Sen förstår jag inte vad det har med hiphop alls att göra, är inte Brittans och gängets videos likadana eller värre? Som vanligt rackar folk ner på hiphopen i sig när det är samhällets ideal/krav/demand som är boven. Ser inte sånt här som något specifikt för hiphop. word på den!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Shed. Bruden har inte klarat Svenska A? Lite mycket talspråk flicka lilla, "så" osv.
OneS jag är ingen sorts nazi, vad i mitt inlägg skulle få mig till det? jag vill avlägsna en individ, nazis vill avlägsna ett kollektiv av individer, så använd njurarna innan du öppnar munnen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Redaktionschef
2004-11-16 22:00
Kan inte någon skriva ihop ett brev till henne som denne sedan presenterar i den här tråden, och sen kan alla som vill skriva under med sitt namn på det?
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
hur kommer det sig att det nästan alltid är tjejer som inte ser bra ut, har dåligt självförtroende, och är jävligt svartsjuka. Som skriver sådant här?..
Oracle Om brevet som ska författas på något som helst sätt påminner om det "förslag" som står tidigare i tråden, tycker jag att ni ska skita i det. Inlägget jag menar är det här: Hej cunt! jag ska komma till dig en mörk kväll, när du ligger i din säng. jag ska dra bort täcket och spotta på dig medans jag håller upp foton på dina kompisar och övertalar dig att ingen vill vara din vän.... Plus att jag filmar. Film matrialet ska andvändas till min nya video "Håll käften"! Hoppas du fattar. Ta bort din artikel o läs även tråden på whoa.nu. Hiphop videos är inte äckliga, du är! ha de bra! Nån som vill tilllägga nått? peace! Ja, jag! Den här tråden gör mig bitvis pissed off som fan, eftersom det är en skitattityd som visas upp i form av "bruden är korkad, ful,ska slå henne". Jodå, en bunt småkillar ska skrämma en brud med hot om våld. Lägg ner! NU!!! För i helvete, deala med sakfrågan (nej det är inte bara i rapvideos tjejer framställs som sexobjekt) istf att bekräfta alla fördomar hon redan har.
blame it on the boogie
MayB Glömde att lägga in en STARK betoning på "Nästan alltid" :)
Hahah det är Attityd, t.o.m jag har blivit "publicerad" där...
Jadu
herregud... att ni orkar bli provocerade...skriva ett brev osv.. många videos suger, inte rap främst, rnb och pop och massa annat kan vara mkt värre så hon är ju lite fel ute där.. och hon skriver faktiskt inte hiphop utan rap..vilket innebär någon sorts skillnad skulle jag säga.. MEN: Många som gillar, gör och förespråkar såna här videos har inte heller något emot porr och prostitution. Snoop har ju t.ex. spelat in hårdporr etc. Hon har definitivt fel i att det inte händer i verkligheten, porr är big business, och jävligt många killar har en sjuk syn på sånt där, ser ner på tjejer som fan. Och många som kallar sig hiphop saknar som sagt självdistans och börjar vråla om heligt krig så fort nån nämner nåt om sexism och hiphop.
jo som sagt, sex säljer...
HAHAHAHA! jag läste till "Let me puke, alltså.", vägrar att läsa en spalt av nån som inte kan uttrycka sig bättre än så.
Det spelar egentligen ingen roll om du som artist inte kan sjunga. Det räcker med att du kan rappa några rader, trivas med att glassa runt i allt vad överflöd heter och omges av halvnakna bruttor. Men lyssnar man väl på texterna så är det mesta anspelningar på sex. Ehh säger ju ganska mycket vad hon vet om rap....
Hon checkar in mig från andra sidan baren. Du checkar in dig och uppdaterar status raden.
Jag säger inte så mkt om det dära det är ingen som bryr sig Peace
Vad ja tycker, läs ni som orkar=) Det är ju utveckling som sker i allt. Vare sig vi vill det eller inte. Detta har gått bäst i rap och det som andra rappare som sagt kanske inte vill stå för men måste endå göra det till en viss del eftersom det e det som går fram och det folk vill se. Klart det är jobbigt att när man slår på tvn så handlar det ofta på mtv, ztv osv i hiphop om bling bling, bilar, lyx, fräscha och halvnakna brudar. Att en tjej skriver detta är klart killarna i 17-årsåldern kan få en bild av att det e någon svartsjuk tjej och som har brist på erfarenhet och det är en innebörd vi inte får missa. Ja själv är lite trött på denna bilden som folk får av hiphop och tycker att samhälls-rapen har gåt lite åt väggen men något man helt får leva med när man väljer att sätta på Mtv, ztv etc. Men när ja vill lyssna på samhälls-rap så har ja det endå mycket av det i min såkallade "underjord-map". Fel att bedömma av henne ibland tycker jag spec. när hon ger fakta om vad som händer i verkligheten. Jag tycker inte man ska dömma hiphop för det vi ser på tv för det finns så mycket mer att hämta från hiphop och det finns så många olika stilar i allt. Detta på tv är ju svårt att undgå, spec om man tittar på mtv ibland och då tycker ju videosarna upp då och då. Videosarnas melodier fastnar på folks hjärnor och klubblåtar spelas på radios. Allt detta är svårt att undgå. Det gäller inte bara i hiphop utan andra musik-stilar växer också sexismen i musiken och tjejerna blir mer lättklädda och även där kan i vissa fall tjejen vara något som kan verka eller vara den förnedrade parten men jag sticker dock ej under bordet att hip hop som vi idagens läge kan se på tv har mycket av detta.
