I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dogge Doggilito!

Svensk Hiphop - Allmänt

2007-04-13 23:58

Dogge Doggilito!

Shit asså måst ebara säga min åsikt att ja trk han e den sämsta o töntigaste svesnka rapparen nånsin som slagit igenom.
Asså hans låtar kan man ju fan skriva på 10 minuter.
Sen såg jag ett klipp med han i micke tonvbing dom skulle battla, ingen viste nåntong innan...micke dissade han som fan dogge blev så jävla knäckt. micke fortsatte rimma där dogge avslutade ! :)
O så gör han massa jävla tv-reklam för o tjäna pengar? fy fan! han har ju jot reklam för skitmkt, oboy o elgiganten tex.! fy fan han e en skamm.
peace

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-14 00:13
okej vill bara komentera en grej.. d finns väl andra artister i sverige som lever på BARA musiken idag ? d betyder att han gör dålig musik för ingen köper hans grejer..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-14 00:17
dogge en skam ? DU är en skam idiot du vet fan inte ens vad du snackar om,vilka rappare i sverige tror du lever BARA på musiken ?
AayFukYuuuu :@

2007-04-14 00:31
hiphopkid lyssna på deras första skiva å lyssna på all annan svensk hip-hop från den tiden? självkalrt tycker du som är uppväxt med 50cent videos att dogge suger kuk.Men dom gjorde grymt najsa låtar å så tidigare!

2007-04-14 00:41
Fy fan asså.. Att snacka ned Dogge och LK för vad de gjort för hiphopen i Sverige, nej det är snarare du som borde skämmas skitunge men du är ju rätt ung så du vet väl inte riktigt då du knappast var med.. ^^

Kommer ihåg för sisådär 13 år sen när de reste runt Botkyrka och lirade på fritidsgårdar etc, gjorde feta låtar om betongen, jag bodde i Botkyrka några kilometer ifrån Alby då och skoja att de var typ lokalhjältar. När "Välkommen till förorten" kom ut så var det så satans fett, hehe..

2007-04-14 00:55
hah k ja fattar va ni menar me att han startade svenska hiphopen...men även om ja inte lyssnade på Välkommen Till Förorten när den kom ut så låter det ju lika dant fastän 10 år senare?

hah detta va jävligt roligt:
www.youtube.com/watch?v=qJFlEa8nTKU&mode=related&search=

2007-04-14 01:05
HipHopKid, vadå du "fattar vad dom menade med att han startade svenska hiphopen", betyder det ingenting eller ? du är medveten om att han startade det och är legend inom svensk hiphop men ändå dissar du han med dina värdelösa jävla argument,asså öppna inte ens käften du fattar inte vad du själv säger..
AayFukYuuuu :@

2007-04-17 20:37
Trådskaparen måste va ett fött missfall! Jag skulle vilja se dig skriva en lika bra låt som nån av TLK:s Du påstår att du gör de på 10 min? Du får hela ditt liv på dig och jag lovar att du inte komma skriva nått som e ens i närheten.....fuckin loooser.

Dogge e GUD!!
The man with the base just walked in, and hes spitting it down on the floor!

2007-04-17 20:41
som någon skrev i en annan tråd. "han slipper iaf stjäla cyklar, nu får han dom på köpet."

2007-04-17 21:04
http://www.youtube.com/watch?v=qTpVnVY71rM
 haha kolla på den här de e gammalt från dogge och lite graffiti imellan .... haha
länge länge sedan

2007-04-17 21:56
HipHopKid P16
säg några artister du lyssnar på, så blir jag glad...

man klankar inte ner på Dogge, oavsett om man tycker han är en dålig rappare, man ska ändå visa han någon sorts respekt... och jag tycker det är synd att detta inte finns bland alla "ny hiphoppare"
http://www.myspace.com/akinonline

2007-04-17 22:11
att du har skrivit Slim Shady som ditt riktiga namn förklarar nog det mesta...

men det värsta med sånna "ny hiphoppare" som du är just sättet att vara... ditt "hata dogge" exempel här e rätt bra..
inte nog med att du hatar dogge... du måste även visa och berätta för folket att du hatar han... det räcker inte med att du själv vet att du hatar dogge, för om ingen vet att du hatar honom, vart på populäritetskalan ligger du hos din andra tuffa yo kompisar då?

och efter att ha lyssnat på din låt som du har på din press skulle jag nog inte direkt vela påstå att du skulle kunna skriva en text som dogge på 10min... pinsamt
http://www.myspace.com/akinonline

2007-04-17 22:21
Ska man börja gråta över framtiden? Det där var det sjukaste jag har läst på flera år. TLK är väl dem som har gjort 4 plattor som har enbart haft bra låtar!! Det finns ingen i Sverige som kan släppa sådana albums som dem har gjort.

Det är sjukt hur hiphopen har förändrats nuförtiden bland barn/ungdomar som har nyss kommit igång med hiphopen.

Och angående videon där den där komikern och han battlar. Så säger faktiskt Dogge att han inte är en battle MC. För att man rappar så behöver det vara så att man går in o kan battla skit bra.

Kan tipsa om att köpa deras 4 skivor. Läsa lite om TLK så förstår du hur jävla äkta och hur jävla bra dem är. TLK är bäst, skit i timbuktu o dem andra.

Ungdomar tror att allt är Eminems film - 8 Mile. Step to the real!!!

2007-04-17 23:01
Ja säger inte att ja "hatar" han...tkr bara att han inte e bra, säger bara min åsikt...men deleta tråden då :P

2007-04-17 23:01
han har gjorde bra grejer med tlk.

2007-04-17 23:05
du går bara igenom någon jävla sextonårs-fas...du växter ur den snart. snart du fyller arton du att lyssna på immortal tech och efter 20 blir du nostalgisk och plockar upp gamla grejer från 90-talet.

2007-04-17 23:08
Dogge E Stört Skön.!

The Latin Kings- Chansen Dom Tas

Finn Ett Fel På Den Låten mannen . jag hittar iallfall inget fel på den och jag skulle vilja se dig göra en grymmare Peace !
SunShine Reggae!.

2007-04-17 23:08
som folk säger. dogge är en veteran och var med och startade hiphopen i sverige. lätt för nybörjarna i gemet att hata på honom eftersom de inte letat i svenska hiphopens histora.
Sen är det en sak att han börjat sälja ut och dyka upp i TV-rutan var femtonde minut, det tycker till och med jag är synd. Hans tid är mer eller mindre över och man kan tycka att han borde inse det själv nu.. men låt honom hålla på för till slut lär han tröttna.
Man kan ändå inte hata på Dogge som sagt eftersom utan honom skulle det inte finnas Redline Records och ingen början på svensk underjord.

Vet nån var man kan få tag på klippet där han battlar Micke Tornving?

Rappat skitlänge.

2007-04-17 23:28

hiphopkid var tre bast när Välkommen till förorten kom.

2007-04-18 01:59
hahahaha fan vad taskiga ni är mot trådskaparen, han blir ju ledsen :(

2007-04-18 07:01
nån som överhuvudtaget tyckte han micke thorving eller vad han heter vann en seriös battle över dogge? vem som helst kan rimma på hus och mus

2007-04-18 08:42
hur fan skriver jag nu för tiden, måste varit full....;)

2007-04-18 08:53
Inte för jag vill klanka ner på dogge men snälla kom med riktiga argument för att dogge är bra?

Dogge startade inte hiphoppen i sverige. Dogge och TLKs musik har ingen teknisk talang alls, inget särskillt bra flow och samma tråkiga rim. Det är fakta, sen kan man ju alltid ha respekt för snubben men säg inte att han är skillad.
Manager

2007-04-18 09:02
Shit vad folk slickar Dogges stjärt. För det första, han uppfann inte svensk hiphop, som folk får det att låta här inne. Och han är knappast nån hjälte.

Visst, det var skitcoolt att vara 13 bast från Botkyrka när deras första platta kom, det kan jag inte förneka. Och visst, Dogge förtjänar jävligt mycket respekt för allt han gjort för scenen, hiphopen och för förorten. Men nån måtta får det fan vara.

