grrrymt....svensk old school :)
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
KnarkLeffe F59 :
RGK= Rosengård Gangster Klan, ett gäng rudeboys som härjade hårt i början av 90-talet! Style n fashion...
twitter.com/dj_shirkhan
HAHAHA KOLLA IN VÄRSTA TEGELPHONE
Menelikbeatz
HELT JÄVLA OG :D haha påminner om brorsan -94.. gled runt i hans hel svarta raiders kepa, Chuck taylors hel svarta ;D khaki byxorna självklart! ;D o locs brillorna hahaha idag ere ba gunit sneakers o kefferier!
Tutilooooo
Yeeeeeeeeeeeeeah
http://www.myspace.com/callep
Rabies Din dumma fakkin sakat människa, KAN DU LÄSA VAD JAG SKRIVER? VART FAN HAR JAG SKRIVIT ATT DET ÄR LÖJLIG RAP? "visst tycker jag att det var ganska skrattretande hur dem trodde att dem var riktiga Gs " DVS ja tyckte de va lite löjligt hur dem uppförde sig i videon , jag har fortfarande inte sagt att rappen är löjlig? innan du skriver ett till inlägg, visa mig vart de står att ajg tycker att dem rappar löjligt/skrattretande dumma idiot, fakkin 18 o kan inte ens läsa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skönt att TopDogz(som förövrigt tyckte att rappen och videon var löjligt)(hets) lackar ur totalt.
Shirkhan-Safari Du missförstod nog vad jag sa
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
asså herregud om de va de jag tyckte så hade jag väl sagt de redan nu? jag förstår inte ni har inte ens dokument som säger på att ja tycker de som ni säger...äsch pallar inte bry mig men roligt att ni tror jag e lika fjantiga som er som inte vågar stå för de jag säger.. ja håller mig till de jag sagt ska jag ändra åsikt för att ni säger att jag tycker på ett visst sätt? hahahahaha ( det var tre extra "ha" så nu tycker jag det är roligt )
svensk hiphop gått bakåt i utvecklingen? på whoa finns bara snorungar med mic och sjukt oseriösa jävlar som tror dom är roliga, men i själva verket inte är det (i stort sett, finns riktigt feta undantag). de större hiphoparna är ju fett mkt mer utvecklade än sådär, va? asså shit finns ju lika mkt dåliga personer inom all musikstil men man hakar upp sig mer på dåliga hiphopare och de märks mer än garageband som spelar rock fast dom varken kan spela eller sjunga. hiphopen har utvecklats fett mkt finns större utbud av bra artister än vad det gjorde -93 eller -94 eller vad fan det nu var för år. puss<3
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)
Faaan va grymma dem var. Sheeet inte alls som dagens RGK ungar
Kultursnobb
asså seriöst, vilket guld. Detta måste fan bevaras.
Kultursnobb
Tyngre än sådär blir det fan inte! ;D Blev ändå lite förvånad över rappen. I och med topdogz "hahaha" hade jag förväntat mig något i stil med 042-UNIT eller vad dom boysen hette. :D
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
SUPPORT MR. LOCO<br>WWW.MYSPACE.COM/MRLOCO
Detta va ju fan bra! skön old school, flowet och allt.. Coolt som in i helvete
Den va tung, aldrig hört nått liknade från sverige tror jag :D
Riktigt fett!
"Min farsa har en äkta rolexkopia"
Hah fan vad coolt! :) Man undrar ju lite vad som blitt av dom.
fan vilken skön tid...man bodde där då på den tiden...men då var jag fan en 12 åring o käönde inte alls till dem...på den tidne gällde det att lira megaman o mario :-P
"Pain is my destiny and i cant avoid it" - AMITABH BACHCHAN
tyckte det var lite nefret över det hela
SPARK!
Klicka för låtar
Klicka för beats
riktigt jäkla grymt, jag är imponerad. 93 också, liksom. det gör det ännu mer imponerande.
Känns så äkta. Ingen komersiell party hiphop. Detta e förmodligen den tyngsta svensk hiphop har producerat.
Skåne!
Kanske inte, det var min spontana reaktion, man blir ju helt överväldigad.. hehe
Skåne!
coming straight out of rosengård?! haha, fan e de knivar dom viftar med i bakgrunden eller?
Saknar dej Susanne Olsen! Älskar dej för evigt! 1984 25/9 - 2006 2/2
vaddå "hahahha" ? är du lite efterliven ToPdOgZ?
