacka om TLK annars har man inte fattat ett skit. Att han aldrig varit så jävla hiphop bevisas enkelt eftersom han gav upp hiphopen (det här med streetcred och keepin' it strajt och fuck fake niffaz etc) för länge sen.

Så dåliga karriärval eller inte, han har pengar så det räcker och han bor fortfarande i hooden.

Men han är inte hiphop...

2007-04-19 14:28
niffaz = n***az

2007-04-19 15:10
chill wit da namecallin'...
Manager

2007-04-19 15:48
SvampBob: Haha, hade du läst det jag skrivit innan så hade du inte antagit en massa saker om vad jag tror och inte tror.

Du får tycka att jag är både pubbeunge och trög, men när man inte ens kan föra en diskussion utan att läsa på vad som sagts eller kan hålla sig från att kalla folk för saker så bör man ta en kik i spegeln.

Förövrigt så vet jag att man inte enbart kan leva på musiken, men man kan fortfarande sköta sina sidehustles snyggt. Ison & Fille t.ex. lär fått en nice summa för Carhart-reklamen som följde med deras skiva, och inte fan behövde de dansa runt som en annan maskot för det.
Redline!

2007-04-19 16:22
DocOck: Ison & Fille var med i den där dansbandsserien.
Manager

2007-04-19 16:34
Det om nått är klass!
Redline!

2007-04-19 16:40
sluta han e fan fett rolig... han e egen! diggar snubbens forsta album fett mkt... kan aldrig sluta pumpa.. jag mecka en jag mecka 2 jag mecka... Tjreeeee

2007-04-19 16:43
fortfarande så är det TLK och inte han...

2007-04-19 16:46
den där låten från "Säg att du älskar mej", va riktit underhållande.. vaddå Dogge inte bra idag? han e gryyym...

2007-04-19 17:57
SvampBob: Även om d finns nåra enstaka artister som inte klarar sig på endast musiken (däribland Dogge) så finns d fler artister som klarar sig på endast musiken än vad det finns artister som inte gör det ! 

2007-04-19 18:07
Wermin_Roaches P25

verkar som du inte vet vad hiphop är !

2007-04-19 18:22
hiphopkid: fler artister som klarar sig på endast musiken än vad det finns artister som inte gör det. Driver du, eller?? Vet du hur många artister det finns?

Jag antar att du vet vad som är hiphop, hiphopkid. hehe

2007-04-19 19:35
fler artister som klarar sig på endast musiken än vad det finns artister som inte gör det

hahaha eh jo ? en liten missberäkning där ja..
men ärligt så tycker jag bara det är synd att han ska behöva fjanta runt som nån marionettdocka för pengar. man kan göra reklam o fortfarande behålla värdighet
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-04-19 20:20
Wermin_Roaches:

Oh no he didn't :)

2007-04-20 13:03
Dogge är originell han gör sin grej istället för många andra som vänder kappan efter vinden. myspace.se/gazstation

2007-04-20 13:06
Alltid lika roligt när en 14-16 åringar säger att en som är 25+ inte vet vad hiphop är. :)

2007-04-20 14:03
Okej HipHopKid
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!

2007-04-20 15:31
Om det är nån som vet vad hiphop är torde det väl vara HipHopKid, vars riktiga namn enligt profilen är Slim Shady, 16 år från Bankaryd, som var tre år gammal när Latin Kings första platta släpptes.

2007-04-20 15:36
För övrigt "startade" knappast Dogge svensk hiphop, kom igen.

2007-04-20 19:58
BazookaTooth P29

va 4 :P e född 90 :P

nehe? vem jode d då? MR PERFECT"

2007-04-21 20:13
DOGGE E D SÄMSTA JAG HAR HÖRT!!!! (o sett för han har skitfula kläder)

2007-04-22 21:29
undrar varför alla tror att mitt nick är Il cool mo, trodde detta var ett hiphop-forum och inte ett eros ramazotti-forum

2007-04-22 21:40
hiphopkid, handlar väl inte så mycket om att vara "mr perfect" som att veta sin plats?   

2007-04-22 23:10
dogge har blivit sellout men ingen kan endå taifrån honom o resten av latin kings att dom har gjort den grymmaste svenska skivan genom tiderna... i skuggan av betongen såklart.