Dogge är inte en bra MC rent tekniskt, och han är inte en bra textskrivare rent innehållsmässigt. Det TLK vinner på är produktionerna och den lite oseriösa approachen Dogge faktiskt har. Jag kan lyssna på TLK utan att jag får ont i öronen, men jag kommer aldrig tycka att Dogge är en skillad MC, om han inte avancerar väldigt mycket.

Sen att han gör reklamer. Jag förstår varför han gör det, just för att han har ett barn att ta hand om. Men samtidigt så måste han fatta själv att gör han en El-Giganten reklam så kommer hans streetcred vara som bortblåst. Och en rappar eutan streetcred hamnar tyvärr i samma fack som Markoolio och Byz och allt vad de heter.

Men men, han är ju inte rappare längre, utan reggaetonartist, så det kanske är lugnt ändå ;)
Redline!

2007-04-18 09:46
Sweety_1990 P16
Joo jaa gillar typ 3 låtar totalt me Dogge, o den du skrev e jävligt bra faktiskt! :P

trEtton 
ja har redan länkat den länken här i denna tråden :P

Alex2001 
ja e född -90, inte fyllt år i år en bara  :P 

ellerhur? Dogge e fan ingen bra textskrivare, hur bra e tex. den ja sitter o lyssnar på nu "snubben trodde han var cool, för han hade en pistol?" seriöst wtf?
Tycker inte Dogge bra nånstans, stör mej på att han tror han e så jävla bra oxå? Aja whatever, d e min åsikt.
Manager

2007-04-18 10:28
Grejen med Dogge är att budskapet oftast är jävligt vettigt, han har oftast hjärtat på rätt plats, och kan leverera det med glimten i ögat.

Sen om det är bra är en smaksak, men rent tekniskt så är det inte mycket att hänga i granen.
Redline!

2007-04-18 10:52
dogge är inte så bra rappare men har gjort många bra låtar nu va de ett tag sen man lyssnade på latin kings men dom e soft.

Dr.Octagon: Grejen med Dogge är att budskapet oftast är jävligt vettigt, han har oftast hjärtat på rätt plats, och kan leverera det med glimten i ögat.

de har du fan helt rätt i inte värsta rimmen men ändå nått som gör att man sitter å lyssnar ett tag tycker ja peace

2007-04-18 13:41
Blablablabla dogge rent tekniskt och rim o blabla tekniskt.
Mobbade barn med automatvapen var väl ganska bra rent tekniskt right?

Ingen här slickar dogges röv som någon sa, det e bara folk som har ett sinne för att uppfatta dogges KÄNSLA när han kickar.

Någon annan sa "de har du fan helt rätt i inte värsta rimmen men ändå nått som gör att man sitter å lyssnar ett tag tycker ja" Den killen visste inte ens själv varför han gillade det, men han gillade det!

Dogge kickar inte avancerade rim, dogge har inte bra teknik, det har han aldrig haft och det kommer han med största säkerhet aldrig ha heller. Däremot har han något som väldigt många saknar, det är att när han berättar en historia så får han en att lyssna och leva sig in i den världen han pratar om. På samma sätt som när man läser en bra bok och författaren är bra på att beskriva atmosfären. Känsla muthafuckas. Jag vet att många yngre inte uppfattar den känslan, det är förmodligen pga att dagens rappar inte har den där känslan, det är väl duktiga på andra sätt (om någon här vet vad yung jocs starka sida är, feel free to point it out, jag har inte upptäckt den än). Det är samma typ av känsla som var en av sakerna som gjorde Tupac till den han var.

