I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Film] Svenska polisen

Övrigt - Webbsidor

2009-07-15 20:46

[Film] Svenska polisen

ja vad säger man???

Länk till http://www.youtube.com/watch?v=dBJALminOb8&eurl=

2009-07-15 20:59
man säger, fuck y'all aint taking no shit, och trycker i nitro knappen!
Käft då.

2009-07-15 21:06
Jobbiga snutar, jobbig liten skit som muckar med dom.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-07-15 21:11
Tja, relativt omoget beteende från båda hållen. Förstår inte varför snubben orkar hålla på att tjafsa, det är ju uppenbart att snutarna är på någon slags makttripp och i såna fall tycker jag inte att det är värt att hålla på att tjafsa. Snubben känner sig säkert jävligt fel behandlad men det här är ju småpotatis sist och slutligen, värre fall av maktmissbruk är vardag och där ligger problemen, inte i att snutarna skiter i legitimera sig.
Still in the bridge

2009-07-15 21:24
Jag jobbar på ambulansen och står polisen nära i många jobb vi har tillsammans. Och jag kan säga att jag är tacksam att de finns.

Jävligt jobbig kille, men jobbig polis också. Dock har de som sagt ingen skyldighet att legitimera sig om det är uppenbart att de är poliser.
"Skulle väl åka dit som en inbrottstjuv /<br> som bara vips dyker upp som en tillbakaspolad simhoppsbrud /"<br>

2009-07-15 21:50
"uppenbart" är poliser? jag tycker nog gränsen går vid civilbil va? Tycker ändå att en polis ska legetimera sig om man ber om det, så jävla jobbigt kan det nog int vara.
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2009-07-15 21:59
Alltso, jag hoppas du skickade in detta till nogon sorts myndighet?

2009-07-16 06:31
det är nog inte han den filmen är ju inte direkt ny
Kom igen nu Whoa, kör för fa-aan

2009-07-16 06:46
det måste vara svårt att söka ibland alltså, varit uppe förut.

2009-07-16 09:06
Håller helt med om att killen är rätt jobbig. Men som någon annan skrev tycker jag att dom också behöver legitimera sig, pga att dom åker med civil bil. Hur ska man veta att dom verkligen är poliser annars? Och hur veta att även om dom skulle ha legg, att dom är poliser? Vet vi "vanliga personer" ens hur ett polis legg ska se ut? Det är nämligen inte svårt alls att få tag i uniformer som ser identiska ut till vad polisen använder idag. Bara att ta några kort på hur en ser ut, och antingen sy ihop själv, eller be någon annan. Eller fixa ihop ett falskt polis legg.

Föresten så tittade jag på ett program för något år sedan, där det var en kille som bar polis uniform i USA. Han stoppade personer och dödade dom. Och givetvis stannade personer pga att dom trodde att han var polis.

Och att polisen är kaxig är bara omoget, och omogna ska inte vara poliser, och att dom säger "sån jävla liten fjant som dig" är löjligt. Om jag var han så skulle jag säga gå till polisen med det där klippet och säga att jag känner mig kränkt. Men nu är det ju så att poliser som misshandlar andra fortfarande förblir i tjänst, så antar att det inte skulle göra nått annat ändå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-16 13:40
ganska gammal..aftonbladet skrev om skiten när den var aktuell
 Awaiting Beheadment and Mutilation

2009-07-16 15:37
Varför började han tjaffsa, jag har blivit stoppad oräknerligt antal gånger (självklart skyller vi det på att jag är från latinamerika och har svart hår och bruna ögon ), men har aldrig blivit otrevligt bemött någonsin. Jag har alltid gjort som jag blivit tillsagd och allt har flytit på bra. Har t.o.m kört utan körkort i bilen och klarat mig 3-4 gånger UTAN böter. endast på att vara trevlig och tillmötesgående mot poliserna.

Ett tips, GÖR som polisen säger nästa gång. Ber dom dig gå ur bilen GÖR det, ber dom dig att öppna bakluckan ÖPPNA bakluckan. Börja inte ifrågasätt eller tjaffsa, INGET blir bättre och risken att du får åka med dom in till stationen ökar för varje minut.

