I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-06-09 15:40

T.r . Fronda

detta kanske låter sjukt men jag tror allt vart uppgjort, båda skulle släppa platta, dom ville nog att båda skulle bli ett hett samtalsämne, nån kanske nämt detta jag skriver nu tidigare men jag har intee sett något, det skrev massa om dom i forumen, jag köpte t.r skiva för jag älskar han, jag köpte även frondas men mina vänner köpte alla 3 pga beefen, därför tror jag att allt var uppgjort för att folk tycker de är häftigt när sånt sker, om det är så vet ingen men fronda och T.r. fick de dom ville.

2004-06-09 15:42
tror att EXACT samma sak förekom i whoa´s egna audio forum fram tills idag.. för trådarna är borta... bara att d var på demo nivå...

Inga namn nämda...
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.

2004-06-09 17:25
så du tror T.R vill bli dissad på frondas album "fortfarande underjord"??? bara för att han tror att folk köpar hans cd! knappast! och skulle de va uppgjort skulle de nog va ute för ett tag sen!!!!
stav fel....

2004-06-10 07:59
Aomen.. Du har rätt det låter sjukt..

2004-06-10 10:43
öh vad snackar ni om egentligen, han skrev ju en rätt omintetsägande tråd..

2004-06-10 11:15
förklara då dissen på lowbudget mixtape
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-10 14:08
MEN OCH DET SLÄPPTES MCYKET SENARE, EXAKT DÄRFÖR NÄR MAN TROR ATT GREJERNA MED FRONDA OCH T.R. DÖTT SÅ KOMMER SKIVORNA KLART MAN BLIR NYFIKEN NÄR EN SÅN GREJ HÄNT.

2004-06-10 14:16
CAPsa inte med mig unge man!
en vers på ett mixtape e inte mkt å promotea med..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-06-10 15:17
allt snack om bråket mellan fronda å T.R är uttjatat som fan...
men jag tror inte det var uppgjort precis....*suck*
fronda dizzade sönder t.r i sina låtar på fortfarande underjord och t.r tröttnade sså enkelt är det...

och fronda ägde hans skitsnack

peace
sex på nätet? vadå, ska jag knulla en spindel?

2004-06-10 16:34
ego_o_trippad

ord från en insatt man ....
för som tur är så gjode inte tr en diss till fronda på low budget mixtape...braaa...

2004-06-12 12:12
erorone P17
nä dt e sant han blev upplnullad på en internet beef... men dt är så uttjatat... dock hade t.r rätt när han sa "den här beefen har fan blivigt toppen av din karriär" - fast dt gäller dom båda!

ja tror definitivt inte att dt var uppgjort, men därimot så tjänade fronda som fan på dt många som köpte skivan p.g.a. dt och fler fick upp ögonen för honom genom kazaa
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2004-06-17 00:59
Enligt Fronda själv började T.R Med att dissa Fronda på en internetintervju.
Och Fronda svarade med ''en spark i ansiktet'' som jag har fattat det. ''Ni hotar mig på internet, jag skakar i skorna''.
Sen har det bara fortsatt, fast inte så länge eftersom sebbe ägde han totalt.. ;)

2004-06-17 01:02
TR KOMMER FRÅN VÄRLDENS BÄSTA STAAAAAAAAAAD!!!

peace out e-town!
Call me Mr. Tibbs

2004-06-17 12:20
b)TrOoksiS F14

Skriv inte när du inte vet nåt.. Först så dissade T.r fronda i en intervju. Sen spottade fronda ett par dissrader mot t.r under ett par låtar. Dp släppte t.r låten Vi stänger dom. Då svarade fronda på En spark i ansiktet. Då tog de tre veckor innan T.r svara igen med låten Du e Slut Idag. Och sen droppa fronda Det andra svaret..

Och kan i sluta ta upp denna beefen. Den är liksom historia. Över ett år sen. och fortfarande tar dumma 14-åringar upp de en gång i veckan...

2004-06-17 16:47
TrOoksiS lite fel ute hehe det där med internetintervjun var rätt om T.R.

Då dissade fronda t.r på hans platta fortfarande underjord. Då gjorde T.R låten "Du är slut idag (del1)" som Fronda svarade på genom "enspark i ansiktet". Så kom T.R:s svar i "Du är slut idag (del2)" sedan efter den kom Frondas "Det andra svaret" som jag tror sedan blev nerlaget på den musikala "beefen" ialalfall :P

Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2004-06-17 16:52
vill inte vara petig men T.Rs första låt hette "Vi stänger dig"

2004-09-25 12:42
ASSÅ LÄGG NER, ÄMMNET E SÅ PASSÉ DE BARA KAN VARA, LÅT DOM VARA, INGEN AV DOM E SÄRSKILT DUKTIG LÄNGRE, EN FÖREDETTING (T.R.) Å EN JÄVEL JA ALDRI ORKAT LYSSNA PÅ EN HEL LÅT MÄ

2004-09-25 12:42
skrik inte =/

2004-09-25 12:46
vet någon vilken intervju det var T.R dissade Fronda på och kan någon länka?