Sedan så är det en enorm skillnad att börja rappa nu jämfört med då. Då fanns det praktiskt taget ingen som rappade på svenska (några snubbar fanns det, typ MC Tim och sånna haha) så vart lär man sig hur det funkar? det fanns praktiskt taget inga ställen som spelade hiphop, hiphop var inte överallt som den är nu. Det var arrangemang några gånger om året och ett par videos på tv ett par gånger om dagen, thats it. Är det inte beundransvärt att göra "Välkommen till förorten" då? i tacklistan tackar dogge klass 9A, så unga var dom. Även om det inte faller en i smaken så ska man ha RESPEKT. Latin Kings HAR gjort mycket för svensk hiphop. Klart dogge säljer cyklar på el giganten, vaffan ska han annars göra? Det är inte så att folk kan sälja skivor idag, och kom inte med timbuk argumendet, det håller inte (det är en helt annan debatt). Dogge jobbar numera på TV för att det är dit hans karriär har lett, han gråtet säkert inte över att hans Whoacred (jag tycker vi säger whoacred från och med nu istället för streetcred) inte är på top, den betalar ju inte hans barns blöjor. Det gör el giganten.

Dessutom är det ju ett tungt jobb han har fått och det är en tung reklamfilm, jag ler varje gång jag ser den. Ha lite humör och självdistans fo fuck sake.

/ AL
www.alazif.se
twitter.com/alazifmusic

2007-04-18 13:53
Al-Azif P23

Du sa typ allt som jag hade tänkt, ord upp som fan.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Manager

2007-04-18 14:08
Al-Azif: Jag pallar inte ens svara på allt, för du har uppenbarligen inte läst allt jag sagt....och jag tar ditt inlägg som ett svar på det jag skrivit.

Jag kan dock säga att Tupac är både tekniskt bra och har känsla, till skillnad från Dogge.

Sen förstår jag inte vad som är så beundransvärt med att ha gjort skivan då. Även om resten av Sverige inte fick mer hiphop än de fåtal videos som gick per dag och de fåtalet spelningar som fanns, så fanns hiphop hela tiden i skolan, på fritidsgården och bland polarna osv i Botkyrka på den tiden.

Och fortfarande, enligt mig och många andra så lämnar man en del av sin värdighet om man säljer ut sig själv på sånt sätt som Dogge gjort till El-Giganten. Det har egentligen inget med hiphop, streetcred eller whoa att göra, utan egen personlig integritet.
Om det nu är en produkt Dogge verkligen hade trott på, eller står för, så hade det varit en sak, men El-Giganten....det är inte så att han reppat de tidigare.
Snubben har kort och gått sålt sitt namn och sin image till ett stort företag för pengar, vilket i min bok klassas som att sälja ut sig själv, och tyvärr kan jag inte respektera en person på samma sätt som väljer att sälja ut sig själv på det sättet.

Jag skrattar varje gång när jag ser reklamen, men troligtvis inte av samma anledning som du.
Redline!

2007-04-18 15:06
Octagon

Öhh, nu gör du mig besviken, har alltid uppfattat dig som en ganska vettig person på whoa men nu börjar jag att undra? Hur kan du ens ifrågasätta ens persons val att sätta mat på bordet för sina barn? Oavsett vad han eller hon gör? Ska Dogge skita i det för att hans "streetcred" måste vara äkta sisådär 10 år senare? Du är precis lika illa som trådskaparen nu då du ger sken av en slags "äkta", "keep it real" mentalitet, sånt som bara 14-åringar håller på med,

Snubben har kort och gått sålt sitt namn och sin image till ett stort företag för pengar, vilket i min bok klassas som att sälja ut sig själv, och tyvärr kan jag inte respektera en person på samma sätt som väljer att sälja ut sig själv på det sättet.

Är du inte lite för gammal för att hålla på och tänka så här? Respektera? Känner du ens Dogge? Har du träffat honom? Hans fru gick bort i cancer för några år sen och han gör sitt bästa för att överleva och se till att hans dotter har det bra. Fan du borde tänka över vad du skriver i en tråd, jag förväntar mig mer av dig..

2007-04-18 15:22
GAIA

man kan överleva och försörja sig utan att sälja sig till företag som elgiganten och göra en riktig pajas reklam, han är väl med i hyffsat många andra projekt också? så ja att börja med "han måste ha mat på bordet" är helt överdrivet, det är trots allt dogge..inte vilken förortare som helst

2007-04-18 15:29
Hiphopkid, jag är gammal quakespelare som mer eller mindre spenderat halva mitt liv framför datorn. Idag försörjer jag mig som pc-tekniker.