Coola prylar...93 asså, ja det var riktigt rutinerat av grabbarna. Ett stycke historia...
U wanna war, Ill take U to war!
tung musik helt klart. såg en svensk reggaetonvideo i samma stuk som den här videon för nåra veckor sen, minns inte namnet bara
Fet fett fett!:D
kan inte sluta tänka på att det är lite skabbigt att dom spelar så jävla amerikanska. Jag menar stället framstår som ett riktigt ghetto, villket det inte är. Men visst, känns mycket mer "äkta" när det är från 93. Helt klart.
Det är ett ghetto. Ingen kriminalitet i stil med amerikanska ghetton dock vilket jag antar att du jämför med, men det tycker jag inte att dom försöker stället att framstå som heller. Vad syftar du på?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
hur ska man göra hiphop utan att spela amerikanska menar du förresten?
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Yun_DI P17 Jag menar förstås att det inte är ett ghetto jämnfört med t.ex. Compton. Alls. Och jag tror faktiskt inte jag behöver förklara mig när jag säger att dom leker amerikanska, ni fattar vad jag menar.
Är det där verkligen rosengård, eller är det basketplanen nere vid pildammsparken?
http://soundcloud.com/80scrackpolo
hansel> "nej det är det ju knappast. men ändå" Då undrar jag vad du tycker e det tyngsta svensk hiphop har kommit med?
är det nån som kan linka mp3a till låten fan??? vill ha den, den är ju tuuung
men oj broder nu ska du lyssna extremt noga...tyvärr vi är redan gamla, tjejerna ger oss inte dessa ungdomliga blickar längre utan det är mer va fan gubbjävel skaffa dig en kärring istället
de va tung rap de fan... old school fan riktigt sköönt har sett den innan oxå
" ..från Rapsvägen till Betlehem.."
RGK!!!! up in this!!! kan informera dom som undrar att JA dom vaar från Rosengård o hela ligan som hängde i videon + fler e Rg gänget på den tiden (tidigt 90-tal) dom som undrar om dom e aktiva fortfarande så JA på den frågan me Space= angelo som numera e i Syndikatet Malle=Malle hahah o han e en levande veteran som fortfarande spottar på micar med alt o alla hans grej brukar han kalla för Musik & Konst. brukar spale in me han då o då för skojskull o för gammla minnes skull me hahah och ja hela clicken var 4 real på den tiden synd bara att dom flesta e döda eller sitter inne R.I.P till dom som inte e kvar här me oss!! sedan kan jag informera att det var ett live band dom lirade me o d bandet var jävligt tight för att vara så unga killar som det var på den tiden o från Just ROSENGÅRD!! RGK BIG UP!! roligt att se att det uppskatas än idag hahah fast det var våra största rivaler typ på den tiden hehehe fast vi var vänner (rivaler inom musiken)!!
jag e så RAK att du blir SNE!
tänkte bara tipsa om en låt här.. onödigt att starta en ny tråd för detta..
dem fulaste snubbarna nånsin
Lilla Edet Represent
Ja det var ju en rolig video. Ser ut som det var hundra år sen
shimmy shimmy yo
Haha, lite kul i början på videon. Dock är det lite kul att att sånna där "ghetton" har så fina namn! Rosengård och Lilla Edet. Jag har alltid tyckt att Lilla Edet är ett fint namn. :P
"Jag förföljer dig inte, jag är bara beroende av att glo dig i ryggen" - Organism 12
Det där var ju hur tungt som helst.
"gotcha back like a chriopract"
Haha tycker det va lite ballt ändå. Ser ut som en typiskt hiphopvideo från 80-talet. Sånt här kan man inte hacka ner på ändå, finns så mycket annan musik och videor som läggs upp på fjortisar som ska vara så otroligt jävla ghetto så det blir löjligt!
Är det bara jag som får LA vibbar av det här? Ser ut och påminner om någon blandning av Cypress Hill och NWA back in the days. Undra vad killen i blått gör idag? Real talk!
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
lills edet låten va tung tycker ja rent rapmässigt va dem duktiga
Chico P11: låter som en blandning mellan bone-thugs och cypress hill med :)
Chico P11 skrev lite längre upp att han i blått e SPACE o rappar i SYNDIKATET d e även han som side kickar Don Diego på spelningarna!!
jag e så RAK att du blir SNE!