Vafan snackar ni om? Vad hände efter Det Andra Svaret? Gjorde T.R en ny diss lr vaddå era pundhuven?
Kultursnobb

2004-09-25 13:06
Emelpee P18

I Tänd Den så säger han
Skiter i PR, hör inte till min epok/
Skiter i T.R, han är inte på min nivå/

Tänd Den fanns med på Fotrf Und...
Kultursnobb

2004-09-25 13:16
efter det andra svaret kom nog Scissors diss (finns på Saarvi), jag mins inte namnet på den dock, och så lägger ju Org.12 en diss mot Fronda (antar jag att det är "men den horan borde själv vakta sin tunga/" typ) på en låt med TR på VVThions EP

2004-09-25 13:47
Emelpee P18

ett uttjatat ämne, men visst.. det var fler låtar... bla från fortfarande underjord på "g.a.n.g.s.t.e.r" eller wft den nu hette...

"ett checkhäfte vi slår mer skunk här
det är lite dampsyndrom över T.R
Sludder, Hör aldrig vad bajtaren säger
det finns förståndshandikappade som spottar tajtare grejer
fattar inte ens varför jag slösar rader på dej
skivbolag skulle byta 40 dej mot en av mej
så dreglena bars i din lilla skit värld
tillochmed din klick skämms för att du är skit wack!"

2004-09-25 13:50
ursäkta felen på texten... kopierade den direkt från hiphoptexter utan att kolla igenom den nåvidare, bara skumläste o fick se det nu....

peace!

2004-09-25 14:24
vem bryr sig

2004-09-25 15:25
fronda dissade t.r i Tänd Den också:

Jag skiter i PR, hör inte till min epok//
Jag skiter i T.R, han e inte på min nivå//

(vet att det redan är sagt)

Och förresten så knullade Fronda upp T.R mot väggen!!
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2004-09-25 15:31
mobbatbarn P16

Ska vi inte ta det lite lugnt nu eller?!

1. Ämnet är fortfarande kul att diskutera

2. T.R är ingen föredetting!!

3. Fronda är en av Sveriges bästa rappare

4. Du är säkert bättre än båda två, länka gärna en låt....

5. Det är exakt såna inlägg som dina som är sjukt jobbiga, om man inte tycker att en tråd är bra...så skiter man helt enkelt att skriva i den så försvinner den efter ett tag.

6. "Svensk hiphop alla sätter sån fet press/
sitter där på nåt forum där snubbarna vet bäst/
ingen vet vem du är så knip din mun man snälla/
ändå vet du precis hur bra hiphop ska framställas/"
- Fronda
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.

2004-09-25 16:22
Den bästa då?? Ok jag kan nästan hålla med, men vi behöver ju inte överdriva..=) LÄTT SVERIGE TOPP 5

2004-09-25 19:11
fronda är keff..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2004-09-25 21:01
tr är keff..

2004-09-25 21:08
Fattar inte varför folk bråkar om dom andras smak.
Någon sa: "Fronda är en av Sveriges bästa rappare".
En annan svarade: "Fronda är knappast en av sveriges bästa rappare...".
Det är ju för fan en smaksak, hatar folk som skriver sådant där..

"Ibland när när jag känner för att träna brukar jag chilla i soffan och vänta tills det går över.."

2004-09-25 23:44
Så jävla passé att det är sjukt, att denna tråden komemr upp heal tiden är löjligt för fan!

drop it!
// Allt jag säger kan ha ironiska inslag.

2004-09-26 17:55
bearC

1. Vad i denna tråden har itne redan sagts i sju trådar innan??

2. jämför TR's rap på gamla ungdomshälsan gerjjer å hans nyare material, FÖREDETTING

3. HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA

4. jasså vi ser på artister ur perspektivet av vad vi själva kunde prestera, t.ex. en idrottsman som presterar långt mycke sämre än de andra elit idrottarna men som ändå e bättre än nån förvuxen soffpotatis går alltså att kalla för "sveriges bästa..."

5. jotack, ditt inlägg blev uppskattat av många här på whoa, du förlängde mitt liv lite där känner ja, strö lite socker på mig... å om de e meningslöst å gnälla på tråden, hur meningslöst e de inte å gnälla på nån som gnäller på tråden??