2009-07-16 16:37
Haha, vilken idiot till snut. Fel att bara legitimera sig om någon ber om det! Hur jobbigt kan det vara?
Toastare

2009-07-16 17:09
Även om killen var lite onödigt jobbig och det verkade som han var känd av poliserna sen tidigare... så blir det löjligt när poliserna till och med sänker sig under killens nivå. Nu är det nog som sagt så att de känner till varandra sen tidigare, men det borde inte vara så svårt att visa polisleg.
Jag skyller allt på Emma!

2009-07-16 19:38
snubben e jobbig ja, men som folk redan sagt så tycker man ju att poliserna kan visa leg om ngn frågar, varför inte liksom? sen som ngn skrev så är man ju automatiskt i underläge hos poliserna så det är ingen idé att försöka komma med krav utan göra som man blir tillsagd.

2009-07-16 20:08
Asså, på vilket sätt e killen störig??
Jag hörde inte en enda störig kommentar eller ens tonfall som påminde om störighet..

Att alltid göra som man blir tillsagd, bara för att personen som säger det är uniformerad, är ju så en sann hjärntvättad robot säger...
Gör tvärtom eller som gör som Jackie
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-07-16 20:11
^^varför sätta sig på tvären? har du problem att ta order eller vad är grejen? jag känner mig inte kränkt för att ngn auktoritär person säger till mig att göra en sak. kanske när jag var 14. sen tror du inte snutarna ser igenom att han ska jobba sig? jag säger inte att de skötte det bra men varför ens hålla på?

2009-07-16 21:27
Man SKA hålla på.. Det e ju det som e hela grejen.. Varför skulle man vilja samarbeta med någon som redan från början misstänker dig för brott??
Varför skulle man vilja samarbeta med någon som använder alla dina egna ord mot dig??

Nä, jag e inte dum i huvudet o det finns tid o plats för allting men att per automatik samarbeta med myndigheter e, enligt mig, ansvarslöst o ryggradslöst

ps. ja, jag har problem att ta order från nån som inte känner mig eller vet va jag tycker o tänker
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-07-16 23:18
^^ok, hur gammal e du? varför ska du motverka de myndigheter som har i syfte att skydda och hjälpa oss? sen att det finns rötägg e ju inget unikt för det finns på alla platser o i alla sammanhang. hur kan det vara ansvarslöst o ryggradslöst? det var fan bland det dummaste jag läst. sen om du inte kan ta order kan du nog räkna med att inte avancera inom ngt framtida yrke du kommer ha.

Manager

2009-07-16 23:24
vilka jävla svin
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2009-07-16 23:48
ja han var uppenbarligen ett svin, Killen var inte kaxig men fråg vis. dumt att hota med tvångs psyks vård. hade han frågat mig om paragrafer hade han fan fått en omgång i juridik, dock hade jag nog inte sagt ett skit då det aldrig lönar sig att snacka med snuten
 ----------------------------------------------------------------------------

2009-07-17 02:09
hur hittar man den artikeln på aftonbladet??
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-17 12:01
Han frågar bara helt lugnt om att få se något slags bevis på att dom här två killarna är poliser.

Har han inte rätt att se det då?

Jag tycker att man som polis måste vara beredd på att föra en dialog som vanligt folk och inte bara försöka rätta den dom pratar med.

2009-07-17 12:09
Philip.. Det märks att du inte varit i så mycket kontakt med myndigheter(förutom pass o så).. Trodde faktiskt inte att det fanns NÅGON som verkligen trodde att de vill skydda o hjälpa oss:)
SYFTET kan vara så, i teorin, men verkligheten är en HEEEELT annan o varför ska medborgarna då vara tvungna att stå tysta, titta ner i marken o följa order??

Jag är inte för upplopp o våldsam demostration men civil olydnad är hela grejen, speciellt mot våra myndigheter.. Om man aldrig beblandar sig med dom så har man ju tydligt markerat vart man står och om man ändå blir trakasserad(som killen i filmen) så ska man verkligen få ta reda på namn o hela köret. Annars ÄR det en polis-stat

en sak till bara: Poliserna i filmen speglar majoriteten av poliser jag stött på under hela mitt liv och jag har stött på ett par(i olika sammanhang, allt från rutinkoll till allt mjligt annat) så det handlar inte om ett par ruttna ägg, det handlar om en rutten poliskår med en rutten utbildning o med ruttna värderingar

Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-07-17 13:06
Då skulle ni sett när dom dunka mitt huvud i rutan i sin bil och hota med pepparsprej igår, och jag fick bara se ena killens ID!