Inte fan kan jag spela quake1 och tjäna pengar på det. Men datorer har varit en av mina stora passioner i livet. Slutfråga, vad skiljer mig från Dogge i kompromissen att vi inte kan leva på just nishen inom våra passioner, utan fått anpassa oss för att tjäna pengar på det?

2007-04-18 15:29
blazeandamaze

Vadå kan? Vem kan? Vad fan pratar du om? Börjar fan bli lite irriterad här. Det är samma sak som när personer går på arbetslösa och säger att "det finns alltid ngt du kan jobba med, varför är du arbetslös?" Han kanske inte alls KAN jobba med vad som helst bara för att du tror det. Han är ensamstående pappa och kan inte gambla med sin dotters hälsa, ska han tacka nej till bra betalda uppdrag för att hoppas på att ngt med "mer streetcred" dyker upp efterhand? Shit, kan du inte bara acceptera att han hade sin grej back in the days, idag gör han ngt annat och låt honom göra det? Det vore som att sluta lyssna på MJ's gamla klassiker och ta ifrån honom hans roll i samtiden, om han skulle dömas för pedofili idag? Och nej, bara för att det är Dogge är han inte rik på ngt sätt. Skivförsäljningen har inte gett honom obegränsat med cash direkt. Ni är snabba på att döma i tråden utan fakta eller kännedom om saker och ting..

2007-04-18 15:35
dogge har så det räcker och blir över och hade lugnt klarat sig utan att medverka i den äckliga reklamen
Manager

2007-04-18 15:44
GAIA: Läs mitt tidigare inlägg, vilket nog kommer svara på mycket du frågade.

Alltså, jag säger inte att det är fel det han gör, för han gör det han anser vara bäst för sin familj. Men samtidigt som han väljer att göra det han gjort så vet han fan själv att hans kredibilitet försvagas, annars är han väldigt naiv. Han visar att hans åsikt kan köpas för pengar, och den Dogge jag lärt känna via hans musik har en annan åsikt....trodde jag.

Nu ska jag inte säga att det är så, men det känns som att Dogge skulle kunnat spelat sina kort bättre inom reklambranschen än just El-Giganten, och hela utförandet, om han velat.
Det finns produkter där ute som han hade kunnat sälja med värdighet och som man hade kunnat förknippa med Dogge, men att se honom spatsera i en cykeldräkt och dra en sämre "vers" än PST/Q's "Innebandyrap" gör mig lite ledsen i ögat. Det känns som att han hoppade på första bästa erbjudande.
Även om Dogge inte är rik på pengar så är han rik på inflytande.

Redline!

2007-04-18 16:02
Dr.Octagon.

"Sen förstår jag inte vad som är så beundransvärt med att ha gjort skivan då. Även om resten av Sverige inte fick mer hiphop än de fåtal videos som gick per dag och de fåtalet spelningar som fanns, så fanns hiphop hela tiden i skolan, på fritidsgården och bland polarna osv i Botkyrka på den tiden."

Den Hiphopen som fanns där var på engelska! det fanns nästan ingen som kickade på svenska och som du kunde lyssna på och ta inspiration ifrån, det var det som var min poäng. Det är en bedrift.

"Om det nu är en produkt Dogge verkligen hade trott på, eller står för, så hade det varit en sak, men El-Giganten....det är inte så att han reppat de tidigare."

Det funkar inte riktigt så mannen. Dogges jobb är inte längre frontman i Latin Kings, dogge jobbar med TV. Om jag t.ex jämför med en modell...tror du att det skulle funka för en modell att sitta och kolla igenom historien bakom varje företag som de får jobberbjudande ifrån? Förmodligen inte, jobbar man som modell så försöker man få så bra jobb som möjligt, så stora och välbetalda jobb som möjligt. I bästa fall kollar man så att företaget inte gör nåt direkt evil. Jag har inte gjort någon research men vad jag vet så är det inget fel på el giganten. Och giganten är inget hiphop crew som man reppar, inte reppar, står för eller inte står för. Det finns en värld utanför hiphop. Vad är det med gigantens produkter som man ska tro eller inte tro på? De säljer samma elektronik som alla andra butiker, ett svenskt företag som det går bra för, du vet att sånna företag är bra svensk ekonomi.