6. "fitta, hora, fnask, satans kuk å sprutluder/
bögarsel å lebbungar ska skjutas mä kulspruter."

2004-09-26 18:37
1. Klart har det sagts innan men det är ändå fortfarande kul att diskutera.

2. Du propsar ungdumshälsan och sen...dom har "nog" skrivit "värre" rader än exemplet på punkt 6. Inte så genomtänkt...ps. T.R har aldrig varit något speciellt, alltså är han heller ingen föredetting...

3. Det är min åsikt din lilla fascist...bryr mig inte så mkt om vad du tycker i frågan...

4. "INGEN AV DOM E SÄRSKILT DUKTIG LÄNGRE, EN FÖREDETTING (T.R.) Å EN JÄVEL JA ALDRI ORKAT LYSSNA PÅ EN HEL LÅT MÄ" - Mobbat (ja han e mobbad på riktigt)barn
Låter som du tycker att Fronda är dålig....då borde du väl kunna göra bättre lr?!

5. Tack för att du uppskattade mitt inlägg...Tyvärr kan jag inte säga detsamma om ditt!

6. "Om jag skulle få deal och släppa en hel skiva med mitt skit
Skulle jag pissa på publiken å sen skjuta mig själv för bra kritik"
- T.R (I Ungdumshälsan)

"Jag flår era fotsulor och tvingar er att springa maraton
i tequila-, salt- och citronunderlag bara för att jag bara sån"
-T.R (I Ungdumshälsan)

Den här typen av rader ska nog tas med lite ironi...lr?! tänk på det nästa gång...herregud asså....

2004-09-26 18:44
varför e alla såp jävla intreserade av fronda... d e ju rena rama bamses sagor visan tillockmed jogi e nestan bättre

2004-09-26 18:54
Bla bla blaha !
The man with the base just walked in, and hes spitting it down on the floor!

2004-09-26 18:59
VA?!?!?! IRONI?!?!?! nu hänger ja verkligen inte mä alltså, go i huvvet eller?! verkar ja va en seriös kille??
PS: de kommer en comeback snart, men nu ska ja gå å äta

2004-09-26 19:57
1. jättekul, å de tillför så jävla mycke också

2. om du tror att ja skrev de för å propsa ungdomshälsan får du tänka om, ja tror du e besatt av å skriva lines i dina inlägg

3. var får du facist grejjen ifrån?? eftersom du itne bryr dig kanske du ska sluta kommentera??

4. hell yeah ja tycker fronda e dålig, va e poängen mä hans låtar egentigen?? va e de folk ser i honom som e så jävla fantastiskt, inga flerstaviga rim direkt, inget bra flow direkt, inga bra beats direkt, å absolut ingen bra röst...direkt

5. vänta, sa du nått om ironi??ska fundera på de du sa å se om ja kommer fram till nått

6. va?!

2004-09-26 20:50
www.saarvirecords.nu
tror jag det e
Call me Mr. Tibbs

2004-09-26 21:43
Ok mobbade unge....sarkasm om du tycker d e bättre...
pallar inte lägga mer energi på detta.....piiz

2004-09-26 22:03
ååå sköööönt, kan tråden få handla om de den egentligen borde å inte dina åsikter om mig, som ja undrar vart du grundar dom på by the way

2004-09-27 00:29
spelar ingen roll om det var uppgjort tycker jag
(vilket jag iof inte tror det var)
det blev iaf hip hop på hög nivå, det är ju som bäst när det battlas
=)

Måste bara säga att Fronda är sjukt bra!

2004-09-29 16:46
Mogen kille denna Wilson.. :s

2004-09-29 17:43
MädWilson Ja det vet han, ser du ju! Inte för att han "ett jävla åke :S" utan för att han tydligen är rejält mkt smartare än dig. Ådrik tssss.....

2004-09-30 10:12
Kan ni inte ta bort den här jävla mesen Wilson?

2004-09-30 15:30
Sitt o kaxxa på ett forum du bara.. åh

2004-09-30 20:20
beef mellan MädWilson och Kahlson , när kommer första låten ? :)
Whipper är sjuk i huvudet //OSTbre

2004-09-30 21:09
KING_OF_STEEL!
du säger sanningens ord!

när fronda släppte sin platta så jublade fjortonåringarna...

----------------------
they use to call me fuckhead back home in winger-village
faty fat faty

2004-10-01 10:13
Är ingen rappare, men man märker ju direkt
att det inte lär behövas några skills för o knäcka
det där puckot..

2004-10-01 12:56
hmmmm.... kan stämma det.
Men T.R e lätt fetast fan...
Tjorvla Tjucken!

2004-10-01 17:50
TR är en bitch
Blao Blao

2009-03-23 14:02
Din uppning var minst sagt intressant...