[Video] Nazister mötte stor motdemonstration i Skellefteå
Så jävla ägda Fan vad underbara skellefteborna är! Hatten av. (Inlägget ändrat av mellanöl 2009-06-07 13:40:43)
fyfan vad nice, önskar det varit så i alla städer. Big up!
" With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know. " - Raoul Duke
haha tio vitmaktpöjkar mot typ hela skellefteå. gött som fan
tag ett stycke bro<br>tag ett stycke brand<br>blanda, skrik ageri
fyfan jävla grisarna släpper nassen, tror ni dom hade släppt en röding? bra gjort för övrigt!
Jag vill inte på något sätt ge nassarna stöd, men tyvärr så ser jag att det finns två sidor på den här kakan. Det positiva: Folket står upp mot nazisterna, en eloge! Det negativa: Att vår yttrandefrihet skadas, när diverse grupper inte får hålla sina demonstrationer utan att andra ska förstöra. Som sagt, det finns två sidor på kakan.
http://www.herrbitter.blogg.se/
Håller med Seban, men vet inte om jag skulle kunna se på när en nazist försöker sprida ett budskap som är "fel" (även om inte han tycker det måste det väl vara fel att vilja utrota en folkgrupp) utan att säga emot.. I övrigt tycker jag nassarna ser sjukt töntiga ut när dom står där och ska se hårda ut.
Hej
Varför klipper inte polisen nazzarna direkt? Jag hörde typ "vit revolution, utan pardon" eller nånting, och det måste väl vara hets mot folkgrupp?
Blunted in stockholm
Det negativa: Att vår yttrandefrihet skadas, när diverse grupper inte får hålla sina demonstrationer utan att andra ska förstöra. Yttrandefrihet? Prova hets mot folkgrupp.
seban:nationellt motstånd ansökte om att hålla en demonstration, och skellefteåborna svarade med att hålla en motdemonstration. polisen hade kunnat välja att neka den senare gruppen rätt att demonstrerar bara för att förhindra något liknande, men det finns aldrig några garantier. sen att ngn får för sig att ändå gå lite för långt, det är ju bara att beklaga, men skellefteåborna hade fått rätt att demonstrera, precis som nationellt motstånd.
Seban, yttrandefriheten gäller för motdemonstranterna också hoppas jag?
http://svtplay.se/v/1584914/vasterbottensnytt/nazisterna_i_minoritet_pa_nationaldagen?cb,a1366518,1,f,104714/pb,a1366516,1,f,104714/pl,v,,1584840/sb,k104714,1,f,104714
Props till dom som kasta ägg! Nazisvinen ska brinna!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Skivsamlare
2009-06-07 01:04
alltså herregud, ser ni hur nazijävlarna står och ska se stora ut? :P
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Haha nassarna fick poliseskort därifrån sen. Såg dom inte på hela dagen, såg dom inte på kvällen med. Men antar att det säkert hänt spännande grejer ikväll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skellefteå! Forza Norrland!
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Man ser ju... att den sammanlagda IQ:n på den gruppen är typ 5. Vilsna, dumma, naiva män som söker "vänner". Vilka jävla idioter. Bra Skellefteå! :) Mer sånt
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
Jag förstår inte varför äggkastningen skulle vara bra för. Jag tycker det är kul att det kommer motdemonstranter, men att hetsa varandra är inget svar på saken. Sedan att de står och applåderar och hetsar mer är egentligen bara dumt (enligt mig). På ett sätt kan jag förstå Nazisterna att de blir påhetsade. Hade varit kul om det vore mer sådant här, versus. Fast om det vore någon slags av debatt så hade man kunnat se hur löjligt Nazisternas motargument hade varit. För jag menar "döda" är nog svar på alla frågor...... idioter. Cool grej förövrigt, modigt av folket. Ett Sverige som ljusnar, mer sådant.
Don't!
Redaktionschef
2009-06-07 11:34
Man blir stolt som utflyttad Skellefteåbo. Lillebrorsan var på plats. Han sa att dom verkligen hade mycket poliser på plats så fanns aldrig nån chans att det skulle urarta.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Så jävla fula! fan vad dom står bredbent, även fast dom inte är särskilt stora hahaha.. Myccket bra skellefteå folket att stå emot så, roligt att se!
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Haha, jävlar.. Dom nazzarna såg ju roliga ut.... hahahah
be the change
stackars små pojkar! de står där som några frågetecken och vet inte riktigt va de pysslar med.