Reklamen är rolig! Det är klart och tydligt att det är tänkt att den ska vara komisk men alla fattar väl inte den humorn. Kolla hur han är klädd, lyssna på hans rim, kolla på hans fula leende haha. Its funny! likadant när de hade pimpat lagertrucken med fälgar och sånt. Vad är det som är så äckligt och fel med den?

Cykel på köpet!

http://www.youtube.com/watch?v=JSf8LU_H9FA
www.alazif.se
twitter.com/alazifmusic

2007-04-18 16:09
Vadå inte bra tekniskt. Att kunna rappa med hjärtat är väl teknik om något! Jag tycker verkligen inte allt handlar om att rappa på långa vokalrim med robotflow (som är inne idag)

Sen att jag inte längre är målgruppen han rappar för och därför inte kan digga det särskilt mycket mer än ur nostalgisk synvinkel är en annan sak. Men chilla liksom alla gillar ju olika grejer.

Dessutom tycker jag inte att han säljer ut sig särskilt mycket, han har alltid glimten i ögat och han ringer inte aftonbladet hela tiden som VÄLDIGT många andra gör. (Typ petter bjuder in dom på sitt bröllop). Visst han syns en del, men han behåller hela tiden sin intigritet. Det är starkt

2007-04-18 16:13

Att alla ska va så pretentiösa jämt.. att Dogge bjuder lite på sig själv har väl ingen dött av

Manager

2007-04-18 16:17
Al-Azif: Vad har språk med saken att göra? De upptäckte att man kan göra samma sak på svenska som alla andra gjorde på engelska, liksom svenskar som pysslat med musik inom alla andra genrer innan. Jag är fortfarande inte impad på just den punkten.

Jobbar med TV? Är det därför han kör en reggaetonspelning i veckan?
Bara för att man är med i en reklam så jobbar man inte med TV.

Åter igen orkar jag inte upprepa mig, jag har redan förklarat att det inte handlar om hiphop.

Och Dogge är väl fan inte nån modell?! Snubben har uttryckt sina egna åsikter i jag vet inte hur många år, och helt plötsligt har någon betalat honom för att sälja saker. Det är klart som fan att jag tappar viss respekt för det, snubben värnar inte om sin integritet.

Och åter igen, jag har en annan respekt för honom för han gör det han anser vara nödvändigt för att hans dotter ska få käk.
Men jag kommer inte respektera hans åsikter på samma sätt längre, för nu vet jag att man kan köpa hans åsikt, så för mig är den värd jack shit.
Redline!
Manager

2007-04-18 16:20
nattkrig: Så du menar att en person som sjunger falskt ändå är bra för att personen i fråga sjunger från hjärtat?

Teknik är mer än bara robotflow.

Il_cool_mo: Att han bjuder på sig själv har jag inget emot. När han sjöng på Allsång på Skansen så hurrade jag för honom när väldigt många andra tyckte han skämde ut sig. Då följde han en av sina drömmar, och hur lustiga drömmar folk än har så respekterar jag de som följer sina drömmar.

Jag tror dock inte att Dogge drömt om att göra El-Gigantenreklamer.
Redline!

