haha vafan tror dom egentligen? patetiskt
om ingen gör det tar jag direkt flyg upp och skjuter båge igen utklädd till pepparkaksgubbe dagen innan jul ;)
Dubbelmoral av kommuner/staten att ha vissa Julaktiga traditioner när sverige idag inte ens är kristet, det är mångkullturellt, känns som de handplockar "roliga/gulliga" saker som de vuxna tycker är "kul" eller hur de tänker.. skumt, men iaf, let the fire b... nä men, allas definition på roligt är ju olika, så låt den fria människan agera ;)
Jag tycker att fängelse är helt rätt. Jag tycker inte att det är så spännande att någon försöker tända en stor höbal mitt i centrum. Brända människor luktar illa.
Givetvisst är det fel att bränna upp bocken, det är de ingen tvekan om, hoppas mitt budskap i mitt förra inlägg gick fram bara. / M.
Det året bocken blev uppeldad senast hade jag en plan att just åka dit och skjuta eldpilar från en bil på den. Anledningen att jag skulle göra mig besväret var att det fanns ett oddsföretag/spelsida eller vafan det kallas som höll vadslagning om vilken dag den skulle brännas. Och innan jag gjorde något av min plan hände exakt det, jag vet fortfarande inte om jag varit för lösmynt om idén eller om det var ett rent sammanträffande
6-12-5-23 P22 du är nog inte ensam om att tänka att man kan skjuta eldpilar nej? jag skrev ju det tidigare i tråden t.o.m och gjorde det ett år
Tror du att julbocken i Gävle kommer att klara sig i år? Ställningen just nu: Ja (9.4 %) Nej (90.6 %)
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Bockens popularitet är stor. Förra året tittade besökare från 110 länder på bocken via webbkameror Man kan ju undra om det är just bocken som är populär, eller om folk bara vill se eld och springande människor.
Moderator
2008-11-06 17:52
att tända eld på vad som helst där man inte har full kontroll på brandförlopp och möjligheter att släcka och dessutom utsätter folk för fara blir ju rubricerat som mordbrand vilket kan leda till fängelse sen är det ju inte det enda på straffskalan för mordbrand. Klart den brinner i år!
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
mester86 - Julfirandet är inte kristet. Vikingarna och diverse andra hedningar hade fester i slutet av december (vikingarna söp ner sig nån vecka i streck och kallade det att "dricka jul"). Bocken är inte kristen heller utan snarare satanisk ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Den måste brinna i år! Det är ju det som är meningen me den där jävla bocken..
Julbocken i lågor är minst lika mkt tradition i modern historia som t.ex Halloween eller andra nymodigheter. Jag är helt för att bocken ska brinna iår, jag är bockkonservativ (dubbel-k, dubbelt budskap!)
Negative, negative. Our destination is Gaza.
Mabande P31 jo julfirandet är kristet och gubben med röda kläder och vitt skägg är gud. det är hans födelsedag vi firar eller nåt
I Sverige fanns det ett firande kring jul sedan flera hundra år innan kristendomen kom upp hit i norr. Midvinter-blot och andra traditioner infann sig mitt i vintern och var därför lätta att ersätta med den kristna Julen. Poäng till Mabande. Att just själva Julen som vi är vana vid på pappret är för att fira Jesu födelse i Betlehem, att presenter är symboler för de gåvor de 3 vise männen hade med sig och att vi har en stjärna i granen är självklart för att kristendomens tidigare förespråkare insåg att man inte kan hjärntvätta ett folk utan att införa sin egen symbolism i deras liv. Därför är det vi firar den 24e december en kristen föreställning. poäng till yessir.
Negative, negative. Our destination is Gaza.
den där bloggen måste jag läsa..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Bockens popularitet är stor. Förra året tittade besökare från 110 länder på bocken via webbkameror. Han har också en blogg där han skriver om dagliga betraktelser från Slottstorget i Gävle. Ar bocken en han? Elda upp honom.
bla.
Mabande P31. svenskarna associerar nog julen mer med jesus och allt det där tjaffsat än asadyrkande vikingar som offrade för välstånd
Awaiting Beheadment and Mutilation
Tycker det är ganska praktiskt med en stor brasa mitt i Gävle city...Det är ju kallt som fan där uppe! Good luck Mr. Bock!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
....we dont need no water let the motherfucker buuuuurn, buuuurn moterfucker buuuuuuuurn.. Håll traditionen levande och elda ner skiten!!
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
hedde - Ja, självklart är bocken en han, annars hade hon kallats Jultackan i Gävle :) ImagoMortis - Javisst, samtidigt är det nog fler som tänker på Jultomten än Jesus när de tänker "Julafton!" ;) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
we dont need no water let the motherfucker burn, burn motherfucker burn!
julen är till för o fira jesu kristi födelse era hädare :<
Bockjäveln har ju förfan satt Gävle på kartan :P
Varför har dom inte som tradition att bränna ner bocken varje år? Låt någon riktig pyrotekniker sköta jobbet och ha brandkåren där som kontrollerar elden, jävligt drygt att polikter ska vara så envisa och kämpa emot. Vet inte varför jag skriver i den här tråden ens, kunde inte bry mig mindre än en jävla bock nere i gävle, men jag hoppas på att den brinner på Lucianatten.