I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-10-29 18:31
Yun_DI
checka första inlägget i denna tråd. där säger ju promoe att han vet vem han är.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-10-29 18:55
i haven't heard his songs, but i've seen his videos - and they're full of sexism and materialism.

Inte ett försök att vara rolig, men Promoe har kollat på tyskens videos utan att ha hört hans låtar.
Soy esa clase de persona, me buscan todos los hermanos mayores de los niños de la zona
Skivsamlare

2006-10-29 19:42
alltså. vad håller han på med? låten var la go o så, men han säger emot sig själv på nya skivan? dubbelmoral o.O
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2006-10-29 20:24
Han låter som CK i refrängen! Haha, jag vill att CK ska göra såna här låtar.

2006-10-29 20:55
Haha. Ser ni inte ironin i Promoes låt är ni knäppa! Detta är inte ett försök att sätta dit "tysken" utan mer ett skämt.

Vinner man en beef om man säljer mest skivor?

Och whats with the attitude BC?

PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Manager

2006-10-29 21:46
Rhetoric : ahh... i see
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2006-10-29 21:51
markoolio måste ju va bättre än promoe om han säljer mer också va?
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2006-10-29 21:55
Promoe gör tyvärr bara sämre och sämre låtar hela tiden. Och sen snacket om att "man inte ska svara på en diss, om man säljer mindre skivor än personen som gjorde dissen" är bara patetiskt. Ta er i nacken gott folk.
Och nej, jag har aldrig hört om Kool Savas och det att han gör låtar med Juelz Santana gör bara att jag ännu mindre vill höra om honom.
Still in the bridge

2006-10-29 23:27
BC99 P23 - Ja, för det är ju den som säljer mest som är bäst, pengar är ju hiphopens andra element.
Sen att nästan ingen här på forumet känner igen snubben torde man ju kunna ta som ett tecken på nånting också.
Vem som helst kan collaba med Juelz Santana, förutsatt att man har lust att betala för det.

Förövrigt var Promoelåten rent ut sagt bajs. Jag har inte gillat Looptroops alster på den senaste tiden, men detta var fan tre klasser under Looptroops sämsta moment hittills. Fy skam Mårten.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>
Producent

2006-10-30 00:45
BC99 P23
okej.. då är jag med ^^ pejs!

semantix P18 
"för det är ju den som säljer mest som är bäst, pengar är ju hiphopens andra element." jasså... det tror jag inte på, och jag undrar lite vart du fick det där ifrån. lät som om du var någon bolagsdirektör för ett POPbolag. sorry man. respekterar din åsikt, om det nu var det, men jag kan inte hålla med dig om att pengar är hiphopens andra element.
pharsanmiroh...

2006-10-30 01:06

Älskar den här snubben

Eyy,You Cant Hustel With a Hustler, Bitch!

2006-10-30 01:43
roligt att folk angagerar sig i hiphopen...men måste ni vara så jävla trångsynta??

2006-10-30 08:04

fan va najs att det e lite beef mellan promoe och en tysk artist! men som vanligt ska alla börja med svenne fasorn och backa eller vara neutral! om det e krig tyskland vill ha så ere ett helt land promoe har bakom sig! ta ställning och sluta ge dåliga ursäkter!

peace pussys!

2006-10-30 10:29
Eternal P16

Promoe svara med några lines på government music, iallafall vad jag har för mig, men han dissar inte rakt u.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/

2006-10-30 12:57
fetaste promoe lagt på länge enligt min mening, sen skiter jag i hur han ställt sig till beef/dissar innan ;D

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-30 13:25
Jag tror ju iof att Promoe driver ganska duktigt på den här låten.

2006-10-30 13:34
Kool savas e tysklands svar på eminem. Tycker han e rätt värdelös och kan inte mer än hålla med Promoe. I övrigt är beef riktigt stort i tyskland, mellan städerna... Riktigt roligt med lite eurofight on the mic. Hamburghiphop.de med samy i spetsen får mina röster dock...
U only scared to die when u ain´t living right- T. Kweli

2006-10-30 15:13
sverige har aldrig vart redo för ngt
redan i början av 90 talet så körde vi med tyska akter b.la med spelningar och var med på deras plattor
kanske är dags igen

www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2006-10-30 15:16

svensk hip hop behöver detta! så jag hoppas att det blir riktigt stort! Hoppas dom skjuter promoe i käften så att han kan börja rappa som 50 hahahaha neee men det vore kul o se hur långt detta kan komma... tror nog att tysklands snubbe är redo o ge promoe en riktigt omgång

2006-10-30 15:49
hahaha fet

2006-10-30 16:59
fan vad mycket bullshit
soundcloud.com/brormusk/sets

2006-10-30 19:09
vem bryr sig vad han sa på förra skivan, han har väl rätt att bli upprörd och göra en låt om det. han dissar inte speciellt mycket utan påpekar ju bara en massa saker.

bra jobbat, lätt.
 i get more pussy then panty!

2006-10-30 22:07

Fet låt av Savas:
Kool Savas feat. Melbeatz - OK!