2007-04-18 17:07

jag som trådskapare vill bara få fram att JAG TYCKER INTE HAN ÄR EN BRA RAPPARE... o d är ju bevisat eftersom han inte säljer tillräckligtr me skiver för att kunna försörja sej till skillnad från andra artister kan det.
Jag tkr han skämer ut hela hiphopscenen när han lägger verser som han jode på elgigantreklamen.  Min familj satt o kolla på singalong när ja gick förbi o då såg ja att Dogge va me..wtf håller han på med? o då skulledom ha rapbattle o då ttällde inte ens Dogge upp (han vågade säkert inte) utan det va en brud i hans lag som ställde upp.

va ja vill säga e att Dogge ÄR EN AMATÖR RAPPARE OCHG DTE ÄR JU BEVISAT... o om d nu e så att han började me hiphop när han gick i nian o va först så kanske han inte va så bra eftersom han startade allt...men VARFÖR GÖR HAN INTE BÄTTRE MUSIK NUFÖRTIDEN då när han har hört andra nya rappare o  VET HUR DET SKA LÅTA!?
Har ja inte rätt?

2007-04-18 17:38
Fan vad trött jag blir på whoa och svenska "hiphopare"..

2007-04-18 17:56
har läst flera trådar av hiphopkid, utgår från att han bara är en användare för att provocera och driva me de som hänger i whoas hiphopforum, vad han nu än svarar.

2007-04-18 18:15
Vad det Dogges hustle i förhållande till hans integritet beträffar
, låt mig citera Jay-Z:

"Nine to five is how you survive/
I ain't tryin to survive, I'm tryna live it to the limit and love it a lot!"

Han är i en position där han kan tjäna mycket pengar utan att jobba mycket, och klart han ska göra det! Oavsett vad!
Dogge har varit, och kommer att förbli, vad det mig beträffar, den niceaste jäveln på micken i Sverige. På sitt sätt förstås.
Han kan inte längre försörja sig på musiken, FINE! Gör vad du kan shuno! Ta allt du kan! Jag ser inget fel i det Dogge gör, för hade jag varit i hans sits hade jag gjort samma sak, och jagt tror att många av hans kritiker hade gjort det också.

/H

2007-04-18 18:18
Men GAIA, du vet... för att vara en grym rappare idag... det handlar om ord per minut... Opm...

Bilar ska göra över 300kmt/h för att vara "feta"
Rappare döms i samma stol... "Ey fan, dogge västa kass, han gör bara 80opm... fatta <insert random mtv hiphop akt here> rappar fan 120opm!!"

Jag blir så jävla trött på ungjävlar som tror att 50cent, lil wayne och andra jävla lallare är det som är hiphop. Sedan att dom inte har en jävla aning om vem Kool Herc, African Bambataa var, eller vilka Sugar Hill, RUN DMC för den delen, det är skitsamma...

Kontenta:

Dogge och TLK, har gjort mer för hiphop sverige än någon annan akt, i stort sett, gillade man inte "välkommen till förorten" så har man iaf hört talas om den. Nämn mer än 5 rappare/akter idag som gememan kan säga skivtitlar med...

Sen om nu Dogge "ÄR EN AMATÖR RAPPARE OCHG DTE ÄR JU BEVISAT" som lilleman där uppe säger, så är jag Ghandi...

Amatör rappare har vi i vårat besudlade Auido forum där snubbar som inte har takt, varken talar svenska eller engelska felfritt osv får 20000 svar bestående av 50% kompispropps och 50% "MEN UPP WHOA BICTHES, Kommentera!"
DÄR, har du amatör rappare... Dogge är inte det.

Och vill han nu, göra reklam med humor á la ICA, EL giganten eller vad som, så är det hans val.
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2007-04-18 21:30
Cykel på köpeeeet !!!!
FREE PARIS HILTON!

2007-04-18 22:36
HipHopKid:

Stavning är inte din starkaste sida?

Som GAIA skrev lite längre upp, trött jag blir på whoa och svenska "hiphopare"..

2007-04-19 00:16
Trash talkers, why ya´ll caught up in dogges life? Envy......

2007-04-19 02:31
TLK gör och har gjort bra musik. Dogge är inte så vansinnigt bra rent tekniskt nej, men det är väl fan inte för att få höra grymma punchlines man lyssnar på Latin Kings?
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2007-04-19 06:11
Skit ner dig! Dogge är en svensk hiphopinstutition, oberoende av hur många siba-reklamer eller plojbattles i familje-tv han gör.