Men vadå, jag tjafsa ju med fel gäng!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2009-07-17 13:35
T2dafuckin - nej det är sant jag har inte vart i kontakt med några myndigheter, utöver typ CSN, skatteverket, ok de är rätt efterblivna som jobbar där och har en bitter inställning. vad gäler polisen har jag aldrig blivit stannad i bil eller på gatan etc så vi kanske inte har samma verklighet, dock så kan jag berätt en liten anekdot för dig om mitt typ enda tillfälle då jag pratat med polisen i vuxen ålder:

var i malmö och var ute och några snubbar betedde sig ganska hotfullt mot mig, (vet inte deras avsikt typ kanske övervägde att råna mig, vad vet jag) och de står o säger till mig att "sug min kuk" etc, samtidigt ser jag några poliser kommer gående mot oss varvid snubbarna blev lite nojjiga och gick. jag passerar polisen och anmärker för de att några snubbar betedde sig hotfullt mot mig (snitch), då frågar den kvinnliga konstapeln vad som hände o jag berättar att de bad mig suga deras kuk, hon svarar då att det inte är olagligt, hon var rätt otrevlig och vi står o snackar några minuter men hon säger att hon inte tänker göra ngt åt saken och upprepar att det INTE är olagligt att be ngn suga ens kuk, jag blir lack och avslutar med att säga till henne "aha ok, men sug min kuk", sen gick jag.

2009-07-17 15:03
Philip P24
HAHAHAHA helt rätt!

2009-07-17 15:28
Philip.. Haha, det verkar trots allt som vi har samma inställning, förutom att jag inte skulle sagt nått öht efetrsom jag redan visste va svaret skulle bli:)

Din enda erfarenhet säger väl ändå ganska mycket, trots att dom "räddade" dig..

Om man därpå lägger dina erfarenheter med tex skatteverket o CSN så har du ju ett uppskattat beteende bland myndighetspersonal.. Säger inte att ALLA e dåliga men en så pass stor del att det e upprörande, jag menar, det e ju trots allt staten vi snackar om här
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-07-17 15:30
Intressant oxå att de kallar sig själv för gäng, då det är EXAKT det dom är
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-07-17 16:43
^^nej det är sant det du säger, men det var det om ryggradslöshet som jag inte köpte, för om det händer ngt allvarligt är jag ganska tacksam att polisen finns. men jag kan ändå ha en viss förståelse att snutarna blir bittra pga så mkt nötter o jobbigt folk de stöter på i sin vardag. sen som du säger har de kanske inte bästa inställning. det är ju sånna här saker som gör att man tappar förtroende för polisen. sen hade jag också reagerat om ngn lite unge sitter o ska spela allan.

2009-07-17 18:14
Okej, du missförstod nog.. Jag menar inte att man e ryggradslös för att man behöver deras hjälp utan om man förlitar sig på att de löser ens problem o försvarar dom blint..

Jag hade vatt en dålig polis för jag hade inte heller pallat med en massa tjaffs från snorungar(precis som du) men den insikten har vi faktiskt om oss själv o det hindrar oss från att bli just poliser.. Kan du tänka dig vilka människor som blir poliser o sen beter sig så här(filmen e ju ett MILT exempel)?? Jo, det e människor som inte ens har den viktiga insikten om sig själv.. Tack men nej tack..
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-07-17 21:53
Ähhh vadå snubben har pluggat TVÅ OCH ETT HALVT ÅR, klart han har koll...att han ens droppar det säger en hel del.

2009-07-17 22:38
pigglaen P20. är det två poliser så behöver bara den ena visa leg
 Awaiting Beheadment and Mutilation
Producent

2009-07-18 12:45
insdel du var mig tamefan en grisrädd stackare. Skulle du böja dig ner och använda händerna för att sära skinkorna om dom bad dig om det också?

t2: word.
Level 8 Studio - www.level8studio.se
Norra Botkyrka - Svensk rap's födelseplats!

2009-07-18 15:10
han har väl all rätt att be om en legitimation när dom åker i en civil bil? hur fan ska man veta att dom är poliser? sjukt omoget av poliserna att ta till personangrepp också, är så jävla trött på såna här rötägg, dom förstör för så många andra vettiga poliser.
typ, eller?

2009-07-18 16:07
insdel du var mig tamefan en grisrädd stackare. Skulle du böja dig ner och använda händerna för att sära skinkorna om dom bad dig om det också?

bra jämförelse

han har väl all rätt att be om en legitimation när dom åker i en civil bil?

jag håller med det du säger att de är rötägg, men det är ju uppenbart att de är poliser då de r uniformerade, i alla fall enligt konstapeln som lackar.