Men Promoe är ju fetast av fetaste ändå, Koolingen kommer bli äääägd!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-10-30 22:46
kool savas är typ 100 gånger fetare än vad promoe kommer någons bli eller är, den låten  promoe gjorde lät bara gay i refrängen.
www.gbg031.se

2006-10-30 23:10
ingen höjdar låt av promoe o sen så e de bara töntigt att folk snackar så mycke om nån beef somknappt verkar finnas
thundercooperfuckinbird

2006-10-30 23:32
Reklam! Låten va bra, men detta e bara reklam. Tyskland är att stort land med hiphopkultur, till skillnad från vårat avlånga land Sverige. Om då bland landest största rappare lägger en rad om en känd svensk rappare som vill växa i Tyskland, då har Promoe tatt tillfället att dissa denne Kool Savas.

och att han måste säga I aint mad at hiim i reffen hela tiden, om du nu inte är arg på han, varför dissa han? REKLAM.

Jag gillar låten, men av promoe, för den här anledningen gillar ja inte.. Finns säkert ett dussin personer som dissat han genom tiderna som han inte gjort en låt mot, varför? ingen idé att dissa nån som är mindre än en själv, ingen reklam då ju ..

2006-10-30 23:42
Att folk har mage att dissa promoe!

2006-10-31 12:46
Riktigt skön !!
SunShine Reggae!.

2006-10-31 14:03
haha
:)

2006-10-31 18:07
sluta ta allting så himmla allvarligt tror att ni tar detta allvarligare än promoe själv.........
David VS Goliath

2006-10-31 21:06
those beef´s aint nothing but promotion kampains, part of the circus im going against....

de höll länge... fet låt, men dubbelmoral

2006-11-01 14:43
Jävla massa snack om vem som säljer vad och varför.. Promoes låt här är sjukt fet.. dubbelmoral eller inte.. vem som säljer mest är oväsentligt.. har väl med tekniken att göra? vem som vinner beefen? vill höra tysken.. har aldrig hört talas om han.. men vill gärna höra nåt =)

2006-11-01 14:55
Annars har ju Promoe blivit dissad på låten Hip-hop bönder av Ken, Ayo, Feven, Organism 12 och Petter för ett litet tag sen...

2006-11-01 18:06
Och promoe svara till dessa via lite lines på government music där han genom få rader knäcker dem.

2006-11-01 20:32
Kool Savas - Das Urteil var faktiskt förvånadsvärt tjock. Jag förstod inte mycket av det han pratade om, men t.o.m rimmen tycktes ju vara under kontroll. Skitdope delivery hur som helst. Promoe som han är nu har nog inte mycket motvikt för julgranen, skulle jag säga.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2006-11-01 22:03
Alltså bara reffen dödar honom ju, hur ska han svara på det?
Ne big up till Mårten och trupperna. Smash that fuck.

2006-11-02 12:16
om promoe gjorde sånt här skulle jag köpt alla hans skivor!

2006-11-02 13:00
vafan heter tyskens låt då!?

2006-11-02 14:31
Detta ska promoe göra inte nån fattig wannebe reggae

2006-11-02 16:41
 BC99 P23
ok, men va heter låten där promoe nämns då?

Groupie

2006-11-02 19:29
Trevligt med beef, men denna låten känns rätt omitiverad. Att rappa om att alla beefs är promotion och sen direkt gå och göra en disslåt för att någon säger att man är ful känns ungefär som att skjuta någon med hagelgevär för att denna kastat grus på en. Sån jävla överreaktion, jag är inte insatt och känner inte någon av parterna så jag vet väl inte alls men det känns som att Promoe överreagerar.

Jag kan förstå att han inte pallar att skitsnack om honom och truppen längre men det känns ändå inte motiverat att göra en hel låt för denna grej. Nästan som att han bara väntat på ett läge att få dissa någon, så han tog första bästa chansen. Så som jag förstått det har inte ens Promoe hört Kool Savas innan och inte heller hört några låtar(i stort sett) när han spelade in "Sag was", alltså bedömer han honom utifrån hur han sett ut i sina musikvideos. Det känns ju bara löjligt

2006-11-03 13:06
Bla bla jävla plåtsnack..fan roligt att de rörs om lite i grytan!
Creds till promoe som inte sitter å fegar ur utan att står upp för LTR!

Bajamajarock!
Allt försvann i tvätten!

2006-11-03 13:49
fet låt!
"din flickvän är en sötsak och jag är karamellkungen" -Mickelito (Mickelito vs Big Big Danne utanför Radison i Ösd)

2006-11-03 19:37
Zoo-Fbs-crew 

grejjen är att savas knullar dom flesta rappare PLUS promoe..
www.gbg031.se

2006-11-04 21:01
Haha, har inte hört den förrän nu, för den där länken funkar inte för mig, och måste säga att den är riktigt tung! Trodde aldrig Promoe skulle göra nåt sånt här. Fresh!
Skivsamlare

2006-11-05 02:57

Har följt tråden länge nog, då jag funnit den underhållande. Men att en moderator ska kalla folk för ungjävlar hela tiden - det är fanimej bara pinsamt.

Yes! In Concert — For the love of music

2006-11-05 03:04
this is the shit:)
http://www.myspace.com/mowglibeats

http://www.myspace.com/otisrap

2006-11-05 03:50
hatet är stort
Lyricist

2006-11-05 12:07
han kool savas var juh faen skjön juh!
There shouldent be no war between humanity.
Världen är som en bur av natur.Djävulen och ljuset
är raka motsatsen mot svart på vitt det är min bibel -Amen

2006-11-05 13:23
hmmm detta var en riktit najs diss faktiskt :)