"peace polarn, det här är Simon G, negern i Polisskolan"<br>
lovely. som rädda harar i bur. skellefteå är metropolen. de ska nog vara glada över både polis och att det endast kom några ägg. för övrigt tycktes polisen se mellan fingrarna en hel del om man jämför med deras vevande mot motdemonstrationer.
yoo
.... alltså, har ni sett samma film som mig? nazi var en liten liten skara, antinazi hur många som helst. ändå står nazisterna på sig å skriker vidare osv, utan att antinazi gör något mot det.. kan ju knappast räknas som någon sorts "vinst". isf för nazisterna att dom kan gå å skrika såntdär mitt på ljusa dagen utan att någon gör motstånd (å då menar jag inte fjantiga ramsor som "inga nazister på våra gator" skrikandes är motstånd). jag är besviken...
((MAAD))
Vad tycker du dom ska göra då?
VI ÄR ÖVERALLT! Dubbeln 2lax9!
slänga stenar istället för ägg kan ju va en början iaf. alternativt gett dom stryk innan dom kommit till tal. eller vad som helst, bara man gör en aktiv grej som gör att folk blir mer skrämda så dom ej går med, visst "reaktion föder mot reaktion"... men nog stor reaktion på ett ställe stort/litet som skeå är nog stort att stöta bort motreaktionen ordentligt. dom ska ju fan inte våga visa sig sådär på staden å skrika.
((MAAD))
det framgar dubbelmoral ocksa i att ha ratten till att demonstrera men att asikter som sa manga dog for att forgora..
I be around, just out of sight
hahaha gillar hur flera nazister leker att de ska springa emot motdemonstranterna och tar tag i poliserna när de försöker komma förbi, som att de VILL bli stoppade från att komma fram.
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
HAHAHAHA killen på 2:45 har skottsäkerväst.. Nödvändigt.. iofs kan ju äggskal vara ganska vassa.
/ Ergonomi är en viktig faktor
seban jag hade hållt med dig om det inte var så att nazisternas propaganda går ut på främlingsfientlighet, och är inte liksom hets mot folkgrupper olagligt? OCh ifall det är yttrandefrihet så får väl vii i vänstern säga ifrån? vi tycker inte om deras propaganda så då säger vi ifrån? :P
http://biggedy-b.blogspot.com
Nazisterna lyckas knappt hålla samma takt i en ramsa.. Deras IQnivå känns ju inte skrämmande hög direkt.
My heart lives in my vagina.
Vart är demonstrationen? Ser bara att två gäng står och kollar på varandra...
:)
ser mer ut som en vilsen iv-klass än ett gäng nazis
Tu m'emmerdes!
Ja ända sedan dom började städa upp sitt utseende för att smälta in bättre har det bara resulterat i att dom ser ut som civilare och/eller fotbollshuliganer än nåt annat.
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
FHTEOD: du sa det. det står ju några civilare till höger i bildfältet i den första videon, och jag trodde han var nazze.
Hahahaha det är sant, de ser ut som civilare hahahaha
AIK ARSENAL "Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Ja, det civilare och SMR-are har gemensamt är ju att de alla försöker se ut som "vanliga människor". Men som pst sa: "Stilen sticker ut som civilsnutar i folksamlingar". Sen är Nazisternas klädsel inte heller någon slump i sig. Vissa har små gröna scarfar eller höga kragar för enkel maskering om situationen kräver och de flesta kör mjukis(eller tränings)byxa eller tighta jeans som är idealet vid slagsmål(mjukis ger optimal rörlighet och tight klädsel är strömlinjeformat och svårgreppat).
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
Sen är Nazisternas klädsel inte heller någon slump i sig. Vissa har små gröna scarfar eller höga kragar för enkel maskering om situationen kräver och de flesta kör mjukis(eller tränings)byxa eller tighta jeans som är idealet vid slagsmål(mjukis ger optimal rörlighet och tight klädsel är strömlinjeformat och svårgreppat). JÄVLAR! Va du kan grabben! :O
prinsen i hundkostym. HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!
Ingen som reagerar på det polisen gör i videon? När det haglar saker över en, har man inte då, oavsett vad man har för politiska åsikter, rätt att försvara sig utan att för den sakens skulle bli nerslagen av en polis? Tycker att polisen borde brotta ner dom som kastade ägg istället.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tycker poliserna verkade sköta sig riktigt fint förutom att dem inte spöade skiten ur dem
har man inte då, oavsett vad man har för politiska åsikter, rätt att försvara sig utan att för den sakens skulle bli nerslagen av en polis?
De tänkte ju försvara sig genom att gå till angrepp med fysiskt våld. Misshandel är värre än äggkastning så de gjorde väl en logisk bedömning av situationen.
:)
Det jag tycker är roligast är att han som är den som först springer fram i klippet inte tänkte fullfölja attacken, isf skulle han inte stödja sig på axlarna på 2 poliser medan han sparkar(kolla klippet igen, finnns inget modigt i det han gör). Han försökte helt enkelt få in ett fult tjuvslag(eller spark i det här fallet) vilket är patetiskt och framför allt dokumenterat.
Jag tycker att båda sidorna här ska ta lärdom av sportsupportrarna runt om i landet och komma med lite fyndigare ramsor. Jag tror det skulle bli roligare för alla på det viset! Sen känns det som att demonstrationer nu för tiden är tråkiga och allmänt kassa, oavsett vem som demonstrerar för vad. Var länge sen man såg en brinnande munk liksom.
Hahaha, killen i mohawk frillan och Sverige tröjan är från Eskilstuna om jag ser rätt! Gick på samma linje i gymnasiet, hade sina söta åsikter redan då men höll sig mest i bakgrunden och skrek om nån av hans lite häftigare vänner gjorde det. Synd att se egentligen, hur många av dessa killar har egentligen en aning om VAD dom hatar och vill uppnå med sina åsikter? iiinte många tror jag..
I got more kicks than Jackie Chan.
Grymt gjort vi höll fortet på södermalm. även Nyköping och Linköping har gjort liknande saker tidigare, det är så här en antirasistisk rörelse ska vara: bred och folklig. Seban du är en SD-mupp
DIF!
"Norrland mot rasism: Skellefteåbor jagade ut nazister ur stan
Klockan 09.00 den 6 juni samlades vi på Möjligheternas Torg i Skellefteå för Norrland mot Rasism demonstration mot rasism, nazism och främlingsfientlighet. I tåget gick 840 personer vilket får ses som en enorm uppslutning i förhållande till den korta tiden vi mobiliserat och det faktum att Skellefteå är en relativt liten stad. Tåget ringlade sig genom centrum under slagord och bakom banderoller. Demonstrationen avslutades tillbaka på Möjligheternas Torg, som polisen spärrat av med kravallstaket, med flera peppande tal. Bland annat talade en representant från RFSL Ungdom Nord om åratal av trakasserier från nazister på orten, mordbrand, förstörda bilar, krossade fönster och förföljelse av medlemmar tillhörde vardagen för HBT-personer i Piteå. Talen på torget avslutades med en uppmaning att stanna på torget hela dagen och visa civilkurage mot de nazister som eventuellt skulle dyka upp.
Två timmar senare, klockan 11.00 började så Svenska Motståndsrörelsen närma sig torget. Den massiva uppslutning man talat om på Internet hade dock uteblivit då nazisterna endast uppgick till ett trettiotal. Redan innan nazisterna mötte motdemonstranterna bråkade man med den poliseskort som följde dem och skanderade nazistiska slagord. När de kom fram till korsningen Trädgårdsgatan/Gågatan precis nedanför Möjligheternas Torg möttes de av en massiv klunga motdemonstranter som skanderade slagord. Under en och en halv timme stod nazisterna i korsningen omringade av, enligt polisen 1000 motdemonstranter som kastade ägg, skrek och buade åt nazisterna. På plats fanns bara motdemonstranter, media och polis och försöken till flygbladsutdelning och tidningsförsäljning övergavs snabbt för ”gatukamp” av nazisterna. De få flygblad man lyckades dela ut var till motdemonstranter som bland annat brände upp dessa demonstrativt. Den större delen av tiden nazisterna stod i korsningen slogs de med polis och begick en rad brott som våldsamt upplopp, våld mot tjänsteman och hets mot folkgrupp. Ordningsmakten försökte under en lång stund få motdemonstranterna att backa för att kunna eskortera nazisterna vidare längst gågatan. Detta vägrades dock av den stora folksamlingen och tillslut valde nazisterna att retirera tillbaka ner på Trädgårdsgatan under massivt jubel från tusentalet Skelleftebor och Norrlänningar som slutit upp. När nazisterna vandrat utom syne började människor vallfärda efter dem längst gågatan mot E4 för att se till att de lämnade staden en gång för alla. Hundratals följde i flera kilometer efter dem till den plats utanför staden där nazisterna parkerat sina bilar.
Den 6 juni 2009 visade Skellefteå och Norrland att nazister inte är välkomna att sprida sin hatpropaganda på våra gator och torg. Händelserna som utspelade sig var ett tydligt exempel på folklig militants och motstånd mot nazism.
/Norrland mot rasism"
Finns att läsa i fulltext på:
Länk till http://www.motkraft.net/nyheter/3560
DIF!
Nazismen gor sa att jag kan se ner pa andra och det ar positivt...
I be around, just out of sight
Redaktionschef
2009-06-10 00:59
bob > grym läsning, tack.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
som sagt 2 sidor av kakan, folket vågade stå upp mot dom vilket är bra, men är verkligen ägg kastnings rätt metod? kul i början är en av poliserna puttar fram en annan polis hehe
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>