2007-04-22 23:19
Cykel på köpet XD

2007-05-03 23:27

Dogge skam du e haram!! DOGGE STARTA SVENSKHIPOP
DU KANSKE HAR HÖRT HANS GAMMLA LÅTAR FRÅN 92 NÅTT SÅNT DÅ VA HAN LITEN SOM SNUBBEN TRODE HAN VA COOL DÅ HADE SVENSK HIPHOP JUST STARTAT O DEN VA INTE UTVECKLAD SOM DEN E NU LYSSNA PÅ HANS NYARE ISTÄLLET TEX OMERTA CASHEN DOM TAS BLEND DOM D KNAS ETC SEJ NÅN LÅT SOM TAR DOM ?

2007-05-03 23:32
Jag tyckte dogge var askool när jag var liten och storebrorsan lyssnade på tlk.. jag respekterar han, men nu kan man ju bara titta tillbaka och skratta åt hur mkt krav vi ställer på hiphopen idag. det dom gjorde var skitrap på underbara beats, men att det skulle va skit tyckte man fan inte då.
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)

2007-05-03 23:44
denna tråden fick mig iaf att plocka fram mina gamla tlk-plattor. tack för det =)
Moderator

2007-05-04 00:17
Jag förstår inte på er alls..  vad gör ni här helt ärligt

Ingen kan röra dogge på det han gör.

Dogge gör hans grejj och lever sitt liv. Respektera det

Ni kan lista ut med en bit krita och ett arlse att det inte säljs några skivor längre.

Satt man gör vad man kan för att överleva och sen siar ni att han är sellout hit och dit istället för att sitta ner och förstå situationen.

Så otroligt mycket Okunskap ....

Att ni ens orkar hata på den fetaste artisten...

pass på er... hylla dogge istället för att försöka svarta ner honom
 www.getloose.se

2007-05-04 00:31
ManiaZee

Du är liten..

2007-05-04 13:33
Tack Dogge för att du satte Norrra B på kartan - utan dig hade folk bara tittat på mig med förvåning när jag sa att jag bodde utanför FITTjA. Tack vare dig kunde jag åtminstone hänvisa till TLK och så fattade folk.

I övrigt är Dogge förmodligen den snällaste, mest välvilliga, empatiska och sympatiska människa Sverige nånsin kommer att stöta på. MEN jag har en smygande känsla av att det ibland kommer kostymklädda män till honom med konstiga idéer och garanterad cash och jag är ännu säkrare på att Dogge - som i princip endast sysslat med artisteri - inte har stenkoll på sin business alla gånger. Han ler och glider med om han tror att han kan göra folket glada.

Han är FOLKKÄR nu. Han tillhör inte hiphopvärlden längre, han tillhör falukorven och dansbanorna. Jag har ingenting med den delen av Sverige att göra, förmodligen har inte så många på Whoa det, varför viss förvirring över Dogges karriärval är förståelig.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se
Manager

2007-05-04 14:16
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-05-04 17:41

word på reina F24. Så rätt har du 

MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"

2007-05-06 23:32
Skitunge P0
han har ingen fru.. hon dog i cancer..
http://www.myspace.com/akinonline

2007-05-07 00:22
När TLK släppte sin första skiva hade Just D redan släppt fyra skivor som alla sålt bra. Däribland epokgörande "Rocknroll" 1992. Och ni som säger att det inte räknas som hiphop är inte värda att argumentera med.

2007-05-07 00:23
Däremot är det jävligt trist att TLK inte finns längre. Kan man våga hoppas på en återförening snart? Vilka annars ska sampla Jojje Wadenius och göra årets svängigaste hiphop-låt av det?

2007-05-09 21:46
"relalalaxa broder, stoppa undan revolvern, du har ju inte ens hunnit fylla tolv än"
och vi tackar bazookatooth för dagens name drop :D äntligen nån som hajar att man inte behöver suga av hela tlk bara för att det är lite bekvämare att svensk hiphop började med ett gäng hårda invandrare än ett gäng halvslitna glidare som inte var tog seriöst på nånting nånstans.