stör mig verkligen på hennes språk. kan hon inte anstränga sig lite när hon får en plats i en så pass stor tidning? sedan tycker jag hon generaliserar väl mycket när hon säger "rap-videor" men annars är det väl sant.
jag håller me henne samtidigt som jag inte gör det... den e kvinnoförnedrande visst... men det e ju inte som m kvinnorna har tvingats till o göra det så därför tycker jag att feminister ska hålla käften om att allt i dagens samhälle e så sexistiskt o hit o dit... sen skriver hon dessutom som hon var 10 bast...
Orokanaru otouto yo..... kono ore wo koroshitakuba, urame! nikume! soshite minikuku ikinobiru ga ii..... nigete... nigete... sei ni shigamitsuku ga ii.
Hon har rätt på vissa punkter. men shiieee vilket uttjatat ämne.. Inget hon kom med var nytt direkt. Det här har pågått och skrivits om i flera år nu ffs. Det verkar som att så fort dessa krönikörer får slut på ideér så attackarerar de hiphopen. För de vet att det alltid går hem hos alla svenssons som läser blaskan och som själva jämrar sig över dessa pratande afrikaner. Och fan va kasst hon skriver, min lillasyster på 12 år kunde skrivit den där skiten bättre.. Verkar inte vara så svårt att bli krönikör nuförtiden.
"I lay chicks like mother goose"
Jag slår på tv:n, zappar över till en musikkanal och vad möts jag av? En porrvideo? Nej, det är ju bara en av dagens alla rap-videor. snygg inledning =/ Men hallå, detta händer inte på riktigt in real life! Har Baren Meral skrivit eller? Skrattade mig igenom hela krönikan sen grät jag över språkbruket. Maken till amatörmässig journalistik får man fan leta efter... PINSAMT!
"Mmm...purple"
P.s. Årets sämsta praktikant.
"Mmm...purple"
vem fan läser göteborgs posten ändå?
Om Pelé är kung då måste Maradona vara GUD
fan va hon gnäller för i helvete...byt kanal bitch
vad är det för fel med tjejer som är lättfotade??? i alla andra gengre är det helt okej att tjejer ålar sig, typ brittny. Där är det girl power och cristina är sååå ball?? Men när några svarta brudar dansar framför några svarta snubbar är det helt fel och sexistiskt snäääälllaaaa
Video som video för fan.. Vill man ej kollat så byter man kanal Idioter asså..
Oj är det macho-klubben härinne? haha fyfan vad ni är löjliga.. Hon har rätt i det hon skriver, många hiphop-videos är jävligt tragiska, t ex den med Nelly där han drar kreditkort mellan skinkorna på en brud... ska man skratta eller gråta? Dock så är det ju precis samma sak med resten av de kommersiella musikvideosarna, t ex Agiulera, Britney etc.
SÅ JÄVLA GÖTT ATT VIDEORNA E SOM DOM E!! :D
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
slutändan är att kvinnor är väldigt vackra love yáll
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Hon borde se den där Jadakiss videon...
"Mmm...purple"
Skulle sett bättre ut om hon kanske hade pratat om musikvideos inom flera genrer istället, inkl. Britney, Beyonce osv, för det är ju inte BARA rapvideos det gäller. Men man kan ju inte undgå att hon inte har helt fel, även om hon förmodligen fick skriva det där så fort hon slutade årskurs 7. Aja nu har jag säkert sagt samma sak som 10 andra här.
som sagt hon har rätt men var riktigt värdelös på att skriva! "Let me puke, alltså!"... haha
a nigga with knowledge is more dangerous than a nigga with gun// they make the guns easy to get and try to keep niggas dumb//
Det är bara att skriva en motkrönika, som ni kommer få publicerade och ni får även 300 kronor för besväret..............
