I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Video] Asiatisk kvinna skrapar triss i tv "Ja" :D

Övrigt - Webbsidor

2010-06-22 18:25
spokie - Krävs det att man tatuerar in det i enstaviga ord med fluorescent färg på insidan av dina ögonlock för att du ska förstå att vad det gäller påståenden om Jörgen är de redan upptagna och avhandlade?

doggson - Visst hörde du khaffer i Dödligt Vapen 2. Skurkarna säger det hela tiden. Det står så i manus för att poängtera att de är från den dåvarande apartheidstaten Sydafrika och visa att de är rasister.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2010-06-23 22:21
Det roliga i klippet, för mig, är ju hur programledaren envisas att kämpa med kallpratet istället för att bara låta henne skrapa ifred.

De flesta efterföljande kommentarerna är nedsättande mot henne och mot hennes man och känns om inte rasistiska så åtminstone irrelevanta och oempatiska.

Att det sen spårar ur till "Det är inte rasistiskt att kalla någon neger!" är bara löjligt. Självklart kan vokabulär/ordval ge en bild av en persons åsikter och värderingar. Om den bilden är missvisande är det upp till personen själv att revidera sitt uttrycksätt för att på bästa sätt förmedla den rättvisande bilden av sig själv. Detta dels för sin egen skull och dels för andras, då folk kan ta illa upp i onödan eller i värsta fall såras.

"Neger", "Import-fru" etc. är illa valt om man vill betraktas som en hyvens kille. Därför är till exempel Jimmie Åkesson förmodligen noggrann med att inte slänga sig med de termerna (offentligt).

Alternativet är att skita i hur andra uppfattar ens kommentarer, men då bör man väl också skita i att reagera på reaktionerna? Det går ju knappast att hävda att "Neger" inte är ett laddat ord och att det är personer som schyffert som har tabbat sig om han har uppfattat kommentarerna som rasistiska.

Kul klipp, tråkig diskussion.

Producent

2010-06-24 15:40
ja, schyffert paja skiten. onödigt gjort.
Rappare

2010-06-28 04:37
"Jag hörde att du behöver pengarna för att startttta hotel i Thailand?" "Ja." "Vart då?" "Ja."

Vilket jävla retard alltså. Märks ju vad mannen använder henne till då hon enbart lärt sig säga "ja" och "tack".
Wurrup?

2010-06-30 21:26
Så råka man läsa resten av tråden... Jag borde inte yttra mig men kan inte låta bli. Varför skulle det vara så himla negativt att vara en så kallad import-fru? Hälften av personalen på mitt jobb är importfruar, har det hur bra som helst (vad jag vet!). Nä, men samtliga verkar ha hyffsat gemensamma intressen som sina män, trivs, får styra och ställa hemma, blabla vad man nu tycker om. Visst, jag kan ju bara utgå från de jag hört, behöver ju inte vara sanningen. Det jag menar är att båda parterna verkar nöjda.

Att en man åker till tex Thailand för att finna sig en fru är ju bara ett annat sätt att hitta en partner på. Precis som Spraydate, Speeddating, krogen, m.m.

Orka!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2010-06-30 21:27
Underhållning,

hehe, varför ska hon lära sig mer? räcker ju asbra så... :D
Rappare

2010-07-01 01:54
pajson F24: Om man i syftet med att banga på sin importerade kärring så mycket som möjligt, och vill att hon tackar för det - Ja.

"Ska vi knulla? - Ja. Gillar du att få en gräsklippare upkört i röven? Ja." *Ger kärringen en höger* "Tack." Fattar du vad jag menar?
Wurrup?

2010-07-01 11:45
ja, tack
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-07-01 11:47
mabande, det jag ville påpeka var bara att det var helt ok att ha fördommor om "jörgen" men att ha fördommar om import-fruar är helt ok?
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

2010-07-01 19:30
Underhållning
Jag var inte helt seriös i det inlägget. Glömmer bort att sarkasm inte alltid kommer fram i skriven form, my bad!

2010-07-01 20:16
jaa skrapa triss, jaaa lis

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ja triss jaa tv
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2010-07-01 20:54
Att uttrycka sig om thailändska kvinnor i termer som man normalt använder för att beskriva olika typer av varor etc etc känns ju jävligt osoft. Är det grönt ljus på dem för att de uttrycker sig på ett visst sätt eller?

Ni borde vända er ilska mot vita män i medelåldern. Det är de som är problemet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2010-07-01 23:47
pajson F24: Jag förstod din sarkasm, och var själv ironisk i mitt svar. =)
Wurrup?

2010-07-02 00:30
spokie - Okej, så det krävs tydligen enstaviga svar för att det ska gå fram.
Två fel gör ej ett rätt.

ModernDrunkard - Varför inte försöka fånga upp dem innan de blir medelåders?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda