[Artikel]Jätte synd om en familj.... "Jag blir MINST SAGT uprörd, hur kan sådana här spel få FINNAS? när ska detta få ett stop?" Länk till http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3794446.abNä skämt o sido, är det bara jag som får lust att åka hem till den familjen, packa in dom i plast o bara ge dom en sån fet jävla lavett så dom flyger ut i rymden nån jävla stans och stannar där? kolla på bilden vafan, alla ser skit ledsna ut och pappan håller om sin son för att visa vilken god farsa han är....alla fattar väll för fan att man inte kan sitta o spela 24 timmar i sträck o dricka billig energidryck ala netto och trycka i sig en massa billys....det är väll för fan inget man sitter o gnäller om till i aftonbladet, och att det är aftonbladet som har artiklen förvånar förmodligen ingen för fem jävla öre...tror f.ö att farsan styr familjen med järnhand, piskrapp och folköl!
Jag hoppas ni inser vart den här, och alla andra diskussioner om hur datorspel påverkar oss, leder till - vi måste göra mmorpg:s olagligt, i synnerhet WoW. De är en fara för folkhälsan och vårt land är djupt insyltat i den här misären och fler faller offer för denna farsot. Den lilla uns av god aktivitet (socialt umgänge, problemlösande etc.) som återfinns i cyberrymdens spelande kan inte väga upp för all skada den gör. Alla brilljanta ungdomar med lovande talang som helt och hållet nochalerar sin skolgång för att försöka var någon dem inte är i en värld som inte ens existerar. Absurt. Jag har alltid ansett att idrott är den absolut bästa vägen till ett sunt leverne och som dessutom skapar samförstånd och förståelse över gränserna. Där återfinns kamratskap och det finns en tävlingsanda som får individen att växa. Eller varför inte litteratur? Hur många unga idag läser egentligen mer än det de tvingas till i sin undervisning? - om de nu ens läser ut de böckerna. Näe! Bort med WoW och allt fans moster vad det heter och ersätt det med några riktiga myshistorier av Dostojevskij eller Joseph Conrad och lär ungarna veta hut. I den här typen av debatter säger man ofta "titta hur dem gör i andra länder, så kan Sverige också göra/bli" - varför inte låta Sverige vara en ledstjärna och ta bort den här styggelsen som våldgästar sig på vår oskyldiga ungdoms hjärnor. Nu har jag sagt min ståndpunkt - ert drag!
Schwartzman, 15, från Skultuna i Västmanland fick ett epilepsianfall efter att ha spelat World of Warcraft en hel natt.