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
Jaha om hoon nu tycker att det är sexistiskt och jävligt behöver hon inte kolla på det... Hon vet fan inget om hiphop och borde skaffa sej bättre saker att göra... Visst hon kanske har rätt i en del men vafan behöver inte lägga sej i... Dessutom är det oftast den dåliga 'hiphop-popen' som har sånna videos... Äkta hiphop brukar jag bedömma på vad texterna handlar om och jag gillar inte sånna som bara tror att dom e maffia och egentligen inte skriver om nånting vettigt... Typ 50'cent å alla dom...
Cheese & peace
"Det spelar egentligen ingen roll om du som artist inte kan sjunga. Det räcker med att du kan rappa några rader, trivas med att glassa runt i allt vad överflöd heter och omges av halvnakna bruttor" meeen FÖR FAAAN, grabbarna har ju tagit sig dit på ngt sätt...de e juh inte å bara ringa närmsta studio och säga : TJAA, jag vill stöna Yo Baby Lick Ma Ballzz! och så får man skivkontrakt!
Bara På Låtsas
hahahaha vilken fjortis!!
Krixx, kraxx, krolli kuraxxor
det stämmer....
yeah its true motherfuckers,im alive n shit-<br> the mainstream motherfuckers try to hide my shit-<br>
one_mic P15 samtidigt kan ni tänka er att själva va i samma position som tjejer ja, stackars tjejer som får stora summor pengar för att visa hur bra de dansar och hur snygga dom är i TV: verkligen synd om dom, stackars offer. äligt talat... hur kan det vara feministiskt att utgå från att kvinnor inte har nån fri vilja? när robbie williams klär av sig i sina vidoes får han den respons han förtjänar eftersom han sjunger asbra, dansar bra och är snygg. varför får inga kvinnliga artister det? visst finns det problem med den hiphopen som visas på MTV. men det är inte att det är brudar i videosarna, utan att det är förjävla dålig musik.
wow... dra upp en 2år gammal tråd.
ska man skriva krönika eller artikel så krävs det ngt nytt eller intressant eller iallafall ett nytt synsett på en gammal fråga för att det ska bli bra läsning. känns som ett uttjatat ämne.
"get outta here"
hon har väl rätt eftersom det suger
kolla in våra nya video sen då ha ha
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se
Om ni ger henne kommentarer så formulera er ordentligt. Sex säljer. Att nedvärdera en hel subkultur är bara ett bevis på okunskap.
orkar inte läsa hela, tar för givet att det är delade uppfattningar:P själv tycker jag hon har rätt, delvis.. Jag hatar verkligen "såna" videos.. Helt värdelöst när man lyssnar på texten också i de flesta fall faktiskt.. I want more Mikrofonkåt-videos
Skulle inte stjäla pengar från folk om jag så fick en miljon och fri lejd utifrån snutstation!
banade linda skugge faktiskt vägen inom media för folk som skriver som krattor eller är det bara det att jag tänker mer på det nuförtiden?
Ja, hon har verkligen rätt tycker jag. Jag pallar inte heller videos på mtv. Tycker det är fruktansvärt löjligt. MEN.. hon tillför ju inget nytt o hon skriver inte bra
"Det svälter ju folk i världen, kan man inte skriva om det?" - Jo, klart att det kan vara ett intressent ämne, men bara för det svälter folk i världen kan man ju inte blunda för andra problem.. som t.ex. att kvinnor fortfarande på 2000-talet framställs som en andra klassens människa ord upp, hemmapojke
Som många har sagt; sex säljer. och ärligt, jag kollar väl fan hellre på en musikvideo med fina brudar än en med bara massa dudes. Vill hon gnälla so fine, det rör inte mig. Visst det är fel att se ner på kvinnan osv. Men håll med om att det är nice när man slår på TV:n och där är ett gäng halvnakna chicks?
Dudezic - Dude-music - CHUP
hon borde tvingas att titta på videon white slavery med necro dygnet runt i resten av hennes liv!!! hihi
...
Det är la inte bara rap videor som det är halvnakna tjejer i? Titta på justin timberlake t ex. ingen som bryr sig nått om honom. (han är bara ett exempel)
You already know, den e on lean!
Som vanligt är det fokus på hiphopen...som om det inte finns minst lika många videos där det inte förekommer lättklädda tjejer...Sen har jag för mig att musikkanalerna väljer att spela dessa videos...så shut the fuck up.
sex säljer för det andra så spelar inte mtv o alla andra kanaler underground bara kommersiel rap, så man kan börja där
som andra har sagt, så håller jag med henne, men hennes skrivande känns "fjortis" tyvärr.. inte lätt att ta henne själv seriöst när man ser henne som en linda rosing kopia som ska in i politiken. men som sagt, rap videos är ju mjukporr, lika bra att alla kör på som snopp dogg istället. ok, det är inte bara rap som säljer sex, all annan musik gör det också, men männsikans enda instinkt verkar ju vara just sex, sex säljer och kommer alltid göra tyvärr