2009-07-18 18:02
Vem som helst kan väl för fan ha polisuniform, och om nån ber dig snällt att legitimera dig när du är i tjänst så legitimera dig då för helvete, kan väl aldrig skada? Sen ta till personangrepp för att han känner sig underlägsen, pfffft.
typ, eller?

2009-07-18 21:07

Vadå vem som helst kan ha polisuniform??? Skojar ni eller? Tror ni folk klär ut sig i polisuniform med mössa, bricka, hölster, pistol, radio, batong och hela jävla kittet? Och med hela den utrustningen ska dom sedan ut och stanna random ungdomar för trafikförseelser??

Idioter?

Detta är väl fan inget att klaga på? Snubben i bilen tycker ju uppenbarligen han är jättehäftig och han blir hur nojig som helst så fort polisen höjer rösten mot honom "ja men ja bara undrar"..

Tycker ni detta är något speciellt beteende av polisen så har ni fan inte vart med om mycket i sådana här sammanhang..

Bondläppar?

I fel kvarter hade dom här snorungarna redan varit inne för provtagning och dom hade garanterat inte fått sitta kvar i bilen och filma med sin jävla mobiltelefon..

Hahahahahahahahaha kissungar är ni som överdriver

2009-07-19 01:04
Vem som helst kan väl för fan ha polisuniform

ah fan under mina 24 år har jag sprungit på svinmånga som vart utklädda till poliser. kan du nämna ngt fall där du vart med om det eller ngn du känner?

2009-07-19 13:41
aina_spanar ang polisuniform

word.. riktig j'ävla idiot snubben i bilen, han ska fan ha tur att dom inte drog ut han ur bilen och satte han i häktet.... kan ju säga att det har hänt förut för mindre......

men de har det faktsikt hänt. ett par gånger.. att folk klär ut sig till poliser...jag känner till ett par gånger det har hänt och senast i en skola i Alby, 2 st som klätt ut sig till snutar och hämtade upp en elev där.

2009-07-19 16:53
Vi snackade inte om vem som hade värst snut-historier utan detta specifika videoklippet.. Vem har påstått att detta va det värsta nån hade sett??

Detta va bara ännu ett bevis på att vanliga snubbar oxå blir trakasserade
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik

2009-07-19 17:55
hade jag varit snut och dom där snorungarna hade betett sig så mot mig för att få lite "youtube-fame".............. hade fått hälsat på både hunden och batongen... hahaha "vi är liksom fel gäng..." sant!

medans dom sitter hemma tryggt hos sina familjer.. dricker oboy och gör sina läxor...
så är poliserna ute och tar hand om alla möjliga saker..

hade jag just tagit hand om en nerbajsad pundare nere vid centralen eller stoppat ett lägenhetsbråk där pappan hotar med att kasta ut sina barn från balkongen hade jag nog också sneat lite på en liten skitunge som provocerar fram ett bråk för en vanlig rutinkontroll.. väx upp
r-.-a

2009-07-19 21:58
Man blir aldrig förvånad tyvärr. Och ni som säger att man ska göra som dom säger. Det gjorde jag en gång,v ad fick jag för det? Jo klä av mig mina kläder och lyfta på pungen och höra diverse förolämpningar. Sedan fick jag ett brev hem friad från alla anklagelser.

Benoni, Det är väl klart att folk snear. Men när det gäller poliser så är det ju deras jobb. I annat fall kan väl jag också ha rätt att snea när jag tröttnat på att bli trakasserad. Vissa blir det nämligen, pga färg på hyn och håret, kläder eller utseende, medan andra inte blir det.

2009-07-20 20:26

"medans dom sitter hemma tryggt hos sina familjer.. dricker oboy och gör sina läxor...
så är poliserna ute och tar hand om alla möjliga saker.."

haha inte för att jag vill ta polisens parti men det där var fan sanning

2009-07-20 21:40
Folk som en ens kan föra en dialog på rätt sätt ska inte bli snutar.
Protect & serve är bara nåt som finns i teorin och inte i praktiken, Iaf inte för de som står upp för sig själva och ifrågasätter polisens arbete.
i'll make you disapear like gas in the air...

2009-07-23 14:00
han borde meckat en fet