I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hemsida] Bensinskatteuppror

Övrigt - Webbsidor

2008-04-18 23:28

[Hemsida] Bensinskatteuppror

Fick detta i ett mail precis, det är redan 1,5 miljoner som skrivit under.

Hej !

Någon hörde en intervju med vår statsminister.I intervjun sade han att det svenska folket INTE är missnöjt med bensinpriset!
Reportern frågade hur han motiverar detta uttalande.

- Jo, sa han, det finns ju inga samlade organisationer mot bensinpriset.
Nu får det vara nog!
Dags att protestera. Skicka vidare till vänner och bekanta.
Bensinskatteuppror !!!
8 av 10 resor görs med bil.
Av ett literpris på bensin på 11.05 är 7.15 kr skatt.
När bensinskatten infördes 1924 var skatten på 4 öre.
Skatten höjdes vid årsskiftet med 21 öre.
Bilisterna betalar in 8 miljoner kronor i bilskatter varje timme, totalt 74 miljarder om året.
När man tankar går 70 kr på varje hundralapp i skatt.
En genomsnittsbilist kör 1500 mil / år och betalar över 9 .000 kr bara i bensinskatt. Det motsvarar pålägg på 200 procent.
Listan fylls på riktigt fort!
Klicka på länken nedan och fyll på med ditt namn
http://www.bensinskatteuppror.se

Jävla förbandade förband
Redaktionen

2008-04-20 21:32

Visst att det är ett bra initiativ och en bra tanke, men det känns som att dessa namnlistor passar oss svenskar allt för bra.
Där behöver man inte göra en aktiv insats utan bara göra sitt lilla ställningstagande genom att fylla i en ruta i ett formulär.

Vad för positiva effekter ska komma ur det? Finns det någon organisation bakom detta som verkligen kommer att föra saken vidare uppåt eller kommer listan bara cirkulera på internet tills den glöms bort och fatcatsen skrattar vidare?

Jag tycker vi ska satsa på kollektivtrafiken istället helt klart.
30 kr vilken tågresa du än vill göra i hela Sverige!
namaste

2008-04-20 22:55
Fast det är ju rätt så uppenbart att alla inte kan åka kollektivt, dels för att trafik inte finns från och till alla platser, och dels för att kollektivtrafiken inte stämmer med ens personliga tidsschema, eller så har "man själv inte tid" med 30 stopp på väg hem.

Inget ont mot kollektivfolket, de som aldrig haft körkort eller inte är i behov av det tycker säkert det är jättesmidigt, som i storstäderna där tåg & bussar går, låt säga, var 5'e -10'e minut eller vad det nu är. Men bor man utanför eller i en liten håla är man inte i närheten av samma möjligheter, där bussen kanske går med 2 tim mellanrum eller mer, eller inte alls vissa gånger.

Jag tycker absolut att man ska sänka alla dessa förbannade skatter på bensinen. 70 kr på en 100-lapp är skattepengar som partiledare flyger upp med privatjet's och fan vet vad.
Jävla förbandade förband

2008-04-21 00:04
ÅderpåleOne

Killen har varit med frekvent i bilsport och skrivit mycekt om saken..

ZooLive P27

som jag har förstått det vill han ha sänkt bensinskatt på landsbygden, det var vad han sa i det första han skrev iaf.. 
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-04-21 15:31
bra. kan ju bara önska att det skulle funka.
 www.RekFoto.se

2008-04-21 17:17
ehm.. jag tycker att det finns en poäng i att bensinen är svindyr. Men jag tycker att dessa skattepengar borde gå till att subentionera och förbättra kollektivtrafiken istället
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-04-21 17:32
friktion P21

samt sänka bensinskatten på orter som inte har kollektivtrafik öht..

2008-04-21 20:03
simba

eller tvinga dem att flytta till stan ;)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-04-21 20:21
Jag har ingen tillgång till kollektivtrafik! samtidigt har jag ingen tillgång till att flytta heller! Som studerande så går alla mina pengar till bensin, tyvär så blir skolan lidande av detta. Samtidigt så vill politiker att man ska bosätta sig på landsbygden?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-21 20:47
friktion P21

haha, satt och pratade om det för någon vecka sen.. alla sräder vill ju att alla ska flytta dit, vore kul att gå ihop en 20k pers och bestämma sig att flytta in till sthlm på samma gång.. 

jag kommer ALDRIG att bo där.. :P

2008-04-21 20:49
den där listan har funnits i ett par år, men inget har ju hänt
 Awaiting Beheadment and Mutilation